Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Recommended Posts

Incep acest nou forum in dorinta de a incepe, pas cu pas, sa postam informatii despre noul Santa Fe, generatia IV.

Sunt sigur ca vor incepe sa apara noi posesori sau viitori posesori care vor fi interesati de anumite aspecte ale acestui model.

 

Pentru inceput va propun cateva topicuri initiale pe care sa le dezvoltam treptat iar ulterior, pe cat posibil intr-un mod cat mai ordonat, si altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! E cu supărare dacă propun să mai deschizi și un topic de revizii/cheltuieli aferente(impozit, asigurări) dacă tot o iei de la 0? Poate e prea devreme, dar mă gândesc ca peste vre-o 5 ani vreți să le vindeți SH, și să știe și ambițioșii ca mine la ce se vor înhăma.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai deschis topicul si l-ai lasat total mort din fasa. Eu, de exemplu, chiar caut sa-mi iau un SUV cu 7 locuri, iar noul Santa Fe e pe lista de optiuni.

Nu ne/ma ajuti cu nimic?

Daca iti place (ce?), daca nu iti place (ce?), daca ai avut probleme (cu ce?), cat costa o revizie, daca ai schimbat ceva pe garantie, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toti!

Revin cu un nou post despre Santa Fe, generatia a IV-a. Imi pare rau ca nu am raspuns mai devreme mesajelor primite insa, intre timp, am facut ceva kilometrii si pot sa va povestesc mai multe acuma.

 

Pana la momentul actual am facut: 52.500 km si o revizie: la ~29.600 km. Voi incerca sa rezum cat mai succint ideile principale.

 

1. Costuri:

 

a. Asigurari, impozit:

 

- Impozit: 1029 RON (din cate stiu difera in functie de oras insa cu siguranta diferentele nu pot fi mari. Suma mentionata se refera la Brasov).

- RCA: 905 RON (la Allianz Tiriac)

- CASCO: 1139 EUR (suma asigurata 45779 EUR, km 0, full casco: calamitati, furt total, vandalism, jante, actiunea animalelor, locuri inundate, circulatie in afara locurilor publice, fransiza 0,5%/eveniment).

 

La momentul actual sigur se poate negocia un CASCO mai bun, eu am avut un eveniment in trecut la celalalt Hyundai (schimbat parbriz din cauza drumurilor noastre deosebite) si m-au fortat la fransiza pentru asigurarea curenta. Din Noiembrie am sa schimb cu siguranta asiguratorul si o sa ma orientez tot catre firme mari, cunoscute. Foarte important: nu am apelat la nici un broker, am discutat personal cu firma de asigurari ! (brokerii mi-ai dat niste preturi mult, mult mai mari.. :oh_go_on: )

 

b. Revizie

 

A fost o intreaga poveste insa pe scurt am ajuns sa fac revizia in Tg. Mures la Mondo Trade.

Cost: 1000 RON (cu piesele originale din service, manopera, etc).

 

Am renuntat la serviciile Tiriac Auto. Cel mai probabil erau mai scumpi insa daca pe vanzari au fost ok, ulterior pe partea de mecanica/service abordarea a lasat de dorit. In schimb am gasit niste oameni exceptionali la Tg. Mures, binevoitori si cumsecade, care au reusit sa identifice si sa rezolve o mica problema aparuta pe parcurs iar in acest fel am decis sa renunt la Tiriac si sa fac reviziile la ei (sau la oricare alt dealer din tara). Voi detalia la punctul urmator despre ce este vorba (ma refer la problema aparuta).

 

Inca nu am schimbat placutele de frana pe fata insa se apropie momentul cu siguranta (planific sa aibe loc oricum la revizia de 60k, nu conduc masina agresiv insa nici nu dorm pe sosea, merg decent cu tendinte de sportivitate) iar ca sa nu risc sa raman pe undeva (in special in afara tarii) am decis sa le cumpar anticipat si sa le am la mine. Pentru ca am avut drum prin Buzau - dealer ROL CAR (oameni deosebiti, am avut niste discutii foarte placute si utile - recomand!) - le-am luat de acolo, placute frana OEM: 450 RON.

 

2. Aspecte tehnice, detalii observate

 

a. Rezonanta

 

Pe la 7000-8000 km a inceput sa apara o rezonanta undeva sub motor/caroserie la turatia de 1250 rpm. Era un zornait care mai mult se auzea in habitaclu decat in afara masinii. La inceput mai putin, ulterior mai evident. Era din ce in ce mai deranjant iar pe la 12.000 km (nereusind rezolvarea cu cei de la Tiriac, mi-au dat verdictul ca e zgomot normal in functionare :hmm::nono: ) am ajuns la Tg. Mures unde cei de acolo au avut deschiderea sa investigheze acest caz in premiera (probabil sunt printre primii din tara care am sesizat aceasta problema) deoarece nu mai fusesera consemnate cazuri rezolvate in sistem. Chestiunea a fost solutionata destul de rapid, simplu si definitiv. Se pare ca este o deficienta de design si cel mai probabil o sa fie remediata din fabrica la face lift-ul urmator. E o chestiune minora care cred ca va aparea la majoritatea masinilor insa se poate rezolva foarte usor iar rezonanta este eliminata complet si definitiv. Daca aveti aceasta problema si nu ati reusit rezolvarea ei ma puteti contacta pentru detalii.

 

b. Sunete trapa plafon panoramic

 

Era oarecum de asteptat. Este o problema uzuala a trapelor din plafonul panoramic. La inceput am fost destul de reticent la aceasta optiune pe care nu as fi ales-o daca s-ar fi putut. Ulterior, recunosc, este placut si util sa ai asa ceva dar nu necesar! :) Trapa nu o deschid mai niciodata insa parasolarul il deschid mereu seara (mai putin iarna cand e frig tare) si cand nu e soare puternic afara (vara)..este o senzatie super pentru sofer iar pentru cei din spate este senzational!

 

Problema aparuta: pe la 5000-6000 km a inceput sa scartaie in toate felurile atunci cand treceam peste denivelari sau pe anumite drumuri mai rele. M-a inebunit la cap pana m-am dus la service si au uns intreg sistemul de actionare + garnitura/izolatia trapei. Nu a mai sunat o perioada..pana pe la 14-15.000 km dupa care iarasi a inceput. Este destul de enervant sa iti tot sune deasupra capului (uneori chiar si cu parasolarul inchis tot se auzea). Am studiat chestiunea pe internet si am vazut ca mai toata lumea se plange de asta (BMW, Audi, VW, Jaguar...etc) asa ca am incercat tot felul de solutii (glicerina, Nigrin) insa toate de scurta durata. Spalam masina de doua ori si sunetele erau la loc. Nu sistemul de actionare e problema ci exclusiv marginea de etansare din guma a trapei care se sprijina pe o portiune de plastic din decupajul caroseriei.

 

Ulterior am descoperit in Auchan o vaselina pe baza de litiu, no name, de care nimeni nu zicea nimic asa ca am zis sa incerc..si asta a fost rezolvarea. Am deja peste 10.000 km fara nici un sunet, nici macar unul! ....dupa o multime de spalari cu jet direct pe trapa/garnitura!

 

c. Zgarieturi, lovituri:

 

Cred ca pe acestea nu ar trebui sa le mai mentionez. La noi nivelul de educatie si comportament in trafic este lacunar, lumea parcheaza superficial fara sa tina cont de ceilalti. Desi m-au lovit cu usile altii in parcare la hypermarket-uri, parca nu se vede nici o zgarietura. Am observat ca lacul masinii este destul de rezistent si gros. E drept ca culoarea masinii e gri si avantajeaza probabil asta insa nici de aproape nu se observa. Se simte ca e o tabla mai sanatoasa cu o vopsire si acoperire cu lac mai buna.

 

In mod evident si de asteptat, ornamentul cromat din fata cat si farurile au mici lovituri si zgarieturi de la pietricele. Inevitabil pe drumurile noastre.

 

3. Impresii, consum

 

Alte defectiuni sau probleme fata de cele mentionate mai sus nu au fost. Masina merge impecabil.

Desi am condus in trecut doar masini europene (nu mi-a fost usor sa imi schimb mindset-ul), acesta este cel de-al doilea Hyundai pe care il conduc si de care sunt foarte multumit.

 

Performantele masinii sunt foarte bune. Dinamica data de motor, cutie si reglajul suspensiilor este una foarte buna. Nu se simte deloc senzatia "de balena". Masina sta pe sosea foarte bine (ca un tanc cum ar zice unii) iar sportivitatea ei este chiar surprinzatoare. Desi are un gabarit si o greutate destul de mare (2t) masina reactioneaza comparabil cu una din clasa medie care are un raport similar (din testele facute de altii rezulta o acceleratie de 9,4s de la 0 la 100km/h). Cutia in 8 trepte schimba fin si insesizabil aproape tot timpul (aproape ca una cu dublu ambreiaj). Pentru cine e curios si are sens: la 130 km/h constant - viteza a 8-a, turatie 2000 rpm.

 

Modul SPORT: pe autostrada acest mod nu isi prea are sensul (tractiunea constanta de 10-20% pe puntea din spate e inutila) insa pe nationalele noastre este genial! Depasirile se fac remarcabil iar stabilitatea in curbe e fantastica. Datorita tractiunii variabile pe puntea din spate, la peste 100 km/h (si evident la viteze mai mic la fel) accelerarea masinii este uimitoare...efectiv te arunca dintr-odata iar depasirile sunt extrem de usor de facut.

 

Modul COMFORT: este unul bine proportionat intre toate, turatie mentinuta optim (cu tendinte de subturare insa mai tot timpul in plaja de lucru a turbinei), tinuta de drum optima, reglaj volan placut, pana la 45 km/h lucreaza in mod variabil puntea spate dupa care trage doar puntea fata. In cazul in care apare o necesitate, sistemul HTRAC detecteaza foarte repede (am vazut niste prezentari si se pare ca este un sistem de tractiune foarte performant) situatia si compenseaza transmitand (de obicei un 10%) catre puntea spate.

 

Farurile: sunt un pic reglate sus (am fost la verificat de doua ori insa acesta este reglajul standard din fabrica) si de multe ori ceilalti imi dau flash-uri. Imi dau seama ca nu e foarte placut insa din masina vizibilitatea este exceptionala! Sistemul LED confera o lumina mai placuta decat XENON-ul iar sistemul adaptativ, cel care baleiaza farurile, este un foarte bun si il sesizezi din prima cum lucreaza atunci cand misti volanul in mers. Datorita acestui fapt folosesc mai putin faza lunga pentru ca nu prea e nevoie, raza de lucru a luminilor de intalnire este suficient de mare si intensitatea pe masura desi sistemul automat de schimbare a fazei lungi este bine setat si reactioneaza corespunzator.

 

Insonorizarea masinii este una foarte buna. Se vede ca au lucrat si la acest aspect destul de mult. Am vazut in prezentari ca exista antifonare inclusiv in aripi, deasupra rotilor, geamuri cu laminare dubla. Materialele din interior foarte ok, placute la atingere, iti dau sentimentul de premium.

 

Navigatia masinii este identica cu cea de la alte modele Hyundai, cu algoritmi de calcul foarte buni. In plus se conecteaza la internet prin wi-fi (hot spot de pe tel) si isi ia datele de trafic in baza carora recalculeaza si propune o ruta optima (exact ca la Waze). Stie accidente, drumuri in lucru/inchise din oras, din afara orasului..tot...inclusiv in Romania! (probabil ia datele dintr-un serviciu gen Waze-Google Maps).

 

Scaunul soferului este foarte confortabil. Din cate am inteles are doua straturi/zone cu spuma diferita ca densitate. In plus, reglaje multiple (10 directii + o mica parte/prelungire care se ridica la baza scaunului pentru a sprijinii mai bine picioarele..la BMW am mai vazut asta). Datorita confortului din scaune (ventilatia si incalzirea bine reglate) si gabaritului masinii (stabilitate, vibratii reduse, insonorizare) calatoriile lungi sunt mult mai placute si putin obositoare.

 

 

Consum mediu: 7,3 l/100km

- NU am condus masina in modul ECO si nici SMART! Am folosit 85-90% modul COMFORT si 10-15% modul SPORT.

- conditii de trafic si evaluare: aprox. 40.000 km, autostrada: 40-50%, oras: ~15%, nationale: ~35%, sfarsitul iernii - primavara - vara (aer conditionat tot timpul incepand de la sfarsitul primaverii si pana la venirea frigului din toamna), anvelope iarna + vara.

- valoare citita pe bord (verificat cu calculul la pompa - identic, uneori diferenta de maxim 0,1%): foarte bun calculul facut de computerul de bord.

 

 

O sa mai revin cu informatii pe parcurs. Astept alte relatari sau pareri de la alti posesori de Santa Fe si nu numai.

Edited by BlueOne
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna descrierea, multumesc. Si la mine ar fi cam prima optiune, insa o sa o achizitionez din afara, pentru ca vreau versiunea cu 7 locuri.

Pe lista ar mai fi Kia Sorento si Skoda Kodiaq (poate si Peugeot 5008, daca ii pun 4x4), toate cu 7 locuri. Pana una alta, va urma un facelift la Santa Fe, un model nou la Kia si un facelift la Kodiaq, deci mai astept un pic.

Suma asigurata a fost cea de pe factura sau cea din grila lor?

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna descrierea, multumesc. Si la mine ar fi cam prima optiune, insa o sa o achizitionez din afara, pentru ca vreau versiunea cu 7 locuri.

Pe lista ar mai fi Kia Sorento si Skoda Kodiaq (poate si Peugeot 5008, daca ii pun 4x4), toate cu 7 locuri. Pana una alta, va urma un facelift la Santa Fe, un model nou la Kia si un facelift la Kodiaq, deci mai astept un pic.

 

In primul rand cred ca asta tine de gustul personal sau altfel spus, o masina trebuie sa iti placa - atata la exterior cat si la interior (inclusiv dotari). Eu de ex. nu as renunta la scaunele ventilate/incalizte (dar in special ventilate) care mi se par foarte utile si confortabile indiferent de sezonul anului. Hyundai a implementat de ani buni aceasta dotare inca de la i40 si cred ca a fost o buna strategie. Urmatorii cred ca au fost cei de la Renault care au inteles ideea. La Ford inca nici acuma nu gasesti aceasta dotoare la Kuga...Mondeo (cred ca abia acuma la ultima generatie Vignale au pus).

 

Santa Fe-ul nou este foarte frumos desenat iar la interior bine gandit, elegant. Tucson-ul la fel.

Am comparat cu Mazda (CX-7, CX-9), Honda (CRV), Toyota (RAV4)...sunt departe de adevar..adica simti inca design-ul acela asiatic, unele butoane sunt puse aiurea, display-ul cu pozitie ciudata, comenzile aranjate ciudat...Nu mi-au placut (dar fiabile sunt si ele). Skoda si Peugeot la exterior sunt discutabile, interiorul ciudatel oarecum, nu au scaune ventilate, insa asta este perceptia mea personala. Fiecare apreciaza in felul sau o masina si in functie de necesitatile personale (de ex. Skoda Kodiaq cred ca e dintre cele mai mari in segmentul acesta..deci pentru 7 pers. posibil sa ofere spatiu interior mai mult).

 

 

 

Suma asigurata a fost cea de pe factura sau cea din grila lor?

 

Suma este cea de pe factura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kodiaq L&ca are scaune ventilate. La dimensiunile exterioare, Santa Fe bate Kodiaq insa la volumul portbagajului, Kodiaq este superior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua , ma bucur sa citesc lucruri interesante despre santa fe , precizez ca la jumătatea lunii decembrie trebuie sa o ridic . Am avut de ales intre santa fe si kodiaq ultimul nu ma convins decât in varianta L&ca si era prea mare diferenta de bani intre ele. Voi revenii cu detalii.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Buna ziua, 

Am achizitionat si eu un SantaFe de trei saptamani si impartasesc parerile colegului @BlueOne vizavi de mindset (am avut cateva Volvo de ultima generatie la vremea lor, fiecare cu toate tehnologiile de siguranta activa posibile la acel moment), performanta masinii si respectiv dotari - nu as dori sa repet aceleasi lucruri inca o data. 

As vrea sa completez cu cateva pareri vizavi de dotari - sunt dotari care pe alte masini consacrate la noi - marci germane - cel putin dubleaza pretul masinii. Si functioneaza ireprosabil! Pana acum am "testat" inclusiv FCA - asistentul la coliziuni frontale care a aparut prompt. Romanii nostri de la Continental au facut un lucru cu care ne putem mandri - vorbesc de tehnologiile de siguranta activa: 

- pilotul automat adaptiv - aici am o rezerva (poate din nestiinta mea) revenirea la viteza presetata se face foarte lent - aici de obicei ajut eu cu acceleratia. Sper sa se rezolve la urmatoarea revizie / upgrade soft. 

- evitarea coliziunilor frontale - a semnalizat prompt oridecateori a aparut riscul de ciocnire frontala, cu franare automata. 

- pastrarea benzii de rulare - nu este agresiv ca asistare - nu prea il simti daca tii mainile pe volan. Daca nu tii mainile pe volan are grija sa te faca sa tii mainile pe volan. 

- asistenta la punctul mort si respectiv senzorii spate isi fac treaba ireprosabil cand vine vorba de schimbat banda si respectiv de iesit din parcare cu spatele, cu trafic perpendicular - mi s-a intamplat sa franeze automat masina. Interesanta este si tehnologia de avertizare / blocare usi spate la deschiderea lor daca detecteaza trafic - practic nu te lasa sa deschizi portiera spate daca detecteaza trafic din spate. 

As mentiona si cateva alte  tehnologii / functionalitati / implementari care mi s-au parut extraordinar de utile: 

- functia de Auto Hold este foarte utila in oras la semafor - daca tii apasata frana mai mult de cateva secunde, masina este imobilizata pana cand apesi acceleratia - nu mai este nevoie sa stai cu piciorul pe frana, sa tragi frana de mana sau sa schimbi in N sau P. 

- cele 2 butoane din portbagaj pentru rabatarea banchetei spate din portbagaj mi se par geniale - ceva simplu si foarte util. 

- functia de Smart Tailgate care deschide automat portbagajul cand te apropii de masina mi se pare putin "exagerata", daca pot spune asa in sensul ca poate deveni agasanta - oridecateori te "prinde" in spatele ei, masina declanseaza procedura de deschidere automata a haionului - am dezactivat-o. 

- cele 2 butoane laterale spre sofer de pe scaunul pasagerului fata iarasi mi s-au parut incredibil de utile - nu sunt putine situatiile cand trebuie ajustat scaunul pasagerului din dreapta fara ocupant pe el - eviti sa te intinzi prin toata masina sa ajungi la butoanele de reglaj din dreapta scaunului.  

- foarte interesant mi s-a parut si glisarea banchetei spate si respectiv rabatarea spatarului pe spate - pentru ocupantii spate este un mare plus - probabil ca face drumul mult mai confortabil pentru copii. Acest fapt este posibil si cu ajutorul barei de sustinere prelata portbagaj care are 2 pozitii de fixare - simplu si foarte util. 

- un fapt minor insa foarte util pentru mine - cu cheia in buzunar, daca deschizi portbagajul nu descuie si masina - astfel incat dupa ce inchizi portbagajul nu trebuie sa incui si masina.

- de Head-up Display nu mai vorbesc - se vede clar, frumos, cu toate informatiile de care ai nevoie in condus - setezi pozitia lui pe geam, ce info sa afiseze - foarte frumos. Nu ai nevoie sa iti iei ochii de la drum practic. 

O alte chestiune interesanta este afisarea consumului - mi s-a parut incredibil de exact - consumul afisat vs. cel de la pompa era acelasi - dupa 1.000 km mers mixt oras / afara am obtinut 7.3L / 100 km - ceea ce mi se pare un consum foarte bun pentru aceasta masina (gabarit) si cu motor de 440Nm. Probabil ca este indus de cutia cu tendinte de subturare si respectiv modurile de condus - ECO. Eu am condus acesti 1.000 km preponderent in modul SMART. Mi-a placut foarte mult tranzitia lina automata intre modurile ECO, COMFORT si SPORT. 

Sistemul de sunet - Krell - este incredibil de asemenea - marturisesc ca nu stiam / nu auzisem de Krell - am avut Harman Kardon. Bass-ul si fidelitatea sunetului produc a senzatie de beatitudine la volan chiar si cand asculti radio - DAB-ul poate ca este "de vina". 

Si cateva chestiuni de imbunatatit / implementat dupa parerea mea: 

1. Sistemul de navigatie de la Here, cum era de asteptat, nu este actualizat cu stradute / rute nou aparute. Pacat ca deocamdata nu avem posibilitatea de a face update la harti decat la reprezentanta la revizie - asa mi s-a spus. Pentru mine nu reprezinta o problema dat fiind faptul ca Apple CarPlay functioneaza ireprosabil cu Waze. In America si alte parti ai un portal sa inregistrezi masina si de acolo descarci update-uri soft si navigatie. La noi in Romania nu exista deocamdata. 

2. Tethering-ul WiFi cu iPhone pentru informatii trafic in timp real - pentru un motiv anume de la a 2-a conectare nu mai descarca informatiile de trafic in timp real - aici informatiile sunt preluate de la TomTom ca serviciu - nu stiu de ce s-au complicat asa cand aveau la indemana alte tehnologii mai rapide si mai exacte precum Google de exemplu. Un posibil motiv ar putea fi faptul ca aceasta masina este vanduta in proportie covarsitoare in America si foarte putin in Europa. 

3. BlueLink - tehnologia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta - pornire / oprire, monitorizare. Probabil ca are legatura cu portalul de inregistrare de la punctul 1. 

4. Tavita portbagaj originala din material plastic - am comandat-o pe original accesorii - nu se potriveste exact la cm cu portabgajul, fiind putin mai mica si aluneca tot ce pui pe ea - nu are zone antiderapante. A trebuit sa "implic" plasa de fixare din portbagaj care vine cu masina. Deci poate aici ar fi mai potrivita o tavita portbagaj after-market care previne alunecarea lucrurilor prin portbagaj. 

Per total, pana acum, sunt foarte placut impresionat de aceasta masina - calitate premium la pret decent (35% - 50% fata de una germana premium), cu aceleasi dotari. Iar 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri este categoric un aspect de luat in considerare. 

Voi reveni pe parcurs cu informatii suplimentare. 

Drumuri bune,

mav

Edited by mav
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/20/2019 at 12:13 PM, florin1979 said:

Buna ziua , ma bucur sa citesc lucruri interesante despre santa fe , precizez ca la jumătatea lunii decembrie trebuie sa o ridic . Am avut de ales intre santa fe si kodiaq ultimul nu ma convins decât in varianta L&ca si era prea mare diferenta de bani intre ele. Voi revenii cu detalii.

Salut, Florin!

Te asigur ca ai facut o alegere buna. Si eu am comparat / calculcat / analizat inainte sa ma decid la acest model si sunt sigur ca e o alegere foarte buna. Dupa 65k km pot sa zic, cu atat mai mult, ca sunt foarte multumit iar confortul este excelent! Pot sa conduc 800-900 km dintr-una fara sa ma simt obosit prea tare! Confortul scaunului, habitaclul, insonorizarea, calitatea sistemului audio si performantele masinii fac diferenta.

Pe de alta parte, inca vezi pe sosea multe Santa Fe-uri din prima generatie! :) ..nu mai zic de a doua care cred ca sunt cele mai numeroase in Ro.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, mav said:

 

Buna ziua, 

Am achizitionat si eu un SantaFe de trei saptamani si impartasesc parerile colegului @BlueOne vizavi de mindset (am avut cateva Volvo de ultima generatie la vremea lor, fiecare cu toate tehnologiile de siguranta activa posibile la acel moment), performanta masinii si respectiv dotari - nu as dori sa repet aceleasi lucruri inca o data. 

As vrea sa completez cu cateva pareri vizavi de dotari - sunt dotari care pe alte masini consacrate la noi - marci germane - cel putin dubleaza pretul masinii. Si functioneaza ireprosabil! Pana acum am "testat" inclusiv FCA - asistentul la coliziuni frontale care a aparut prompt. Romanii nostri de la Continental au facut un lucru cu care ne putem mandri - vorbesc de tehnologiile de siguranta activa: 

- pilotul automat adaptiv - aici am o rezerva (poate din nestiinta mea) revenirea la viteza presetata se face foarte lent - aici de obicei ajut eu cu acceleratia. Sper sa se rezolve la urmatoarea revizie / upgrade soft. 

- evitarea coliziunilor frontale - a semnalizat prompt oridecateori a aparut riscul de ciocnire frontala, cu franare automata. 

- pastrarea benzii de rulare - nu este agresiv ca asistare - nu prea il simti daca tii mainile pe volan. Daca nu tii mainile pe volan are grija sa te faca sa tii mainile pe volan. 

- asistenta la punctul mort si respectiv senzorii spate isi fac treaba ireprosabil cand vine vorba de schimbat banda si respectiv de iesit din parcare cu spatele, cu trafic perpendicular - mi s-a intamplat sa franeze automat masina. Interesanta este si tehnologia de avertizare / blocare usi spate la deschiderea lor daca detecteaza trafic - practic nu te lasa sa deschizi portiera spate daca detecteaza trafic din spate. 

As mentiona si cateva alte  tehnologii / functionalitati / implementari care mi s-au parut extraordinar de utile: 

- functia de Auto Hold este foarte utila in oras la semafor - daca tii apasata frana mai mult de cateva secunde, masina este imobilizata pana cand apesi acceleratia - nu mai este nevoie sa stai cu piciorul pe frana, sa tragi frana de mana sau sa schimbi in N sau P. 

- cele 2 butoane din portbagaj pentru rabatarea banchetei spate din portbagaj mi se par geniale - ceva simplu si foarte util. 

- functia de Smart Tailgate care deschide automat portbagajul cand te apropii de masina mi se pare putin "exagerata", daca pot spune asa in sensul ca poate deveni agasanta - oridecateori te "prinde" in spatele ei, masina declanseaza procedura de deschidere automata a haionului - am dezactivat-o. 

- cele 2 butoane laterale spre sofer de pe scaunul pasagerului fata iarasi mi s-au parut incredibil de utile - nu sunt putine situatiile cand trebuie ajustat scaunul pasagerului din dreapta fara ocupant pe el - eviti sa te intinzi prin toata masina sa ajungi la butoanele de reglaj din dreapta scaunului.  

- foarte interesant mi s-a parut si glisarea banchetei spate si respectiv rabatarea spatarului pe spate - pentru ocupantii spate este un mare plus - probabil ca face drumul mult mai confortabil pentru copii. Acest fapt este posibil si cu ajutorul barei de sustinere prelata portbagaj care are 2 pozitii de fixare - simplu si foarte util. 

- un fapt minor insa foarte util pentru mine - cu cheia in buzunar, daca deschizi portbagajul nu descuie si masina - astfel incat dupa ce inchizi portbagajul nu trebuie sa incui si masina.

- de Head-up Display nu mai vorbesc - se vede clar, frumos, cu toate informatiile de care ai nevoie in condus - setezi pozitia lui pe geam, ce info sa afiseze - foarte frumos. Nu ai nevoie sa iti iei ochii de la drum practic. 

O alte chestiune interesanta este afisarea consumului - mi s-a parut incredibil de exact - consumul afisat vs. cel de la pompa era acelasi - dupa 1.000 km mers mixt oras / afara am obtinut 7.3L / 100 km - ceea ce mi se pare un consum foarte bun pentru aceasta masina (gabarit) si cu motor de 440Nm. Probabil ca este indus de cutia cu tendinte de subturare si respectiv modurile de condus - ECO. Eu am condus acesti 1.000 km preponderent in modul SMART. Mi-a placut foarte mult tranzitia lina automata intre modurile ECO, COMFORT si SPORT. 

Sistemul de sunet - Krell - este incredibil de asemenea - marturisesc ca nu stiam / nu auzisem de Krell - am avut Harman Kardon. Bass-ul si fidelitatea sunetului produc a senzatie de beatitudine la volan chiar si cand asculti radio - DAB-ul poate ca este "de vina". 

Si cateva chestiuni de imbunatatit / implementat dupa parerea mea: 

1. Sistemul de navigatie de la Here, cum era de asteptat, nu este actualizat cu stradute / rute nou aparute. Pacat ca deocamdata nu avem posibilitatea de a face update la harti decat la reprezentanta la revizie - asa mi s-a spus. Pentru mine nu reprezinta o problema dat fiind faptul ca Apple CarPlay functioneaza ireprosabil cu Waze. In America si alte parti ai un portal sa inregistrezi masina si de acolo descarci update-uri soft si navigatie. La noi in Romania nu exista deocamdata. 

2. Tethering-ul WiFi cu iPhone pentru informatii trafic in timp real - pentru un motiv anume de la a 2-a conectare nu mai descarca informatiile de trafic in timp real - aici informatiile sunt preluate de la TomTom ca serviciu - nu stiu de ce s-au complicat asa cand aveau la indemana alte tehnologii mai rapide si mai exacte precum Google de exemplu. Un posibil motiv ar putea fi faptul ca aceasta masina este vanduta in proportie covarsitoare in America si foarte putin in Europa. 

3. BlueLink - tehnologia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta - pornire / oprire, monitorizare. Probabil ca are legatura cu portalul de inregistrare de la punctul 1. 

4. Tavita portbagaj originala din material plastic - am comandat-o pe original accesorii - nu se potriveste exact la cm cu portabgajul, fiind putin mai mica si aluneca tot ce pui pe ea - nu are zone antiderapante. A trebuit sa "implic" plasa de fixare din portbagaj care vine cu masina. Deci poate aici ar fi mai potrivita o tavita portbagaj after-market care previne alunecarea lucrurilor prin portbagaj. 

Per total, pana acum, sunt foarte placut impresionat de aceasta masina - calitate premium la pret decent (35% - 50% fata de una germana premium), cu aceleasi dotari. Iar 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri este categoric un aspect de luat in considerare. 

Voi reveni pe parcurs cu informatii suplimentare. 

Drumuri bune,

mav

Salut, Mav!

Multumim de completari. Cand am scris review-ul eram focalizat pe aspectele generale insa as vrea sa mai adaug la cele scrise mai sus de amandoi un alt detaliu:

HUD (Head Up Display) - Holograma pe parbriz

- Mi se pare o dotare foarte buna. Calitatea imaginii este exceptionala iar afisarea direct pe parbriz este foarte utila. Eu am setat-o sa imi arate doar viteza atunci cand nu sunt pe pilot automat iar pe autostrada apare si setarea de viteza. In felul acesta am ajuns sa nu ma mai uit in bord decat foarte, foarte rar.

 

Update sunete trapa panoramica:

- Se pare ca acea vaselina pe baza de litiu este foarte buna. Am aproape 35k km de cand am aplicat-o si de atunci a disparut orice sunet desi am mai deschis/inchis trapa uneori.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare descrierile, bravo! Deocamdata astept sa vad ce scoate Kia (adica noul Sorento). Daca nu este pe gustul meu, 99% o sa comand un Santa Fe din Germania, pentru ca Tiri nu aduce in Ro cu 7 locuri. Daca o sa scoata un facelift pana atunci (care sigur va mai repara din bubele tineretii), cu atat mai bine.

Ca si idee, stiu de la un om din reprezentanta, ca orice mail care semnaleaza probleme tehnice, cu atat mai mult la un model flagship, este foarte atent tratat de Hyundai Europe. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sesizat imbunatarile care le consider eu necesare - sa vedem daca raspund. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/30/2019 at 2:17 PM, BlueOne said:

Salut, Florin!

Te asigur ca ai facut o alegere buna. Si eu am comparat / calculcat / analizat inainte sa ma decid la acest model si sunt sigur ca e o alegere foarte buna. Dupa 65k km pot sa zic, cu atat mai mult, ca sunt foarte multumit iar confortul este excelent! Pot sa conduc 800-900 km dintr-una fara sa ma simt obosit prea tare! Confortul scaunului, habitaclul, insonorizarea, calitatea sistemului audio si performantele masinii fac diferenta.

Pe de alta parte, inca vezi pe sosea multe Santa Fe-uri din prima generatie! :) ..nu mai zic de a doua care cred ca sunt cele mai numeroase in Ro.

Salut si La multi ani !!! Multumesc pt încurajare de abia astept au întârziat cu livrările de sărbători dar m-au sunat si mi-au spus ca Luni este in showroom . revin cu detalii dupa aceasta data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua , am o nelămurire si anume la închiderea masinii trebuie sa apăs pe butonul de pe mâner sau cheie .ok . Nu se închid automat daca te îndepărtezi de masina? Am mai avut masini cu smart key si dupa parasirea autovehiculului cu cheia in buzunar se închidea singura iar la deschidere apăsam pe butonul de pe mâner. La Santa fe nu am reusit lucrul asta , poate ma ajutati cu un sfat. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica ai avut Renault? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La I40 meu nu merge programata inchiderea/deschiderea automata si, sincer, nu ma deranjeaza. Pe forumul Renault, parca,se plangeau de utilitatea acestei facilitati. Pana la urma, de ce sa se descuie/incuie masina singura, daca eu am de pus doar ceva in portbagaj? Plus ca mai raman si copiii in masina (gen alimentarea in PECO).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un  Renault Captur  3 ani cu care nu am avut probleme si era super ok . :rolleyes:. si da când ma apropiam de ea la apasarea butonului de pe usa si portbagaj se deschidea lucru ce-l face si santa fe dar la părăsire nu se inchide. poate nu am setat-o eu sau nu se poate închide doar daca apesi butonul de pe usa sau cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, florin1979 said:

Buna ziua , am o nelămurire si anume la închiderea masinii trebuie sa apăs pe butonul de pe mâner sau cheie .ok . Nu se închid automat daca te îndepărtezi de masina? Am mai avut masini cu smart key si dupa parasirea autovehiculului cu cheia in buzunar se închidea singura iar la deschidere apăsam pe butonul de pe mâner. La Santa fe nu am reusit lucrul asta , poate ma ajutati cu un sfat. Multumesc!

Salut, 

Parca la mine se incuie automat daca te indepartezi de masina, dupa o perioada. Mai verific si revin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se incuie automat doar daca ai descuiat-o si n-ai deschis nicio usa / capota portbagaj. Cel putin la mine asa este. Altfel, cu cheia inteligenta in buzunar, masina odata descuiata si deschisa nu se incuie automat la departarea de ea.

Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nats said:

...

Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.

Asa este la majoritatea producatorilor - ea merge si fara cheie detectata in habitaclu. Pana cand o opresti :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, nats said:

Se incuie automat doar daca ai descuiat-o si n-ai deschis nicio usa / capota portbagaj. Cel putin la mine asa este. Altfel, cu cheia inteligenta in buzunar, masina odata descuiata si deschisa nu se incuie automat la departarea de ea.

Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.

Da, intr-adevar asa este cum a descris nats. Am avut demult un Renault care avea acelasi sistem cu card care inchidea masina cand te indepartai. E drept ca are o anumita utilitate, mai ales cand iei sacosele in ambele maini si pleci de langa masina iar ea se incuie automat. Nu e deranjant nici asa, in plus ai haionul actionat electric si poti sa inchizi usile din cheie inainte sa inchizi haionul (deschis) iar la final iei bagajul din portbagaj si actionezi haionul iar masina e inchisa oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, mav said:

Asa este la majoritatea producatorilor - ea merge si fara cheie detectata in habitaclu. Pana cand o opresti :). 

E firesc sa functioneze asa. Daca s-ar termina bateria din cheie atunci s-ar opri masina? :) ..Masina trebuie sa functioneze si fara cheia electronica adica sa o poti deschide si porni doar cu cheia mecanica (care este ascunsa in cea electronica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cheia mecanica o poti doar descuia/incuia, pentru ca nu are contact clasic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, nats said:

Cu cheia mecanica o poti doar descuia/incuia, pentru ca nu are contact clasic.

Da, asa este. Are chiar o zona specificata unde sa pui cheia in cazul in care bateria e foarte slaba/terminata (cel putin la Ford e in cotiera, cred ca si la Hyundai scrie undeva in manualul de utilizare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...