Jump to content
Milițian

Vibrații puternice la turații de aprox. 1500 și 2300 rpm

Recommended Posts

Am un Santa Fe din 2007, de 2200 capacitate cilindrică. Acum are 200.000 km.
În ultimul timp, am vibrații puternice pe mașină la turații de aprox. 1500 și 2300-2400 rpm.
În service, mi s-a spus că pe tester nu apare nici o eroare! Și că nu se știe de unde ar fi problema!
Dar totuși e enervantă trepidația asta.
Fiind pe turații destul de ”fixe”, cred că e ceva de la cutie, care apropo... e automată!
Specific că niciodată nu mi-a fost schimbat uleiul de la cutie! Ca de altfel și la o altă mașină - Mazda 6 - care are acum 187.000km. Pe vremea când am avut un Espero cu cutie automată, mi s-a spus în serviceul Daewoo că uleiul la cutie nu se schimbă!
Care e realitatea și mai ales, care e cauza trepidațiilor la anumite turații...???
Precizez că:
- am schimbat transmisia (curea, întinzător, pompă)
- am reparat turbina
- am verificat la service specializat injectoarele - sunt ca și noi...!

- am schimbat supapa EGR

Edited by Milițian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am citi mai cu atentie si am vazut ca este automata , scuze. Ceva asemanator am patit la un touran vw, ce l-am avut ceva ani si sa rezolvat prin schimbare tampoane si bucse bascula si ce mai tine de "legarea" de motorului de caroserie, merita sa verifice cineva specializat si in zona asta. Posibil sa fie si din cutie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, un mecanic priceput, la o proba de drum cu mașina ar trebui sa își dea seama. Vorbim despre mecanici pricepuți, nu de agarici de 20 de ani care nu știu sa deosebească o cheie fixa de o inelara.

Turatiile respective, indiferent de viteza mașinii, produc vibrații? Sau sibla anumite viteze? În ce trepte de viteza se manifesta vibrațiile?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba uleiul din cutie.E uzat,daca nu a fost schimbat.Posibil sa fie de acolo.Verifica si suportii cutie,motor,rulment cardan.Sper ca am inteles bine,face in mers.Dar daca o turezi pe loc?Mai trepideaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un Santa Fe din 2007, de 2200 capacitate cilindrică. Acum are 200.000 km.

În ultimul timp, am vibrații puternice pe mașină la turații de aprox. 1500 și 2300-2400 rpm.

În service, mi s-a spus că pe tester nu apare nici o eroare! Și că nu se știe de unde ar fi problema!

Dar totuși e enervantă trepidația asta.

Fiind pe turații destul de ”fixe”, cred că e ceva de la cutie, care apropo... e automată!

Specific că niciodată nu mi-a fost schimbat uleiul de la cutie! Ca de altfel și la o altă mașină - Mazda 6 - care are acum 187.000km. Pe vremea când am avut un Espero cu cutie automată, mi s-a spus în serviceul Daewoo că uleiul la cutie nu se schimbă!

Care e realitatea și mai ales, care e cauza trepidațiilor la anumite turații...???

Precizez că:

- am schimbat transmisia (curea, întinzător, pompă)

- am reparat turbina

- am verificat la service specializat injectoarele - sunt ca și noi...!

- am schimbat supapa EGR

verifica discurile de frana. uzura inegala si rugina care pe alocuri sare la socuri (mai ales cele de pe fata) dezechilibreaza discurile, aspect care se resimte la roti (sunt momente cand aceste vibratii le resimiti in volan). eu am avut aceiasi problema la viteze de 110-130 km/h, fapt pentru care am schimbat discurile atat pe fata cat si pe spate. acum totul este normal. cat priveste volanta, cand te lasa e gata, nu mai faci nimic din ea; la volanta dusa iti sare motorul de pe butuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba uleiul din cutie.E uzat,daca nu a fost schimbat.Posibil sa fie de acolo.Verifica si suportii cutie,motor,rulment cardan.Sper ca am inteles bine,face in mers.Dar daca o turezi pe loc?Mai trepideaza?

Dacă nu e în sarcină... toarce ca un pisoi..! :)

Uleiul mi s-a spus este de tip ”long life”... deci NU se schimbă! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar și uleiul "long life" we schimba. Mai ales la Hyundai, se recomanda, de către producător, sa se schimbe la 90 de mii de km. Atenție, sa fie specificația corecta!! Succes!

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica rulmentul intermediar de la cardan.El poate da vibratii,in mers,la anumite turatii.Se duce cauciucul care il inconjoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Uleiul se schimba la aproximativ 110-120.000 km. Eu l-am schimbat tot la un Santa Fe 2.2 fabricat in 2007, cutie automata. Aceasta operațiune este preavazuta inclusiv in cartea de service si este obligatorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu e în sarcină... toarce ca un pisoi..! :)

Uleiul mi s-a spus este de tip ”long life”... deci NU se schimbă! :wacko:

 

Uleiul se schimba prima data la 90k km si dupa asta din 45 in 45k km . Cine te a pacalit cu long life ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal, am avut aceeasi problema la santa fe automat din 2007. Am schimbat degeaba rulment de la cardan dar nimic. Vibratiile au disparut dupa ce am schimbat convertizorul de cuplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Daca a schimbat cineva recent volanta + Kit ambreaj, cat ar fi manopera la un service? Sa imi fac o idee.

 

merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un Santa Fe din 2007, de 2200 capacitate cilindrică. Acum are 200.000 km.

În ultimul timp, am vibrații puternice pe mașină la turații de aprox. 1500 și 2300-2400 rpm.

În service, mi s-a spus că pe tester nu apare nici o eroare! Și că nu se știe de unde ar fi problema!

Precizez că:

- am schimbat transmisia (curea, întinzător, pompă)

Vă propun să mai inspectați odată fulia de pe vilbrochen, cea care angrenează cureaua. Are un inel de cauciuc care împiedică vibrațiile motorului să se transmită la accesorii. Priviți în acest videoclip cum arată:

 

Apropo de uleiul din cutia de viteze. Cel din cutia automată are recomandat în manual un interval de schimbare. Cel din cutia manuală nu se schimbă niciodată. Desigur, vor sări vânzătorii de ulei și vor spune că manualul e ajustat de cei care produc cutii de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...