Jump to content
Sign in to follow this  
ramses86

Start-stop system. Cum functioneaza la KONA?

Recommended Posts

Salutare. Recent o cunostinta si-a luat un Kona. Nu ne dam seama cum functioneaza acel sistem magic IGS Start-stop. Cand ar trebui sa se activeze sistemul si sa opreasca motorul, martorul din bord devine galben, butonul de langa schimbator albastru si nu se intampla nimic. Am incercat sa oprim complet, neutru+eliberare ambreiaj is frana apasata. Apoi sa scoatem la neutru, sa eliberam frana si apoi sa oprim complet. Nimic. Am activat/reactivat de la buton sistemul. Nimic. Care e secretul? Sau e doar nefunctional?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista niste conditii de functionare ale SS: temperatura motor, tensiune in baterie, sarcina in sistemul electric, pozitia pedalei de frina, viteza masinii. Iarna functioneaza mai rar din cauza necesitatilor energetice sporite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult de info. Am incercat sa indeplinim acele conditii descrise in manualul de utilizare, dar nimic. Acuma citeam pe un forum kia cum ca ar influenta faptul ca e pus sa sufle aerul pe parbriz. Vom icnerca sa mutam zona sa vedem daca functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca gasesti o setare ca acest sistem sa nu mai functioneze si sa fiu nevoit sa-l opresc de fiecare data, spune-ne si noua te rog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista probabil o codare - la ale mele se poate. Mai exista si deviceuri hardware care se mufeaza la buton si dau semnal continuu de dezactivare sau inverseaza modul de functionare - neapasat dezactivat, apasat activat. De exemplu

https://www.ebay.co.uk/itm/Hyundai-Start-Stopp-Automatik-Memory-Modul-Deaktivierung-Start-Stop-System/232172151167?hash=item360e89e17f:g:SAMAAOSwRbtaAzh0

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar azi am vorbit la dealer si spuneau ca si ei isi doresc sa afle o solutie. S-au chinuit mult si bine pe la Bucuresti si nu le-a iesit cum trebuie. Nu merge dezactivat.

Daca se pune un device din asta, da. Doar apasa butonul in locul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cum a zis colegul din prima postare, e legat de temperatura. Si la mine de cand sunt temperaturile scăzute nu prea se mai opreste motorul pana nu se încălzește mașina, mai ales daca ai pornite dezaburirea sau încălzirea + încălzirea in volan/scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi aia e....ca inafara de radio si ventilatia pe minim, cu motorul cald dupa vreo 50 km, tot nu se activa sistemul minune. Acuma nu ca ii lipseste, dar masina e noua de 3 zile scoasa de la reprezentanta, si ar trebui sa ne asiguram ca functioneaza mizeria aia de sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot sa spun dupa 8 luni de utilizare a masinii este ca sistemul Stop-Start functioneaza, chiar obositor (uneori) de eficient! Adica nu asteapta nici macar o secunda dupa oprirea masinii pana la oprirea motorului.

Am descoperit pana acum doua situatii in care nu se activeaza si anume:

- daca ventilatorul este pe o treapta mare (cred ca peste 3);

- daca la oprire nu apesi (si mentii apasat) suficient de ferm pedala de frana (vorbesc despre DCT7, nu stiu exact la cutie manuala). Dar aceasta situatie trebuie evitata mereu deoarece cutia nu decupleaza ambreiajele si apar uzuri de nedorit.

Dupa o oprire a masinii sistemul se activeaza doar daca depasesti viteza de 10 Km/ora.

Referitor la acest sistem putem discuta despre doua aspecte, consumul de carburant si confort.

Sistemul Start-Stop reduce consumul in oras cu cel putin 1 l/100Km, iar daca stai in coada pe DN 1 vreo 3 ore, chiar mai mult.

Si ajungem la partea a doua si anume confortul. Cine ar vrea vara la 35 C sau iarna la -10 C sa opreasca motorul? Climatizarea "functioneaza" si cu motorul oprit, dar la o eficienta mult redusa. Asa ca am lasat sistemul in functiune doar primavara si toamna, in rest il dezactivez imediat ce pornesc motorul.

Ca sa privim si partea plina a paharului putem spune ca masina a fost proiectata sa utilizeze sistemul Stop-Start, deci un numar enorm de porniri/opriri, asa ca daca nu-l utilizezi nu vei avea niciodata probleme cu demarorul.

Ca si concluzie, nu consider ca este o tragedie ca nu poti dezactiva definitiv sistemul ISG, il poti activa sau dezactiva foarte usor in functie de situatia din trafic. Important este ca exista, altfel nu am avea ce opri!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul Stop-Start din cate am citit s-a inventat pentru a opri motorul in conditii de "stat" mai ales in trafic urban si ca urmare pentru reducere a consumului si poluarii implicit. Deci are legatura cu normele de poluare specificate in declaratia de conformitate la partea de noxe in mod urban. Nu cred si daca as fi obiectiv - nu ar trebui - ca oficial sa existe modalitate pornire a masinii cu sistemul dezactivat (desi si pe mine ma dispera cand aveam asa ceva). Componentele cutiei de viteza sunt optimizate pentru acest sistem (si de aceea costa mult mai mult decat cele standard) si faptul ca se activeaza are legatura directa cu temperatura uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lovesc de urmatoarea situatie: ajung la destinatie si, inainte de a apuca sa opresc eu motorul, mi-l opreste sistemul start - stop. Daca fac greseala sa opresc definitiv motorul (din buton), mi se aprinde in bord becul galben pentru lipsa cheii. Daca incerc sa incui masina, nu se incuie si piuie ca si cum nu as avea cheie. Sunt obligat sa pornesc din nou motorul, sa-l opresc voluntar si abia apoi pot sa incui masina.

Concluzia ar fi ca trebuie sa las motorul sa porneasca din start - stop si dupa aceea sa-l opresc eu voluntar.

Vi se intampla si voua la fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm. Mie imi face asa daca nu o bag in Park.

Edited by kyryka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manualul specifica destul de clar cum trebuie oprit motorul si cred ca trebuie sa urmam instructiunile de utilizare daca vrem ca masina sa functioneze asa cum a fost proiectata. De altfel, daca opresti motorul in "D", nu va porni pana nu o muti in "P". Daca sistemul Stop-Start opreste motorul inainte de a l opri din cheie/buton, cand schimbi maneta din "D" in "P" motorul porneste singur si dupa aceea poti sa-l opresti fara erori la pornire.

Edited by Cristibrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am mai experimentat. Am observat că dacă nu apeși prea tare pedala de frână, nu intră în start/stop. Reușesc să opresc mașina frânând treptat. În felul ăsta intră în start/stop când vreau eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ca sa privim si partea plina a paharului putem spune ca masina a fost proiectata sa utilizeze sistemul Stop-Start, deci un numar enorm de porniri/opriri, asa ca daca nu-l utilizezi nu vei avea niciodata probleme cu demarorul.

 

Sa facem un calcul scurt. Sa zicem ca in medie intr-o zi obisnuita (servici, copil de la scoala, eventual niste cumparaturi, poate o iesire seara), fara start/stop, pornesti sa zicem masina de 10 ori, cu start/stop + semafoare deja ajungem pe la 30-40 de porniri pe zi (daca nu poate chiar mai mult). Sunt de acord ca respectivele componente au fost proiectate sa reziste la mai multe cicluri pornit-oprit... dar oare le-au facut de 300-400% mai rezistente?

Ce pot sa spun dupa 8 luni de utilizare a masinii este ca sistemul Stop-Start functioneaza, chiar obositor (uneori) de eficient! Adica nu asteapta nici macar o secunda dupa oprirea masinii pana la oprirea motorului.

 

 

"Obositor" ?!? Mi se pare cea mai mare barbarie pt un motor. Mi se rupea sufletul in mine cand se oprea si pornea din nou dupa 1-2 secunde. Am renuntat la el dupa cateva luni. Prefer sa consum 1-2 litri in plus de benzina, decat sa chinui masina in halul ala.

Important este ca exista, altfel nu am avea ce opri!!

 

Mi-a placut asta. Amin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lăsând la o parte beneficiile (reducerea consumului de carburant), cred că sistemul start/stop aduce și inconveniente. Nu cred că oprirea motorului, atunci când este încins, după o repriză mai solicitantă, este OK. Simt că motorul ar trebui lăsat la ralanti, să se răcească, de la blocul motor până la turbină. Din cauza asta prefer să decuplez sistemul de fiecare dată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lăsând la o parte beneficiile (reducerea consumului de carburant), cred că sistemul start/stop aduce și inconveniente. Nu cred că oprirea motorului, atunci când este încins, după o repriză mai solicitantă, este OK. Simt că motorul ar trebui lăsat la ralanti, să se răcească, de la blocul motor până la turbină. Din cauza asta prefer să decuplez sistemul de fiecare dată.

 

Daca nu e bun, de ce a fost adoptat? Centrele de proiectare si de cercetare ale astora sunt degeaba?

Eu as propune sa sa formeze niste comisii din astea cetatenesti sa le spuna specialistilor in domeniu ce sa faca, sa ne lase in pace cu ceea ce stiu ei, noi trebuie sa le spunem ce simtim cu adevarat ce se petrece cu motorul masinii proiectate si dezvoltate de ei :_smile:

 

D'aia ne indopam cu antibiotice cand racim, ca noi stim mai bine ... si credem cu tarie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xristi

Pe tine te mănâncă undeva. Zi și de vaccinuri și autism :D

 

Pe de alta parte ai pus degetul pe unul dintre factorii care o sa ducă la sfârșitul lumii asa cum o cunoaștem. Lumea noastră funcționează pe baza specializării inceputa de câteva mii de ani și care continua și azi.

Însă homo smartphonicus nu mai crede în specialiști. El crede ca orice problema e suficient de simpla încât s-o înțeleagă și tranșeze după maxim 5 minute de căutare cu google. Nu contează ca pentru tac'su - homo sapiens - problema respectiva avea nevoie de câțiva ani de studiu și efort ca să fie stăpânita. Ala era doar un primitiv fără google, chiar dacă luase note mai mari la bac.

Specialiștii nu-s decât niște impostori de la injineri și medici la astrologi sau chiar progectmenejahri :D

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevasta-mea e farmacist. Deci recomanda medicamentele in functie de reteta de la medicul de familie sau specialist. Stii ce ii spune pacientul in 90% din cazuri? Ca vrea medicamentul cutare ca a vazut la TV ca e foarte bun la ficat/pancreas/ovare/limba/cur/etc.

Mai am: vine pacienta si zice ca o doare in cot. Si a citit pe internet ca pentru durerea ei ii trebuie nu stiu ce pana mea de alifie naturista din sfarc de buburuza cu laptisor de gandac de Colorado.

 

Nevasta-mea mi-a zis ca o propuna transformarea farmaciei intr-una cu autoservire, ce pana mea, vine pacientu', isi ia ce are nevoie si gata.

 

La fel si cu masinile. Sa vina la proprietarul la service cand a vazut el ca e uleiul negru sau ca i s-a imbacsit pedala la stergatoarele de parbriz :laugh:

 

Am niste compresoare GE la servici, 20MW bucata. Alea merg non-stop, 4700rpm, se face inspectie o data la 3 ani si uleiul nu se schimba, se curata in mers (flushing, dati pe google). Si vine si ala la butoaie. Daca va pun o poza cu butoaiele va luati cu mainile de cap. Si merge frate, duduie ...

 

Si astea sunt mici. Sa va povestesc de alelalte care au "doar" 12500rpm??

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca sistemul Start-Stop nu a fost gandit si testat indeajuns cat sa nu fie fiabil. Cica tocmai ca sunt printre cele mai fiabile motoare pentru ca beneficiaza de calitate extra si componente dedicate pentru acest sistem.

Omului nu ii convine de fapt senzatia pentru ca nu este obisnuit cu acest lucru si este ceva ce nu poate controla. Cand motorul se opreste primul gand este ca e o problema la motor si subconstientul ii spune rapid ca ceva nu este in regula pentru ca este obisnuit ca motorul sa mearga non stop, ca atunci cand apesi acceleratia masina pleaca de pe loc, nu ca motorul porneste si ulterior masina pleaca de pe loc.

Ca orice homo smartphonicus din zilele astea am cautat pe google in romana si tot ce am gasit de rau este ca poate distruge bateria la nustiu-ce Ford dupa 30000km :)

Daca la modelel normale va ganditi ca se opreste prea mult motorul, ganditi-va ca la un hibrid se opreste motorul cand iei piciorul de pe pedala de acceleratie si porneste cand apesi iar. Asta tot timpul, si la 180km/h, nu numai cand masina se opreste la un semafor sau sens giratoriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.

Anul trecut in martie, la revizia de 2 ani, mi-au spus ca bateria e putin descarcata, in limite dar spre minim, si sa incerc o perioada sa dezactivez start-stop, sa se mai incarce.

Mers zilnic in Bucuresti, cam 5 km dus si retur, prin centru deci f aglomerat. Intotdeauna a plecat la prima cheie, fara rateuri sau altele. Inca nu da semne de oboseala, deci macar 3 ani duce. Asta la un Tucson, dar banuiesc ca sistemul e acelasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mersi ei eu cu masini cu start/stop, de la porcarele din astea mici ca Yarisul meu pana la SUV-uri mai mari. Nu am avut nici un pitic pe creier care sa imi spuna ca vai, s-a oprit motorul, sa aprind avaria si sa ridic capota ... E trasa de par. Masina nu reporneste dupa 10 secunde de la reapasarea acceleratiei, pleaca imediat, ce ne vaitam atata. Nu voiai cu start/stop, nu cumparai, dai banii de pomana pe un sistem care poate ajuta si proprietarul si mediul si tot, insa nu il folosim ca stim noi mai bine.

 

Este exact aceeasi problema cu bluetoothul si telefonul. Mor cand vad soferi la costum in masini de zeci de mii de euro care stau cu telefonul de gat in loc sa foloseasca conexiunea BT. Si aia or avea aceeasi problema?? Se uzeaza? Sau cei care nu semnalizeaza la schimbarea directiei ... li se arde becu' .... pfai ....

 

Astept sa vad masini cu cauciucurile infoliate sa nu se uzeze roata :mellow:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...