BlueOne 8 Posted January 18, 2019 Topic despre primele probleme intalnite la noul Santa Fe 2018. Sa speram ca vor fi cat mai putine Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted December 30, 2019 Salut, Perimiteti-mi sa deschid eu lista cu probleme intalnite la noul SantaFe 2019: 1. Tethering prin WiFi iPhone pentru descarcare date online trafic si locatii. De la a 2-a conectare, nu mai descarca date - pur si simplu refuza sa le descarce. Prin Android si WiFi acasa merge ireprosabil. 2. Revenire viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv - desi este setat pe "Agresiv" la "urmarire", revine foarte lent la viteza pre-setata - ajut eu din acceleratie. Poate am ratat / configurat gresit vreo optiune. Sper sa se rezolve la prima revizie. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted December 30, 2019 (edited) 3 hours ago, mav said: Salut, Perimiteti-mi sa deschid eu lista cu probleme intalnite la noul SantaFe 2019: 1. Tethering prin WiFi iPhone pentru descarcare date online trafic si locatii. De la a 2-a conectare, nu mai descarca date - pur si simplu refuza sa le descarce. Prin Android si WiFi acasa merge ireprosabil. 2. Revenire viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv - desi este setat pe "Agresiv" la "urmarire", revine foarte lent la viteza pre-setata - ajut eu din acceleratie. Poate am ratat / configurat gresit vreo optiune. Sper sa se rezolve la prima revizie. Salut. Iti raspund punctual: 1. Eu folosesc tot timpul tethering-ul. Hartile sunt actualizate si chiar foarte bune (probabil am ajuns eu mai des pe la service pentru ca am avut a doua revizie si atunci i-au facut udpate la sistem) iar datele de trafic pe care le acceseaza de pe internet sunt uimitor de bune si exacte(inclusiv accidente, aglomerarile de pe DN-uri sau chiar drumuri judetene/comunale)..si disponibile in Romania oriunde ai fi! Iar in baza acestor informatii stie sa propuna modificari de ruta ceea ce este foarte util..mai ales in marile orase (am fost de curand in Bucuresti, Timisoara..si am reusit sa ajung la destinatiile din oras intr-un timp record). Iar aceste date de trafic sunt actualizate constant iar modificarile de ruta sunt propuse cumva in timp real, inclusiv timpul de a ajunge la destinatie este actualizat conform situatiei curente..Practic, nu am mai vazut necesitatea sa folosesc Android Auto si sa accesez Waze-ul..Face acelasi lucru masina si e mult mai confortabil cu sistemul ei de navigatie. 2. Intr-adevar, aici e un aspect care poate fi imbunatit. Defapt, as mentiona inca cateva aspecte de finete (probabil mergand mult pe autostrazi am avut timp sa sesizez cateva nuante): a. Atunci cand se apropie de o masina si apare pe display-ul de navigatie a pilotului, uneori (dar doar uneori, aleator as putea spune) tinde sa opreasca alimentarea desi mai este inca distanta suficienta, ceea ce face sa simti cumva in masina acest impuls si sa nu mai faca asa de lin raspunsul sistemului. b. Revenirea la viteza setata uneori este mai lenta si daca diferenta este mai mare de 4-5 km/h intre viteza actuala si cea setata atunci masina schimba intr-o treapta inferioara ceea ce nu are nici un sens! De ex: de la 120 la 130 km/h nu ar fi necesara schimbarea treptei de viteza desi sistemul face asta in mod automat trecand in viteza 7 si apoi ulterior inapoi in 8 desi puterea motorului este suficienta sa compenseze aceasta mica diferenta de viteza (si o diferenta mai mare de viteza ar putea sa o acopere lejer intr-o singura treapta). Aici clar mai este loc de imbuntatatire. c. Exista o diferenta intre viteza setata si cea de rulare de 1 km/h..Mai exact setez 130 km/h si el mentine 129...si tot asa. Asta cred ca este o problema de soft care sper sa o corectez curand. Ca sa merg cu 130 km/h setez in prezent 131... 3. La sistemul de mentinere a benzii de rulare as mai adauga o chestiune minora: l-as seta sa mentina cat mai mult mijlocul benzii. Ei au facut aceasta setare la modelul de top Genesis (acolo poti sa comuti on/off aceasta centrare pe banda de rulare) insa mi se pare ca la versiunea actuala a LKAS nu tine seama de aceasta centrare. Adica, daca banda de rulare este mai lata atunci are tendinta uneori sa se deplaseze catre marginile ei si ulteori sa revina spre centru. Altfel sistemul este bine setat si mentine banda pana la anumite valori rezonabile ale dinamicii masinii (unghi de virare, forta, etc..). Am vrut sa fac o prezentare cu un filmulet si sa o trimit la Hyundai (producator) pentru a evidentia aceste mici detalii care mai necesita imbunatatiri. Sa speram ca vor veni in curand update-uri pentru aceste sisteme pentru ca alfel restul functioneaza impecabil iar timpul petrecut la volan este unul foarte placut. Edited December 30, 2019 by BlueOne Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 17, 2020 Salut, Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. Ati mai intalnit acest aspect? Quote Share this post Link to post
dvoncu 377 Posted January 17, 2020 (edited) Intre DPF si uree nu e nicio legatura tehnica, unul se ocupa de arterea particulelor si celalalt de NOx, cit priveste schimbarea de viteza, ECU probabil nu te lasa sa rulezi constant intr-o anumita treapta sub un anumit cuplu, cam asa functioneaza softul la cutiile automate. Edited January 17, 2020 by dvoncu Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 17, 2020 E interesant ce spui, doar ca: - alta data a rulat cu viteza a 8-a pe autostrada cu pilot automat adaptiv - daca schimb din padele, doar se deconecteaza pilotul adaptiv - masina merge in viteza a 8-a foarte bine (nu schimba in viteza a 7-a), insa fara pilot adaptiv. Quote Share this post Link to post
dvoncu 377 Posted January 17, 2020 (edited) Pai merge dar nu la aceeasi viteza - ca tu din talpa nu tii pedala calcata la fel ca ecu. Ai incercat sa maresti viteza - in treapta a7 a fiind - din km in km sa vezi cind trece la a 8 a? Cit priveste altadata, tre sa fie acelasi conditii, inclusiv vint din fata sau din spate, greutate etc. Manualul ce zice? LE Daca umbli la padele nu se dezactiveaza ACC ul indiferent de treapta sau viteza? Edited January 17, 2020 by dvoncu Quote Share this post Link to post
nats 57 Posted January 18, 2020 On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said: Salut, Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. Ati mai intalnit acest aspect? Pentru turbo este mult mai bine asa decat la 2000 rpm. In locul tau, chiar nu m-as plange. S-a oprit la 2750 rpm pentru ca acolo este turatia maxima pentru cei 440 nm. Dupa aia, cuplul scade. Insa, este clar, ca daca alta data a mers, inseamna ca de data aceasta s-a intramplat ceva. Inclin sa cred ca si-a facut regenerare DPF-ul. Daca ai sesizat si o crestere a consumului instant, clar asta a fost. Quote Share this post Link to post
dvoncu 377 Posted January 19, 2020 Putin probabil sa faca regenerare activa la viteza de autostrada. Si again, resetarea ACC la actionarea padelelor e comportament normal, e similara cu resetarea ACC/CC la atingerea ambreiajului la cutiile manuale. Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 20, 2020 On 1/18/2020 at 7:09 PM, nats said: Pentru turbo este mult mai bine asa decat la 2000 rpm. In locul tau, chiar nu m-as plange. S-a oprit la 2750 rpm pentru ca acolo este turatia maxima pentru cei 440 nm. Dupa aia, cuplul scade. Insa, este clar, ca daca alta data a mers, inseamna ca de data aceasta s-a intramplat ceva. Inclin sa cred ca si-a facut regenerare DPF-ul. Daca ai sesizat si o crestere a consumului instant, clar asta a fost. De acord cu tot ce ai spus mai sus - evident ca a crescut consumul pe baza de turatia motorului - 2.800 RPM vs. 2.000 RPM. Doar voiam sa verific ca totul este normal - este primul Hyundai care il am si doream niste pareri avizate - daca asa este firesc sa se intample. Multumesc pentru raspunsuri. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted January 21, 2020 On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said: Salut, Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. Ati mai intalnit acest aspect? La ce viteza de rulare se intampla asta? Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 21, 2020 La o viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv de 138 km/h, ca sa mearga efectiv la 137 km/h. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted January 21, 2020 52 minutes ago, mav said: La o viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv de 138 km/h, ca sa mearga efectiv la 137 km/h. O sa merg saptamana aceasta pe autostrada destul de mult asa ca o sa testez sa vad cum face la viteza aceea. La 130 km/h merge chiar ok, ramane in a 8-a iar la unele pante trece in a 7-a...Eu zic ca ar putea sa ramana in a 8-a insa apare discutia aceea despre cuplu (probabil e mai sanatos asa pentru motor). Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 28, 2020 On 1/17/2020 at 11:27 AM, mav said: Salut, Revin cu un fapt interesant - nu stiu daca este o problema sau un "feature": pe autostrada, pilot automat adaptiv, masina a dorit sa ruleze in viteza a 7-a - turata la 2750 RPM, in loc de viteza a 8-a, la 2.000+ RPM. Daca cresteam viteza din padele, dezactiva pilotul. La Resume pilot, tot a 7-a. Interesant. Nu as crede sa fie la de DPF, dat fiind faptul ca acesta este umed cu uree - nu stiu daca se regenereaza si prin ardere ca cele uscate, fara uree. Ati mai intalnit acest aspect? Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted January 29, 2020 Zilele acestea am mers tot pe autostrada si am mai testat situatia expusa de tine. La mine merge linistit in a 8-a iar la undele dealuri schimba a 7-a si revine mai apoi intr-a 8-a. E posibil sa fie si de la faptul ca masina intr-o prima faza invata stilul de condus (scrie inclusiv in cartea tehnica undeva) si e posibil ca si asta sa influenteze. Pe de alta parte, am observat o chestie interesanta, apropo de ACC vs mod de conducere. Eu merg mai tot timpul in modul Confort si schimb in sport mai mult pe nationalele noastre unde este foarte util. E drept ca pe modul Sport simti cum intreaga tinuta a masinii se schimba, devine mult mai rigida si stabila, turatia mentinuta undeva intre 1800-2000, volanul mai ferm, tractiunea este mereu 90/10 si la mici accelerari devine 80/20 sau 70/30 la depasiri..iar senzatia este super, simti cum se duce masina cu totul dintr-odata. Revenind la autostrada, facusem mai demult testul cu ECO (eram curios daca se intampla ceva in afara ca masina devine mult mai "moale", suspensii, volan..) cand am constatat ca in regim constant de rulare (130 km/h, drum drept) consumul creste fata de modul Confort. Cumva e de inteles pentru ca puterea motorului este taiata si ca sa faca fata vitezei si gabaritului atunci consuma mai mult. Jucandu-ma acuma cu setarile masinii dupa relatarea lui MAV, am lasat-o in modul Sport si pe autostrada...iar senzatia este super iar consumul este chiar mai mic decat in modul Confort (oricum turatia pe autostrada este constanta cand mergi pe pilot automat indiferent de modul de condus). In conditii de iarna, zapada, gheata, tractiunea imbunatatita din modul Sport cu siguranta ajuta mult (minim 90/10), stabilitatea masinii la viteze mari este evident mult mai buna, volanul ajuta si el pentru ca nu virezi prea mult pe autostrada...iar cand mai accelerezi si vrei sa depasesti se vede cum trage 80/20 sau chiar 70/30 si tasnesti de pe loc inclusiv la o viteza de 140+ km/h. In plus, in acest mod de condus, am observat ca cutia nu mai are tendinta sa schimbe asa des in treapta inferioara, probabil pentru ca ajuta tractiunea spate si masina reuseste sa faca mai usor fata rezistentei la inaintare. E de incercat..o sa va placa.. Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted January 31, 2020 Aceste "simptome" le-am experimentat si eu - aparent cutia si softul management motor sunt setate oarecum pe economic insa aparent consuma mai mult. Pe modul Sport pare mai economica - cel putin afara - am experimentat pe DN1 BV-SB. In afara de autostrada cred ca doar in mod Sport merg afara de acum. Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted February 11, 2020 On 1/28/2020 at 11:48 PM, mav said: Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF. Dupa alte teste, pare ca cifra cetanica mai ridicata la efixs "induce" un fel de regenerare a DPF-ului, desi masina are sistem cu uree. Pe A1 de la Pitesti spre Bucuresti, la un moment dat a "sarit" in viteza a 7-a pentru vreo 40 km, si ulterior a revenit. Similar ca la alt motor diesel Euro 6, cu DPF uscat, fara uree. Am sa testez si motorina cifra cetanica 51, pentru verificare. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted February 11, 2020 Interesant ce spui pentru ca eu alimentez numai de la Rompetrol (cat sunt in tara) si doar cu motorina de 55 (efix) iar pana acuma nu am sesizat nici un simptom/reactie ca cea descrisa de tine. Mie nu imi deconecteaza pilotul adaptativ daca schimb viteza din padele. Poate o discutie cu cei de la reprezentanta sau o verificare cu tester-ul lor..?! Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted February 12, 2020 Mai testez ca sa fiu sigur de ce le spun - pe de alta parte masina noua, 5.000 km mai lasam sa se rodeze motorul - cine stie? Revin pe aceasta tema. Quote Share this post Link to post
florin1979 1 Posted December 19, 2020 Buna, după un an de zile bateria SF - ului a cedat . Schimbată pe garanție, am înțeles ca mai multe SF din lotul acela au aceasta problema. Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted February 17 Hello, Vad ca nu s-a mai scris demult pe aici ceea ce este un semn bun. Sa incep eu cu o problema survenita recent. Se pare ca la un lot de SantaFe iesit inainte de Dec 2019 parca - nu sunt sigur de data - exista un buletin tehnic lansat de Hyundai referitor la ovalizarea discurilor fata, manifestat prin tremuratul volanului la frana - exact ce experimentam eu de o perioada. Merg la un dealer Hyundai, facem test de drum, OK - tremura volanul. Deschidem caz la Hyundai, cu poze. Ma mai solicita inca o data Hyundai pentru verificarea ovalizarii discurilor, cu ceasul. Mai merg inca o data si facem si asta cu film aferent. In final, se aproba schimbatul discurilor, insa a trebuit sa achit eu c/v placutelor de frana noi deoarece au spus ca sunt consumabile. Asadar, am discuri noi de frana si placute noi (achizitionate de mine), pentru a nu pierde garantia. Placutele vechi le am in portbagaj, probabil candva le va veni si lor randul din nou pe masina. Aviz colegilor care experimenteaza aceeasi problema, daca este cazul. Quote Share this post Link to post
nats 57 Posted February 17 Am raspuns si de la RAR si de la Hyundai Romania care spun, clar, ca la schimbul discurilor de frana NU este obligatorie schimbarea placutelor de frana, daca nu se impune. De fapt, RAR mi-a raspuns iar Hyundai m-a bagat in balarii. Am obtinut raspunsurile tot pentru o problema de garantie, la niste discuri after market. Raspuns RAR: Buna ziua, NU exista o astfel de reglementare. Interventile la sistemul de franare se fac in conformitate cu instructiunile constructorului. Registrul Auto Român (R.A.R.) SEDIUL CENTRAL Raspuns Hyundai: Stimate domn, Confirmam primirea mesajului dumneavoastra in care solicitati informatii cu privire la autovehiculul Hyundai i40, pe care il detineti. Va recomandam sa pastrati legatura cu reprezentantele autorizate Hyundai prin accesarea link-ului: https://www.hyundai-motor.ro/retea-nationala , acestea putand veni in sprijinul dumneavoastra cu informatiile de care aveti nevoie. Quote Share this post Link to post
BlueOne 8 Posted February 17 5 hours ago, mav said: Hello, Vad ca nu s-a mai scris demult pe aici ceea ce este un semn bun. Sa incep eu cu o problema survenita recent. Se pare ca la un lot de SantaFe iesit inainte de Dec 2019 parca - nu sunt sigur de data - exista un buletin tehnic lansat de Hyundai referitor la ovalizarea discurilor fata, manifestat prin tremuratul volanului la frana - exact ce experimentam eu de o perioada. Merg la un dealer Hyundai, facem test de drum, OK - tremura volanul. Deschidem caz la Hyundai, cu poze. Ma mai solicita inca o data Hyundai pentru verificarea ovalizarii discurilor, cu ceasul. Mai merg inca o data si facem si asta cu film aferent. In final, se aproba schimbatul discurilor, insa a trebuit sa achit eu c/v placutelor de frana noi deoarece au spus ca sunt consumabile. Asadar, am discuri noi de frana si placute noi (achizitionate de mine), pentru a nu pierde garantia. Placutele vechi le am in portbagaj, probabil candva le va veni si lor randul din nou pe masina. Aviz colegilor care experimenteaza aceeasi problema, daca este cazul. Salut si multumim de post! Eu am luat masina in Noiembrie 2018, cred ca a fost al doilea import de Santa Fe-uri pe care l-a facut Hyundai in Romania deci e posibil ca masina sa faca parte din acel lot. Poti sa ne scrii exact numarul de informare sau un link catre asta? M-ar ajuta sa verific dupa nr de sasiu daca masina face parte din lotul acela sau nu. Pe de alta parte, cred ca asta depinde si de numarul de km facuti. Ti-au zis cei de la reprezentanta care e maximum admis petru a fi schimbate discurile de frana pe garantie? Eu am acuma 100k km si deocamdata nu am observat nimica ciudat la franare. Placutele fata le-am schimbat la 61k km iar pe spate inca nu. Am inteles la ultima revizie ca pe la 105k km ar fi momentul la acestea.. Quote Share this post Link to post
nats 57 Posted February 17 (edited) Inseamna ca mergi foarte calm, ceea ce este bine (mai ales cu DCT), sau discurile si placutele sunt calibrate mai bine ca la fostul I40. Totusi, la urmatoarea revizie ar trebui sa ii pui sa iti masoare grosimea discului, sa nu fie sub parametri. Discul tine mai mult decat scrie pe foaie dar nu prea mult daca este tocit excesiv (se supraincalzeste mult mai rapid). Uzual, ar trebui ca intre cota de nou si cota de folosit sa fie o diferenta de maxim 2,5 mm. Eu am schimbat discurile la cutie manuala la 83.000km, pentru ca depasisem cei 2,5 mm (mi s-a recomandat cand am facut ITP-ul), n-am pus pe original (am pus Textar) si numai probleme am. Numai bine! Edited February 17 by nats Quote Share this post Link to post
mav 4 Posted February 18 17 hours ago, BlueOne said: Salut si multumim de post! Eu am luat masina in Noiembrie 2018, cred ca a fost al doilea import de Santa Fe-uri pe care l-a facut Hyundai in Romania deci e posibil ca masina sa faca parte din acel lot. Poti sa ne scrii exact numarul de informare sau un link catre asta? M-ar ajuta sa verific dupa nr de sasiu daca masina face parte din lotul acela sau nu. Pe de alta parte, cred ca asta depinde si de numarul de km facuti. Ti-au zis cei de la reprezentanta care e maximum admis petru a fi schimbate discurile de frana pe garantie? Eu am acuma 100k km si deocamdata nu am observat nimica ciudat la franare. Placutele fata le-am schimbat la 61k km iar pe spate inca nu. Am inteles la ultima revizie ca pe la 105k km ar fi momentul la acestea.. Salut, Problema se manifesta la mine exclusiv la franare - trepidatii in volan si putin in masina - mi-am dat seama ca discurile sunt ovalizate, mai ales cel de pe stanga. Fapt confirmat si la masuratori. Eu am inteles ca nu la toate se manifesta acest aspect - deci daca nu ai nicio trepidatie in volan la franare, atunci e foarte bine. La mine s-au manifestat dupa 1 an // 18k km. Nu zicea in buletin la un anumit numar. Buletinul parea a fi un buletin tehnic informativ intern Hyundai. Pe masina identica a unui prieten, luata exact dupa mine, si cu 10k km, nu se manifesta. Deci inclin sa cred ca un anumit lot de discuri de frana a fost mai slab calitativ. Nu le face Hyundai - se putea intampla la orice alta marca de masina. Acum totul e bine - nicio trepidatie la franare. Quote Share this post Link to post