Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
BlueOne

4. Probleme intalnite

Recommended Posts

Topic despre primele probleme intalnite la noul Santa Fe 2018. Sa speram ca vor fi cat mai putine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Perimiteti-mi sa deschid eu lista cu probleme intalnite la noul SantaFe 2019: 

1. Tethering prin WiFi iPhone pentru descarcare date online trafic si locatii. De la a 2-a conectare, nu mai descarca date - pur si simplu refuza sa le descarce. Prin Android si WiFi acasa merge ireprosabil. 

2. Revenire viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv - desi este setat pe "Agresiv" la "urmarire", revine foarte lent la viteza pre-setata - ajut eu din acceleratie. Poate am ratat / configurat gresit vreo optiune. 

Sper sa se rezolve la prima revizie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, mav said:

Salut, 

Perimiteti-mi sa deschid eu lista cu probleme intalnite la noul SantaFe 2019: 

1. Tethering prin WiFi iPhone pentru descarcare date online trafic si locatii. De la a 2-a conectare, nu mai descarca date - pur si simplu refuza sa le descarce. Prin Android si WiFi acasa merge ireprosabil. 

2. Revenire viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv - desi este setat pe "Agresiv" la "urmarire", revine foarte lent la viteza pre-setata - ajut eu din acceleratie. Poate am ratat / configurat gresit vreo optiune. 

Sper sa se rezolve la prima revizie. 

 

Salut.

Iti raspund punctual:

1. Eu folosesc tot timpul tethering-ul. Hartile sunt actualizate si chiar foarte bune (probabil am ajuns eu mai des pe la service pentru ca am avut a doua revizie si atunci i-au facut udpate la sistem) iar datele de trafic pe care le acceseaza de pe internet sunt uimitor de bune si exacte(inclusiv accidente, aglomerarile de pe DN-uri sau chiar drumuri judetene/comunale)..si disponibile in Romania oriunde ai fi! Iar in baza acestor informatii stie sa propuna modificari de ruta ceea ce este foarte util..mai ales in marile orase (am fost de curand in Bucuresti, Timisoara..si am reusit sa ajung la destinatiile din oras intr-un timp record). Iar aceste date de trafic sunt actualizate constant iar modificarile de ruta sunt propuse cumva in timp real, inclusiv timpul de a ajunge la destinatie este actualizat conform situatiei curente..Practic, nu am mai vazut necesitatea sa folosesc Android Auto si sa accesez Waze-ul..Face acelasi lucru masina si e  mult mai confortabil cu sistemul ei de navigatie.

2. Intr-adevar, aici e un aspect care poate fi imbunatit. Defapt, as mentiona inca cateva aspecte de finete (probabil mergand mult pe autostrazi am avut timp sa sesizez cateva nuante):

a. Atunci cand se apropie de o masina si apare pe display-ul de navigatie a pilotului, uneori (dar doar uneori, aleator as putea spune) tinde sa opreasca alimentarea desi  mai este inca distanta suficienta, ceea ce face sa simti cumva in masina acest impuls si sa nu mai faca asa de lin raspunsul sistemului.

b. Revenirea la viteza setata uneori este mai lenta si daca diferenta este mai mare de 4-5 km/h intre viteza actuala si cea setata atunci masina schimba intr-o treapta inferioara ceea ce nu are nici un sens! De ex: de la 120 la 130 km/h nu ar fi necesara schimbarea treptei de viteza desi sistemul face asta in mod automat trecand in viteza 7 si apoi ulterior inapoi in 8 desi puterea motorului este suficienta sa compenseze aceasta mica diferenta de viteza (si o diferenta mai mare de viteza ar putea sa o acopere lejer intr-o singura treapta). Aici clar mai este loc de imbuntatatire.

c. Exista o diferenta intre viteza setata si cea de rulare de 1 km/h..Mai exact setez 130 km/h si el mentine 129...si tot asa. Asta cred ca este o problema de soft care sper sa o corectez curand. Ca sa merg cu 130 km/h setez in prezent 131... :)

3. La sistemul de mentinere a benzii de rulare as mai adauga o chestiune minora: l-as seta sa mentina cat mai mult mijlocul benzii. Ei au facut aceasta setare la modelul de top Genesis (acolo poti sa comuti on/off aceasta centrare pe banda de rulare) insa mi se pare ca la versiunea actuala a LKAS nu tine seama de aceasta centrare. Adica, daca banda de rulare este mai lata atunci are tendinta uneori sa se deplaseze catre marginile ei si ulteori sa revina spre centru. Altfel sistemul este bine setat si mentine banda pana la anumite valori rezonabile ale dinamicii masinii (unghi de virare, forta, etc..).

Am vrut sa fac o prezentare cu un filmulet si sa o trimit la Hyundai (producator) pentru a evidentia aceste mici detalii care mai necesita imbunatatiri. Sa speram ca vor veni in curand update-uri pentru aceste sisteme pentru ca alfel restul functioneaza impecabil iar timpul petrecut la volan este unul foarte placut.

 

 

Edited by BlueOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. 

Ati mai intalnit acest aspect? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre DPF si uree nu e nicio legatura tehnica, unul se ocupa de arterea particulelor si celalalt de NOx, cit priveste schimbarea de viteza, ECU probabil nu te lasa sa rulezi constant intr-o anumita treapta sub un anumit cuplu, cam asa functioneaza softul la cutiile automate.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

E interesant ce spui, doar ca:

- alta data a rulat cu viteza a 8-a pe autostrada cu pilot automat adaptiv

- daca schimb din padele, doar se deconecteaza pilotul adaptiv - masina merge in viteza a 8-a foarte bine (nu schimba in viteza a 7-a), insa fara pilot adaptiv.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai merge dar nu la aceeasi viteza - ca tu din talpa nu tii pedala calcata la fel ca ecu. Ai incercat sa maresti viteza - in treapta a7 a fiind - din km in km sa vezi cind trece la a 8 a? Cit priveste altadata, tre sa fie acelasi conditii, inclusiv vint din fata sau din spate, greutate etc. Manualul ce zice? 

LE Daca umbli la padele nu se dezactiveaza ACC ul indiferent de treapta sau viteza?

 

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said:

Salut, 

Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. 

Ati mai intalnit acest aspect? 

Pentru turbo este mult mai bine asa decat la 2000 rpm. In locul tau, chiar nu m-as plange.

S-a oprit la 2750 rpm pentru ca acolo este turatia maxima pentru cei 440 nm. Dupa aia, cuplul scade.

Insa, este clar, ca daca alta data a mers, inseamna ca de data aceasta s-a intramplat ceva. Inclin sa cred ca si-a facut regenerare DPF-ul. Daca ai sesizat  si o crestere a consumului instant, clar asta a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin probabil sa faca regenerare activa la viteza de autostrada. Si again, resetarea ACC la actionarea padelelor e comportament normal, e similara cu resetarea ACC/CC la atingerea ambreiajului la cutiile manuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/18/2020 at 7:09 PM, nats said:

Pentru turbo este mult mai bine asa decat la 2000 rpm. In locul tau, chiar nu m-as plange.

S-a oprit la 2750 rpm pentru ca acolo este turatia maxima pentru cei 440 nm. Dupa aia, cuplul scade.

Insa, este clar, ca daca alta data a mers, inseamna ca de data aceasta s-a intramplat ceva. Inclin sa cred ca si-a facut regenerare DPF-ul. Daca ai sesizat  si o crestere a consumului instant, clar asta a fost.

De acord cu tot ce ai spus mai sus - evident ca a crescut consumul pe baza de turatia motorului - 2.800 RPM vs. 2.000 RPM. Doar voiam sa verific ca totul este normal - este primul Hyundai care il am si doream niste pareri avizate - daca asa este firesc sa se intample. 

Multumesc pentru raspunsuri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said:

Salut, 

Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. 

Ati mai intalnit acest aspect? 

La ce viteza de rulare se intampla asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv de 138 km/h, ca sa mearga efectiv la 137 km/h. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, mav said:

La o viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv de 138 km/h, ca sa mearga efectiv la 137 km/h. 

O sa merg saptamana aceasta pe autostrada destul de mult asa ca o sa testez sa vad cum face la viteza aceea. La 130 km/h merge chiar ok, ramane in a 8-a iar la unele pante trece in a 7-a...Eu zic ca ar putea sa ramana in a 8-a insa apare discutia aceea despre cuplu (probabil e mai sanatos asa pentru motor).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said:

Salut, 

Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. 

Ati mai intalnit acest aspect? 

Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. 

Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele acestea am mers tot pe autostrada si am mai testat situatia expusa de tine. La mine merge linistit in a 8-a iar la undele dealuri schimba a 7-a si revine mai apoi intr-a 8-a. E posibil sa fie si de la faptul ca masina intr-o prima faza invata stilul de condus (scrie inclusiv in cartea tehnica undeva) si e posibil ca si asta sa influenteze.

Pe de alta parte, am observat o chestie interesanta, apropo de ACC vs mod de conducere. Eu merg mai tot timpul in modul Confort si schimb in sport mai mult pe nationalele noastre unde este foarte util. E drept ca pe modul Sport simti cum intreaga tinuta a masinii se schimba, devine mult mai rigida si stabila, turatia mentinuta undeva intre 1800-2000, volanul mai ferm, tractiunea este mereu 90/10 si la mici accelerari devine 80/20 sau 70/30 la depasiri..iar senzatia este super, simti cum se duce masina cu totul dintr-odata. Revenind la autostrada, facusem mai demult testul cu ECO (eram curios daca se intampla ceva in afara ca masina devine mult mai "moale", suspensii, volan..) cand am constatat ca in regim constant de rulare (130 km/h, drum drept) consumul creste fata de modul Confort. Cumva e de inteles pentru ca puterea motorului este taiata si ca sa faca fata vitezei si gabaritului atunci consuma mai mult.

Jucandu-ma acuma cu setarile masinii dupa relatarea lui MAV, am lasat-o in modul Sport si pe autostrada...iar senzatia este super iar consumul este chiar mai mic decat in modul Confort (oricum turatia pe autostrada este constanta cand mergi pe pilot automat indiferent de modul de condus). In conditii de iarna, zapada, gheata, tractiunea imbunatatita din modul Sport cu siguranta ajuta mult (minim 90/10), stabilitatea masinii la viteze mari este evident mult mai buna, volanul ajuta si el pentru ca nu virezi prea mult pe autostrada...iar cand mai accelerezi si vrei sa depasesti se vede cum trage 80/20 sau chiar 70/30 si tasnesti de pe loc inclusiv la o viteza de 140+ km/h. In plus, in acest mod de condus, am observat ca cutia nu mai are tendinta sa schimbe asa des in treapta inferioara, probabil pentru ca ajuta tractiunea spate si masina reuseste sa faca mai usor fata rezistentei la inaintare.

E de incercat..o sa va placa.. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceste "simptome" le-am experimentat si eu - aparent cutia si softul management motor sunt setate oarecum pe economic insa aparent consuma mai mult. Pe modul Sport pare mai economica - cel putin afara - am experimentat pe DN1 BV-SB. In afara de autostrada cred ca doar in mod Sport merg afara de acum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2020 at 11:48 PM, mav said:

Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. 

Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF. 

Dupa alte teste, pare ca cifra cetanica mai ridicata la efixs "induce" un fel de regenerare a DPF-ului, desi masina are sistem cu uree. Pe A1 de la Pitesti spre Bucuresti, la un moment dat a "sarit" in viteza a 7-a pentru vreo 40 km, si ulterior a revenit. Similar ca la alt motor diesel Euro 6, cu DPF uscat, fara uree. 

Am sa testez si motorina cifra cetanica 51, pentru verificare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant ce spui pentru ca eu alimentez numai de la Rompetrol (cat sunt in tara)  si doar cu motorina de 55 (efix) iar pana acuma nu am sesizat nici un simptom/reactie ca cea descrisa de tine. Mie nu imi deconecteaza pilotul adaptativ daca schimb viteza din padele. Poate o discutie cu cei de la reprezentanta sau o verificare cu tester-ul lor..?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai testez ca sa fiu sigur de ce le spun - pe de alta parte masina noua, 5.000 km mai lasam sa se rodeze motorul - cine stie? Revin pe aceasta tema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...