Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
pauncata2007

Probleme la cutie automata

Recommended Posts

Salutare!

 

Astazi de dimineata (-5), la plecare cu masina m-am trezit cu niste smuncituri puternice din N in R si N in D , de daca nu tineam frana bine ma arunca in toate masinile din fata sau din spate. De schimbat vitezele le schimba bine, fara smuncitorui si alte (cel putin ptr moment). Am oprit motorul cateva secunde la primul semafor, l-am repornit si tot la fel facea si dupa. Am las copilul la scoala ,m-am oprit la cafea la un chiosc vre-o 5-7 minute , apoi cand am plecat de acolo masina functiona iar normal... am aflat de la sotie ca si pe ea a chinuit-o ieri toata dupa amiaza.

 

Eu am am intradevar un mic soc din N in D si N in R ,dar daca trec usor schimbatorul, aprope ca nici nu mai este acel soc. De cele mai multe ori sunt insesizabile, masina insa in mers schimba si a schimbat f. bine. Cutia mai face un pic de soc cand trec la schimbat vitezele pe manual , am sesizat ca stand intr-o treapta (ori care) atunci cand acelerez sau decelerez brusc, am oricum un soc de ca si cum a ridica piciorul bursc de pe ambreiaj la manuale, uneori nu se simt aceste socuri, alteori se simt (cu rulota nu se simt aproape deloc). Am mers cu mecanicul anul trecut cu aceste probleme si mergand el la volan nu a sesizat nimic si ca este nromal, "posibil sa fie socurile din nu stiu ce amortizor de la motor-> caroserie etc" si ca el nu vede nici o problema la testul efectuat.

 

Acum revenind la probelema de astazi. A mai intalnit cineva aceasta problema ???

 

PS: am vb cu mecanicul si urmeaza sa o punem pe tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei ai schimbat?Cum e nivelul?Si a mea face la fel si lipsea ulei din cutie.Era dupa ce am schimbat uleiul,am completat si e ok acum.Schimba foarte fin.Banuiesc ca stii cum sa verifici nivelul,la N si cu motorul cald,pe plan drept neaparat,mecanicul a fost derutat putin de acel S pe care il are forma jojei in partea de jos si credea ca acela e nivelul...Smucea destul de bine.Am completat cu ulei nou la nivel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei ai schimbat?Cum e nivelul?Si a mea face la fel si lipsea ulei din cutie.Era dupa ce am schimbat uleiul,am completat si e ok acum.Schimba foarte fin.Banuiesc ca stii cum sa verifici nivelul,la N si cu motorul cald,pe plan drept neaparat,mecanicul a fost derutat putin de acel S pe care il are forma jojei in partea de jos si credea ca acela e nivelul...Smucea destul de bine.Am completat cu ulei nou la nivel.

 

Nu umblat niciodata la cutie de un an , nici nu stiu unde se verifica si cum. D3 schimbat nici atat. Insa nu stiu istoricum ei din pdv tehnic. Sunt curios sa vad acum la 16 cand pleaca sotia de la munca , daca mai face ci si cum. In cel mai rau caz sper sa fie de la ulei, fiindca stiu ca e scumpa orice interventie la cutie automata , sau alta cutie.

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai lângă motor inca o joja de verificat uleiul.Aproape la fel ca si cea de ulei.Doar ca e rosie(la mine).Cu motorul cald si pe loc drept,in N,cu motorul pornit scoti joja,o stergi pe o carpa,o bagi si o scoti din nou.Ai 2 litere H si C cu cate un punct.Nivelul trebuie sa fie la H cand e cald sau la C la rece.Culoarea trebuie sa fie rosiatica.Daca e maro sau inchisa...jos cu el!Vezi ca îi trebuie ulei special,gasesti aici ce si cum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai lângă motor inca o joja de verificat uleiul.Aproape la fel ca si cea de ulei.Doar ca e rosie(la mine).Cu motorul cald si pe loc drept,in N,cu motorul pornit scoti joja,o stergi pe o carpa,o bagi si o scoti din nou.Ai 2 litere H si C cu cate un punct.Nivelul trebuie sa fie la H cand e cald sau la C la rece.Culoarea trebuie sa fie rosiatica.Daca e maro sau inchisa...jos cu el!Vezi ca îi trebuie ulei special,gasesti aici ce si cum!

Am sa incer maine de dimineata Nelu. Astazi de dimineata am sfatuit sotia (dupa eveniment) sa tina motorul mai mualt pronit pana sa plece de pe loc (un minut), ce drept si eu dimineata am luat-o din cam din "pripa" din parcare si am tras-o in fata blocului sa fie cat mai aproape de odrasla. Nu stiu daca are vre-o legatura , dar e drept ca sotia a respectat ce i-am spus si nu a mai facut probleme.

Oricum maine va tin la curent cu ce am facut.

Multam!

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

fa schimbul de ulei in cutie sa fi tu sigur. Eu am facut schimbul de ulei si am schimbat si un filtru de la cutie parca asa era la noi la reprezentanta (AUTOUNIVERSAL )ca sa am garantie si a costat in jur de 700 ron parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimineata m-am uitat in stanga si dreapta la motor dar nu am vazut nici o joja ptr cutie , pe aia la motor am gasit-o , dar asta de la cutie nu stiu unde este pozitionata. Am renuntat oricum repede fiindca si ploua. Am sa mai incerc , dar dupa ce ma documentez unde este si daca am acces din fata de la motor la ea. Dupa "regula" cu motorul tinut pornit max un minut , nu a mai facut probleme deloc. Insa vreau totusi sa verific nivelul si culoare.

 

O sa merg oricum Danut sa il schimb ,nu mi se pare o suma mare ptr sanatatea cutiei, dar cred ca dupa vacanta inter-semestriala de iarna fiindca avem bilet si sunt peste buget (mai ales ca i-am facut revizia saptamana trecuta).

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu joja cred ca cutiile noastre automate in 6 rapoarte nu au joja. Nici eu nu am gasit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu joja cred ca cutiile noastre automate in 6 rapoarte nu au joja. Nici eu nu am gasit-o.

Am vazut ca la astea cu 5 trepte (2006-2009), au joja in fata pe langa baterie , de fapt si aia de motor tot in fata este.

 

 

Am verificat incaodata. Mai aveam un oic si intram dupa motor :) , nu am gasit joja , nici in fata nici in sapate s-au in laterala din dreapta. Nu este , ori nu il gasesc..

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai cauta ca sigur nu avem. :fingerup:

Edited by danutzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am crezut ca ai cu 5 trepte...

Da , din pacate nu am cum sa verific, dar oricum am in plan sa il schimb cat mai curand, mai ales ca la vara am de facut drumuri cu rulota prin europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema a mai aparut si mai apare din cand in cand. Am sesizat ca face problema numai atunci cand masina a stationat mai mult timp inclinata in fata sau in spate. Cand este pe plan drept parcata parca nu am sesizat problema.

Am hotarat sa schimb uleiul pana la urma, am sunat la mecanic ptr schimb de ulei din cutie, insa cand am cerut sa fie schimbat si fltrul, mi-a spus ca trebuie deomnata cutia pentru asta (si manopera , evident pe masura)..

Am ales ptr moment sa schimb doar uleiul(astept sa vad cand ma programeaza). Insa mi se pare aiurea sa demontezi cutia ptr a schimba filtrul.

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pentru schmbarea filtrului, trebuie demontata cutia, atunci filtrul este magnetic si nu se schimba.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pentru schmbarea filtrului, trebuie demontata cutia, atunci filtrul este magnetic si nu se schimba.

Probabil o fi magnetic...nu am intrat in amanute.Eu am ramas blocat cand a spus ca trebuie data jos cutia ptr filtru.

 

danutzz , la tine cum au schimbat filtrul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Scuze de intarziere, eu am avut "norocul" sa imi pice si pinionul din cutie la cuplajul 4x4 asa ca oricum dadea cutia jos si o desfacea asa ca am optat si pentru schimbarea uleiului si filtrului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Scuze de intarziere, eu am avut "norocul" sa imi pice si pinionul din cutie la cuplajul 4x4 asa ca oricum dadea cutia jos si o desfacea asa ca am optat si pentru schimbarea uleiului si filtrului.

Am inteles. Eu am fost la mester si sunt usor dezamagit si de el si de rezultate. A facut un schimb usor empiric , ca la bordura sa spun asa . A scot 4,5 litri(atat a curs si atat a inlocuit), de filtru nici vorba. Masina are momente cand nu face probleme cu zilele probleme. Dar cand o ia "batu" ,daca nu tii bine frana te arunca in masina din fata. Ulei nu mai era rosu , era negru ars si pe surubul magnetic avea usoara pilitura, eu cred ca la cei 220000 km , nu a fost inlocuit deloc uleiul. S-au simtit ameliorari mari fata de inainte, dar totusi se mai intampla din cand , de la N in D cu smuncituri puternice (si fara vre-un presemn inainte). O sa mai incerc sa.mai schimb odata uleiul prin vara (dar sa vedrm pana atunci).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facut flush in cutie cu scula speciala, cauta un service care stie sa faca asa ceva. Pare o problema la blocul de valve, uleiul cind nu mai are culoarea originala trebuie inlocuit, schimbul se face cu uleiul cald, motorul pornit, selectorul trecut prin toate treptele.

Daca dupa flush face la fel, alt bloc de valve sau reparat asta daca se pricepe service-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unui prieten cu Opel insignia i-au făcut flush, la 150k, a fost nevoie de 14 litri. El zice că i-a scăzut consumul și masina schimbă perfect, fără smucituri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu sunt in oras . Cand o sa ajung , am sa vad cibe face flush in oras. Am sa incerc si asta . Multumesc !

 

Sunt plecat prin nordul tarii (Iasi , Piatra Neamt, manastiri, etc) si masina a functonat impecabil trei zile(doar usoare prb la scos din R dar mai mult D). Cei mai prost este ca am fost oprit de RaR si politie si mi sa retinut talaonu si amenda de 1350 lei , ptr foliile ouse de fostul proprietar care se pare ca nu au fost in regula pe fata. Asta este nasol, fiindca aveam hartia dar la masuratoare opacitate nu au corespuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe față nu exista opacitate care sa corespundă sau sa nu corespunda. Pur si simplu sunt interzise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt e minim 85 % care e opacitatea sticlei chioare. Ce se poate pune pe fata legal e anti UV sau antiefractie si cam atit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, orice se pune peste sticla chioara si are chiar si doar 0.(000)1% opacitate, este ilegal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine le lași murdare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe față nu exista opacitate care sa corespundă sau sa nu corespunda. Pur si simplu sunt interzise.

Probabil asa este , insa specialistul RAR-ului a spus ca trebuie sa fie minim 70 la geamurile din fata si nu mai putin. A facut masuratoare la parbriz unde aveam 83 parca iar la geamurile de pe fata aveam 45. Asa a spus el ca, cat e la parbriz atat trebuie sa fie si la geamuri, a mai spus ca alta ar fi fost problema daca geamurile ar fi fost asa din fabrica mai inchise. Eu pe talonul de montaj culmea e ca aveam trecut la geamurile pe fata opacitate de 70 insa asa cum am spus la masuratoare a fost 45. Oricum intre timp am am sunat peste tot si cel mai bine e sa lasi geamurile de pe fata si parbrizul libiere, sau asa cum sunt din fabrica.

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...