Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Recommended Posts

acum ma bag si eu, https://imgur.com/7llayuL, foto este facuta in iarna, dupa aproximativ, 65km dupa urziceni spre buzau gume de iarna pe 15, viteza maxima a fost de 120 km/h cat am putut de constant (ce-i drept soseaua desul de libera) iar fota nu a fost făcută pt consum, a fost făcută pentru cei 20.000 km

Edited by yozo
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

3050km-6,7% consum

Edited by vflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consum Bucuresti - Craiova dus-intors. AC la dus, fara la intors. Pilot pe 135 km/h pe autostrada, 105 km/h pe DN65, drum liber, putin mai aglomerat la intors.

Pentru Craiova - Slatina consumul a fost de 4.8, cu 77 viteza medie, tot atat a ramas pana la Pitesti.

sO2TC78.jpg

 

KHorwkx.jpg

 

uE8ODMW.jpg

 

s6xPY6D.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

După concediu în care am făcut 1300 km, la final mi-a arătat 6.1. Aproape tot făcut extraurban. Cu 2 zile de fataiala în București. Strict pe extraurban mi-a arătat 5.7. Soție + copil + bagaje. Mers în funcție de trafic, aproape regulamentar. AC întotdeauna pornit. Elantra benzina.

 

Trimis de pe al meu RNE-L21 folosind Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consum calculat la plecare in concediu/sosire din concediu cu resetare consum si trip la plecare. 1790 km parcursi pe toate categoriile de drumuri si de relief si ceva plimbari cu masina prin orasele vizitate. Eu, sotia, copilul de 4 ani si ceva bagaje. Benzina(numai ext 99) consumata=115 litri. Rezulta un consum de 6.4%. La sosire din concediu, calculatorul de bord arata 6.3%.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Inainte de concediu aveam 4500 km cu un consum mediu de 6,6 l / 100 km.

Dupa concediu am 6500 km cu un consum mediu de 6,3 l / 100 km.

In cei 2000 km am fost pe la mare si pe la munte:

 

- cu portbagajul full;

- 4 persoane in masina;

- schimbat viteze in 3000 rotatii

- am mers si cu 2000 rotatii si cu 3000 rotatii si cu 4000 rotatii

- am condus si cu limita legala (50, 90, 130 km/ora) dar si cu 190

- am dus-o si prin serpentine (pe Transalpina), pe autostrazi, drumuri nationale si judetene

 

Pot spune ca nu am iertat-o cu nimic si nu m-a interest consumul......

 

Zi buna!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Cand am cumparat masina avea 2,7 atmosfere si eu am scazut-o imediat la 2,5 si parca as mai da jos pana la 2,3 (cat scrie la masina).

Dupa ce schimb la 2,3 revin cu consumul.

 

Acum am 8533 km cu 6,3 l / 100 km consum mediu.

 

Pareri? Opinii?

 

Zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-o la 2,4. Daca pe timpul noptii e mai racoare, e posibil sa iti arate si 2,3 la pornire. La un drum Bucuresti - Constanta cu o medie viteza de 110km/h , mi-a crescut pana la 2,5, 3 persoane + bagaj!

 

2.3 am pus cu manometru digital iar in bord imi arata 2.2.

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va preocupa variatia presiunii in roti, puneti azot. In privinta presiunii maxime, ramaneti la ceea ce spune producatorul, nu astrele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% nu e 100% :) Cei 20% fac diferenta, ca de-aia a si aparut regula aia ...

 

De buna voie si nesilit de nimeni merg cu 2.3 O2&friends in roate si se invart foarte bine in toate anotimpurile. Dar o mica observatie, zic eu importanta: 2.3 masurati la rece, pe loc, nu in mers sau dupa primul km. O singura data au gasit cei din service 2.5 cu ocazia unei geometrii si erau sa faca apoplexie, dar in rest s-a mentinut la aceasta valoare. Ca mai creste, ca mai scade, treaba ei, o data pe luna verific si nu am batai de cap. Nici in rinichi, flanse, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine azotul in pneuri pentru masini de strada e mit. Poate avea vreo relevanta pe vremuri cand umflai rotile cu pompa manuala pe timp de ceata si bagai apa in ele. Acum insa nu cred ca mai face nimeni asta.

Povestea mea cu azotul e aici (mesajul din 15 mai)

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=6362&p=129091

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci, de ce baga baietii azot in pneurile de la avioane? Intreb si eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa decoleze mai usor, ceea ce nu iti doresti la masina :D

Acum la modul serios, din motive de coroziune, insa in primul rand antiincendiu/explozie. Si se aplica la rotile franate (care frane degaja enorm de multa caldura, incat exista risc de autoaprindere), nu la toate.

Si poate fi completat cu aer.... Sau cel putin asa era, daca nu s-or mai fi schimbat lucurile.

Caldura + oxigen = love, insa asta nu inseamna ca oxigen = caldura.

Nu mai credeti tot ce spun toti parerologii. Si nici nu mai comparati hyundaiurile cu boeingurile. :D

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus, azotul e mai stabil in timp - are molecula mai mare si nu prea difuzeaza prin cauciuc, spre deosebire de oxigen care e mai minion si migreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e adevarat, pe masura ce completezi creste proportia de azot din pneu. Simplificand, daca oxigenul evadeaza mult mai repede, 20% pneu (oxigenul) scapa si eu in loc de oxigenul scapat bag 4% oxigen + 16% azot...

Aia 4% scapa iar, dupa a doua completare am peste 99% azot. Gratis :D La fiecare completare creste proportia de azot.

 

Poate la avioane unde presiunea e mai mare (pe la 15 bari, si cine stie la cat ajunge cand atinge pamantul si se incinge instant) o fi relevanta chestia asta cu porozitatea , la 2 bari jumate nu cred ca e atat de important.

 

Si cred ca asta ar fi o metoda economica si ecologica de separare a oxigenului de azot, mult mai ieftina decat distilarea aerului si practic cu un consum minuscul de energie....

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un compresor cu exicator funcțional face mai mult decât azotul băgat (nu cred că scot tot aerul și apoi bagă azot, poate doar într-o cameră barică cu azot 100%).

O diferență de +/- 0,2 bar e irelevantă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După TPMS, mie mi-a "scăpat" 0,1 din aer vara asta.

Ca idee, dacă plecam dimineața cu 2,5 la amiază, după o tura serioasa pe autostrada, la 34 grade afara, ajungea la 2,8-2,9.

Acum, la sub 15 grade dimineața am 2,3 iar la birou ajung cu 2,4. Și mi-a crescut consumul de oraș cu 0,5l/100km. Asta la mine înseamnă 10% în plus. Sincer nu ma prea interesează însă poate fac un experiment. Nu știu cât costa azotul asta la un "plin" dacă dacă apuc când montez anvelopele de iarna bag și revin cu concluzii la primăvară 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...