Jump to content
Andrei Hosu

New Hyundai i20 1.0 T-GDI 100CP 7DCT

Recommended Posts

Salut,

 

Care e experienta voastra cu acest motor pana acum? Ce performante de consum mediu ati obtinut?

 

Multumesc,

Andrei,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am aceasta motorizare pe i30 și sunt multumit. Peste 4500 de ture, te simti un pic pilot... Dacă vrei sa mergi pe stilul economic , schimbi la 2500 unde e cuplu destul..Consum mediu 6.7 l/100 cam 70 la suta extraurban. Mers des pe autostrada cu 130. Dacă vrei sa ma știi și alte detalii, ask me

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am varianta de 120 cp si dupa 5500 mi se pare ca nu mai are vlaga turbina, dar daca spune colegul ca esti pilot la peste 4500... Sa nu fie placebo :D

 

Conform graficelor de putere ca ai 100 sau 120 cai, totul e identic pana in 4500 cand varianta de 100 incepe sa o ia in jos si aia de 120 mai urca pana la 6000 de ture cu puterea.

 

Trage bine, chiar foarte bine in zona de mijloc unde ai nevoie: 2000-4000 ture. Manuala e cam inceata, deci e posibil automata sa fie o varianta mai buna pentru accelerari.

Cel mai important este ca si la viteza mica, in treapta mica de viteze poti sa vezi consum de 6.xx. deci nu trebuie sa fii neaparat in treptele 4-6 la 2000 ture ca sa ai consum mic.

 

Totusi e un motor in 3 cilindri. Unul foarte bun, dar dupa parerea mea e mai slab ca unul in 4 cilindri cu mai putini cai in anumite situatii.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am varianta de 120 cp si dupa 5500 mi se pare ca nu mai are vlaga turbina, dar daca spune colegul ca esti pilot la peste 4500... Sa nu fie placebo :D

 

Conform graficelor de putere ca ai 100 sau 120 cai, totul e identic pana in 4500 cand varianta de 100 incepe sa o ia in jos si aia de 120 mai urca pana la 6000 de ture cu puterea.

 

Trage bine, chiar foarte bine in zona de mijloc unde ai nevoie: 2000-4000 ture. Manuala e cam inceata, deci e posibil automata sa fie o varianta mai buna pentru accelerari.

Cel mai important este ca si la viteza mica, in treapta mica de viteze poti sa vezi consum de 6.xx. deci nu trebuie sa fii neaparat in treptele 4-6 la 2000 ture ca sa ai consum mic.

 

Totusi e un motor in 3 cilindri. Unul foarte bun, dar dupa parerea mea e mai slab ca unul in 4 cilindri cu mai putini cai in anumite situatii.

Daca manuala e inceata....nu stiu ce sa zic de automata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cutie automata moderna cu dublu ambreiaj e mai rapida decat orice schimb manual de viteze.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Și eu sunt interesat de această motorizare întrucât am în plan să cumpăr un exemplar pentru soție. Aștept să se alinieze diverse planete (să văd dacă se descurcă soția să conducă cu copiii pe bancheta din spate, să vedem ce zice Rabla 2019, să se umple pușculița)...deci poate poate prin luna mai îmi dau și eu cu părerea.
Ați găsit-o în test drive pe undeva prin țară? La Colina Popești-Leordeni nu o au :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua,

cum este zgomotul in habitaclu, ma refer la insonorizare, am un i30 var facelift 2011 si vreau sa mentionez ca pe la 120 este zgomot de anvelope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cu 2000 și un pic Euro mai scumpă decât Sandero 0.9 TCE cu cutie robotizată. Eu cred că este Best buy in piață dacă vrei mașină de oraș cu cutie automată. Ținând cont că e mașină de oraș nu cred că insonorizarea ar trebui să fie o problemă. Probabil că Fabia e mai insonorizată puțin, însă la această echipare mai pui vreo 3000 Euro. Ceea ce nu cred că se merită.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte bine izolata. Pe DN-uri la viteze legale nu se aude nimic. Doar vantul lateral si la peste 110 pe autostrada se aude zgomotul mai tare.

 

Eu am si varianta Active si de vina sunt si barele de pe plafon si anvelopele mai late.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La relanti se aude putin motorul, dar de obicei la semafor intra oricum start-stop-ul si se va opri de tot. Cutia automata schimba la ~1700 de rotatii la mers normal prin oras, deci nu apuca sa se tureze, si desi are tonalitatea specifica unui motor de 3 cilindri mie mi se pare ca suna placut, chiar putin mai infundat ca in alte parti (am mai condus modele mai mici de la dacia, peugeot, smart). Practic, la 40-60 in oras nivelul de zgomot al motorului e confortabil. Deoarece are 7 trepte, si la 110 mie mi s-a parut ca nici motorul nici vantul nu deranjeaza. Pneurile desi sunt de 195, nu am simtit ca ar face zgomot deranjant. Personal mi se pare ca si cutia schimba lin, si se aude mult mai placut decat un schimbat manual mai ales la 1-2 si 2-3. Nu am ajuns cu masina inca pe autostrada, dar per total pe plaja 0-110km nivelul de zgomot este mai mult decat acceptabil, se inteleg toti oamenii sa vorbeasca in masina si nu am simtit o clipa nevoia sa dau mai tare la radio.

Am avut ocazia sa conduc si varianta de baza cu motorul de 1.2 75cp, si acel motor mi s-a parut net mai galagios. Am apucat sa conduc acest model si la 120/140 pe autrostrada, dar era ianuarie si batea foarte tare vantul oricum, deci nu prea e relevant sa ma plang.

Daca vii de pe Dacia sau modele de clasa A/B, cred ca ti se va parea foarte bine insonorizata. Daca vii de pe modele de clasa C, sunt sigur ca te va surprinde placut. Altfel recomand sa insisti la un test drive pe autostrada sau macar pe o portiune mai libera de drum. Comparativ cu i30 2011, cred ca i20-ul cu pricina ti se va parea cel putin la fel de bine insonorizat - Hyundai a facut progrese constant si fii sigur ca 8 ani se cunosc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recent am achizitionat un i20 1.0 T-GDI 7DCT LedLine. Dupa 2500km urmeaza si concluziile:

 

1. Motorizarea si cutia sunt foarte bine gandite impreuna:

- Motorul merge destul de rotund tinand cont ca este un motor in 3 cilindri. Prezinta acel zumzait specific insa usor diferit (mai placut) si deloc deranjant, masina fiind bine insonorizata.

- Transmisia este gandita pentru consum, schimband in mod uzual la aproximativ 1800 RPM. Modul sport pastreaza turatia motorul la peste 1900RPM si schimbarea treptelor se face in jurul valorii de 2800RPN.

- Masina incepe sa traga de la 1500RPM in sus si face fata la depasiri fara probleme. In 2500km a dat doar de 2 ori kick down (primii 1000km condusi pe sport, urmatorii 1500km au fost condusi exclusiv in Drive).

- In reprize (70 - 100, 80 - 120, etc) masina se comporta foarte bine. Se pot depasi fara emotii chiar si mai multe masini.

 

2. Insonorizarea masinii este foarte foarte buna pentru aceasta clasa:

- La relanti motorul rece se aude dar nu este deranjant. Odata ce se incalzeste, devine aproape insesizabil.

- De la 110 km/h in sus incepe sa se auda vantul in zona oglinzilor insa nu deranjeaza. La 130 - 140km/h este acceptabil, nu am simtit nevoia sa ridic volumul.

 

3. Din punct de vedere al consumului nu se poate reprosa absolut nimic, valorile WLTP declarate de producator putand fi atinse cu usurinta in conditii similare metodologiei de testare:

- Extra urban: 4.8 (weekend, drum pe DN-uri 200km, sofer + pasager) / 5.2 (in cursul saptamanii, drum pe DN-uri 350km, sofer, 2 pasageri si bagaje) cu viteze pana in 110km/h si reprize la 120 - 140km/h in depasiri.

- Urban: 6.7 (in weekend, trafic foarte lejer, motor cald si drum de 8km, sofer + pasager) / 8 (in cursul saptamanii, trafic greu, motor rece si drum de 4km, sofer + pasager).

 

4. Alte aspecte:

- La 25 de grade cu masina stationata ore bune in soare, AC-ul masinii face fata fara probleme si raceste habitaclul destul de repede.

- Modul de functionare al senzorilor de parcare (atat fata cat si spate) pare ciudat pana te obisnuiesti (sau cel putin diferit fata de masina detinuta anterior).

- Farurile sunt foarte bune si ofera suficienta lumina noaptea incat sa nu fie necesara folosirea fazei lungi pe drumuri neiluminate. De asemenea, functia de cornering ofera o lumina net superioara fata de alte masini.

- Comenzile de pe volan sunt foarte ok, masina raspunde rapid comenzilor.

- Sistemul multimedia este decent la pretul masinii. Poate ar fi fost "nice to have" o functie de screensaver pentru display. Screensaver-ul se poate activa manual insa nu am gasit o setare automata.

- Spatiul interior este destul de bine gandit cu buzunare largi in portiere si pe consola centrala. De asemenea, la 186 cm inaltime, in spate mai raman centimetri buni la picioare.

 

Din punctul meu de vedere raportul pret - calitate este imbatabil la ora actuala.

Edited by phantom13
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recent am achizitionat un i20 1.0 T-GDI 7DCT LedLine. Dupa 2500km urmeaza si concluziile:

 

1. Motorizarea si cutia sunt foarte bine gandite impreuna:

- Motorul merge destul de rotund tinand cont ca este un motor in 3 cilindri. Prezinta acel zumzait specific insa usor diferit (mai placut) si deloc deranjant, masina fiind bine insonorizata.

- Transmisia este gandita pentru consum, schimband in mod uzual la aproximativ 1800 RPM. Modul sport pastreaza turatia motorul la peste 1900RPM si schimbarea treptelor se face in jurul valorii de 2800RPN.

- Masina incepe sa traga de la 1500RPM in sus si face fata la depasiri fara probleme. In 2500km a dat doar de 2 ori kick down (primii 1000km condusi pe sport, urmatorii 1500km au fost condusi exclusiv in Drive).

- In reprize (70 - 100, 80 - 120, etc) masina se comporta foarte bine. Se pot depasi fara emotii chiar si mai multe masini.

 

2. Insonorizarea masinii este foarte foarte buna pentru aceasta clasa:

- La relanti motorul rece se aude dar nu este deranjant. Odata ce se incalzeste, devine aproape insesizabil.

- De la 110 km/h in sus incepe sa se auda vantul in zona oglinzilor insa nu deranjeaza. La 130 - 140km/h este acceptabil, nu am simtit nevoia sa ridic volumul.

 

3. Din punct de vedere al consumului nu se poate reprosa absolut nimic, valorile WLTP declarate de producator putand fi atinse cu usurinta in conditii similare metodologiei de testare:

- Extra urban: 4.8 (weekend, drum pe DN-uri 200km, sofer + pasager) / 5.2 (in cursul saptamanii, drum pe DN-uri 350km, sofer, 2 pasageri si bagaje) cu viteze pana in 110km/h si reprize la 120 - 140km/h in depasiri.

- Urban: 6.7 (in weekend, trafic foarte lejer, motor cald si drum de 8km, sofer + pasager) / 8 (in cursul saptamanii, trafic greu, motor rece si drum de 4km, sofer + pasager).

 

4. Alte aspecte:

- La 25 de grade cu masina stationata ore bune in soare, AC-ul masinii face fata fara probleme si raceste habitaclul destul de repede.

- Modul de functionare al senzorilor de parcare (atat fata cat si spate) pare ciudat pana te obisnuiesti (sau cel putin diferit fata de masina detinuta anterior).

- Farurile sunt foarte bune si ofera suficienta lumina noaptea incat sa nu fie necesara folosirea fazei lungi pe drumuri neiluminate. De asemenea, functia de cornering ofera o lumina net superioara fata de alte masini.

- Comenzile de pe volan sunt foarte ok, masina raspunde rapid comenzilor.

- Sistemul multimedia este decent la pretul masinii. Poate ar fi fost "nice to have" o functie de screensaver pentru display. Screensaver-ul se poate activa manual insa nu am gasit o setare automata.

- Spatiul interior este destul de bine gandit cu buzunare largi in portiere si pe consola centrala. De asemenea, la 186 cm inaltime, in spate mai raman centimetri buni la picioare.

 

Din punctul meu de vedere raportul pret - calitate este imbatabil la ora actuala.

Foarte bine punctat!

 

Trimis de pe al meu VKY-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

La voi cat a durat din momentul rezervarii pana a-ti intrat in posesia masinii? Am comandat si eu noul i20 la începutul lunii iunie, si este deja a 3-a oara când ma amana. Mi-au promis, la sf lui iunie, iulie.. si acum.. august. Dealer: Proleasing Ploiești

 

Trimis de pe al meu VKY-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am făcut rezervare la mecca lângă afi ploiesti, în februarie și a ajuns în martie.

Rezervarea sa făcut le vin, masina tocmai ieșea din fabrica.

Avans 1500ron.

 

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au probleme cu livrarea acestui model!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au probleme cu livrarea acestui model!

Asta văd si eu.... dealerul se cam bâlbâia cand l-am luat la întrebări... nu știa ce sa spună. Nu este vorba ca am dat avans, dar este mașina care si-o dorește soția... Am vazut cateva dar asta ni-i s-a părut cea mai buna dpdv al raportului dotari, aspect pret.. Deh, ieftin, bun si repede nu se poate.. :)).Oricum.. Mulțumesc, colegi pentru info.....!

 

Trimis de pe al meu VKY-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut o intrebare la sfarsit de iunie despre acest model si mi.au spus ca livrarea se va face cel mai probabil dupa 15 sept, pt ca in august se pare ca sunt in concediu cei de la fabrica. Poate ca o sa merite asteptarea!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu făcusem rezervarea în aprilie, și după 1 săptămână a venit mașina la dealer. DAR

1. Era deja în România la alt dealer în curte

2. Erau mașini la fabrică gata deja, și acelea aveau livrarea estimată în 2 săptămâni

3. Pentru mașini nebăgate în producție livrarea estimată era atunci la 2 luni

4. Mai cumpărasem un Hyundai de la gagiu

5. A stat mașina în parcare la dealer 1 lună până am definitivat dosarul prin rabla 2019 :)

 

Observații:

- e posibil să fi crescut în popularitate și să fi crescut lista de așteptare

- la kia și seat (pentru rio, stonic și ibiza) mi-au fost estimate 3-4 luni predare pentru ce nu era pe stoc

- soția e încântată de mașinuță

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua,

Sunt și eu, de două săptămâni, posesor de i20 1.0 T-GDI 7DCT și foarte mulțumit de achiziție (exceptând livrarea care și la mine a întârziat 1 lună).

Este foarte agilă în trafic și în extraurban sau la munte se comportă mai mult decât bine.

Am doar 1100 Km, momentan nu pot spune f multe de consum. Bordul zice average 8% ... cu 50% în B (sunt din București deci coșmarul este fără de sfârșit) și 50% afară. Vă țin la curent să vedem cum este pe la 2500 km să putem compara cu Phantom13, momentan sunt destul de departe de valorile WLTP dar ... motor nou adică se mai lasă, AC ON permanent (am făcut într-o singură zi ploioasă un test și am mers fără ... 7,5% la 30Km trafic de orele 11:00 - 14:00 B), 2-3 minute la fiecare pornire în gol, am mai scos Start/Stop-ul sau pur și simplu nu a fumcționat (dacă AC-ul este ON și este diferență mare de temperatură sau motorul este f cald indicatorul de S/S devine galben în bord și îl dezactivează)... în general worst case pt 50% din Km (trafic, AC, drumuri relativ scurte- sub 10Km).

Despre condus ... sunt încă pe curba de învătare cu mașina în general și DCT-ul în particular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua,

Sunt și eu, de două săptămâni, posesor de i20 1.0 T-GDI 7DCT și foarte mulțumit de achiziție (exceptând livrarea care și la mine a întârziat 1 lună).

Este foarte agilă în trafic și în extraurban sau la munte se comportă mai mult decât bine.

Am doar 1100 Km, momentan nu pot spune f multe de consum. Bordul zice average 8% ... cu 50% în B (sunt din București deci coșmarul este fără de sfârșit) și 50% afară. Vă țin la curent să vedem cum este pe la 2500 km să putem compara cu Phantom13, momentan sunt destul de departe de valorile WLTP dar ... motor nou adică se mai lasă, AC ON permanent (am făcut într-o singură zi ploioasă un test și am mers fără ... 7,5% la 30Km trafic de orele 11:00 - 14:00 B), 2-3 minute la fiecare pornire în gol, am mai scos Start/Stop-ul sau pur și simplu nu a fumcționat (dacă AC-ul este ON și este diferență mare de temperatură sau motorul este f cald indicatorul de S/S devine galben în bord și îl dezactivează)... în general worst case pt 50% din Km (trafic, AC, drumuri relativ scurte- sub 10Km).

Despre condus ... sunt încă pe curba de învătare cu mașina în general și DCT-ul în particular.

Sa o stăpânești sănătos!..Eu mai am putin de așteptat.. Am promisiunea ca la sf de august vine..

 

Trimis de pe al meu VKY-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te aștepta să ajungi la consumul declarat, mai ales în București. Extraurban se poate atinge, dar la mers constant in treapta de viteze potrivită și la viteza potrivită. In rest o să vrei sa te bucuri de motoraș, așa că o să tragi de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Acest model are incalzire in scaune ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu are. Majoritatea dealer-ilor pot instala un sistem after-market pe sub căptușeala scaunelor cu 2 sau 3 trepte de căldură alimentate din circuitele prevăzute pentru dotarea originală contra unei sume de ~1000 de lei pentru ambele scaune din față. Butonul însă nu e inclus în consolă pe poziția originală ci se pune unde vrei tu. Am insistat mult pentru sistemul original dar nu au vrut să audă. La fel și pentru navigație cu tabletă android și cameră de marșalier - sunt dispuși pentru after market-uri dar nu pentru originale.

Personal sunt curios ce fac dacă vii cu o mașină luată din afară cu dotări în plus și vii la ei să-ți repari navigația pe garanție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 3000 Km

 

Consumuri:

  • General 6,74% (2000 Km extraurban – 1000 urban (Buc)) (rezultat din calcule ... am păstrat toate bonurile de benzina și kilometrajul de pe bord ... în mod ciudat bordul zice 7.0%, nu înțeleg de unde diferența)
  • Consumul urban a scăzut de la 8,5% pe la 7,5% (în aceleași condiții – Buc AC ON permanent); explicații: motorul se mai „lasă”, învăț sa o conduc.
  • Consumul extraurban 5,7 % (600 km Sucevița, Trans Rarău, Târgu Neamț... Buc, AC On 80% km)
  • Consum extraurban autostrada 6,3 % ( 130 km constant, AC On 100%)
  • Particularitate: AC-ul adaugă cam 1 l/100 km; se vedem testele de la toamna/iarna Off 100%)

Motor:

  • F mulțumit de putere
  • Putin zgomotos la rece dar se aude doar de afara, în mașina este OK
  • Ușor trepidat la ralanti și turații mici în sarcina ușoara 1400-1500 rom ( e o problema de cutie care il tine suturat, plus motor în 3 cilindri în general mai greu de echilibrat)

Cutie:

  • Ciudățică în anumite momente, am senzația ca au înghesuit vreo 4 moduri de funcționare în modul Drive (softul cutiei). Eco la apăsări ușoare de accelerație (schimba la Max 1700 rom, la 50 km/h treapta 6 sau chiar 7). Normal la accelerații medii (schimba pe la 2200 rom), următoarea treapta de schimb în jur de 2500 rom. Restul kickdown ... mai sus de 3500 rpm pana în roșu.
  • Mi-ar fi plăcut un buton separat ECO mode pentru a-l putea exclude și chiar la accelerații ușoare sa schimbe un pic mai sus. Poate este stilul meu de condus dar Eco e prea lent iar următoarea treapta de schimb (2200 rpm) e cam sus pentru Buc. Sigur mai am de învățat sa o conduc.
  • Modul Sport e super fun ... J, pentru depășiri, urcat la munte ... nu are frâna de motor trebuie trecuta în Drive.

Direcție:

  • Foarte precisa și rapida (botul scurt dă senzația ca se înscrie în curba imediat)
  • Foarte stabila în curbe la viteza pe plat sau la munte (bănuiesc ca 195-urile și ecartamentul de 1517 mm fac minuni)

Insonorizare:

  • OK-ish, suferă pe ici pe colo. Cea mai mare sursa de zgomot este spatele (hatchback deh), arcele roților (195 chiar Michelin sunt destul de zgomotoase), ușile, și oglinzile.
  • La 130 km/h destul de zgomotoasă. Am în plan insonorizare la portbagaj, uși și arce roti; vă țin la curent cu ce materiale și ce costuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC in general adauga 1% la consum, nu e nimic spectaculos aici. Ceea ce este intr-adevar spectaculos vei resimti dupa maxim 10.000 km cand directia nu va mai fi asa precisa, amortizoarele vor incepe sa te lase, bieletele antiruliu vor fi mai mult de decor, tu vei avea prea multa incredere in masina, etc. Atunci da, asteptam cu mare interes o noua relatare de pe piscurile montale ale oricarei tarisoare vrei tu - iti recomand insa sa nu fie prea indepartata de zona unde locuiesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...