Jump to content

Recommended Posts

Dacă mai variază asa tare presiunea. E singurul motiv pentru care consider ca ar fi bun azotul asta minune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea nu variază de nebuna, ci datorita schimbărilor de temperatura. Care la rândul lor pot fi și datorita pneului diferit, nu doar a gazului din interior.

Daca vrei sa poți trage vreo concluzie trebuie sa poți păstra ceilalți parametri constanți sau măcar să-i poți controla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, am un prieten care este foarte incantat de azotul asta din cauza variatiei mici de presiune pe o plajă larga de temperaturi. El are anvelope Crossclimate pe mașină asa ca nu le schimba fie iarna fie vara. La mine dacă am reglat presiunea la 2,5 la o temperatură de iarnă, să zicem 5 grade dimineața, când au fost -20 aveam 2,2. Acum rămâne de văzut dacă apuc să o fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca producatorul recomanda 2.2, la rece, probabil ca s.a gandit ca presiunea va creste pana la 2.5, nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți, nu v-ați plictisit de aceste discuții interminabile? Sincer...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La rece iarna e diferit de la rece vara. Cel puțin la noi variația de temperatură este mare, mai ales iarna. Nu cred că este o soluție să umbli cu compresorul după tine sau să tot vizitezi benzinăriile. Dacă azotul rezolvă respectiva problemă într-o oarecare măsură e de văzut, poate e cineva pe forum utilizator de azot care să ne lumineze, dacă tot a fost deschis subiectul. Cât timp nu am avut TPMS nu m-a interesat subiectul. Însă acum văd că presiunea în roți contează, cel puțin la mine. Și nu neapărat din punct de vedere al consumului, deși la mine 10% este mult (0,5 l/100km), pentru că ăștia se laudă ca prin tot felul de tehnologii care ridică prețul de producție câștiga câteva procente (nu zeci) la consum, ci mai degrabă al siguranței prin performanța la frânare.

Dacă aș crede ceea ce spun cei care au roti pe 15 inci, că au un consum cu 10% mai mic decât cei cu roti pe 17 inci + treaba cu presiunea în roti, la un calcul grosier mi-ar rezulta un consum ireal în oraș în jurul a 4l/100km? Pe care culmea ca unii pe dincolo chiar îl au.

Edited by mi20r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Departe de mine intentia de redeschide vechile rani, am mentionat azotul stiind recomandarile - multe la numar - celor de la vulcanizarile. Le-am refuzat insa pe toate, crezand ca este o invetittie care nu-mi aduce satisfactiile necesare, plus ca sunt - daca nu v-ati convins pana acum - adeptul mainilor murdare, preferand des sa-mi ridic mansetutele camasutei cat mai des posibil. Partea buna la treaba asta este ca am aflat ceva nou, respectiv treaba cu avioanele - recunosc ca nu o stiam si nici nu mi-am pus vreodata intrebarea. Compresorul nu trebuie carat in permanenta si nici mers la benzinarii - asta daca nu cumva este la maxim 1 km distanta de casa, dar oricum trebuie sa recunosti ca mai poate avea si alte intrebuintari, in special in sezonul cald. O data pe luna, hai la doua, nu strica sa-l mai pui in priza. Oricum tot la intervalul asta mai ridici o capota, mai arunci un ochi pe la/sub masina, mai bati un covoras, etc. Adica tot mai faci ceva pe langa masina, de ce sa nu mai verifici si daca priza de 12V/10A mai merge, nu?

 

In manualul de utilizare al trocaderului personal, producatorul a mentionat o presiune de 2.3 pt economie de combustibil pe tot parcursul anului. N-a mentionat gazul sau combinatia de gaze necesare, intr-adevar. Rusinica Hyundai, asa ceva.... N-as baga 2.5 cu buna stiinta, chit ca-s -20 grade afara - si trebuie sa recunosti ca nu mai iarna de vremurile (noastre), practic nu prea mai e, de unde si variatia mai mica de temperatura. Oricum, chit ca scrie producatorul masinii ca trebuie X pt a obtine aspectul Y, eu as verifica si sa vad daca acel X nu e prea mare pentru anvelopa, luand un +10% ca marja de eroare.

 

PS: Apropo de iarna vs vara, era la un moment dat o intrebare care multora le-a provocat amuzament, altora dureri de cap, altora ignorare, respectiv aceea precum ca daca nu este folosit azotul, oare trebuie schimbat aerul din anvelope atunci cand anotimpul se schimba? Eu am raspuns cu un zambet si cu ignorare, tocmai pentru ca verific periodic. Voi cum raspundeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... azotul asta din cauza variatiei mici de presiune pe o plajă larga de temperaturi.

Chestia asta ma abțin s-o comentez. Amicul tău e un Boyle contemporan. Sau prin vulcanizarea lui lucreza doar de-alde Avorgardro, iar băieții care peticesc pneurile sunt pe cale sa revoluționeze termodinamica.

Acum înțeleg de ce sunt asa proaste motoarele termice. Pai dacă gazul de lucru își păstrează presiunea cu variația temperaturii degeaba arzi zeama de dinozaur sa le încălzești... Canci lucru mecanic.

Poate asa funcționează și magneții sau cristalele de scădere a consumului, reușesc sa determine azotul din cilindri sa se destindă naibii odată încălzit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oamenii sunt nestiutori, sa nu zicem ca multi sunt habarnisti! Daca aia cu schimbatul aerului in roti e hilara, ce sa mai zic sa o tanti respectabila la vreo 50 ani care intreba in piata daca bananele sunt romanesti?

 

Sa faci o presiune cu rotile reci, e aproape imposibil, ce faci, mergi si stai cateva ore langa vulcanizare? Plus ca nu stim ce inseamna reci, adica fara sa rulezi sau ce? Ok, iti cumperi compresor de masina si rezolvi!

 

Presiunea trebuie verificat des ptr ca variaza in functie de temperatura exterioara si de timpul / viteza de rulare! In perioadele rece, variatia e mult mai mica decat in cele extrem de calde! Azotul ajuta la o mentinere mai constanta a presiunii dar si la racire, se spune ca cauciucurile nu se incing la fel ca atunci cand ai aer, nu confirm ca nu stiu de vreun studiu facut pe tema asta. Dar nu e moca ca aerul, costa parca 5 lei de roata! Ca azotul raceste stiu, cand am implinit 18 ani a pus taica meu toata bautura in butoaie in care era apa si pusese azot in ea. Dar nu-s mare specialist in domeniu!

 

Am pus 2.3 in roti iar a 2 a zi dimineata imi arata 2,2. Asa ca am urcat la 2.4, la cum se merge in oras, nu urca mai sus. Dupa un drum pana la mare pe autostrada, mi-a crescut la 2.5. Retur, venit pe Horsova-Urziceni, a urcat tot pana la 2,5.

 

Ok, revenim la consumuri?

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 6,5% concediu in Thasos, 59km/h media, AC, 3 persoane, bagaje, etc. Atat consuma, asta e masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecat din Romania cu 6,6%, intrat in Bulgaria cu media 89km/h si 6,5% consum, intrat in Grecia cu 82km/h media si consum de 6,4%. Am tras de ea in muntii

 

Bulgariei cat am vrut si s-a comportat foarte bine. Multumit .

Edited by marius.zadara
Nu e nevoie de citarea mesajului anterior daca la el te referi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecat din Slobozia - Vatra Dornei, manastiri, cetati, chestii. Dupa, Cheile Bicazului, Sambata de Sus, Transfagarasan, Manastirea Arnota - prin Valcea si retur. Am zis traseul pt ca sunt sigur ca multi l-ati facut si stiti cat e de imbarligat.

2200 km in cap, consum 6,5. 4 insi, bagaje cat incape si cu AC on cam mereu.

As fi vrut sa comentez si eu ceva de azot, dar hai sa ma abtin.... Deocamdata...

Edited by Skynet91
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUTARE,

AM O NELAMURIRE :

CUMPARAT ELANTRA 2018 IN PREZENT 9000 KM SI CONSUM DOAR URBAN 12 % PANA PE LA 8000 .

AKM CAND AM AJUNS PE LA 9000 ARE CONSUM CAM 10% .

LA VOI ?

MULTUMESC!

Eu am elantra an fabricatie 2017 .Conduc fara sa fortez masina dar nici nu o subturez .Merg cu aprox 2200- 2500 rotatii in mod normal.La inceput scoteam cel mult 7,5 l la suta prin oras,Acum reusesc sa scot si 4,8 la drum lung si cel mult 6 ,0 prin oras.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am elantra an fabricatie 2017 .Conduc fara sa fortez masina dar nici nu o subturez .Merg cu aprox 2200- 2500 rotatii in mod normal.La inceput scoteam cel mult 7,5 l la suta prin oras,Acum reusesc sa scot si 4,8 la drum lung si cel mult 6 ,0 prin oras.

In ce oraș?

NU cred ca în București ai consumul acesta

 

Gryg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cluj, in oras, nu scot niciodata sub 10, si asta in caz bun, de obicei in oras stau pe la 11-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Cluj, si cu modul eco pornit si cu el porit, tot in intervalul 10-12 sta consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce anume presupune acel modul eco?

Cred ca are cutie automata și are eco

 

Gryg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca are cutie automata și are eco

 

Nu am cutie automata

 

ce anume presupune acel modul eco?

 

In principiu e un indicator in bord care iti spune ce treapta de viteza sa selectezi. Inafara de asta nu am observat vreo schimbare in comportamentul motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala nu e mod eco, e un indicator care ajuta la economie la de carburant. Modul eco, reduce performantele masinii ptr a realiza economie de combustibil. Pare aceeasi chestie dar nu este!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am plecat spre Torino cu un consum de 6,5% si m-am intors cu 6,3%, mai mult nu vrea sa consume. Am fost 2 persoane, bagaje, a.c. tot timpul, iar la intoarcere,

portbagajul si bancheta din spate arhipline de cumparaturi.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

9480 km parcursi pe modelul 2019.
consum mediu 5.3 l/100km (asta am pe bord).

In oras circul doar in weekend pe distante destul de scurte, sub 20 km (sofer de weekend).
In rest, doar prin afara, unde scot intre 5.0 si 5.6 l/100km - cca 110-120 km/h pe drumurile nationale, 120 - 130 km/h pe autostrada.

Daca accelerati si franati brusc, consumati mult. Intelegeti asta si veti conduce economic.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...