Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
Tibinagit

Temperatura si incalzirea

Recommended Posts

Buna ziua, am un i20 2013 facelift 1.2 benzina si am observat ca de foarte multe ori, in drumuri destul de scurte (10-15 minute) la mers normal, neturat, nesportiv, temperatura ajunge la 130 de grade si in acelasi timp dureaza foarte mult sa intre aer cald in habitaclu chiar daca este data temperatura aerului la cald maxim iar ventilatia data la viteza 3-4, baga aer rece, abia dupa 10 minute sau cam asa incepe sa se incalzeasca putin. Am cautat pe forum alte probleme asemanatoare dar n am gasit, daca s a mai discutat undeva un link la acel topic ar fi perfect sau daca stie cineva ce cauzeaza acesst comportament.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand nu mai merge asa cu masina ca o sa ii strici motorul de tot. In al doilea rand ai o problema pe sistemul de racire. Probabil aer intrat pe sistem.

 

De ce ai aer intrat pe sistem trebuie aflat si o poti face doar in service unde trebuia sa te duci de prima data cand ai vazut ca temperatura urca peste normal. Posibile probleme sunt: furtun radiator perforat, radiatorul de caldura sau chiar radiatorul mare al motorului spart, garnitura chiulasa, pompa apa...

 

Dar daca mergi asa chiar o sa ajungi sa strici motorul.

 

Ai facut distributia de curand? Ai verificat nivelul antigelului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina o am din august si inainte sa o cumpar am fost la reprezentanta pentru verificare si nu au gasit nimic in neregula la sistemul de racire. Distributia este pe lant si masina are 68k km si nivelul la antigel este ok. Cand ma refer la mers neturat ma refer la mers in 2000 - 2500 de ture constant, prin nesportiv ma refer ca nu schimb treptele la 5000 sau chestii de genul. Cel mai probabil o sa merg in service pentru o verificare mai amanuntita dar voiam sa stiu ce posibile cauze ar fi.

Edited by Tibinagit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza cum mergi, daca ai aer in circuitul de racire se comporta la fel si la mers usor si tare. Cel mai ieftin scapi cu o aerisire a sitemului. Cel mai scump cu o garnitura de chiulasa.

 

Intre cele doua sunt posibilii vinovati enumerati in postul anterior precum si posibile probleme la termostat, pompa etc.

 

Pana ajungi in service poti incepe cu o inspectie vizuala a circuitului sa vezi daca ai scurgeri. Daca te pricepi si cunosti masurile de siguranta, poti sa incepi cu motorul cald sa iei la palpat furtunul dinainte si cel de dupa radiator si vezi cum e fiecare (cald, rece). Tot cu motorul cald poti sa te uiti in rezervorul de antigel sa vezi daca ai bule de aer (eventual pui pe cineva in masina sa apese usor acceleratia cat te uiti la rezervor).

Din nou, doar daca te stii dispus sa faci asta. Nu e nici o rusine sa te duci la mecanic. Mai bine decat sa te ranesti.

 

Si ca sa nu mai risti stricaciuni mai mari, poti incepe prin a pune niste apa distilata in radiator (daca are gura de umplere), doar cu motorul rece!

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coreland cresterea temperaturii la valoare mare cu lipsa incalzirii,

precum si cu "arhitectura" tipica a unui sistem de racire "standard"

in zilele nosatre, pot exclude blocarea termostatului pe pozitia inchis

(acesta controleaza doar circulatia prin radiatorul principal, prin

radiatorul de incalzire circulatia e continua, comanda rece-cald

produce doar ocolirea acelui radiator la rece).

Fie e o problema de pompare (daca ar fi rupta cureaua ar trebui sa

nu functioneze alternatorul, ceea ce e de obicei semnalizat de

ideograma cu bateria), sau exista un "dop", fizic sau functional.

Nivelul corect in vasul de expansiune cam elimina ipoteza aerului

in sistem; oricum, asta insemna ca exista o gaura pe unde se

pierde apa si intra aer, chestie gasibila si care ar produce scaderea

nivelului in vasul de expansiune.

Cum spunea Sherlock Holmes, cand eliminam imposibilul, ceea ce

ramane, cat ar fi de improbabil, e adevarul.

 

Bafta la service!

(in sensul ca va gasesc si remediaza problema/defectiunea)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: problema era o spartura la clapeta de acceleratie, a fost inlocuita si totul este ok acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca prin spartura aia se scurgea antigel, pot intelege.

 

Altfel nu imi dau seama de ce fierbea motorul dar in interior nu baga cald..

 

Ar fi util si pentru altii care pot intampina problema asta. Ti-au dat mai multe detalii? Ai piesa defecta?

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu am mai multe detalii, doar am inlocuit piesa si temperatura nu mai urca peste 90. Nu se scurgea antigel prin fisura doar ca nu mai baga deloc in motor, nivelul la antigel nu scazuse.

Insa.... caldura inca este o problema... Am aerisit sistemul, am inlocuit antigelul, termostatul este ok si totusi dupa 10 minute, motorul cald 90 de grade abia se simte putin cald daca este ventilatia spre mine, daca este spre parbriz nici atat nu se simte.. Poate am eu pretentii prea mari cat dureaza sa se incalzeasca dar am mers si cu alte masini in scurt timp de la pornire (maxim 5 minute) era caldura calumea, la mine se simte parca sufla aerul putin cald, se simte doar tinand mana fix langa ventilatie, daca indepartez putin nici atat. Este o problema mai ales acum iarma nu pot dezgheta/dezaburii parbrizul cum trebuie dimineata, sufla aer rece mai ales la inceput la pornire incepe sa inghete pe interior...

A mai avut cineva problema asta? Ce altceva sa mai verific? Daca mai sunt oameni cu acest model de motor si etc, cat dureaza sa se incalzeasca?

 

Ar putea fi radiatorul/caloriferul de caldura? Cum as putea testa asta? Sau sa nu inchida cum trebuie clapeta care schimba intre cald si rece si sa lase inauntru si aer rece?

Edited by Tibinagit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...