Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
scott

Despre masini electrice

Recommended Posts

Pentru ca Hyundai Ioniq electric are un succes mare in Europa si va avea cu siguranta si Romania dupa ce apar tichetele RablaPlus dar si pentru ca vad des discutii despre acest subiect in general, am facut un rezumat video despre solutii de incarcare si mufe. sper sa va placa. urmeaza si multe altele :)

 

https://youtu.be/Y0YLU5fIasc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare!

Eu daca as fi dictatorul galactic as taia toate subventiile pentru masinile electrice pana nu se pun de acord cu standardizarea incarcarii si a softului de gestiune si diagonoza a bateriei in asa fel incat bateria sa poata proveni si de la alt fabricant decat cel al masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu partea de standardizare. Inca este o technologie noua. Cum a fost acum 10 ani sa zicem si cu telefoanele mobile. Nokia avea o mufa, Siemens alta mufa, Samsung iara alta mufa... Urmeaza si standardizare cu siguranta. Deja exista reglementare in acest sens. Cele 3 nivele de incarcare vor ramane cu siguranta adica acasa , public, si public fast. Problema cu mufele exista si pentru ca masinile electrice mai vechi gen 6-8 ani. Atunci inca erau alte mufe. Acum deja sunt mufe noi care probabil vor ramane insa si cele vechi sunt inca pe drumuri deci au nevoie si de incarvatoare publice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, e, mufele poate se vor standardiza "spontan".

Însă partea de diagnoza / gestiune nu cred ca se va standardiza natural. De exemplu obd2 a fost impus, nu a apărut ca asa a vrut industria. Ca pe lângă partea standard fiecare producător și-a făcut și un protocol proprietar e ok, însă măcar o diagnoza de baza o poate face orice mecanic. Dacă ii lași de capul lor probabil nici șuruburile n-ar fi standard, ținând cont ca mulți producători fac de fapt profit nu din vânzarea de mașini ci servicii aftermarket. Dacă ar putea probabil și capacele de ventil ar fi "originale"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e clar. Banii se fac din piesele de schimb. Obd2 a fost impus de statele unite din cate stiu. Nu stiu sa-ti zic 100% dar s-ar putea ca si masinile electrice sa aiba obd2. M-ar mira daca kia soul electric sa aiba alta mufa de diagnoza fata de kia soul normal. La fel cu vw e-golf cu golf normal si lista continua. S-ar putea ca tesla sa aiba alt port dar nu sunt sigur. Eventual s-ar putea ca nu toate informatiile sa fie accesabile prin obd2... E un subiect despre care nu stiu mult, trebuie sa recunosc.

 

Tipul asta din sua cumpara masini tesla lovite sau inundate si le repara. E foarte interesant daca esti pasionat.

 

https://www.youtube.com/channel/UCfV0_wbjG8KJADuZT2ct4SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Kia Niro si Hyundai Ioniq mufa e OBD2, exista compatibilitate prin adaptor bluetooth cu aplicatia Torque. Prin sustinerea comunitatii poti obtine informatii inclusiv pentru fiecare celula din pachetul de baterii la modelele EV.

Astfel au aflat ca de fapt bateria are o capacitate mai mare decat ceea ce este specificat in mod public.

https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs

 

Nu cred ca se va standardiza ceva deocamdata, batalia EV abia acum incepe si cred ca totul va fi despre baterii (disponibilitatea, costul si performanta). Tesla vrea sa renunte la cobalt, Toyota inca foloseste NiMH si doar la Prius Plugin foloseste Li-Ion, Hyundai/Kia folosesc doar Li-Ion. Gigantii europeni s-au trezit si ei acum si vor urma probabil vremuri interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Toată lumea vrea să renunțe la cobalt sau măcar sa-l reducă, cobalt ul fiind una dintre chestiile care ridica prețul și nici nu-i foarte "verde"

Însă dacă asta însemna baterii mai grele și mai anemice n-or s-o facă :D

Pe de alta parte unii constructori au pre-comandat baterii "vechi" pana prin 2022-2023. Ceea ce înseamnă că nu-s foarte optimiști în privința rupturulor tehnologice iminente..

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Kia Niro si Hyundai Ioniq mufa e OBD2, exista compatibilitate prin adaptor bluetooth cu aplicatia Torque. Prin sustinerea comunitatii poti obtine informatii inclusiv pentru fiecare celula din pachetul de baterii la modelele EV.

Astfel au aflat ca de fapt bateria are o capacitate mai mare decat ceea ce este specificat in mod public.

https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs

 

Nu cred ca se va standardiza ceva deocamdata, batalia EV abia acum incepe si cred ca totul va fi despre baterii (disponibilitatea, costul si performanta). Tesla vrea sa renunte la cobalt, Toyota inca foloseste NiMH si doar la Prius Plugin foloseste Li-Ion, Hyundai/Kia folosesc doar Li-Ion. Gigantii europeni s-au trezit si ei acum si vor urma probabil vremuri interesante.

 

 

ms pentru clarificare. partea cu capacitatea bateriei este cunoscuta. de o vreme buna, toti producatorii rezerva intre 8 si pana la 15% din baterie cand se vinde bateria. adica daca ei iti zic ca bateria e de 40KW , defapt e de 44kw, sau de 46k... asta e pentru ca bateriile se degradeaza in timp, iar celulele care nu mai performeaza, sunt inlocuite de celulele inca "noi" din rezerva de sa zicem aprox 10%. asa ajung sa ofere 8 ani garantie pe baterii sau 200.000km (in general e 160.000km. doar Hyundai ofera 8 ani sau 200.000km la Ioniq si Kona electric).

 

Gigantii europeni numa ce s-au trezit, si trebuie sa recunoastem ca cam stiu cu ce se mananca fabricatia unei masini bune, fiabile etc. deci cum zici zici mi20r, urmeaza vremuri interesante :)

 

 

side note. ma bucur ca exista interes pe forum. cum de nu exista topic separat pentru Ioniq si Kona EV? - prea noi? prea putin interes (deocamdata) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cam 10% rezerve sunt necesare și pentru protecția bateriei în sine. Unele nu trebuie niciodată descărcate pana la 0% pentru ca le reduce semnificativ durata de viata. Aka dacă în broșură ți se da capacitatea "utila" in realitate ar trebui sa fie mai mare. Altfel ar fi furaciune de marketing, să-ți spuna ca ai baterie de 50kwh însă din motive de protecție sa nu poți folosi decât 45

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

o poti lua si asa. categoric, cel mai bine e sa incarci intre 20-80% tot timpul sa reduci uzura la baterie. incarci peste 80 si descarci sub 20 pe drumuri lungi si daca nu ai de ales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La alea protejate nici sa vrei nu te lasa din soft sa cobori sub un anumit procent, deci procentul ala ti-e complet innaccesibil dpdv al utilizatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte am văzut un Zoe electric costă cam cât un Ioniq electric. Un Zoe electric achiziționat prin Rabla Plus costa dublu față de un i20 1.0 cu DCT luat prin Rabla normal. La un consum de 7% benzina + revizii și altele, ar fi un un minus de 1500 euro pe an dacă ai alege electric și l-ai incarca pe banii tăi, de la priza de acasă. Deci ai ieși pe plus după 10 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La zoe bateriile nu mai sunt în leasing ? Au schimbat "formula"?

Ultima oara când m-am interesat eu plăteai aprox 70e/luna chiria la baterii. Eu nu plătesc 70e/luna benzina la barja mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai sunt pe leasing din cate stiu. Aia era cea mai mare prostie ever daca ma intrebi pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai sunt in leasing bateriile pentru ca nu beneficiau de programul Rabla Plus daca ramanea asa. Am vazut multe Zoe prin Bucuresti anul trecut si eram doar in trecere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bai fratilor ne loveste viitorul. Am vazut la mine in sat maxi taxi electric si fara sofer. In prima zi l-am vazut doar stand (prima poza)

 

A doua zi l-am vazut si mergand.... in poza a doua.... insa pe baza de alt maxi taxi cu sofer si dizal... Sau poate cine stie, o fi dat ecran albastru, sau s-o fi prajit cardul sd....

post-2378-0-93473600-1554812319_thumb.jpg

post-2378-0-28571500-1554812335_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tare ! eu zic mai 5 ani si avem masini self driving si electric in fiecare oras dupa care o sa creasca numarul in ritm foarte mare. azi postez un nou filmulet despre stiri din lumea masinilor electrice sa zicem asa, si acolo mentionez si faptul ca in norvegia s-au inscis mai multe masini noi electrice, decat cu motor normal.... ce sa mai zici e aici dupa colt, se intampla sub nasul nostru, se va extinde si pe la noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daa, "disruptia", punctul de cotitura după care creșterea e exponențiala. Eu o aștept cu interes.

Mașini autonome înseamnă eliminarea poate a 85% a mașinilor din oraș care stau degeaba și transformarea parcărilor în spatii verzi. Eu abia aștept.

Întrebarea cheie însă e... Oare industria auto chiar își dorește modelul asta? Sa nu mai vânda anual milioane de mașini care sa stea degeaba 90% din timp?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am văzut ieri(08.04.19), în Genova, 2 modele diferite de autobuze electrice, erau în probe, scurte, cam 8 metri, autonomia de 150km.

Genova este unul din orașele pe care îl urăsc, din perspectiva unui șofer de furgon de 6 metri, străzi strâmte, multe zone înclinate în curbă, parchează toți pe unde li se pare, scutere ce te depășesc pe ambele părți în același timp, etc

Vor să înceapă să achiziționeze doar autobuze electrice, deoarece nu pot avea alte feluri de mijloace de transport în comun, pur și simplu nu e loc.

PS: erau chinezești...

Edited by fisherman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo, nu se poate, tre' sa fie eroare, cum adica dom'le maxi-taxi dizal? Pai cum asa ceva, cum de si-au permis sa bage de-astea in locuri populate, si mai ales in strainezia? Nu se poate, trebuie reclamati, asa ceva ...

 

Revenind la prizele noastre, imi poate da careva un studiu comparativ privind costurile lunare (personale) strict legate de consum la una bucata titiu clasic (benzinar/dizal), una bucata titiu semi-clasic (hibrid) si una bucata titiu neclasic (electric 101%) ? La un calcul rapid, daca ar fi sa circul zilnic in B (aproximativ 50 km / zi), in intervalul 07:00-08:00 si 19:00-20:00, dizalul meu papa energie de aproximativ 100 EUR, in conditii de calm maxim.

 

100 eur x 4.7 ron / eur (traiasca familia lor ... ) = 470 RON, hai 500 cu tot cu alimentarea soferului, adica tot cam atata kWh (~1 RON / kWh, in abonamentul standard, nu nocturn). Costurile unui semiclasic si unui nonclasic cam la cat se ridica, repet, strict din punct de vedere al consumului de energie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Ioniq electric consuma curent de cam 8 Ron/100km urban, probabil si mai putin in traficul de Bucuresti din primavara pana vine iarna. Problema este iarna unde trebuie sa ai garaj sa o ai de dimineata preincalzita. Altfel costul devine mai mult decat dublu pentru ca incalzirea vine prin consum de energie electrica.

Strict financiar daca se merita - cred ca nu, deocamdata, tinand cont de pretul initial, fara subventii. Exista masini mici si mult mai ieftine care sunt mai rentabile (gen Sandero sau daca vrei cutie de viteze automata i20). Insa intervin tot felul de chestii subiective, omenesti. Dupa ce ai condus electrica universul condusului urban se schimba. Eu tin sa cred ca este despre cuplu si silentiozitate.

Iar in Bucuresti mai exista si transport in comun. Eu daca ar fi sa folosesc transportul in comun ar trebui sa schimb 2 firme de transport ca sa ajung la destinatie. Asa ca am ales Ioniq hibrid. Imi lipseste dieselul la drumurile lungi sau autostrada, insa pentru mine sunt exceptii pe care mi le asum. Am consum sub 5,5% benzina intr-un an in conditiile in care majoritatea drumurilor sunt oras + cativa kilometri in regim normal de autostrada (unde hibridul consuma mai mult decat un diesel). In Bucuresti in conditii de trafic de varf sunt convins ca as scoate sub 5%, daca nu 4%.

In aceeasi bani pe care i-am dat pe Ioniq as fi luat o Skoda Octavia super-dotata diesel sau benzina sau un Megane de 200CP. Dar nu cred ca as fi avut consumul asta, tinand cont ca dieselul pe care l-am avut se invartea undeva la 7-8% in aceleasi conditii si nu cred ca benzinarul ar fi consumat mai putin.

 

Uite aici 2 site-uri de studiat (nu sunt reclama insa prin intermediul lor am avut oportunitatea sa conduc 2 modele electrice din 3 pe care le-am condus pana acum):

https://24auto.ro/electromobilitate/

https://electromobilitate.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totuși scenariul lui Marius e aproape ideal pentru un plug în hibrid (50km/zi, mers zilnic). Pentru unul care merge mai puțin rentabilitatea e și mai redusa iar unul care merge mai mult se lovește de problema autonomiei un mod electric.

Oricum, într-un oraș mare ar trebui sa existe alternative mai bune oricărei mașini, fie ea benzina, dizal, hibrida sau electrica. Prin "bună" înțeleg mai rapida și mai ieftina. Altfel orașului respectiv e unul gestionat cu c.rul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru oras, plug-in hibrid e perfect. Incarci cu curent acasa, chiar si la priza pt ca nu ai o baterie f mare deci se incarca peste noapte. Ai o autonomie de vreo 50km. Daca ramai fara curent, mergi pe benzina/motorina. Chiar urmeaza un filmulet pe tema asta (aproximativ).

 

Eu mai de mult la volvo v60 ma uitam. F bine dotat la un pret rezonabil ot ce ofera dupa oarerea mea .

 

https://www.olx.ro/oferta/volvo-v60-hybrid-plug-in-d6-diesel-electric-285cp-4x4-summum-automata-IDcaShw.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

.... Ceea ce duce dezbaterea la o alta problema tehnica. Din motive de spațiu mulți hibrizi sunt mașini mari, deși terenul lor de joaca favorit unde un phev are șanse sa fie competitiv e orasul.

 

De ex mie îmi place ideea de hybrid thru the road. Insa singurii existenți sunt suv - uri (Lexus, Peugeot, etc). Ok, ar mai fi și bmw serie 2 iar vw promite și un golf însă care e deocamdată doar promisiune. Astea existente oricum nu dau pe dinafara de eficienta.

 

Pe de alta parte suv-izarea flotelor e și consecința metodei stupide de calcul a cotei permise de co2, metoda susținută doar de lobby-ul auto (care încurajează constructorilor sa dacă mașini grele, încât pana și constructori specializați tradițional în mașini mici sau apucat de făcut suv-uri ...) și a politicilor fiscale stupide gen taxa pe cc sau cp în loc de taxa pe tona sau pe kilu' de emisii. Omenirea se urbanizeaza, din ce în ce mai mulți oameni trăiesc printre betoane și asfalt în timp ce mașinile par sa fie de pădurari...

 

Un Volvo hibrid nou e 60ke... Pe care as zice că-i merita însă la prețul asta n-or sa se umple străzile de ele. Și asta e thru the road... Însă cară 300kg de baterii și motoare care devin balast după 30-35km. Au mizat pe "performance" iar ça eficiență in lumea reala e sub mașini pe benzina "pure".

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...