Jump to content
BlueOne

2. Sistemul HTRAC & AT8

Recommended Posts

In cadrul acestui topic vom discuta despre sistemul de tractiune HTRAC cat si despre noua cutie automata cu 8 trepte de viteza.

Edited by BlueOne

Share this post


Link to post

Salut, 

Sistemul mi se pare unul foarte performant si pana acum si-a facut treaba ireprosabil - am avut ocazia sa il testez pe gheata / zapada, mergand la ski - cuplat 4WD Lock - tractiunea integrala cuplata permanent (asta mi s-a parut mare lucru sa poti sa cuplezi / decuplezi tractiunea cand nu ai nevoie): 

- pe modul SMART -> ECO / COMFORT, masina merge lin in curbe, nu derapeaza, pleaca foarte lin inclusiv din zapada, nu smuceste - nu simti ca ai tractiune integrala. La fel pe frana de motor, actionata din padele - schimb lin, nu am simtit smucituri, diferente de comportament. Nimic. 

- pe modul SPORT, dat fiind faptul ca tine turatia motorului mai sus, pe urcare in curbe stranse (spre ac de par) masina fuge putin de spate, cu acceleratie. Pe modul SMART nu are astfel de comportament, poate datorita faptului ca merge mai usor, intr-o plaja de turatii inferioare.  

Am efectuat aceste teste sa ma familiarizez cu sistemul - concluzia mea este simpla - pana acum foarte impresionat de acest sistem HTRAC - il ai cand ai nevoie. Doar cand ai nevoie. 

Am anvelope de iarna Nokian WR SUV4 - le-am ales in special pentru performatele pe zapada / gheata. 

 

Edited by mav

Share this post


Link to post

Salut, 

Recent am avut ocazia sa merg pe un traseu de drumuri forestiere, pe alocuri spre off-road - ogase, pietre, denivelari mai serioase, gropi, noroi, pante mai abrupte - cum sunt pe la noi. Am ramas placut impresionat de HTRAC si de transferul de tractiune punti. Mai ales dupa ce am mutat in modul Comfort - am avut impresia ca masina statea mai bine decat un modul Auto. Este cred doar senzatia mea, deoarece nu am gasit unde scrie ca amortizoarele ar fi reglabile - sau gresesc?

 

Share this post


Link to post

N-are. Doar nivel automat pe spate, care e o durere de cap in plus.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Confirm ceea ce a spus @dvoncu. Nici la SF facelift nu sunt amortizoare autoreglabile, au doar cu functia de nivel automat, si doar pe puntea spate.

Share this post


Link to post

Va cred pe cuvant, insa senzatia pe Comfort / Sport este ca si cum ar fi - pe Sport ai impresia ca masina este mai inchegata, mai rigida - din ce am citit turatia motorului este crescuta si directia (volanul) se intareste, pentru o precizie mai mare. 

Share this post


Link to post

Aia cu volanul care se intareste este altceva. E normal sa fie asa, pentru ca la viteze mari sa nu intri in balans sau sa te duci pe campii, avand o directie moale.

Revenind on-topic, oare de ce pe facelift au pus 8 DCT la motorizarea 2,2 CRDI si nu au pastrat 8AT?

Share this post


Link to post

Pentru eficienta/poluare, 8DCT scoate cifre mai bune de CO2 in ciclul normalizat si banuiesc ca si poluantii de E6 ies mai usor.

Share this post


Link to post
On 11/25/2020 at 5:03 PM, mav said:

Salut, 

Recent am avut ocazia sa merg pe un traseu de drumuri forestiere, pe alocuri spre off-road - ogase, pietre, denivelari mai serioase, gropi, noroi, pante mai abrupte - cum sunt pe la noi. Am ramas placut impresionat de HTRAC si de transferul de tractiune punti. Mai ales dupa ce am mutat in modul Comfort - am avut impresia ca masina statea mai bine decat un modul Auto. Este cred doar senzatia mea, deoarece nu am gasit unde scrie ca amortizoarele ar fi reglabile - sau gresesc?

 

Salut,

Da, intr-adevar, tractiunea este una reusita iar asta rezulta si din testele facute (vezi test pe plan inclinat la Sorento si explicatia de la Genesis, practic de acolo a fost preluata tractiunea la Santa Fe). Eu am avut (ne)sansa sa trebuiasca sa ies dintr-un sant adanc si lat, aflat langa o bordura (de care noroc ca nu am atins cu podeaua masinii, sau cel putin asa cred eu), masina fiind inclinata transversal la aprox 35-40*, gheata la rotile din dreapta (cele din sant) si zapada la celelalate din stanga, roata din stanga spate neatingand solul. Am decuplat ESP-ul si frumos, incet, cu cateva ture fata-spate, am reusit sa ies dintr-o situatie fara sa bruschez masina. Cei de pe margine ma vedeau iesit de acolo doar tractat (si eu am avut aceeasi impresia cand, la inceput, m-am dat jos si am vazut unde ajunsesem).

La toate modurile amortizoarele spate (si doar cele din spate) isi schimba reglajul iar din experienta mea si din ce am citit, pot sa iti spun urmatoarele:

CONFORT: volan cu manevrare normala, amortizoarele medii (nici prea tari, nici prea moi), cutia schimba undeva la 2000-2100 daca pedala este apasata normal, tractiunea integrala este decuplata cand vit. depaseste 45km/h

ECO: volanul se inmoaie destul de mult, amortizoarele la fel (preiau mai bine socurile, e drept) iar puterea motorului este redusa si ea, cutia schimba jos si mentine destul de subturat motorul,  tractiunea integrala este decuplata de la 35km/h. In cartea masinii scrie ca se pot simtii vibratii mai puternice in caroserie. 

SPORT: volanul se inareste, amortizoarele(spate) devin rigide (masina sta bine in curbe), cutia schimba mult mai sus (2500-3000, depinde cum apezi pedala) si mentine turat motorul destul de mult undeva in plaja 1900-2200 (astfel incat sa fie pregatit de o noua schimbare si sa furnizeze putere intr-un mod cat mai continuu, fara variatii mari), tractiunea integrala e cuplata continuu (spatele trage cu "1 linie din 4" si creste in functie de necesitate si de cum accelerezi) iar puntea spate este decuplata complet atunci cand viteza depaseste 140km/h. Senzatia este super pe acest mod..efectiv masina "sare" (chiar si la viteze mari, peste 90-100km/h) , nici nu simti ca are 2 tone (goala) si ceva.

Smart: doar oscileaza intre Confort si ECO (si uneori Sport) in functie de situatia in care se afla masina si pe care o determina computerul de bord.

 

 

 

Share this post


Link to post

Amortizoarele spate au doar nivel constant, indiferent de greutate, nu sunt adaptive, nu se schimba nimic la ele cind comuti intre modurile de mers.

Share this post


Link to post
4 hours ago, nats said:

Aia cu volanul care se intareste este altceva. E normal sa fie asa, pentru ca la viteze mari sa nu intri in balans sau sa te duci pe campii, avand o directie moale.

Revenind on-topic, oare de ce pe facelift au pus 8 DCT la motorizarea 2,2 CRDI si nu au pastrat 8AT?

Eu am condus 7DCT-ul si acuma 8AT-ul. Pot sa iti spun ca o prima impresie, imediata, este ca la AT atunci cand iei sau pui usor de tot piciorul pe pedala de frana, se aude un soi de zumzet/sunet la roti, ca si cum se freaca ceva usor pe discuri. Din ce am observat si inteles, acesta este un comportament normal in cazul cutiilor AT (am sesizat exact acelasi lucru la un BMX seria 5, nou) datorita convertizorului de cuplu si a modului cum face transferul de putere. La DCT acest fenomen dispare complet, lasi pedala foarte putin si nu se aude nimic. In schimb, fiabilitatea se pare ca este mult mai buna la AT iar la DCT dupa o perioada trebuie schimbate discurile de ambreiaj (la 7DCT, pe la 130k km, freca un pic cand plecam de pe loc, adica in treapta 1 cum ar veni). Si AT-ul are nevoie de intretinere insa mult mai tarziu si dupa schimbul unor elementi de uzura (tot un soi de mini-ambreiaje) isi pastreaza functionalitatea inca pe atata... Ford renuntase la ultimele modele la DCT si a pus doar AT-uri..nu stiu daca a mai schimbat ceva in ultimele luni... Totodata, AT-ul suporta un cuplu mult mai mare decat DCT-ul (acesta fiind defapt primul motiv pentru care este folosit la motoarele puternice, mari) insa se pare ca Hyundai a facut progrese si au reusit sa faca un 8DCT care sa suporte 440nm intr-un mod ok. Sunt curios acuma de cat de fiabila este in timp..

Ah, si inca o diferenta, 7DCT este o cutie uscata. Ca si consum, ambele sunt eficiente, nu am sesizat ca DCT-ul sa fie mai economic decat AT-ul desi modul de lucru este destul de diferit. Ca idee: 7DCT la 1614kg (goala+sofer si bagaje) consuma 6.4l/100km (dupa foarte multi km si conditii mediate de rulare) iar 8AT-ul la 1930kg (goala+sofer si bagaje) consuma 7.0-7.2 l/100km ..diferentele fiind multe: 300kg din start mai mult la Sante Fe + tractiunea integrala variabila, motor de 200CP., anvelope mai late...doar piciorul fiind acelasi, adica al meu : ))

In rest, ambele schimba foarte lin, placut.

Share this post


Link to post
6 minutes ago, dvoncu said:

Amortizoarele spate au doar nivel constant, indiferent de greutate, nu sunt adaptive, nu se schimba nimic la ele cind comuti intre modurile de mers.

Da, e vorba de sistemul de suspensie spate, el este autoreglabil si nu amortizorul in sine, ai dreptate..

Share this post


Link to post
13 hours ago, BlueOne said:

Salut,

Da, intr-adevar, tractiunea este una reusita iar asta rezulta si din testele facute (vezi test pe plan inclinat la Sorento si explicatia de la Genesis, practic de acolo a fost preluata tractiunea la Santa Fe). Eu am avut (ne)sansa sa trebuiasca sa ies dintr-un sant adanc si lat, aflat langa o bordura (de care noroc ca nu am atins cu podeaua masinii, sau cel putin asa cred eu), masina fiind inclinata transversal la aprox 35-40*, gheata la rotile din dreapta (cele din sant) si zapada la celelalate din stanga, roata din stanga spate neatingand solul. Am decuplat ESP-ul si frumos, incet, cu cateva ture fata-spate, am reusit sa ies dintr-o situatie fara sa bruschez masina. Cei de pe margine ma vedeau iesit de acolo doar tractat (si eu am avut aceeasi impresia cand, la inceput, m-am dat jos si am vazut unde ajunsesem).

La toate modurile amortizoarele spate (si doar cele din spate) isi schimba reglajul iar din experienta mea si din ce am citit, pot sa iti spun urmatoarele:

CONFORT: volan cu manevrare normala, amortizoarele medii (nici prea tari, nici prea moi), cutia schimba undeva la 2000-2100 daca pedala este apasata normal, tractiunea integrala este decuplata cand vit. depaseste 45km/h

ECO: volanul se inmoaie destul de mult, amortizoarele la fel (preiau mai bine socurile, e drept) iar puterea motorului este redusa si ea, cutia schimba jos si mentine destul de subturat motorul,  tractiunea integrala este decuplata de la 35km/h. In cartea masinii scrie ca se pot simtii vibratii mai puternice in caroserie. 

SPORT: volanul se inareste, amortizoarele(spate) devin rigide (masina sta bine in curbe), cutia schimba mult mai sus (2500-3000, depinde cum apezi pedala) si mentine turat motorul destul de mult undeva in plaja 1900-2200 (astfel incat sa fie pregatit de o noua schimbare si sa furnizeze putere intr-un mod cat mai continuu, fara variatii mari), tractiunea integrala e cuplata continuu (spatele trage cu "1 linie din 4" si creste in functie de necesitate si de cum accelerezi) iar puntea spate este decuplata complet atunci cand viteza depaseste 140km/h. Senzatia este super pe acest mod..efectiv masina "sare" (chiar si la viteze mari, peste 90-100km/h) , nici nu simti ca are 2 tone (goala) si ceva.

Smart: doar oscileaza intre Confort si ECO (si uneori Sport) in functie de situatia in care se afla masina si pe care o determina computerul de bord.

Cred ca am sa renunt si eu la modul SMART / ECO si am sa oscilez doar intre COMFORT si SPORT - mi se pare ca aceste 2 comportamente ar fi mai potrivite. 

Share this post


Link to post
13 hours ago, BlueOne said:

Da, e vorba de sistemul de suspensie spate, el este autoreglabil si nu amortizorul in sine, ai dreptate..

Lamuriti-ma si pe mine va rog aici - ce presupune faptul ca sistemul de suspensie spate este autoreglabil? 

Share this post


Link to post

Adica indiferent de greutatea pe axa respectiva, amortizoarele mentin aceeasi garda la sol pe punte.

Share this post


Link to post

Multumesc de explicatie - si atunci, dat fiind faptul ca amortizoarele sunt reglabile, nu este posibil sa faca si ele parte din modurile de condus? Exemplu - pe Sport devin mai rigide, pe Comfort mai moi? 

Share this post


Link to post

Pai daca ar fi pilotate de ceva, un computer, ar fi, dar nivomatul lucreaza strict mecanic/hidraulic.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am inteles multumesc - speram sa le fi pus o comanda ceva strict sa le ajusteze ca si fermitate. 

Share this post


Link to post

Sunt niste simpli cilindri hidraulici cu nivel constant indiferent de sarcina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu chiar urmaresc Santa Fe 2021 / Kia Sorento 2021, pentru ca imi trebuie 7 locuri, dar 8 DCT-ul asta chiar nu imi da pace...

Pe de alta parte, nici 1.6T-GDI hybrid cu 6 AT nu ma convinge ca poate misca o masina de aproape 2 tone + pasageri + bagaje asa cum trebuie, la drum lung.

Incurcate sunt caile Hyundai/Kia!!!

Share this post


Link to post

8DCT-ul cum ti se pare? Ce ne poți spune despre el?

Share this post


Link to post

Nu am luat-o, inca imi fac calcule. Eu am expus dilemele principale.

Dilemele secundare sunt legate de taxe/RCA/Casco/valoarea de revanzare, strict pozitive in favoare hybridului.

Share this post


Link to post
17 hours ago, nats said:

Nu am luat-o, inca imi fac calcule. Eu am expus dilemele principale.

Dilemele secundare sunt legate de taxe/RCA/Casco/valoarea de revanzare, strict pozitive in favoare hybridului.

Din ce stiu ai asa - poate gresesc: 

- taxe - 780 RON / an la motorul 2.2D - astia ii recuperezi usor din diferenta de consum la drumuri lungi vs. 1.6 GDI. Mai ales cutia 8DCT vs. 6AT - pe langa ca ai un motoras de ascutitoare mai pun si o cutie care doar cu performanta si optimizare consum nu tine. 

- RCA tine de tine ca persoana fizica - bonus malus. 

- Casco e procent din valoarea de achizitie a masinii. 

Eu as m-as fi dus pe 2021, daca nu era asa de "plastificata" si avea si toate functiile pe care le prezinta astia la marketing si de fapt exista mai putin in realitate. 

Edited by mav

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...