Jump to content
Sign in to follow this  
MarianIASI

Siguranta arsa si probleme la pornire.

Recommended Posts

Salut, am probleme cu pornirea la rece dimineata, am schimbat bujiile si problema persista. La verificarea sigurantelor am gasit una arsa pe care nu am putut sa o scot intreaga. Ma puteti ajuta cu problema asta? cum scot de acolo piciorusele alea ? par foarte bine prinse si daca are legatura cu pornirea. Multumesc.

post-66334-0-57480800-1543134363_thumb.jpg

post-66334-0-54604400-1543134617_thumb.jpg

Edited by MarianIASI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia un patent cu varf subtire, eventual scoate si borna de minus, sa nu faci vre-un scurt din greseala.

Este siguranta de 80A pentru bujii incandescente

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare unde i cutia cu sigurante si relee la un santa fe din 2004? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lânga baterie(1).Pe baterie(2).Deasupra pedalelor,in bord(3).Acolo ai un capac.Sunt siguranțe in fata si relee in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marian, daca si la tine sunt ca la mine, nu le poti scoate decat daca desfaci ce 4 suruburi ce in cazul meu tin 2 sigurante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am verificat releu de la bujii=ok, inlocuit siguranta, verificat curentul ce ajunge la releu=8,30v, verificat curentul ce ajunge la siguranta=0.03. Ce bai o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.30 v pe partea de comanda a releului?De la Ecu?sau pe partea de putere?Cat timp ai 8.3 v?Normal cateva secunde ai tensiune restul zero.Cum ai masurat tensiunea pe siguranța?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos releul si am pus aparatu de masura pe plusul si minusul de la soclu releului(piciorusele mai mici de la releul) iar un coleg a pus contactul la masina. Sincer nu am tinut prea mult aparatul acolo sa vad cat timp am tensiune. Am bagat releul in soclu, pus contact, un fir de la aparat pe borna de - si un fir de la aparat pe firul ce intra in soclul sigurantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pe piciorusele subtiri trebuie sa ai 12v cat timp ai spirala aprinsa in bord, pe cele groase trebuie sa ai permanent 12v pe unul(daca siguranta este buna), iar pe celalalt doar cand cupleaza releul.

Releul este bun doar daca ai aceeasi tensiune pe ambele picioare groase, dupa ce a cuplat releul (daca e diferenta inseamna ca e ars contactul), posibil sa scada tensiunea sub 12v cand masori datorita consumului bujiilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cf unui coleg care se mai pricepe la masurat, nu am verificat releu care trebuie. Deci, unde se afla releu? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cf autodata, releul este in compartimentul motor undeva in zona telescopului stanga, pe partea cu parbrizul. Ala l am verificat si eu. Rog un coleg care se pricepe, sa mi explice ca la prosti ce, cum si cand tre sa masor si ce valori trebuie sa am. Mare multam anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua, sunt nou pe forum, detin santa fe cm 2.2 155CP din 2008 (nou). in comparimentul motor se afla doua cutii de sigurante: una mare langa acumulator (in dreapta cand ridici capota) si una mica pe contraaripa dreapta (cea din fotografie). siguranta de bujii este cea arsa si se scoate numai dupa ce desfaci suruburile complet (sunt doua suruburi pe care trebuie sa le scoti, altfel nu poti scoate siguranta arsa). pentru a lucra mai bine (din lipsa de spatiu) trebuie sa desprinzi cutia din contraaripa.o siguranta ajunge la 15 lei, si gasesti modele de prindere ”rapida” la care nu mai este nevoie sa scoti suruburile de la pozitie.


ptr dfl: siguranta doar o verifici prin ”fereastra” ei. nu ai nevoie de valori, insa atentie, daca este arsa (se observa cu siguranta acest aspect) in bord nu ti apare nimic. releul cupleaza fara a sesiza lipsa de continuitate data de siguranta arsa.eu am ars aceasta siguranta cand am pus contactul fara sa mi dau seama ca am cablul de alimentare al bujiilor incandescente in contact cu blocul motor (de aici si necesitatea decuplarii acumulatorului de la masina cand lucrezi la partea electrica :dancer: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am probleme cu pornirea la rece dimineata, am schimbat bujiile si problema persista. La verificarea sigurantelor am gasit una arsa pe care nu am putut sa o scot intreaga. Ma puteti ajuta cu problema asta? cum scot de acolo piciorusele alea ? par foarte bine prinse si daca are legatura cu pornirea. Multumesc.

Releul este releul 3numarand din partea de sus a capacului.Scrie GLOW PLUG RELAY.Un releu are partea de comanda si partea de contact.De aici pornind,partea de comanda a releului este mult mai mica in putere.Aici ai + si - .Trebuie sa ai 12 v pe releu cand e comandat de Ecu,in priza.Pe partea de putere(picioarele mai groase) ai doar + ,si doar pe unul din picioare.Masori + pe priza si masa pe caroserie.practic releul intrerupe /cupleaza + pe bujii.Se masoara in priza releului totul.La siguranta ai doar + .Masa o iei de pe caroserie.Atentie,sa nu faci vreun scurt.Masori doar cu aparat de masura sau lampa de control.Releul are comanda doar cateva secunde,la punerea contactului in functie de temperatura motorului.In rest e decuplat.La rece e perfect de masurat,va tine bujiile mai mult pe comanda.

Inca ceva:daca ai 12 v pe unul din picioarele groase,ai 12 v pe picioarele mai mici(intre 2 din ele),siguranta e buna,dar NU ai 12 v intre siguranta si masă,100% e releul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat desfacand cele 2 suruburi care tineau siguranta de 80a arsa si schimbat siguranta, porneste la sfert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In momentul in care pun releul in soclu si pun contactul, arde siguranta, fara releu nu se arde daca pun contactul. O fii releu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat. Cand pui si releul, doar atunci se inchide circuitul.

Masoara bujiile incandescente. Poate fi una care da la masa sau poate fi releul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spune si faga_nelu, releul nu are nicio treaba cu scurtul (dar daca a cuplat in scurtcircuit de cateva ori ,probabil si-a cam parlit pastilele si ar trebui schimbat dupa ce gasesti scurtul). Verifica traseul dupa releu pana la bujii inclusiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, facea scurt tija ce leaga bujiile. Partea proasta este ca acuma cu toate ca functioneaza bujiile, tot nu porneste decat cu spray. Idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai alimentare pe acea tijă acum? (+ pe tija pt cateva secunde doar)?Toate 4 bujii merg?Esti sigur ca ai eliminat scurtcircuitul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bujiile merg, pe verificate. Scurt sigur numai este.

Cf electricianului, si mi a aratat, la punerea contactului si aprinderea becului de bujii, acest bec sta aprins aprox 7 sec dupa care se stinge dar releul da curent la bujii aprox 20 sec dupa care inchide alim la bujii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut şi eu problema pornirii grele.Invartea pana se termina bateria.2 injectoare terminate.Le-am schimbat si porneste la sfert.Fa un test de retur si vezi cum da motorina pe retur.Care da mai mult/nu da deloc e dus.Problema e ca daca scapa motorina pe retur nu mai face presiune sa deschida injectoarele.Atunci cand dai cu spray,porneste si isi face presiune la turatie.Ai nevoie de 4 furtunase sa le pui pe retur si de 4 recipiente-seringi sau sticla de plastic cat mai mica.Ieftin si te lamuresti.Daca si aici e ok,mai ai de verificat senzori.Dar verifica returul ca nu e scump si o faci tu acasa.Spor!

Bujiile,instalatia si releul sunt ok,cupleaza bine si destul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut şi eu problema pornirii grele.Invartea pana se termina bateria.2 injectoare terminate.Le-am schimbat si porneste la sfert.Fa un test de retur si vezi cum da motorina pe retur.Care da mai mult/nu da deloc e dus.Problema e ca daca scapa motorina pe retur nu mai face presiune sa deschida injectoarele.Atunci cand dai cu spray,porneste si isi face presiune la turatie.Ai nevoie de 4 furtunase sa le pui pe retur si de 4 recipiente-seringi sau sticla de plastic cat mai mica.Ieftin si te lamuresti.Daca si aici e ok,mai ai de verificat senzori.Dar verifica returul ca nu e scump si o faci tu acasa.Spor!

Bujiile,instalatia si releul sunt ok,cupleaza bine si destul.

Conform mecanicului, problema este la pompa de inalte. sper sa fie asa fiindca urmeaza sa cumpar una.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum a ajuns el la aceasta concluzie?Nu de alta dar o pompa de inalte se masoara corect pe banc de probe.Daca nu face presiune e de vina fie regulator presiune sau injectoarele in cele mai multe cazuri.Tare mi-e ca o cumperi degeaba.

Să nu dai mai mult de 100 de iepuroi pe ea.Maxim 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum a ajuns el la aceasta concluzie?Nu de alta dar o pompa de inalte se masoara corect pe banc de probe.Daca nu face presiune e de vina fie regulator presiune sau injectoarele in cele mai multe cazuri.Tare mi-e ca o cumperi degeaba.

Să nu dai mai mult de 100 de iepuroi pe ea.Maxim 100.

 

Nu stiu cum a ajuns la concluzia ca pompa este de vina. Partea proasta este ca daca iau acuma alta pompa, nu voi stii decat la iarna daca pompa a fost de vina sau ca pompa cumparata nu are aceeasi problema ca si a mea. probabil o dau jos si o duc undeva sa o verifice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...