Jump to content
Sign in to follow this  
Gabi C

Regenerare filtru de particule

Recommended Posts

Cred ca mai bine ne auzim. Iti las un numar de telefon in privat. Solutia e ceva mai complicata de atat. Iti trebuie aplicatia pe telefon, un Bluetooth ODBC si instalarea pe unitatea masinii. Suna-ma si iti explic.

Share this post


Link to post

Salutare. De cateva zile am eroarea p2003 particulate trap efficiency below threshold bank2 (pending fault). Mașina funcționează ok, am avut la drum lung de doua ori aprins becul de DPF ( cu mesajul Check Exhaust system) dar a disparut singur. Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Conform https://www.yourmechanic.com/article/p2003-obd-ii-trouble-code-diesel-particulate-filter-efficiency-below-threshold-bank-2-by-spencer-clayton cred ca eroarea o sa o mai ai pana cand se rezolva situatia. Si situatia eu o vad rezolvata prin (1) iesind oleaca pe Ax si curatand DPF-ul, urmat de (2) sters acel cod de eroare (pt ca nu se va sterge singur, ba chiar daca e lasat prea mult ar putea activa "limp mode", orice ar inseamna asta), dupa care (3) monitorizata situatia. Daca apare trebuie mers si in service si ...investigata mai amanuntit situatia. 

Share this post


Link to post

Salutare. Am instalat aplicația Tucsy sa vad cand își face regenerarea. Din ce am observat regenerarile le face din 200km in 200 km. Cand ies pe autostrada imediat dupa 2000 rpm incepe o regenerare (EGT >500 de grade celsius). Cu aplicația vezi doar cand își face regenerarea dar nu vezi diferenta de presiune din DPF și cât de încărcat este filtrul de particule. Am cumparat de ceva timp THINK DIAG mini (https://www.aliexpress.com/item/4001264110376.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4bc14c4d6O4YmZ). Cu acest device pot vedea exact absolut toate datele de care am nevoie. După un drum Constanta - Fetesti la întoarcere becul DPF s-a aprins împreuna cu mesajul Check Exhaust system ( nu se mai aprinsese de 3 saptamani) , pe autostrada am avut cateva accelerari mai puternice (cred ca de asta becul DPF s-a aprins din cauza diferentei de presiune din DPF). Cand am ajuns acasă am verificat cu aplicația cat de în carcat era filtrul de particule și am descoperit ca  avea 11.65 g cu toate ca își făcuse o regenerare in urma cu 120-140 km verificata pe Tucsy. După regenerarea făcută pe loc aveam încărcarea de  0 g și diferenta de presiune la DPF -9 Hpa. Aplicația Tucsy este buna dar este bine sa avem și un Think Diag. 

Screenshot_2020-09-21-11-29-13-562_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-21-11-31-22-583_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-21-11-39-12-162_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-21-11-43-11-103_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-21-11-48-24-379_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-21-11-51-03-639_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post

După 9 km in oraș masa funinginei este 0.39g.

Screenshot_2020-09-22-11-31-22-039_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-22-11-31-56-105_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Screenshot_2020-09-22-11-32-46-664_com.us.thinkdiag.mini.jpg

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Salutare, si eu am probleme cu regenerari dese si am cumparat ThinkDriver. Am o intrebare, pentru a vedea informatii despre DPF trebuie sa cumpar DPF Regeneration function in aplicatie?

Edited by Val

Share this post


Link to post

M-am lamurit, pentru Thinkdriver sau Thinkdiag trebuie luata functia de regenerare DPF si ulterior scaneaza si arata parametrii DPF sau poti porni regenerarea. La mine regenerarea se face la aproximativ 200 km dar e adevarat ca merg foarte mult in oras.

Share this post


Link to post

Aditiv Liqui Moly Diesel, DPF-Protector, 250 ml

 

Înainte de utilizarea acestui produs am observat ca se acumula undeva la 16g de cenușa in DPF in 150-170km (am utilizat Think diag mini ) in oras cu motorina de la Petrom, cu motorina de la OMV si cu acest aditiv am 400 km cu 8,8g de cenușa acumulata. Este un produs foarte bun, becul DPF (Check exhaust system) nu se mai aprinde deloc. Masina merge impecabil, accelereaza mai bine (cred ca de la motorina aditivata OMV) dar cert este ca filtru de particule nu se mai incarca atat de repede. Deci un produs foarte bun, sper sa nu dauneze in timp sistemului de injecție etc. Il voi folosi mai rar un flacon la 2500 km-3000 km. Momentan sunt mulțumit de produs.

PS NU FAC RECLAMA DOAR INCERC SA AJUT LUMEA CARE CIRCULA MULT CU MASINA IN ORAS!

Share this post


Link to post
Posted (edited)
On 11/9/2018 at 11:55 AM, Lgionutz said:

Am gresit. Masina isi face regenerari foarte dese gen la 180-200 km in oras dar noi nu ne dam seama. Iti poti da seama doar cand face frana de motor si consumul este 1-2 L nu 0. Atunci isi face regenrare iar ea dureaza undeva la 5-10-15 min. 

Salutare Gabi, Eu detin un autoturism identic cu al tau, cumpărat la 68000 km si acum are 72500 km. Nu isi face regenerare deloc, cutia schimba exact ca a ta. Cand am adus masina din tara a fost singura dată când a mers in afara orașului.

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post
Posted (edited)
On 11/9/2018 at 11:55 AM, Lgionutz said:

Salutare Gabi, Eu detin un autoturism identic cu al tau, cumpărat la 68000 km si acum are 72500 km. Nu isi face regenerare deloc, cutia schimba exact ca a ta. Cand am adus masina din tara a fost singura dată când a mers in afara orașului.

 

Am gresit. Masina isi face regenerari foarte dese gen la 180-200 km in oras dar noi nu ne dam seama. Iti poti da seama doar cand face frana de motor si consumul este 1-2 L nu 0. Atunci isi face regenrare iar ea dureaza undeva la 5-10-15 min. 

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post

Eu la toate tractoarele ce le-am avut băgăm din când în când benzina cu naftalină in motorină.

Coincidență sau nu , n am avut niciodată probleme pe parte de turbo,egr, injectoare , DPF iar ultima am vandut-o la peste 300k km cu filtrul activ și valori optime.

Share this post


Link to post

          In ultimul timp îmi aparea eroarea P2003 OBD-II Trouble Code: Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold imediat după regenerarea filtrului de particule ( pe autostrada ori prin oraș). Am folosit si folosesc in continuare Aditiv Liqui Moly Diesel, DPF-Protector pentru ca am reușit sa evit regenerările dese prin oraș de la 80-120km acum la 350-550km mers in oraș. DPF se încarcă mult mai încet de la 0.1g de cenușa pe km la 0.01-0.02g pe km. Presiunea pe dpf differential pressure după regenerare la 780rpm este de -3hpa rezulta ca filtrul este curat dar dacă trec de 2800-3500 rpm apare mesajul galben " Check exhaust system".

         Am desfăcut dpf differential pressure, am verificat sa nu fie înfundat, curatat senzorul MAP (era înfundat complet nu cred ca funcționa deloc aveți poze in atașament), curățat senzorul de particule care măsoară cantitatea de cenușa din DPF ( era înfundat complet nu știu cum mai măsura cenușa va atașez poze) și la final am regenerat DPF cu Solutie spray curățare filtru de particule, catalizator, valva EGR, DPF/Catalyst Spray, Pro-Tec, 400 ml introdusa cu un furtun subțire in DPF prin îndepărtarea Particulate Matter Sensor. In timpul regenarii a iesit fum negru alb pe o perioada de 10 min apoi nu a mai iesit nimic. De doua zile eroarea nu a mai apărut iar mesajul Check exhaust system a dispărut. Spre ca totul sa fie ok. 

         Am schimbat uleiu cu Shell helix 0w 30 in urma cu 120 km.

https://www.hindawi.com/journals/js/2016/5380646/

https://www.emag.ro/solutie-spray-curatare-filtru-de-particule-catalizator-valva-egr-dpf-catalyst-spray-pro-tec-400-ml-pro2985/pd/DMJV22MBM/?ref=hdr-favorite_products

https://www.emag.ro/aditiv-liqui-moly-diesel-dpf-protector-250-ml-21270liquimoly/pd/DH9J3YMBM/?ref=hdr-favorite_products

Folosesc motorina Rompetrol Efix 55 momentan si totul este ok.

 

Senzor MAP.jpg

Senzorul MAP locatie.jpg

6b2eac36-957e-469b-bb2b-80d2509b5745.jfif 797500fc-0d8f-41a3-93e8-d05a45c69eed.jfif b01ede21-178a-483c-b9da-f5894af96f88.jfif senzorul PM (4).jfif OBD P2003.jfif Locatie senzor PM.jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (4).jfif Senzor PM.jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (2).jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (3).jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003.jfif Senzorul PM (2).jfif Senzorul PM (3).jfif Senzorul PM.jfif ULEI.jfif

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post

 

On 9/14/2021 at 8:34 PM, Lgionutz said:

          In ultimul timp îmi aparea eroarea P2003 OBD-II Trouble Code: Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold imediat după regenerarea filtrului de particule ( pe autostrada ori prin oraș). Am folosit si folosesc in continuare Aditiv Liqui Moly Diesel, DPF-Protector pentru ca am reușit sa evit regenerările dese prin oraș de la 80-120km acum la 350-550km mers in oraș. DPF se încarcă mult mai încet de la 0.1g de cenușa pe km la 0.01-0.02g pe km. Presiunea pe dpf differential pressure după regenerare la 780rpm este de -3hpa rezulta ca filtrul este curat dar dacă trec de 2800-3500 rpm apare mesajul galben " Check exhaust system".

         Am desfăcut dpf differential pressure, am verificat sa nu fie înfundat, curatat senzorul MAP (era înfundat complet nu cred ca funcționa deloc aveți poze in atașament), curățat senzorul de particule care măsoară cantitatea de cenușa din DPF ( era înfundat complet nu știu cum mai măsura cenușa va atașez poze) și la final am regenerat DPF cu Solutie spray curățare filtru de particule, catalizator, valva EGR, DPF/Catalyst Spray, Pro-Tec, 400 ml introdusa cu un furtun subțire in DPF prin îndepărtarea Particulate Matter Sensor. In timpul regenarii a iesit fum negru alb pe o perioada de 10 min apoi nu a mai iesit nimic. De doua zile eroarea nu a mai apărut iar mesajul Check exhaust system a dispărut. Spre ca totul sa fie ok. 

         Am schimbat uleiu cu Shell helix 0w 30 in urma cu 120 km.

https://www.hindawi.com/journals/js/2016/5380646/

https://www.emag.ro/solutie-spray-curatare-filtru-de-particule-catalizator-valva-egr-dpf-catalyst-spray-pro-tec-400-ml-pro2985/pd/DMJV22MBM/?ref=hdr-favorite_products

https://www.emag.ro/aditiv-liqui-moly-diesel-dpf-protector-250-ml-21270liquimoly/pd/DH9J3YMBM/?ref=hdr-favorite_products

Folosesc motorina Rompetrol Efix 55 momentan si totul este ok.

 

Senzor MAP.jpg

Senzorul MAP locatie.jpg

6b2eac36-957e-469b-bb2b-80d2509b5745.jfif 62.47 kB · 4 downloads 797500fc-0d8f-41a3-93e8-d05a45c69eed.jfif 64.13 kB · 4 downloads b01ede21-178a-483c-b9da-f5894af96f88.jfif 62.96 kB · 3 downloads senzorul PM (4).jfif 83.21 kB · 5 downloads OBD P2003.jfif 112.17 kB · 2 downloads Locatie senzor PM.jfif 143.71 kB · 4 downloads instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (4).jfif 196.92 kB · 2 downloads Senzor PM.jfif 63.08 kB · 3 downloads instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (2).jfif 217 kB · 3 downloads instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (3).jfif 121.99 kB · 4 downloads instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003.jfif 205.11 kB · 1 download Senzorul PM (2).jfif 131.66 kB · 2 downloads Senzorul PM (3).jfif 155.94 kB · 4 downloads Senzorul PM.jfif 144.11 kB · 4 downloads ULEI.jfif 57.41 kB · 3 downloads

Eroarea P2003 check exhaust system a reapărut la 4g de cenușă, 200 km făcuți doar in oraș exact când am turat motorul in sarcina undeva la 3000-3500 rpm. Cu motorul la 750rpm am presiunea dpf -0.75 hPa.

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post
18 hours ago, Lgionutz said:

 

Eroarea P2003 check exhaust system a reapărut la 4g de cenușă, 200 km făcuți doar in oraș exact când am turat motorul in sarcina undeva la 3000-3500 rpm. Cu motorul la 750rpm am presiunea dpf -0.75 hPa.

M-am consultat cu un coleg si de inceput senzorul acesta trebuie curatat / schinbat.

WhatsApp Image 2021-09-21 at 2.46.12 PM.jpeg

WhatsApp Image 2021-09-21 at 2.46.13 PM.jpeg

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...