Jump to content
james kilowatt

Drivetest: Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce

Recommended Posts

O parere stai pe craca ta ca nu merita sa schimbi nimica !

Share this post


Link to post

@Dvoncu

Varianta nerezonabila plus si mie pare cea mai inteligenta.

 

@Cipelantra

Eu nu schimb masinile la 2-3 ani ci le tin pana sunt uzate fizic sau mi se schimba radical nevoile (de ex Getz-ul l-am vandut cand s-a nascut fiica-mea si aveam nevoie de portbagaj) . Iar la cat de putin merg, s-ar putea sa ma uzez eu inaintea lor ca fac mai multi km la talpa decat la volan :D Skoda mea merge pe 10 ani, iar daca ar fi condus-o si dumneaei as mai fi tinut-o pana cand crapau segmentii ei din plastilina de EA888 Gen2 (posibil la anul, posibil peste 5).

Insa pe de alta parte pot spune ca mi s-au schimbar radical nevoile, ca fiica-mea a crescut si am nevoie acum sa ma mai distrez si eu :D

 

Un alt scenariu care m-ar fi facut sa schimb masina inainte sa crape ar fi fost sa iasa ceva cu adevarat de secol 22. Gen o Tesla pe care o incarci in 15 minute si faci 500km...

 

@teodoreanu

Asta mi se pare si mie solutia de "tranzitie" cea mai buna. Si in timpul asta sa lucrez la indoctrinare cu consoarta. Mi-a luat cam 15 ani s-o conving (prin santaj) sa-si ia carnet, poate in inca vreo 10 o conving sa conduca si o masina de-adevaratelea.

 

@Remus

Cred ca la 8000km anual diferenta de consum dintre un hibrid - sa zicem 5% mediu si o masina "adevarata" - gen 9% mediu (petrolierul meu are acum pe bord 7.7 pe ultimii 4300km) nu ii ajuta neaparat foarte tare pe pinguini. Promit sa-mi izolez casa si sa o ard o zi pe saptamana vegetarian :D

Share this post


Link to post

Pe asta cu structura psihica nu am inteles-o ...

Share this post


Link to post

Ne exprimam succint (mie cel puțin mi-e lene sa tastez mult) si de aceea pot apărea neînțelegeri . Legat de kilometrii pe care ii face James ...evident prea puțin contează cât consuma si ce consuma mașina . Ca efect secundar ii poate face pe producători sa le mențină mai mult timp in producție. Functioneaza si invers noi, clienții, sa ignoram marketingul si sa-i educam pe fabricanti. Legat de pinguini...e cam deplasat sa vorbești ținând cont ca poluarea este într-adevăr o problema (mai ales in România , azi ma uitam in trafic mergând acasă ... 8 din 10 mașini sunt cazane antice fumegând ca sobele) dar nu îmi aparține expresia, am cules-o de pe aici.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post

Cred ca am mai vorbit.... eu nu cred ca masinile hibride sau electrice sunt solutia (cel putin nu deocamdata). Solutia e sa renuntam pur si simplu la masini, cel putin in oras sau cand suntem singuri in ele. Masinile electrice sunt tot un compromis. Poate ceva mai bun decat alea termice "curate" insa tot compromis.

Curentul se obtine cu CO2 (uneori prin procese mai poluante decat arderea benzinei) iar masina electrica in forma actuala functioneaza cat timp ramane marginala. Sa ai 2 milioane de masini electrice in Europa e OK. Ca sa duci 100 miioane (plus camioane, plus autobuze) probabil ai nevoie de alta retea electrica.

Eu am facut un calcul simplu. Europa are 250 milioane de masini care in medie fac vreo 17.000km/an. Se fac 11 miliarde de km/zi. 485 milioane km/ora.

O masina electrica buna consuma 20kwh/100km. Aka in Europa s-ar consuma in MEDIE 97.000.000 KW. Aka 97GW. Un reactor nuclear modern scoate vreo 1.6GW. Ne-ar trebui inca 60 bucati in Europa. Plus alte linii de distributie. Si asta presupunand ca se incarca uniform in 24h, nu ca toata lumea baga masina in priza dimineata la 8 jumate is seara la 6....

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu renunțarea la mașini sunt perfect de acord. Eu merg cam 4 luni pe an la munca cu bicicleta . Atat permite clima. Legat de curent... ca sa elimini distribuția trebuie sa produci energia local sau regional. Panouri foto-voltaice individuale (deja sunt aproape moka pe AliExpress ) turbine eoliene, un plan tarifar inteligent, putem sa ne concentram pe soluții nu pe probleme :) Oricum progresam exponențial. Frânati de lăcomia marilor capitaliști, e drept. Creșterea de productivitate din ultimii 30 de ani nu s-a regăsit si in salarii. Plus ca in urmatorii 20 ar trebui sa existe un venit minim garantat pentru toți pământenii. Aici intervine taxa pe robot de care vorbeai tu (si Elon). In tinerețe am cochetat cu literatura SF (cenacluri) si ma simt foarte fain ca ceea ce îmi imaginam atunci se întâmpla pe timpul vieții mele.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post

Panouri foto-voltaice individuale (deja sunt aproape moka pe AliExpress ) turbine eoliene, un plan tarifar inteligent, putem sa ne concentram pe soluții nu pe probleme :)

 

Cu scuzele de rigoare, te contrazic. Si panourile fotovoltaice si turbinele eoliene sunt tot o forma de poluare. Nu vei incarca in vecii vecilor o Tesla la tine acasa decat daca esti doldora de bani ceea ce nu se poate vorbi despre marea majoritate a populatiei.

 

Vasilis Fthenakis, inginer de mediu si cercetator senior la Brookhaven National Laboratory din Upton, New York, a analizat efectele produse de cele mai comune celule fotovoltaice: silicat multicristalin si monocristalin. Desi a deovedit ca procesul de captare a energiei solare este mai putin poluant decat al unei centrale electrice pe carbune (de la 90% la 300% mai mic), totusi, panourile (inclusiv prin tehnologia de fabricatie) sunt si ele poluante si prezinta riscuri pentru zonele unde sunt instalate.

 

Tehnologia bazata pe exploatarea nisipului de cuart cu acetat de vinil, folosita in fabricarea celulelor fotovoltaice ce intra in incidenta cu celulele solare de energie, necesita un proces de fabricatie ce duce la poluarea aerului si la crearea unui efect de sera care provoaca schimbari climatice si afecteaza ulterior solul din jurul panourilor solare pe mai multi zeci de ani.

Practic, terenul nu va mai putea fi folosit niciodata in urmatorii 40 – 50 de ani in agricultura sau pentru cresterea animalelor

Nu e totul roz in imparatia electricitatii ...

Share this post


Link to post

Totul poluează. Cele mai multe emisii de CO2 la nivel global sunt provocate de...creșterea vacilor. Probabil ar trebui sa acorde o reducere la impozitul pe vehicule daca semnezi o declarație pe proprie răspundere ca nu mai consumi carne de vita :) In ceea ce privește industria tot mai multe companii (inclusiv pe Kickstarter) urmeaza un nou trend. Mimicry. Mimetismul. Natura este cel mai bun inginer.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

150w/mp pentru panourile solare. Plus că în Europa iarna ai puțin soare. Tot cu virgula da. E mai simplu cu alea 60 de reactoare, ai poate chiar și mai eco...

Nu-ți fa griji, lăcomia funcționează și electric. Acum se fac bani cu petrol prea ieftin (care omoară mașina electrică de vreun secol) și mașini medievale. Or sa facă la fel de mulți si din mașinile pe baterii, nu-ți fa griji...

Problema s-ar putea sa fie la consumator, nu (doar) la industrie...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Corect, revenim acolo unde eram acum 100 de ani, cu diferența ca atunci cred ca erau mai multe puncte de încărcare pentru mașini electrice decat acum (am văzut o harta din New York) Diferența este ca nimeni nu-si poate face rafinărie in curte. Energie electrică...ar mai fi niste variante . Si aerul comprimat mi se pare o soluție buna de stocare a energiei . Ca sa nu mai vorbesc de motoarele cu aer comprimat. Sau teoriile lui Viktor Schauberger. Trăim intr-o civilizație bazata pe explozie. Cedam energie către natura. Se pot realiza motoare bazate pe implozie. Sau macar sa conservam energia, cum face hyperloop-ul lui Elon. Desi Asimov a vorbit despre asta inca de acum 70 de ani :) Oricum Musk a zdruncinat multe industrii, pune problema intr-un mod complet disruptiv. Da senzatia ca a calatorit in timp, presupunand ca asa ceva ar fi posibil. Si toate patentele de la Tesla sunt la liber. Nu vrea sa sufere un accident nefericit .

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post

Pana nu patenteaza cineva bateria ieftina, de mare capacitate și capabila să se încarce repede degeaba. :D restul de patente sunt egale cu zero în lipsa ăstuia.

Acum 100 ani mașinile electrice bateau la fund pe astea termice. Însă bateriile de la volta încoace merg practic pe același principiu : doi electrozi și un electrolit. Și sunt slabe, grele și din materiale rare. Iar în ultimii 30 ani au evoluat la fel de asimptotic ca și motoarele termice.

Poate soluția nu-i nici una nici alta...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Condensatori cu strat dublu?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Sunt din ce știu folosiți deja pentru stocat energie din frânarea regenerativa. Eliberează / absorb puteri mari însă energie mai putina decât bateriile.

Și în materie de baterii unii aștepta o ruptura. Mai multe start up - uri spaniole pretind ca au baterii ieftine și bune pe teava.

Unii baga bani masiv în solid state batteries (gen Dyson) in timp ce alții (gen Nissan) considera că-s încă unu vis umed de laborator.

Alții mizează pe schimbarea electrolitului în loc de încărcat.

Idei sunt, sa speram ca una se transforma și în realitate. Și ca în paralel obținem și energie multă ieftina și curata.

Și băgăm rețele de superchargere asa de vreo 500kw încât sa poți încărca o mașină pentru 500km în 15 minute or so.

Pentru mine faptul ca mulți fabricanți comanda bateriile cu ani înainte cumva denota un pesimism în industrie. Nu comanzi un stoc de baterii scumpe și proaste dacă speri ca într-un an doi sa apară unele bune și ieftine.

De exemplu acum 2 ani apăreau celulele NCM 811. Cobalt puțin (10%), ieftine, densitate de energie mare. Doi ani mai târziu încă nu le folosește nimeni. Se spera ca Nissan / Reno sa fie primii care sa le utilizeze însă între timp Nissan au optimizat vechea generație de baterii si încă nu-i confirmat mai nimic...

Share this post


Link to post

 

 

In alta ordine de idei, am fost si am facut un drivetest cu Seat Leon FR 1.5TSI DSG7. Masina nu e rea deloc. E confortabila, bine legata, decent insonorizata (cel putin motorul e super discret). Suspensia e ceva mai dura decat la petrolierul meu, iar zgomotul de rulaj o idee mai tare insa nu e deranjant. De tras trage chiar neasteptat de bine, cel putin pana la limita legii +9km/h iar consumul pare decent. Am facut cu el 36km jumi-juma oras cu autostrada (insa aglomerata, deci fara excese) iar consumul a iesit 6.7L/100km. Sistemul ala de dezactivare a cilindrilor intervine inclusiv la 130km/h si se simte si ca e "pe liber" in decelerare. Desi e cred aceeasi cutie cu Fabia testata mai demult softul mi s-a parut mai bine facut, nu mai are tendinta aia enervanta sa merga cu 2km/h in tr 2 si cu ambreiajul patinat. Gadgetaraie OK, designul discret insa placut, interior destul de sobru insa bine facut si foarte functional.

Start & Stop insa nu prea mi-a placut, e enervanta pornirea. Insa e dezactivabil.

Vestea buna e ca nici neveste-mii nu i-a displacut.

 

 

Mai scriu aici cateva mici critici pentru Leon, mai mult ca sa nu le uit.

- are detector de unghi mort insa e un led chior pus pe oglinda, mult prea discret. Daca nu esti atent nu-l vezi. Daca esti atent n-ai nevoie de el.

- N-are parcare autonoma, desi a avut. De porc

- Desi are scaune electrice (adica am vrut sa spun, cu reglaj electric :D) nu are memorie. Super de porc din doua motive: Primul, acum 10 ani existau pe masini ieftine (gen skoda). Al doilea, e o politica intentionata sa nu le puna. Am vazut pe alt forum ca unii vor sa-si puna aftermarket. Se pare ca inclusiv spatiul pentru modul si decupajul pentru butoane este deja prezent, insa pur si simplu nu vor sa-l ofere.

Pentru mine asta e aproape un deal breaker, tinand cont ca (sper) masina ar avea doi soferi. Am pe Skoda si nu foloseste la nimic, ar fi nasol sa n-am la masina noua unde chiar as avea nevoie de ele.

Share this post


Link to post

Absolut, însă e argument de marketing "intern" pentru consoarta...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Sau varianta SURPRIZA:cel mai repede rezolvi dilema achizitionarii noii masini daca DIVORTEZI. Le vinzi pe cele pe care le ai, iti iei FIX ce vrei si scapi de rovignete, cauciucuri, asigurari, ii place/nu ii place, parcheaza/nu parcheaza, se urca/nu se urca, vrea/nu vrea, o zgarie/nu o zgarie etc. Viata de boier, cu masina de masina :D

Edited by WYZ

Share this post


Link to post

Spalat... calcat..daca iti permiti alfa, iti permiti 200 lei/luna la curatatorie. De giugiulit....cu alfa sau cupra n-ai tu timp de cata giugiuleala iti va intra

Share this post


Link to post

Mie cea mai multa giugiulela îmi intra când aveam cazane gen moskvich sau Oltcit (care nici măcar nu erau ale mele). Cu skoda am dat-o probabil rău in bară...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Astia de la Seat par uameni seriosi. M-au invitat la drivest la Cupra pe 15 iunie. La cupra dureaza pentru ca au putine si pentru ca testul e cu insotitor care sa-ti explice cum se conduce. Sper ca ala vrea sa ma invete drifturi, nu butoanele de clima :D

 

Testul o sa fie in schimb cu varianta ST 4x4. Nu-i ceea ce caut insa alta n-au....

 

Insa oricum... va urma.

Share this post


Link to post

O sa fac si eu un scurt review dupa ce am avut ocazia in acest weekend sa merg cu doua taxiuri in Iasi, un Seat Toledo si un Fiat Tipo. Cred ca intelegeti ca e un versus intre doua marci care au legatura cu optiunile lui James Kilowatt, anume SEAT ul spaniol si ALFA macaronara. Stiu, Fiat e altceva, dar la scara mica tot se pot trage niste concluzii.

 

Seat Toledo. O masina noua, estimez sa fi avut max 30.000 de km si 1 an de utilizare, impecabila la interior, mai noua decat Fiat, sofer foarte atent cu masina.

 

Masina de buget, plastice de luat ochiu in interiir, dar trancanea toata la denivelari, nimic de la directie, doar ca zgomotele produse de suspensie erau deranjante. Rigida, zgomot mare la rulare, insonorizare mediocra, nu cred ca a fost gandita pt taxi aceasta masina. Motorul trebuia turat peste 3000rpm ca sa simti ca trage, cred ca era un 1.0 tsi 100CP, insa masina mi.a lasat o impresie negativa. In afara de ceasurile de bord si faptul ca era f bine intretinuta, nu stiu daca mi.a placut ceva la aceast autovehicul. Cred ca este un fail al celor de la VW, in afara de faptul ca e mai ieftina decat Golf/Polo(?), nu stiu ce au urmarit cu acest model. Probabil sa nu inchida fabrica? Pe scurt, am ramas dezamagit. Fata de Leon ul anilor 2000-2010 este un mare pas inapoi.

 

Fiat Tipo. 90.000 de km la bord, verificat pe bord. Impresia pe care ti.o lasa interiorul cu plasticele oribile este una socanta la prima vedere. Insa masina merge impecabil. Este mult mai confortabila la denivelari si, paradoxal, zgomotele suspensiei sunt asemanatoare unei masini nemtesti. Adica, robusta si confortabila, ceea ce n.am regasit la Seat. Motorizarea probabil ca era 1.4 100Cp, aspirata, turatia in jur de 2500rpm era suficienta ca sa obtina ceea ce Seat primea la 3000. Zgomotul motorului placut, insonorizare decenta, chiar surprinzator de placuta, in schimb masina destul de slab intretinuta. Si cu toate astea, nu aveai senzatia ca se rupe in gropi ca Seatul. Fiatul mergea pe GPL, bordul era spartan, nu ca la Seat care era mult mai elaborat, dar cui ii pasa pentru o masina de hamaleala, volanul avea comenzi pe spite(!) si per ansamblu, am ramas extrem de placut surprins de felul in care merge si rezista italianca in timp.

 

Acum, sigur, e vorba de 5km dus si 5 intors pe care i.am facut cu aceste doua masini. Total needificator pentru un drivetest, desigur, dar suficient ca sa imi fac o idee de principiu asupra a doua modele de buget de la doua firme rivale, care, odata, demult au fost surori. Sau frati. In esenta, cred ca Tipo merita mai mult banii decat Toledo. Primesti o masina mai cinstita decat una care are o imagine mai buna, insa dezamageste la modul in care ruleaza. Ca sa fiu sincer, decat un Toledo Taxi, mai bine 2 Logan Taxi.

 

Habar n.am cum stau la fiabilitate cele 2 modele, dar nu cred ca e relevant pentru cineva. Nu cred insa sa fie probleme mai mari la 1.4 aspirat fata de 1.0 tsi.

 

PS am stat in spate, ca pasager, deci pot sa spun ca mi.am facut o privire de ansamblu :)

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Eu am "publicat" doua driveste cu Fiat aici, 500l și Tipo. Niciuna nu mi s-a părut mașina nașpa.

Primul contact cu Fiat l-am luat prin 2001 sau 2002 in Franța. Un uno cu motor de 1l fire hartanit, trecut prin multe generații de studenți.Am schimbat termostatul la el, era a unui coleg cu doua mâini stângi. Kilometrajul se blocase la vreo 300.000km, nu-i mergeau juma' din indicatoare, cam ieșeau arcurile din scaune... Însă de mers mergea brici, termostatul ala fusese prima problema mai serioasa la el din ce zicea proprietarul..

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Teleportareeee ! Apropo de alta varianta de transport .

Edited by torvalds

Share this post


Link to post

Cine s-o inventeze, noua generație specializata doar în "management", finanțe, studii politice, jurnalism și alte specializări din astea de șomeri?

Singura speranța vine din China, aia mai iau știința și tehnologia în serios...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...