Jump to content
scott

Despre masini electrice

Recommended Posts

Electricul în propulsie are 2 mari avantaje

1. Eficiență. Frânare regenerabilă, producție și transport. Costuri și infrastructura necesară. Pericol în exploatarea acesteia. 

2. Posibilitate de a-ți produce energia. 

 

Restul e can-can

 

Share this post


Link to post

+ nema cutie de viteze si tot ce vine pachet cu ea

+ nema termic si tot ce vine pachet cu el

+ nema chestii pentru amortizare vibratii date de cele de mai sus

+ nema evacuare

- praf cei din service (deocamdata)

- nu te urci in ea si mergi unde vrei si cat vrei pentru ca sunt benzinarii la tot pasul

- nu "merge si-asa" la mecanicul de cartier si va trebui sa faci revizii si service la reprezentante

- (si aici e problema pe care o vad eu) partea de complexitate/nestandardizare baterii, unde este buba acum. Pana nu se va ajunge la o standardizare (si tare mi-e frica de faptul ca va fi impusa la un moment dat, la cum evolueaza lumea asta) nu o sa se ajunga niciunde. Producatorii nu se vor pune de acord pentru ca daca o fac, masa de oameni o sa o ia pe aia mai ieftina intre 2 masini care iti ofera 300km range si merg cu 140km/h, nu o sa intereseze ca are scaune de stofa si nu de piele de vaca hranita bio sau au plastic tare pe usa in loc de stofa.

 

Am o retinere ca va tine mult curentul asta cu electrica destul de ieftina -> vezi proiectul e-Citygo care a fost oprit pentru ca, parerea, mea, era prea ieftin in exploatare si putea elimina masinile de clasa A de oras, care nu mai aduceau profit la revizii.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Eu sunt absolut uimit cum nimeni nu vede dezavantajele legate de:

- densitate energetica specifica de zeci de ori mai mica fata de energiile concurente;

- poluare prin emisii comparabila cu modelele clasice cita vreme mixul energetic de tara are un anumit specific de emisii;

- dependenta totala de China, Africa si alte mari democratii ale lumii in ceea ce priveste toate componentele bateriei si cele esentiale ale motorului electric;

- afectarea serioasa pina la blackout a retelelor energetice in lipsa unor investitii pe care nu le socoteste nimeni;

- poluare (necunoscuta si) neevaluata, neluata in considerare, la dezafectarea bateriilor (ca la nuclear, vedem noi ce o fi cind n-o mai fi);

- afectarea importanta a mobilitatii individuale.

Mai spun?

Nu in ultimul rind - in orase marea majoritate a particulelor - cele care provoaca cancer - nu vine de la motoare, ci de la cauciucuri si frine. Hai cu hovercrafturile electrice, hai cu fuziunea nucleara ...

 

Edited by dvoncu
  • Like 2

Share this post


Link to post

Asta cu poluarea prin emisii e discutabila. 

Teoretic e mai ușor sa verifici la sânge o termocentrala și să-i pui criterii extrem de stricte de emisii și sa le masori "în viata reala" decât sa verifici o flota de câteva milioane de mașini la un itp naiv. E suficient ca o minoritate dintre ele sa fie praf pe partea de depoluare ca să afecteze semnificativ emisia întregii flote. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ce are una cu alta? Eu doar spun ca atita vreme cit mixul energetic e poluant, e irelevant ca poluarea se face in centrale sau in orase, doar mutam problema de pe transporturi pe producerea de energie. Iar producerea de energie fara emisii la nivelul unei tari NU este posibila tehnic, iar ce propune Comisia Europeana sunt aberatii fara calcule temeinice in spate.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Eu ma refeream la poluanti gen particule sau NOx, nu la CO2.

Daca ne referim la CO2 avantajul electricului e marginal (sau chiar discutabil). Insa la electric mai ai loc de imbunatatiri, in timp ce motoarele termice si-au cam atins limita. Speranta ar fi biocarburanti de gen2, hidrogen, biometan sau ceva de genul asta, altfel mare branza nu prea mai ai ce le face ca sa le "inverzesti". 

Greseala pe care o fac politicienii mi se pare ca e faptul ca mizeaza doar pe o singura strategie, care s-ar putea sa functioneze.. sau nu. Si ca daca nu functioneaza sa fie prea tarziu ca sa o iei de la 0 cu alta.   Impingerea electrificarii cu orice pret poate omora in fasa o alta alternativa poate mai "durabila" fara a avea (inca) vre-o garantie ca va functiona. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Cu tot respectul - Green Dealul si pushul dat electricelor are legatura doar cu carbonul si cu gazele cu efect de sera, altfel Nox ul la dieselele noi nu justifica interzicerea lor. Iar benzinele puternice (:cheers:) nu emit Nox.

Share this post


Link to post

Corect. Însă ar trebui înăsprit controlul la itp. 

Cu dieselul contratimpul e evident. L-au susținut puternic cât timp a fost o pocnitoare fumigena și când a devenit curățel vor să-l interzica... 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

E o poveste de bani, marketing bun si coruptie. Ma si amuz cind vad politicieni de la Bx vorbind cu nonsalanta despre concepte pe care evident nu le inteleg si luind decizii care influenteaza DIRECT soarta a milioane de lucratori. De exemplu sa produci energie pe baza de hidrogen care se produce fie consumind mai multa energie decit produci, fie producind o groaza de CO2. Noul marxism este ecologist si exact ca si marxismul clasic, are adepti care cred ca fac bine si se simt nobili si vrea sa creeze oameni noi, de data asta nu altruisti cu banii si proprietatile lor ci cu libertatile lor: aceea de a te deplasa, de a minca ce vrei, de a te incalzi oriunde samd. Creepy ...

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Stai calm că-i probabil noul lobby. Ar fi fost o idee buna dacă intre timp treceam la gen 4 de reactoare nucleare, în special cele răcite cu gaz.  Asa asta cu hidrogenul lor "verde" și" alb" și power to gas rămâne de văzut... 

Crezi ca pomenile pentru mașinile cu baterii sunt marxisme ? Nu, sunt fix rezultatul lobbyului unei industrii (private) foarte puternica care simțea ca a cam rămas fără argumente comerciale, și care învârte foarte mulți bani. Capitalism în stare pura.  La fel cum au fost la timpul lor și pomenile pentru diesel și "motoarele curate".  Electrificarea nu-i decât noul diesel. 

 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Pai STIU ca e fix asta.

Share this post


Link to post
On 3/8/2021 at 9:03 AM, dvoncu said:

 

Nu in ultimul rind - in orase marea majoritate a particulelor - cele care provoaca cancer - nu vine de la motoare, ci de la cauciucuri si frine. Hai cu hovercrafturile electrice, hai cu fuziunea nucleara ...

 

Asta cam iese din discutie, datorita franarii regenerative. Placutele mele la Ioniq sunt ca noi, dupa 30.000 km.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

La mine la superb sunt la 50% dupa 11 ani si 110kkm :D Cine crede in frana de motor si invata sa anticipeze poate reduce uzura placutelor si la termice. 

Pneurile si asfaltul nu se rontaie doar la franare, ci tot timpul. Iar masinile electrice sunt sensibil mai grele, posibil sa stea prost la capitolul asta. Si cica asfaltul contine inclusiv fibre similare azbestului, zic unii. 

Pe de alta parte ma gandesc ca idiotii care au inceput sa puna sicane pe fiecare straduta si damburi ca sa reduci viteza  nu s-au gandit ca daca franezi si din 50 in 50m unde au mai construit ei un damb sau au pus un copac in mijlocul strazii pentru "securitate" va duce franari/accelerari repetate care nici nu protejeaza placutele nici pinguinii (si nici suspensiile masinilor insa pe alea da-le dracului, soferii n-au decat sa moara in chinuri).   

Mi-a soptit o pasarica din industrie ca viitoarele Euro7 vor fi destul de dure, insa ca in continuare nu se vor masura decat emisiile de la motoare (inclusiv RDE) 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Posted (edited)
On 2/25/2021 at 3:20 PM, dvoncu said:

O sa ne umplem de chargere, dupa care o sa inceapa sa ni se taie curentul ca pe vremea lui Ceasca.

Eh lasa ca deja am stress cand am un tdi in fata, imi vine un miros in masina de nu se poate. retele mai solide se pot face si vom trai, dar de tdi nu scapi :) Sa dispara o data relicvele astea carbuniere :)

 

PS: de pe la minutul 4 asa...in oras ponderea e mai mare. Dar si in afara orasului ( la 20-30 km de casa) se poarta linistit Tesla si mi se pare ca sunt cca 10%:  Sau erau. A mai crescut numarul de masini electrice.

 

Edited by uko

Share this post


Link to post

Io propun sa se interzica transporturile cu totul si sa vorbim prin porumbei calatori.

Revenind la normal, tedei ala miroase pentru ca niste unii s-au umplut de șpagi. Cind nu s-au luat șpagi, nu a mai mirosit ...

Share this post


Link to post

Revenim la auroville. Nu trecem la un sistem de poluare mai redus deoarece...nu avem destui bani.? Si ce lasam in urma? O planeta nelocuibila iar generatiile viitoare o sa rada de noi cu gura pana la urechi si de banii nostri care se invart intr-o economie ireala si de mentalitatea pe care o avem ca nu putem face nimic "din lipsa banilor" ... resursele sunt absolut aceleasi.

Share this post


Link to post
Posted (edited)
58 minutes ago, dvoncu said:

Revenind la normal, tedei ala miroase pentru ca niste unii s-au umplut de șpagi. Cind nu s-au luat șpagi, nu a mai mirosit ...

 

Aici nu suntem de acord. Industria chiar a furat pe rupte si pe larg, si ani la rand, si stia toata lumea, ca stiam pana si eu cu ani buni inainte (am povestit chiar pe aici despre "modurile de test" si cele 136 harti ale unui crdi Euro4).   Si asta desi lua pomeni pentru dezvoltarea motoarelor curate. Chiar meritau scalpati, la modul obiectiv. 

Ca in mod clar s-au luat si s-au dat spagi asta e altceva insa faptul ca astia au furat pe rupte si si-au bagat picioarele in ele de reguli ramane un fapt obiectiv, nu doar unul legat de perceptia si preferintele noastre.  Trebuiau sa cada niste capete si din industrie si dintre cei care poate au luat spagile venite din directia aia. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
On 3/12/2021 at 10:34 AM, uko said:

Nu trecem la un sistem de poluare mai redus deoarece...

... nu s-a inventat inca unul. Daca cineva are impresia ca electricele "e" curate, sa isi reaminteasca de unde provine electricitatea necesara lor: preponderent din carbune in cazul mirobolantei tarisoare in care locuim. In extrema ailalta, e nepotii unchiului Sam care produc energie din surse nucleare si nu se joaca aici, 1/3 din tot ceea ce produce planeta la capitolul asta: https://www.world-nuclear.org/information-library/country-profiles/countries-t-z/usa-nuclear-power.aspx

Si acum sa le despicam in 4: carbunele ca carbunele, practic nu mai e nimic de zic. De cursuri de apa redirectionate pentru a produce energie hidro, gasiti pe net. De deseuri nucleare cica fuse chiar un studiu daca nu cumva ar fi bine sa le varam o rachetuta undeva si sa le trimitem spre Soare ca sa scapam de ele, dar cica ar fi prea periculos, asa ca stocam butoaiele pe fundul marilor si oceanelor. Chestii tari, verzi chiar, ce sa mai zic ...

 Si ce ramane in final omului? Cica speranta, fuse si o poveste pe tema asta ... Eu as zice ca minciuna in lipsa unei informari minimale. De ce nu trecem la un sistem mai bun? Pentru ca nici oamenii nu prea vor, se stie (sper) foarte bine ca omul e reticent la schimbare, chiar daca acea schimbare i-ar aduce beneficii. Atata timp cat s-a obisnuit intr-un fel, nu va trece la next leval decat in ultima clipa, si atunci dupa mullte, multe lupte seculare.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

La mine 2-1 fac 1... daca o masina merge cu petrol ( poluare 1, extractie) si polueaza ( al doilea punct) vs masina care doar foloseste electricitatea produsa prin poluare ( asta face oricine are macar un amarat de telefon), care face 1 punct, iar in schimb nu polueaza deloc, eu cred ca masina electrica polueaza mai putin

Edited by uko

Share this post


Link to post
Posted (edited)
3 hours ago, marius.zadara said:

 De ce nu trecem la un sistem mai bun? Pentru ca nici oamenii nu prea vor, se stie (sper) foarte bine ca omul e reticent la schimbare, chiar daca acea schimbare i-ar aduce beneficii. Atata timp cat s-a obisnuit intr-un fel, nu va trece la next leval decat in ultima clipa, si atunci dupa mullte, multe lupte seculare.

Nu cred ca daca maine pui la bataie 100 milioane de masini electrice gratis ( contra casarii masinii existente), mai ramai cu vreuna. vezi tu, la mine logica bate filmul...:)  Nu reticenta la schimbare ne tine pe loc...

Edited by uko

Share this post


Link to post

Poza asta mi-a distrus entuziasmul că îmi voi lua Spring ca mașină de oraș. 

2021-03-13_055125.jpg

Share this post


Link to post
36 minutes ago, uko said:

Nu cred ca daca maine pui la bataie 100 milioane de masini electrice gratis ( contra casarii masinii existente), mai ramai cu vreuna.

Sigur cu cea care mi-ar fi mie repartizata ramai, pentru ca sunt constient ca ce este azi gratis maine va implica niste costuri. Sau ca sa o spuna mai a-la-america, nimic nu e gratis. Nimic. Daca azi masina aia e gratis, sigur maine va necesita reparatii, mai ales cand vine vorba de ceva ce stii din start ca e consumabil, respectiv bateria. Iar daca mai pui la socoteala si componentele high-tech (zice-se ...), deja ai suficiente motive incat sa zici "pas".

Apropo, daca maine ti-as da gratis un Lambo cu ce vrei tu, l-ai lua? Sau te-ai documenta oleaca inainte si ai afla ca ambreajul costa vreo 20k EUR si e doar o chestiune de luni de zile pana cand il vei schimba (desigur doar cu piese de origine si doar in anumite centre)? Ti-ai mai lua? Eu sincer nu, chit ca are sistemul "call beibi" ... Deci nu, multumesc, donez electrica mea, sigur se va gasi cineva in nevoie.  

PS: Termenul de client captiv iti spune ceva? Daca da, chiar iti doresti asa ceva tie in primul rand, sa dai prajitura din maini pe firimiturile de pe jos, firimituri care da, iti asigura - teoretic - necesarul zilnic, dar care in final te duc la termenul mentionat anterior? 

 

Share this post


Link to post
16 minutes ago, mi20r said:

Poza asta mi-a distrus entuziasmul că îmi voi lua Spring ca mașină de oraș. 

Ideea insasi imi da fiori suficienti incat sa nu imi doresc sa o pun in practica. Nici pt mers la paine.

Share this post


Link to post

Eu dacă as avea nevoie de a doua mașina as lua spring fără sa clipesc :)

Însă nu-mi trebuie doua mașini. Mai degrabă cochetez cu un scuter electric. Apropo, la astea se dau pomeni fiscale? 

Share this post


Link to post

La noi nu se dau pomeni pentru motociclete electrice. Banuiesc ca si scuterele intra in categoria respectiva.

Totusi, cu pomana de la stat nu ai cum sa nu iei in considerare Spring-ul vs orice altceva nou din clasa mini cu cutie automata (i10 aproape-chel-line cu cutie AMT este 9100 Euro), daca ai unde sa o incarci si o freci maxim 100km zilnic in oras. Macar nu mirosi transpiratia sau respiratia covidata sau nu a celor din transportul in comun (asta daca poti beneficia de el) si nici nu te ploua ca pe scuter.

Daca vor introduce chestia cu 5 ani totul inclus ca la noile modele de Logan si Sandero (50% avans, plata constanta lunara si valoare reziduala dupa 5 ani), eu zic ca vor rupe piata. Totusi, desi nu mai sunt entuziasmat, 70% in acest moment, ma bag.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...