Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
WYZ

Tucson 2019 Mild Hybrid

Recommended Posts

Aveti vreun indiciu/ informatie oficiala sau neoficiala privind comercializarea acestei motorizari in Ro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta o sa se aduca cat de curand.

Este o varianta interesanta pentru cei care au ca prim obiectiv consumul mic. Doar ca daca mergi la consum cu aia, mergi si cu cea fara sistem iar diferentele de consum nu sunt majore.

Masinile hibrid consuma mai putin pentru ca si stilul de conducere este mai economic. Daca mergi cu ea la fel de dinamic cum mergeai cu una non-hibrid, diferenta de consum se reduce aproape la zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil si pretul va fi destul de ridicat si nu cred ca intra nici pe criteriile acelea de discount oferit de stat pt auto full electrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca de la anul nici alea full electrice nu vor mai beneficia de acel ajutor dat din partea statului. In Franta si alte tari vor sa-l reduca drastic.

Da, Tucsonul este mai scump din cauza de... hibrid si problema este ca de diferenta de pret poti compensa in consum la una care nu este hibrid si tot acolo ajungi fara dezavantajele de la hibrid.

 

Inca a ramas in picioare acea alegere clasica:

-faci km multi, iei diesel.

-faci km putini, iei benzina.

 

Partea cu hibrid, desi introdusa de destul de multi ani, inca este la inceput si cum spuneam, economia la o hibrida, in principal, se face din cauza adoptarii unui stil de conducere economic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca mild hybrid e de departe cel mai eficient hybrid dpdv cost / beneficii. Supracostul e redus, si are doar câteva kg în plus încât atunci când mașina e una pur termica nu aduce dezavantaje. Pentru mine o combinație motor + baterie capabila sa te târaie în trafic cu max 10km/h fără sa pornească motorul termic, eventual pe baza energiei recuperate la frânare (pentru ca randamentul unui motor termic la genul asta de utilizare tinde la 0) și sa tina consumatorii în viata e perfecta.

Iar dacă motorul electric e pe cealaltă punte fata de motorul termic (asa zis hybrid through the road, în care cele doua motoare sunt legate mecanic doar de asfalt) e și mai bine. Însă tucson nu-s încă acolo. Lexus au un model din asta, și vag se lauda ca vor avea unul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Peugeot si Toyota au sisteme din astea cu motor electric pe puntea spate si chipurile asa masina este 4x4. Mie mi se pare o tampenie.

Am mers azi pe Braila-Buzau pe un drum care in mare masura a fost acoperit cu zapada, fleoscaiala si toate cele. Pai daca ar fi fost sa fie un 4x(aproape4) din asta "modern", nu stiu cum o rezolva pe o asemenea distanta.

Din punctul meu de vedere ori e 4x4 ori nu e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal nu ai nevoie de 4x4. Situațiile în care chiar e util sunt rare, și un mic motor electric (mic însemnând ceva gen 20-30cp) e suficient sa te ajute sa ieși dintr-o rampa înghețată sau alta situație dificila. Si mai ales sa faci electric creeping in trafic nasol, fără sa pornești motorul termic. Nu-s făcute sa faci sute de km în mod electric sau sa străbați jungla amazoniana, ci doar la "atenuezi" vârfurile de solicitare și consum.

Un 4x4 tradițional cara (și învârte degeaba) 100kg de cardane, diferențiale și planetare de care în 99.99% din situații nu ai nevoie și care nu fac decât să-i reducă performantele și să-i crească consumul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt deloc de acord cu tine. 99,99% din situatii? Nu ai avut niciodata masina 4x4 nu-i asa? Eu sunt la a 5-a si crede-ma ca nu e cum spui tu. Ce zici este valabil doar daca te referi la lunile de vara, atat. Dar pentru asta am masina RWD, nu-mi trebuie 4x4 si nici cu tractiune fata sa strice tot farmecul.

 

Ieri am facut vreo 600km pe drumurile patriei acoperite in mare masura cu zapada. Fireste ca sistemul 4x4 a functionat incontinuu, exceptie zonele unde era doar ud.

Motorul electric si toate acareturile + aceleasi planetare si diferentiale + acumulatori cantaresc mai putin? Nu cred. Se exclude doar cutia de transfer si-un cardan, in rest, totul este la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-am luat 4x4 pentru ca n-am avut nevoie. În 25 ani mi s-a întâmplat doar de doua ori sa nu pot trece cu fwd undeva unde un awd s-ar descurca. Iar una din cele doua situații a fost de drum închis. Si oricum, când s-a întâmplat am pus lanțuri și pana la urma am trecut și eu. Am făcut 100.000km in Romania cu tot felul de cazane indiferent de anotimp (din care un procent semnificativ pe Brăila - Buzău), merg în fiecare iarna la munte și trăiesc foarte bine cu fwd :) anul trecut de sărbători am mers la Magura, prin zăpadă, și am ajuns cu ambele mașini (ix35 awd și kia ceed fwd) iar dacă s-ar fi împotmolit o duba în fata noastră nu ajungeam cu niciuna.

 

In schimb mi s-a întâmplat de mult mai multe ori sa fiu blocat de "zăpadă", una pe care nici n-o vad, eu fiind pe asfalt uscat. 1cm de zăpadă la zeci de km în fata, un tir in "foarfecă" și la revedere, s-a făcut carnatul de mașini și ramai la fel de blocat indiferent că ai Hummer sau Oltcit.

 

La un mild hybrid surplusul de greutate e în jurul a 20-30kg. Multe dintre acareturi sunt prezente oricum, nu-s adăugate la configurația de baza. Iar partea electrica funcționează mai des, la accelerare, la frânare, la creeping (mulți dintre noi folosc creepingul zilnic, nu doar în trei săptămâni de iarna autentica) nu doar când ramai împotmolit, asa ca mie unuia mi se pare un compromis acceptabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, acum inteleg de ce ai punctul asta de vedere.

Eu am avut de la 4x4 de offroad pana 4x4 din astea, de sosea, de putere mare. Pentru ca am avut nevoie, pentru ca altfel nu se putea. Nici eu nu as aborda drumuri care necesita 4x4 si as avea masina 2x4 si fireste ca nu as avea nicio problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-road e alta treaba. Acolo contează si motricitatea, contează garda la sol, unghiurile de atac și degajare, cursa suspensiei, raport garda / ampatament ... Chestii fără prea mare legătură cu eficienta energetica, consum, confort șamd. Un mild hibrid ar fi destul de inutil.

Iar suv-urile full hybrid (gen Lexus) probabil folosesc doar ca să atragă subvenții și am mari dubii ca proprietarii le baga în offroad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac offroad de peste 10 ani, inclusiv concursuri :) Si nu doar cu auto.

 

La o masina, dincolo de eficienta energetica ma intereseaza sa serveasca scopurilor mele. Ori astea cu 4x4 care de fapt sunt 2x4 si-un motor electric pe puntea spate le consider o mare pacaleala.

 

E mai cinstit cum e la Tucson.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă le vinzi ca off-roadre, asa e. Dacă le vinzi ca mașina de asfalt sunt probabil cel mai eficient bridge între mașinile termice și alea electrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactor, un pick-up (2,5 tone) de acum 10 ani are între 110 și 150cp max, așa că la o mașină de 1,8 tone ajung 40cp pe spate, la viteze mici mai ales, pentru perioade mici de timp.

Că o paranteză, am avut Trabant cu lanțuri sudate pe roți cu care urcam drumuri forestiere înzăpezite și înghețate, dea lungul timpului am trecut de multe 4x4 echipate necorespunzător. Poți să ai cel mai bun sistem 4x4, fără cauciucuri bune nu ajungi nicăieri (după cum bine știi).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pick-up nu prea e masina de (facut) offroad. Adica da, o poti folosi, nu zice nimeni dar e prea lunga. Dar la alea nu putem vorbi de lipsa puterii, chiar si la cei 100 de cai. Le ajuta enorm reductorul. La Jimny cu 86 de cai si 1100 kg nu am simtit niciodata lipsa puterii. Bine, daca mai avea vreo 40 de cai, nu strica deloc.

Samurai, Jimny, Patrol scurt, G, Wrangler (dar sa fie pregatit) etc... astea sunt masini de offroad. Eu am avut Samurai si Jimny (nou). ATV-uri (noi si ele), moto de cross, etc.

Este corect ce spui, fara anvelope bune, degeaba ai orice sistem. Eu am folosit un singur tip si anume cele cu profil tip Simex-Silverstone. Uneori si lanturi pe ele.

In offroad am invatat ca cea mai usoara masina este cea mai buna. Si daca ramane intepenita o scoti usor :D

 

Haha, Trabant. Tare masina.

Am avut in familie. Faceau un adevarat offroad cu ea pentru ca se duceau la pescuit. Au cazut cu ea de pe un dig si s-au rasturnat de cateva ori. Nu au patit nimic. Nici masina. Au dat-o pe roti si au plecat mai departe prin noroaie pe la baza digului. Si am mai vazut live un accident intre un Trabant si o Dacie. Dacia era praf si trabantul avea aripa crapata si ochelarul de la far sarit :D

 

Scuze de offtopic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...