Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
scott

Despre masini electrice

Recommended Posts

Succes. Eu am reusit aci, in Creta nici o sansa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia pretind ca au baterii care se pot incarca in cateva minute pentru +400km, ceva de ordinul a 1MW.

https://zapgo.com/

 

Daca apar pe piata, si apar si chargere de 1mw (sau hai, macar 500kw) prin zona eu ma convertesc PACK1_smile.gif Sper ins asa nu imbatranesc prea tare pana atunci....

 

Plus ca o baterie capabila sa haleasca 1mw ar putea recupera mult mai serios energia de franare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca o sa faca beterii pe care le poti incarca cu 500kw continuu... Poate peak 500kw dar suntem departe si de asta. Gasesti pe la 200-250kw max momentan. Cred ca 500kw sau peste este este posibil doar cu supercapacitori in care a investit Tesla acum aprox 1 an...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înainte să citesc mă gândisem la chestia cu buffering pe timp de noapte....

Scott, celulele de 3,7v au și de 10(capacitate nominală) ori curent maxim de descărcare, ex 3,7v 2A, poate da 20A max. Evident cu reducerea duratei de viață și încălzire excesivă.

Dar cu sistem de răcire și un hardware de încărcare/descărcare eficient și bun, la o capacitate de 100kw a bateriei, poți încărca cu 1Mw.

 

P.S. altfel cum ai alimenta 2 motoare cu 500kw( aproximativ 650cp)

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia pe undeva se lauda cu o încărcare în 35s (aka 10mw or so) ... Sunt curios cât e lauda și cât realitate.

La bateriile clasice chiar și 100kw duce la scăderea duratei de viata și la scăderea randamentului.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia alba e pentru LeMans, ailalta nu stiu.

I-am intrebat pe baietii care o sterg de praf la cate ture fac un plin de hidrogen si n-au stiu sa-mi raspunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem niste pretentii de la omenire, ce-i drept din ce in ce mai mici in ultima vreme, dar se pare ca am avut asteptari prea mari ... Asa ceva ... Ziceti si voi, ce e in neregula cu lumea asta? Sau mai bine zis, mai e ceva in regula cu lumea asta? Eu tai pe zi ce trece intrari de pe lista lucrurilor pe care le consideram normale. Si clar imi voi lichida actiunile de la Tesla.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am descoperit si ...am obosit  citind acest topic astazi, pe nerasuflate, probabil  - vorba lu' Carlsberg - cel mai bun din Hy club. Rezumand, ar... fi carpe diem !

Bafta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prefer sa traiesc clipa in Accentul meu de 12 ani decat in "chestia" aia ... Nici nu o pot defini, e horror. Exoschelet? bre, ma lasi, n-avem ce manca, facem cozi la LV si o ardem "cul" in SaibarTrac. Nu mai are stil lumea asta, nu mai are farmec. Am o vaga banuiala ca pana si audienta aia in mare parte e platita sa faca "oau" la comanda ... "Are 4 roti si o vrum-vrum! Oau. Are geamuri care nu se sparg - teoretic. Oau. Poate duce un scuter. Oau". Pe bune?! 

Gasesc totusi o chestie tare pe care nu inteleg de ce a ramas in umbra pana acum, anume cu rampa care iese din spate. Aia da, tare si fff utila, ma intreb cat o sa le ia si altora sa o implementeze la masinile lor. 

In rest ... Dumnezeu cu mila.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rampa e de fapt panou fotovoltaic, altfel nu are rost să cari după tine 50kg de rampă, tot timpul. 

Design-ul poate fi discutabil, este aerodinamica, ușor de făcut, fiind din oțel ar strica matrițele f repede dacă ar fi rotundă. Avantajul în România, ar fi în parcare când îți mângâie cu portierele mașina, nu ar avea de suferit. Dezavantajul este lungimea, 5,9 metri. 

Despre geamuri, imaginează-ți ce ar fi făcut bila aia unui geam de pick up normal. După mine se oprea în capul șoferului sau trecea și prin geamul de pe cealaltă parte. 

Nu mai fi hater, peste 10 ani dai accentul pe una electrică, fie că vrei sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, și aia nu e pt iuropa! E doar pt USA, acolo e bătaia peștelui pe așa ceva, primele 3 mașini cele mai vândute sunt pick-up, vreo 1,5 milioane parcă. Apoi RAV4 și CR-V, după cum vezi mașini micuțe toate.

Model 3 e pt ăștia cu străzi strâmte și rupte, și atât, nu-i interesează sa vină în Europa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne-ajuta, sa ramana acolo pana le voi zice eu. Nu-s haitar, dar pur si simplu sa zic ca e urata cu craci inseamna a jigni natura. Si culmea, exact natura vor ei sa protejeze. In fine, cam de cate ori in viata unei masini a existat riscul de a fi lovita fix in geam de o bila? Poate e un aspect demn de luat de serviciile lor secrete - sau mai stii, poate ale noastre, sa reziste la diverse placute aruncate catre prezident - dar in viata reala lucrurile stau altfel, zic eu. Vizual cel putin.

Ca asa, pot trai si clipa in Accentul meu de care ma leaga mai multe decat ma despart, asa ca da, raman fidel liniilor curbe decat design-ului futurist. Accent electric? Hmm, da, dar tot Accent. Poate un Ionica daca castig la loto, dar altfel, daca n-as fi avut Accent, as fi luat cu ochii inchisi un "old" Tucson, d-ala cu protectie neagra pe laterala :) Daca ar fi sa compar strict vizual, Prius castiga detasat fata de ... chestia aia si Prius nu exceleaza la capitolul vizual, cu totii putem fi de acord cu asta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te uiți mai bine chiar seamănă cu prius, destul de mult aș zice. 

O bilă nu iei în geam, dar o piatră sau o cracă prin off-road, sigur. 

Ionică îmi place și mie, este f eficient, dar parcă rav4 (2019) e și mai și! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fisherman, m-am uitat destul de bine si chiar cu un Prius in fata ochilor, nu am gasit inca linia curbata din spatele Priusului la SaibarTrac. Si chiar a inceput sa-mi placa Prius. Nici nu e prea greu tinand cont de competite. 

@james kilowatt, nu baga batul prin gard, romanii-s capabili de multe. Ma gandesc insa cat de mult timp se vor abtine chinezii pana cand vor face prima clona :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am vazut o postare ca intr-un stat din SUA un dealer isi lichideaza stocul de Ioniq EV modelul 2019 (adica 3 bucati noi):

1000USD la primire, 79USD pe luna timp de 3 ani, dupa care poti sa o cumperi cu vreo 13000 USD sau sa le-o dai inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine sa nu te uiti la americani la preturile la masini ca te enervezi.  Inclusiv masinile germane sunt sensibil mai iefinte decat in Germania! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 5/1/2019 at 9:59 AM, james kilowatt said:

 

Omul e foarte mandru de masina lui. Se lauda ca e PRIMA Tesla 3 din Bruxelles..... 

Versiunea de 450CP dual motor, full options.

(....) .

Mosu' mai are si un BMW serie 2 plug -in hibrid (ala din poza), (...) De BMW vrea sa scape, ca cica e "fier vechi". 

(...) 

post-2378-0-89294100-1556697465_thumb.jpg

post-2378-0-74833900-1556697473_thumb.jpg

Il mai țineți minte pe vecinu' ala electrificat? 

Ei bine, omul a făcu ce spunea. A scăpat de fieratania de bmw phev. Și și-a luat alta fieratanie, cam din aceeași generație însă... 100% benzina! .. Tot un fier vechi, și anume un Mercedes CLS. 

A cam ajuns și el la concluzia la care am ajuns și eu, o mașină electrica e ideala dacă ai doua masini. Te foiesti pe lângă casa cu ea, faci tot ce mișcă la semafor, te simți ca în star trek, salivează vecinii însă dacă ai drumuri lungi de făcut tot pacura e baza... 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/20/2019 at 3:21 PM, Cristist50 said:

 

Deocamdata 3.2kWh PV-urile si invertorul de 5kW in caz ca imi place si vreau sa maresc puterea. Sistemul este on-grid fara baterii, doar pentru autoconsum (limitat, nu bag nimic in retea).

... . Pretul total, 4000 euroi.

 

Ma fac și eu mogul în România, și începe sa ma intereseze și pe mine subiectul asta. Am doua mici întrebări :

1. De ce nu "vinzi" curentul în rețea? Sau nu dai contorul înapoi? Nu e posibil, sau n-ai vrut tu? 

2. Prețul include vreo subvenție? 

Mulțam ') 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu cu subventia, greu si cu vinzarea, mai ales cu ANAF ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar măcar un contor reversibil e greu de instalat? Am dat pe net peste formularele necesare însă as fi vrut sa știu în practica cum e. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...