Jump to content
TudorM

Problema consum ridicat (16+ l/100km)+ rezolvare

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Pentru descrierea problemei, voi incepe cu cateva detalii legate de masina:

 

Automobil: Hyundai i30, hatchback, 2014, inca in garantie.

Motor: 1.4

Combustibil: benzina

Rulaj: aproximativ 43.800 km

Consum urban (cand masina era noua): 8.1-9 l/100 km (trafic lejer) sau 9.8 - 10.8 (trafic aglomerat)

 

 

Problema:

 

Dupa schimbul anual de ulei + filtre, la care s-a adaugat si schimbarea bujiilor, masina a inceput sa consume din ce in ce mai mult; am trecut de 11.5, apoi de 12,6 apoi am ajuns la un consum care se stabiliza undeva pe la 14.8 -15 l/100km. Concomitent cu cresterea consumului, masina a capatat si o vibratie destul de puternica la ralanti, dupa reprize de accelerat puternic sau de frana de motor. M-am hotarat sa apelez la service atunci cand in bord aveam un consum de 16.4 si reusisem sa parcurg doar 230 km cu un plin.

 

Rezolvare:

 

Am inceput sa ma documentez in legatura cu posibila cauza a acestor doua probleme combinate. Cauzele posibile exceptand filtrele murdare, injectoarele, bujiile sau sondele lambda erau:

 

-senzor de presiune aer admisie (MAP),

-senzor de temperatura aer admisie (IAT) si/sau

-senzor debit masic aer admisie (MAF).

 

Am folosit deasemenea si propriul instrument de citire coduri OBD2 si live data streaming, inainte de a ajunge in service.

 

Dupa ce am expus problema celor din service (reprezentanta) am primit initial raspunsul urmator: " Pai cam asta e consumul normal la noi in Bucuresti, in aglomeratie". Am raspuns ca imi conduc masina de mai bine de 4 ani in capitala si ca nu am avut pana in momentul respectiv consum de 15 -16 l/100 km, deci nu cred ca este ceva "normal". Mi s-a raspuns ca daca la diagnoza GDS nu apare nimic, ei nu au ce sa ii faca.

 

Bineinteles, la diagnoza GDS nu a aparut niciun cod de eroare (ma asteptam la asta fiindca nu gasisem nici cu cititorul meu vreun cod). Am vorbit cu mecanicul din service sa mai incercam o curatare a senzorului MAP. Eram si eu curios sa vad cum arata si ma asteptam sa il gasesc plin de mizerie. Senaorul demontat era plin de ulei si de depuneri de praf. A fost curatat atat senzorul cat si corpul clapetei acceleratorului. Precizare: senzorul MAP de pe acest model masoara si temperatura aerului in admisie (2 senzori intr-unul singur).

 

Dupa curatare, vibratia de la ralanti a disparut in proportie de mai mult de 70%, iar consumul s-a stabilizat la valoarea de 11.4 l/100km in traficul lejer de sambata si 12.5-13.1 in trafic foarte aglomerat ( scadere de 3-4 l a consumului, fata de cel cu care venisem in service).

 

In acel moment m-am hotarat sa analizez singur parametrii masurati de senzor la un drum obisnuit de 45 de minute prin aglomeratie. Am descoperit cu ajutorul Live data streaming ca senzorul nu masura acelasi lucru in conditii de turatie asemanatoare.

 

Ex: 43 kPa la 2300 rpm - motor in sarcina, 31 kPa 2400 rpm, motor in sarcina; La un senzor bun, presiunea indicata este cu atat mai mica cu cat turatia este mai scazuta, deoarece vacuum-ul este mai ridicat la ralanti. De aceea, o valoare mai mica a presiunii masurate la o turatie mai mare, fara ca masina sa fie in frana de motor mi-a indicat ca senzorul nu masoara corect presiunea.

 

M-am hotarat sa inlocuiesc senzorul. Dupa inlocuire, consumul a ajuns la 8.3 in trafic lejer si nu am mai trecut de 10.2 in aglomeratie.

 

Asadar, o posibila rezolvare pentru consumul ridicat este curatarea acestui senzor, urmata eventual si de o inlocuire.

 

 

  • Like 10

Share this post


Link to post

Felicitari, si mersi ca ai impartasit experienta.

Share this post


Link to post

mecanicii nu stiu ce sa se faca decat sa le ciocaneasca,inginerii sunt praf de aia care au terminat AR -ul cu vreo medie de 5-6 si daca calc nu le spune ei nu stiu sa interpreteze valorile senzorilor.Asa sa tot fim medici ingineri si mai nou soferi profesionisti,multumim Tesla.Bravo du te peste ei si futele o morala,macar spune in ce service ai fost si cum il cheama pe inginerul respectiv sa ne ferim si noi de profesionisti astia.

Share this post


Link to post

Ce-i aia "AR"?

Interesant ca a ajuns mizerie în senzorul maf. Eu l-am demontat pe al meu la aprox 85kkm și era luna. Oarecum normal, ținând cont ca e după filtrul de aer și înainte de egr, pcv și alte surse de jeg...

 

PS

Te-ai uitat cu diagnoza la fuel trims? In mod normal ar fi trebuit sa se vadă valori mari....

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Și eu l-am curățat, este pus într-o poziție unde se adună ulei din returul din carter. Dacă este un ulei slab se întărește pe senzor și nu mai măsoară bine. E 10€ pe aliexpres și 70€ la reprezentanță. Am dat jos galeria de admisie și am spălat-o cu această ocazie.

Share this post


Link to post

@ mihaib32nfs: Eu nu am o problema cu mecanicii, fiindca ei ar trebui sa faca ceea ce le spune inginerul de service. Am o problema cu inginerul de service, iar in cazul lui, problema e legata de atitudinea fata de mine, clientul. Pot sa inteleg ca ai de-a face cu tehnologii noi si ca ajungi sa nu stii cauza unui defect. In cazul asta, actiunea corecta este sa spui " Nu stim, vom da mail la Hyundai motors si va vom comunica raspunsul imediat ce vom afla ceva"; mie in schimb mi-au spus ca "e normal consumul in Bucuresti " si ca "Daca vreti dumneavoastra, noi va schimbam orice" - semn ca oricum nu il interesa nici macar motivul pentru care vreau schimbarea senzorului.

 

@james kilowatt: cred ca "AR" vine de la sectia Autovehicule Rutiere din facultatea de Transporturi. Pe modelul meu nu exista un senzor MAF, exista insa acest MAP+ IAT. Asa cum spunea si fisherman mai sus, senzorul este pus in galeria de admisie, dupa clapeta acceleratorului, in partea de jos. Pozitia asta favorizeaza acumularea uleiului.

 

Ca sa raspund si la ultima intrebare, m-am uitat la fuel trims. Cu senzorul vechi aveam LTFT (Long Term Fuel Trim) constant pe +3.1%, indiferent care era regimul in care am mers cu masina si indiferent de valorile de la STFT (Short Term Fuel Trim). Faptul ca in decurs de 30 - 35 de minute LTFT nu si-a schimbat niciodata valoarea mi-a dat de gandit inca de la inceput. Odata ce am curatat senzorul, aveam aceeasi valoare pentru LTFT, dar am mai obtinut schimbari pe parcursul a 40 de minute de test. Schimbarile apareau in momentul unor valori succesive ale STFT de -9%, -11% (valorile mari de care aminteai). Nu am avut vreun check engine in bord, fiindca insumand valoarea lui LTFT cu cea a lui STFT nu treceam niciodata de o valoare cu o singura cifra.

Dupa schimbarea senzorului am plecat cu un LTFT de 0% (normal) si am ajuns la ceva care oscileaza intre -0.8 si +1.6% - ceea ce e bine. Au disparut total si vibratiile.

Nemultumirea mea este ca stiu ca acest senzor este mereu expus uleiului din cauza modului in care proiectantii au gandit furtunul de ventilare carter. La alte masini, furtunul merge pana in cutia filtrului de aer, iar uleiul ramane in filtru. Nu cred ca cineva s-a gandit la un "tuning" ca sa se rezolve acest viciu de proiectare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...