Jump to content
MDP

Tucson 2019 1.6 GDI

Recommended Posts

Nu știu dacă " mi-a ieșit " , dar am vrut să deschid un nou topik legat de GDI și nu de T-GDI, întrucât primul mi se pare a fi " discriminat " și nu a deschis nimeni vreo discuție legată de el.

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

" UAU ", mă surprind pe mine însumi de cît de " inteligent " pot fi !))) . Ok , una peste alta, mă bucur că am putut deschide un nou subiect ( adică cel legat de 1.6 aspirat ), unde putem schimba și noi păreri.

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram si eu interesat de aceasta masina dar vad ca Hyundai nu au niciun discount in aceasta perioada si nici in restul anului... din cauza ca motorul are emisii foarte mari, nu se incadreaza in programul Rabla, nu beneficiaza de tichet Hyundai, nu nimic! Asta vara costa cam 20.300e varianta care ma interesa, la fel ca si acum. Nicio negociere din partea dealerilor. Ca posesor de Elantra si i20, eram tentat sa raman tot la Hyundai dar se pare ca vanzarile bune din ultimii ani ii indeamna pe dealeri sa nu mai fie asa de flexibili cand vine vorba de pret.

 

In afara de spatiul imens din interior si cateva optiuni care fac diferenta fata de Elantra 2019, nu ma incanta ideea sa dau aproape 5000e pe o masina care consuma mult si e deatul de lenesa. In plus, 136Cp si 155Nm pe o masina de 1400kg s.ar putea sa fie o problema dpdv al fiabilitatii unui motor care va trebui pus serios la treaba, fiindca e totusi un SUV, adica n.o sa mearga gol, ma gandesc, cel putin nu in concedii... Cu 2 pasageri, cu bagaje, va merge spre 1800 kg, ceea ce o va face si mai puturoasa si, evident, gurmanda.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram si eu interesat de aceasta masina dar vad ca Hyundai nu au niciun discount in aceasta perioada si nici in restul anului... din cauza ca motorul are emisii foarte mari, nu se incadreaza in programul Rabla, nu beneficiaza de tichet Hyundai, nu nimic! Asta vara costa cam 20.300e varianta care ma interesa, la fel ca si acum. Nicio negociere din partea dealerilor. Ca posesor de Elantra si i20, eram tentat sa raman tot la Hyundai dar se pare ca vanzarile bune din ultimii ani ii indeamna pe dealeri sa nu mai fie asa de flexibili cand vine vorba de pret.

 

In afara de spatiul imens din interior si cateva optiuni care fac diferenta fata de Elantra 2019, nu ma incanta ideea sa dau aproape 5000e pe o masina care consuma mult si e deatul de lenesa. In plus, 136Cp si 155Nm pe o masina de 1400kg s.ar putea sa fie o problema dpdv al fiabilitatii unui motor care va trebui pus serios la treaba, fiindca e totusi un SUV, adica n.o sa mearga gol, ma gandesc, cel putin nu in concedii... Cu 2 pasageri, cu bagaje, va merge spre 1800 kg, ceea ce o va face si mai puturoasa si, evident, gurmanda.

O să vă spun exact care este situația după 17 martie, cînd o voi " examina " direct, vreo 2000 km. Pînă atunci...

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca ne vei spune ca e

 

+++

Confortabila

Spatioasa

Silentioasa

Bine dotata la banii dati

Garantie...

Etc

 

---

Lenesa

Gurmanda

Devalorizare rapida

Ruliu mare

Revizii (la 15.000, da.o.n... si i20 face revizii la 20.000) cam piperate

Probleme Android Auto, nu recunoaste...

Sistem audio modest

Start Stop idiot, mai bine fara

Motor galagios la 3500rpm

 

Astept cu interes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot respectul dar , motorul 1.6 GDI nu este deloc gurmand . Cel puțin la prima vedere . Adică , eu unul am parcurs 252 km TL- CT ( din care cca. 4 km pe zăpadă destul de mare ) cu viteza de maxim 100 km/h pe tot traseul consumînd 18 l , adică altfel spus 7.1 l / %. Mie mi se pare foarte bine . Menționez că am fost două persoane , fără bagaje , cutie manuală . Abia aștept să o văd la ,, drum întins ,, în luna martie , cînd voi face vreo 2000 km TL - Herculane și retur să văd atunci ce consum voi avea . Momentan sînt plăcut surprins de consumul ei . În privința start - stopului și eu am numai cuvinte ,, de laudă ,, , bine că m-am învățat să-l dezactivez de fiecare dată cînd pornesc motorul , pe dl . Android Auto cumva l-am păcălit ( cel puțin teoretic ) și am reușit să îl bag pe tabletă ( tot în martie voi vedea dacă merge cu adevărat ) , are google maps și / sau waze , ceea ce mi se pare super OK . Sistemul audo mie mi se pare mai mult decît suficient ( încă nu m-am decis să devin D.J. auto ) . Despre dotări DA pot spune că are suficiente . Un amic a vrut să fie ,, peste mine ,, și și-a achiziționat un Karoq de care e mulțumit , însă dotările lui sînt mult sub ale mele . Iar a mea este abia al doilea nivel de echipare , deci ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata.

Dupa 3 ani fara 2 luni de utilizare si circa 34.000 km parcursi, consumul mediu este in jurul a 8,5 l pt 100 km, cu un plus de aproximativ 1 l iarna, din cauza cauciucurilor, aproximativ 30% urban si restul extraurban. Punctual si in functie de viteza si conditii de trafic, a variat intre 6% extraurban si 24% i Bucuresti.

In ultimele 10 luni, consumul mediu a fost fix 8,7 l/100 km. In marea majoritate a timpului, mers regulamentar (+10km/h pe DN si 120-125 km/h pe autostrada), 2 adulti, 2 copii, 1 caine si bagajele aferente. Cainele este mic, asa ca influenta asupra consumului este marginala.


PS: 9.000 km facuti in cele 10 luni, inclusiv un drum pana in Grecia si retur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, consumul e acceptabil in linii mari, desi eu cu Elantra scot sub 6% extraurban in orice conditii normale de exploatare, si motorul e MPi, masina mai usoara cu vreo 200kg. Dar despre demaraj, confort si celelalte aspecte, nu ziceti nimic?

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur, o sa incerc sa acopar cat mai multe aspecte.

Pozitive:

- Pret corect la momentul achizitiei in raport cu celelalte modele de pe lista mea, respectiv Honda HRV (clasa mai mica), Honda CRV, Mazda CX5 si Toyota Rav4. Cred ca si acum pretul este destul de ok pe piata.

Va pot spune motivele pentru care celelalte au picat de pe lista, spun doar ca timp de 8 ani am condus o Honda Accord, masina la care si acum ma gandesc cu placere. Daca se mai fabrica in 2016, acum nu eram pe forumul acesta. Consumul la Accord, cand am vandut-o, era 8,6 l/100 km. Motor 2.0 benzina.

- Silentioasa la viteze legale. Dupa, nu prea.

- Incapatoare, desi suficient de scurta ca lungime, mai ales pt parcarile din Bucuresti.

- Tinuta de drum ok pentru un SUV, un oarecare ruliu pe locurile din spate si in viraje. Sotia il simte, copiii nu.

- Scaunul soferului este ok, ating cu genunchiul drept de chestia aia centrala. Uneori deranjeaza, alteori il odihnesc :). Scaun pasager si bancheta, am inteles ca sunt confortabile, dar nu le-am probat :)

- Resimt lipsa manerului de la sofer, de la plafon, nu stiu cum se numeste exact. Accordul avea 4, Tucson are 3. Dar nu e un capat de tara, nu il foloseam foarte mult oricum :)

- Interior suficient de sobru pt gusturile mele, fara brizbrizuri inutile, dar nici extraordinar de ieftin.

- Servicii post-vanzare excelente, asta am aflat insa doar anul acesta, avand o problema cu ambreiajul.

 

Negative:

- Relativ puturoasa, chestie asumata de cand am cumparat-o, insa conducand anticipativ si schimband in jurul a 3500 turatii, poti face chiar si depasiri. Uneori, nu mereu. Categoric, nu e pentru cei grabiti.

Am condus timp de 1 an, intre Accord si Tucson, un Elantra 1.6 GDI, 2012. Acelasi motor, 3 sau 4 cai in plus, de la Euro5. Cunosteam motorul si ma asteptam. Una peste alta, consuma mediu cam 0,5 in plus fata de Elantra si este, evident, mai puturoasa.

- Zgomotoasa la 140 km/h, ceea ce e si firesc. Parca are undeva la 4000 si un pic de turatii

- Climatizare ciudata. Desi are autodefrost sau cum se numeste, modul auto nu reuseste sa impiedice aburirea parbrizului. Se rezolva prin setarea manuala a treptei de putere pt ventilator.

- Tot legat de climatizare, cam mult condens in habitaclu. Am cumparat chestii din acelea de polimer care absorb umezeala. Se rezolva partial.

Alceva nu imi mai vine in minte, daca mai aveti nelamuriri, intrebati punctual si raspund cu cea mai mare placere.

Sunt impresiile mele personale, dupa aproape 3 ani de utilizare zilnica, desi nu pe distante lungi.

 

Am trecut lipsa manerului la pozitive. Trebuia la negative, sau macar o noua categorie - neutre :)


Si inca ceva. Cand aveam Accord, muream daca cineva spunea ca am Hyundai Accord :)

Edited by newbee
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca aia cu condensul nu-i a buna. Ceva nu este in regula. La Tucsonul meu chiar este la remarci super pozitive chestia asta. Daca nu inchid recircularea aerului este imposibil sa am vreun geam aburit sau vreo urma de umezeala. Asta in conditiile in care iarna asta a fost cu zapada destula iar covorasele sunt mai tot timpul pline de apa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa a facut din prima zi. Luata in martie, inca era umezeala seara si dimineata. Am schimbat filtrul de polen, inclusiv cu carbon activ, dar degeaba. Nu curge apa in ea, ma refer la condensul de pe parbriz si geamuri. Si Elantra facea la fel, dar eu compar cu Accordul, de aia probabil mi se pare mai putin ok.

Inca nu miroase a chestii in masina. A mirosit o data, dar era de la un McToast pe jumatate mancat aruncat de copii sub scaun :)


Vezi ca aia cu condensul nu-i a buna. Ceva nu este in regula. La Tucsonul meu chiar este la remarci super pozitive chestia asta. Daca nu inchid recircularea aerului este imposibil sa am vreun geam aburit sau vreo urma de umezeala. Asta in conditiile in care iarna asta a fost cu zapada destula iar covorasele sunt mai tot timpul pline de apa.

Acum am vazut, sa inteleg ca il tii pe recirculare mereu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@newbee: Inteleg ca si Tucson are in continuare probleme la ambreiaj, ca mai toate modelele Hyundai? Caseta de directie ce zice?

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, dimpotriva, nu trebuie tinut pe recirculare ca atunci se abureste imediat.

De vreo 2-3 saptamani tin AC-ul oprit si nu am observat nicio problema ca masina sa fie cu geamurile complet uscate la interior. Iar instalatia de climatizare este pe auto cu temperatura intre 21 si 24C, in functie de preferinte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Si eu folosesc climatizarea tot timpul pe auto, vara 23°, iarna 20-22°, recircularea oprita. Cu toate astea, ca si la Elantra, iarna se aburesc lateralele parbrizului si colturile geamurilor fata. Am considerat ca e un feature.

2. La inceputul lunii am schimbat placa de presiune si discul de ambreiaj. Teama de probleme cu transmisia si turbina, plus faptul ca nu am gasit firma de leasing care sa imi accepte avans mai mare de 50%, au fost motivele pt care nu am luat turbo automat.

Noroc ca am avut parte de servicii post-vanzare excelente. Joi, 3 ianuarie am lasat masina in service, iar marti, 8 ianuarie am luat-o acasa cu piesele schimbate pe garantie. Placa de presiune strambata si discul uzat neuniform. O fi fost tot feature :)


Macar sa fi fost asta insa ultima problema. Ma bate gandul sa incerc sa-mi pacalesc jumatatea mai buna sa-mi aprobe in primavara un CRV modelul nou, eventual cu 7 locuri, ca poate ne trebuie. Motorizare Honda turbo, 1.5, tot injectie directa. In SUA a fost lansata acum un an si ceva, in Europa de vreo 2 luni parca. Si-a luat un nene la noi si a schimbat uleiul dupa vreo 5k kilometri, avea benzina in el. Oil dillution cica se cheama si se rezolva din soft. Ca si cum ai da cu agheazma pe laptop cand se viruseaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar, ambreiajul nu duce 1500kg cu 1.6 GDi, pe Tucson. Daca s.a decalibrat si placa si discul, cel mai probabil din cauza turatiilor, se supraincalzeste si se decaleste. Bine de stiut!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la service au spus ca placa nu era decalita, nu avea urme de supraincalzire. Era doar deformata si din cauza asta discul de uzase neuniform.

Share this post


Link to post
Share on other sites

33k si ceva maruntis l-am schimbat. Dar simptome avea de la inceputul anului trecut, cand masina avea cam 24-25k. Nu retin exact, pt ca la inceput se auzea destul de rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa a facut din prima zi. Luata in martie, inca era umezeala seara si dimineata. Am schimbat filtrul de polen, inclusiv cu carbon activ, dar degeaba. Nu curge apa in ea, ma refer la condensul de pe parbriz si geamuri. Si Elantra facea la fel, dar eu compar cu Accordul, de aia probabil mi se pare mai putin ok.

Inca nu miroase a chestii in masina. A mirosit o data, dar era de la un McToast pe jumatate mancat aruncat de copii sub scaun :)

Acum am vazut, sa inteleg ca il tii pe recirculare mereu?

Aceeasi problema intalnita la o skoda octavia - mereu aburita. Problema - se blocase pe recirculare si nu mai trecea pe a trage aer de afara. Dupa ce a fost curatata clapeta totul a intrat in normal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema intalnita la o skoda octavia - mereu aburita. Problema - se blocase pe recirculare si nu mai trecea pe a trage aer de afara. Dupa ce a fost curatata clapeta totul a intrat in normal.

Merci mult, o sa le spun alora la service cand ma duc la revizie. Eu pusesem pe seama ca asa "face" toate :) Oricum, mult condens nu face, doar cat sa deranjeze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult, o sa le spun alora la service cand ma duc la revizie. Eu pusesem pe seama ca asa "face" toate :) Oricum, mult condens nu face, doar cat sa deranjeze

Asa era si la amicul cu Octavia - cat sa nu devina stresant, dar destul sa devina enervant. Si a schimbat filtre, si a curatat de toate pana a ajuns la a verifica asta. pentru ca era pe "aer din afara" si se aburea ceva de speriat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, masina perfecta nu s-a inventat inca.

Cumperi ceva care in primul rand iti place, apoi corespunde nevoilor tale si este in bugetul pe care te simti confortabil sa il aloci. Asta e partea cea mai grea, intotdeauna trebuie sa pui in balanta ce ti-ar placea sa ai cu ce ai in buzunare :)

Dupa aia, e ca in casnicie. Pe masura ce trece timpul, descoperi si lucruri care te sacaie mai mult sau mai putin.

Pana la urma, o masina trebuie sa fie cinstita. Te urci in ea, pui contactul, astepti sa se stinga luminitele alea, pornesti motorul si de duci unde ai nevoie.

Bine, primul lucru e sa cari 2 ore bagaje de nebun, pana o umpli la refuz :)

Din pacate, in ultimii ani incepem sa scriem din ce in ce mai mult cum trebuie sa fim atenti la regenerare, dpf, zgomote turbine, daca sa lasi motorul pornit inca 2 min dupa ce ajungi la destinatie, sa nu se constipe, oil dillution si alte mizerii. Pentru mine, deja devine cam stresant :)

Am condus acum 1 an jumate timp de 3 zile un Porsche Cayene in Germania. Intr-adevar, e altceva. Cand calcam acceleratia, simteam pana in pantaloni cum se tureaza motorul. La intoarcere am completat juma de litru de ulei, cica asa sunt astea, il consuma ca pe suc. Prea complicat pentru mine. Nu ca as fi avut bani sa imi cumpar unul si asta m-a facut sa ma razgandesc :)

Citesc forumul asta din 2016, dar pe cel al Honda din 2007. Pe vremea aia nu era nimeni sa se planga ca ii miroase uleiul a benzina si s-a ridicat nivelul pe joja dupa cateva mii de kilometri de la achizitie.

Asa ca aici, un ambreiaj cu defect sau o usoara aburire a geamurilor mi se pare parfum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un parfum de bani ambreiajul asta. Spre 2000 de ron in cel mai fericit caz.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa a facut din prima zi. Luata in martie, inca era umezeala seara si dimineata. Am schimbat filtrul de polen, inclusiv cu carbon activ, dar degeaba. Nu curge apa in ea, ma refer la condensul de pe parbriz si geamuri. Si Elantra facea la fel, dar eu compar cu Accordul, de aia probabil mi se pare mai putin ok.

Inca nu miroase a chestii in masina. A mirosit o data, dar era de la un McToast pe jumatate mancat aruncat de copii sub scaun :)

 

Acum am vazut, sa inteleg ca il tii pe recirculare mereu?

Da, sută-n mie recircularea e problema. Un prieten avea Cielo ( ca și mine de altfel ) , iar geamurile erau mereu ude de la recirculare. La el, că eu nu am folosit acest buton.

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

E clar, ambreiajul nu duce 1500kg cu 1.6 GDi, pe Tucson. Daca s.a decalibrat si placa si discul, cel mai probabil din cauza turatiilor, se supraincalzeste si se decaleste. Bine de stiut!

Dacă ambreiajul " nu duce " 1500 kg pe GDI, să înțeleg că " duce " 1900 kg pe TGDI ?! Pentru că așa spune cartea nu eu ?!

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...