Jump to content

Recommended Posts

Hmmm... Deci, despre ce vorbim?

Unul dintre colegi. Mai sunt si altii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Deci, despre ce vorbim?

Unul dintre colegi. Mai sunt si altii?

EXCLUSIV BUCUREȘTI

DE LA 0-8500KM Parcurși consum 14 L

8500-15000 11 L

AM ÎNTREBAT LA DABAUTO ȘI MI-AU SPUS CA DUPĂ 8500 KM SCADE CONSUMUL ȘI ASA A FOST.

 

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce tipi la noi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce tipi la noi?

[emoji1787][emoji1787]

 

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi, doar in oras- Bucuresti- 10l/100km. Consum corect pentru traficul din intervalul orar 8-11 si 16-19.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skynet91 - ai foarte mare dreptate cand vorbesti de condus la consum vs potentialul cost ce apare la un moment dat datorita utilizarii necorespunzatoare a masinii (cunosc f multe cazuri care au masini diesel, motor de minim 2.0, si merg in tr. 6 cu 70....si se lauda de consum)

 

revenind la oile noastre....in Cluj, pe distante scurte (6-15 km) nu am consum mai redus de 12l. recordul a fost undeva la 17.5 pentru vreu 10 km.....

pe autostrada, consum in jur de 6 daca ma duc f cuminte, gen 120, daca sar de 150, consumul ii undeva catre 10, iar catre 200 imi arata in bord aproximativ vreo 13 (din ce imi dau eu seama cu liniutele alea)

 

recent am fost pana in delta - Cluj-Murighiol si retur, portiuni de national si autostrada, 2 oameni, masina plina, AC pornit, consumul a fost undeva spre 8

Edited by mircea2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, Mircea. Asa e si la mine. Mai putin la urban, Slobozia nu e Cluj.

Dar am cam inceput sa obosesc sa conving colegii sa fie sinceri.

M-am gandit si n-o sa mai comentez consumurile. N-a raspuns nimeni la invitatia cu testul de consum.

Fiecare sa spuna ce si cat vrea. Mare cap-sec sunt, sa stric bucuria oamenilor...

N-o sa mai fac. Si de ce sa nu bucuram ca poluam din ce in ce mai putin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am răspuns dar nu pe autostrada, pe drum județean 😊 Ploiești Cheia 🤪 Pe autostrada și mai ales A3 unde o pui pe pilot și aia e, lucrurile sunt clare, noi nu avem traficul de afară.

 

Pe oraș nu putem compara, difera traficul, eu pe Ploiești am între 7,5 și 11, depinde cât merg, drumuri pana la munca un 9,5 spre 10, mers toată ziua l-am adus pana la 7,5. Ca idee, traversat orașul, azi la ora 19, consum 8,7.

 

Până sa resetez consumul media din bord pe 4000km a fost 6,4 ieri am mers cu Peugeotul care pe ultimii 2000 și ceva avea o medie de 6,2 diesel, 1.4hdi dar cu 1300kg greutate.

 

În mare consuma bine mai ales pe extern. Eu unul sunt mulțumit.

 

Până în Austria am avut 6,3 prietenul meu cu Logan diesel de 1.5 de 90 a avut 5,7 cu diferența la carburant tot pe acolo ești dar cu mai puține dureri de cap.

Edited by basti77
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb si eu ca necunoscator, de ce l-a durut capul pe prietenul cu Logan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu, dar asa a spus la destinație ca îl doare capul rău 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

[trolling]

o fi fost materialul prost....

 

Acum sincer, nu v-ati plictisit despre discutiile despre consumuri? Cata relevanta are un kil in plus sau in minus acolo?

[/trolling]

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa oamenii in pace, daca probleme nu au cu masinile, trebuie sa se planga sau laude cu ceva!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

[trolling]

o fi fost materialul prost....

 

Acum sincer, nu v-ati plictisit despre discutiile despre consumuri? Cata relevanta are un kil in plus sau in minus acolo?

[/trolling]

Sincer... da.

Am si spus ca nu mai comentez. Imi pare rau ca am facut-o...

Fara contre, doar discutii lejere, de vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i vorba de contre... e vorba ca in primul rand ca nu un kil la consum face masina buna sau rea.

Plus ca la consum conteaza atat de multi factori incat nici in laborator daca il masori de doua ori nu-ti iese la fel. Darmite sa compari consumuri facute pe strada, in conditii ... aleatoare. O discutie contradictorie pe tema asta e in 99.99% dintre cazuri lipsita de sens.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar lipsita de sens. Daca cei care scriu sunt corecti, iar cei care citesc stiu sa faca o medie, ar fi ok. Nu spune ca tu nu ai citit niciodata pe net cat consuma Skoda ta, de exemplu. Inainte sa o cumperi. In afara cifrelor oficiale, care stim cum sunt.

Dar, da, discutia o cam luase razna si nu pentru asta intram aici.

Oricum, aici e soft. Discutii relativ ok. Mai intru pe alt forum... Sa vezi acolo dat la gioale! Foarte activi, raspund mereu daca ai o nelamurire, dar si foarte ... inflamabili.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru un motor aspirat MPI eu cred că pentru mers normal un consum de 6-7 la drum lung și 9-11 în oraș este tot ceea ce se poate în acest moment și nu știu dacă se va putea mai mult vreodată. La aceeași cilindree cam tot pe acolo se învârtea consumul la motorul de de doar 100CP pe care îl aveam pe Opel Vectra B din 2001, la o greutate a masinii de 1300kg. Toate progresele tehnologice s-au materializat în mai multă putere și noxe mai mici, nu cred că se poate să scoți mai puțin decât dacă oprești total motorul (ca la hibride) sau dezactivezi din cilindri (ca la Mazda).

Cât timp mașina nu dispune de cuplu mare la turații joase care să te ajute să compensezi schimbările de viteză în aceeași treaptă precum la diesel trebuie compensat prin turație mai mare deci implicit mai mult combustibil ajuns în cilindri.

Ca și idee, la Ioniq hybrid, dacă rulezi pe drum drept fără vânt din față până pe la 120km/h, sunt suficienti cei 43CP și 170Nm cuplu (probabil si mai puțin datorită pierderilor apărute până la roată) dați de motorul electric ca să îți mențină viteza constantă în viteza a 6-a. Teoretic cam pe acolo ar fi necesarul de putere și pentru Elantra, doar că pentru acei 40CP tot se consumă benzină, rezultând probabil un consum de vreo 3%. Tot ce este peste acei 3% este dat de conformația drumului, adică urcușurile și de cât de mult se accelerează pe respectivul parcurs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbind de putere si noxe, modelul 2015 care nu stiu ce comsum mediu are, avea 132 cp. Au lasat 4 caluti in grajd ptr a face masina compatibila cu norma euro 6. Un motor mai puternic, consuma mai mult, nu poti avea 200 cp cu un consum de tot rasul decat la un hybrid. Ca si performante, masina este decenta, nu exceleaza. Plecarea de pe loc este una buna ptr nivelul asta de motor, reprizele insa daca nu o duci in minim 3300-3500 rpm, sunt de toata jena. La Lacetti, tot motor 1.6 dar cu 108 cp si 150 NM, cand o calcam in a 5 a la 90-100 km/h, simteam ca pleaca. La Elantra... draci, zici ca o impinge mamaia!

 

Pe partea de putere, motorul dezvolta 128 cp la 6300 rpm. La 3000 rpm, Dumnezeu stie cat dezvolta. Am vazut un test pe dinamometru cu un Bmw M6 facut ptr a vedea daca cu benzina de 100 motorul dezvolta o putere mai mare decat cu cea de 95 si da, se intampla. Cu cea de 95 dezvolta la 8000 rpm 470.6 cp, cu cea de 100 dezvolta 488.6, un plus de 18 cp. Motorul ala, la 3000 rpm, dezvolta doar 180 cp. Pastrand proportiile, la 3000 rpm, Elantra ar dezvolta cca 48 cp. Nu mai stiu daca au vorbit si de consum, uite linkul:

 

Am vazut masini ( Bmw x3 motor 2000 benzina ) care in oras consuma peste 15. Masina diesel cu motor de 3200 ( Mitsubishi Pajero ) care tot in oras ( Bucuresti ) consuma undeva la 17%. Da-o in masa de treaba, un consum de 8-9*-11 in oras, nu e unul mare! Consumul mare din oras nu este vina masinii ci a traficului, Bucuresti este in top 6 sau 9 orase aglomerate din lume. Vechea masina, Lacetti, dupa un drum Bucuresti Mamaia si retur, in aceleasi conditii ca si Elantra, cand ajungeam acasa trebuia sa alimentez ptr ca eram aproape de minim. Cu Elantra, nu trebuie sa o fac cand revin acasa!

Edited by Chevy
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul in oraș e influențat de un miliard și ceva de factori. De stilul de condus, de numărul de semafoare, de viteaza medie, de aia maxima, de traseu, de diferența de nivel, de temperatura, ziua săptămânii, presiunea on pneuri, calitatea benzinei, alinierea planetelor de taurul retrograd în fecioara, aura vitala a carburatorului și cât de recenta a fost ultima sfințire din mosi strămoși a motorului.

De asta pentru mine discuțiile despre consum în special urban sunt pierdere de vreme.

La limita un consum mediu măsurat pe un segment anume de autostrada și pe regulatorul de viteza ar spune câte ceva deși chiar și asa nu pot fi controlați și reprodusi toți factorii.. Însă în oraș nu poți controla aproape nimic.

 

@skynet

Eu când mi-am făcut calculele am luat în calcul consumul oficial +30%. Cam asa fusese la mașina anterioara (Hyundai) - ținând cont de stilul, traseele și sfințirile MELE. Însă calculul s-a dovedit eronat... Am mers un procent mult mai mare extraurban fata de situația dinainte iar consumul meu mediu acum e mai mic decât cel dat în carte.

Edited by james kilowatt
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La limita un consum mediu măsurat pe un segment anume de autostrada și pe regulatorul de viteza ar spune câte ceva deși chiar și asa nu pot fi controlați și reprodusi toți factorii..

Pai da... cred ca stii cum se face un consum de fabrica. O anumita presiune, masina cat mai usoara, toate fantele care pot crea rezistenta la inaintare astupate, chiar si un anumit tip de asfalt, cauciucuri speciale si poate si altele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit mai demult o directiva europeana sau recomandari, parca. Avea vreo 6 pagini cu parametrii si conditii care trebuie indeplinite de producator atunci cand stabileste consumul oficial al unei masini. Ceva gen greutatea soferului, temperatura si granulatia asfaltului, cea exterioara, pneuri nu stiu de care, presiune fix cat trebuie, tip carburant, vant nu mai mult de nu stiu cat din o directie aiurea samd. Se pare ca atunci se scoate consumul dat de fabricant. M-a luat durerea de cap numai citind, darmite sa mai si aplic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca să mers prea departe cu discuția despre consum.

 

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si in plus sunst teoretice pentru ca se fac pe banc, nu pe strada, in care pierderile sunt simulate. Valabil si pentru vechiul NDEC si penru noul WLTP.

Doar "ciclul RDE" e cu masini reale pe strazi reale. Insa nu e folosit pentru stabilit consum (nici n-ai avea cum), ci pentru "factorul de conformitate" la emisiile de noxe. Aka sa verifici daca pe strada nu se fura prea tare cu noxele fata de "laborator". Acum se accepta inca 110% furaciune, ceea ce e mult fata de cei 50% incepand cu Euro 6d insa putin in comparatie cu 3000% de pe vremea dieselgate....

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca să mers prea departe cu discuția despre consum.

 

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk

:) Pai Gryg... topicul este despre... Consum. Nu asta este subiectul? Ca mai divagam noi un pic pe langa, asta e. Nimeni nu-i perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Pai Gryg... topicul este despre... Consum. Nu asta este subiectul? Ca mai divagam noi un pic pe langa, asta e. Nimeni nu-i perfect.

[emoji106]

 

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasă că tot e bine ca nu vb de probleme la mașini.

 

Trimis de pe al meu RNE-L21 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...