Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
Gabi C

Regenerare filtru de particule

Recommended Posts

Salutare prieteni

 

Dupa cum am mai scris si in alte posturi detin un Tucson fabricatie 2016 , motor 2.0l diesel , cutie automata si 185 CP.

Am luat masina second hand la inceputul lui mai cu 36 ca km iar acum am cca 47 ca km .

Am tot citit de regenerarea filtrului de particule - faptul ca se face periodic si " simti " cind se face asta .

La masina mea nu s-a intimplat lucrul asta pina acum . E in regul asa ?

Mentionez ca in aceasta perioada am si facut 2 drumuri de Romania ( ambele drumuri fiind cca 5500 km ) dar am si mult traseu de oras ( fac cca 40 km zilnic ). Incerc atit cit sa poate sa nu merg prea subturat ( masina vad ca incearca sa tina tot timpu cca 1500 ture ). Folosesc modul sport si ocazional trec pe " manual " si incerc sa stau intre 2500-3000 ture.

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare Gabi, Eu detin un autoturism identic cu al tau, cumpărat la 68000 km si acum are 72500 km. Nu isi face regenerare deloc, cutia schimba exact ca a ta. Cand am adus masina din tara a fost singura dată când a mers in afara orașului.

Salutare Gabi, Eu detin un autoturism identic cu al tau, cumpărat la 68000 km si acum are 72500 km. Nu isi face regenerare deloc, cutia schimba exact ca a ta. Cand am adus masina din tara a fost singura dată când a mers in afara orașului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbeam azi cu un prieten care are un Tucson din 2015, diesel , motor de 2l si cutie manuala. Are deja cca 80k km si masina nu a facut pina acum regenerare. E drept ca are multe drumuri in afara orasului plus ca o tine mai turata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exclus exista asa ceva, in 80k km sa nu isi faca regenerare. Cum masina este inca in garantie, poate sa solicite un istoric la revizie, atunci cand se conecteaza la calculatorul masinii.

Fara nicio suprare, ar fi bine sa nu dezinformati aiurea, sunt oameni care citesc si iau de bune ineptiile scrise de unii forumisti.

Chestia cu simtitul e relativa, daca ai experienta de sofer (nu de conducator auto) si stii unde sa te uiti si ce sa asculti la motor, cam realizezi cand masina a pornit ciclul de regenerare.

Dar repet, nu exista masina echipata cu DPF care sa faca regenerari, mai ales in oras, foarte rare. Iar 80k km deja este SF.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 12k, 50-60% oras si de multe ori drumuri de sub 10km. Am observat ca din cand in cand, consumul instantaneu e mult peste normal, chiar la relanti - dureaza cateva minute "anomalia" de consum. Tot pe forum cineva mi-a spus ca e ft probabil ca acel consum sa fie datorat renegenerarii. Suna rezonabila varianta. Poate urmaresti si tu daca ai deviatii de genu asta la consum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 12k, 50-60% oras si de multe ori drumuri de sub 10km. Am observat ca din cand in cand, consumul instantaneu e mult peste normal, chiar la relanti - dureaza cateva minute "anomalia" de consum. Tot pe forum cineva mi-a spus ca e ft probabil ca acel consum sa fie datorat renegenerarii. Suna rezonabila varianta. Poate urmaresti si tu daca ai deviatii de genu asta la consum.

Cel putin la modul in care folosesti masina pana in prezent (12k km si 60% oras si drumuri pana in 10 km), cred ca era mai potrivita o varianta pe benzina.

In 10 km, nici apa nu ajunge la temperatura optima, ca sa nu mai vorbim de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de nici o dezinformare . Am deschis topicul cerind informatii nu afirmind ca stiu exact ce se inimpla cu regenerarea.

Persoana de care vorbesc , cea care are deja 80 ca km cu masina sa face cam 80-90 % din drumuri in afara orasului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu care folosesc Tucsy va pot spune ca nu e saptamana sa nu-si faca regenerarea chiar daca stau bara la bara in Bucuresti.

Ce am oservat este ca porneste imediat ce merg constant cam 4-5 km cu turatia peste 2000 si dureaza in functie de trafic. De multe ori dureaza cateva secunde ilateori si 20 de km. Eu merg 30 km pe zi dus intors la serviciu din care doar 5-7 km apuc sa merg cu ea la o turatie constanta.

post-64460-0-55792600-1542008051_thumb.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel putin la modul in care folosesti masina pana in prezent (12k km si 60% oras si drumuri pana in 10 km), cred ca era mai potrivita o varianta pe benzina.

In 10 km, nici apa nu ajunge la temperatura optima, ca sa nu mai vorbim de ulei.

Casa servici cam 8+8 km deci asta e de 5 ori pe sapt. Restul cu siguranta sunt mai lungi.. si cam o data / plin drum de vreo 300km. Poate n-am facut procentajele foarte exact.

Am cantarit mult legat de diesel vs benzina si am ales diesel din 2 motive: cuplu si consum.

Legat de temperatura, cel putin pana acum, cam de fiecare data la lichidul de racire, cand ajung dimineata la servici e la normal.

O data pe saptamana imi fac rost de o tura mai lunga, tocmai pentru a-i da sansa la regenerare. Planul e sa fac si schimburile de ulei inainte de fiecare iarna, indiferent daca am ajuns la "termen" sau nu si cu restu.. time will tell.

Data fiind situatia, incerc s-o protejez cum pot, dar daca am o depasire de facut stiu ca ma pot baza pe ea si la consum e ok asadar happy so far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ce spuneti, pe toti ne-a incantat cuplul si, pe altii, consumul la un diselache. Eu am avut inainte un diesel si ma hotarasem la Elantra (benzinar aspirat). Si dupa ce am facut un drivetest de 3-4km, am preferat sa mai pun cateva mii bune de euro si sa iau un I40 diesel.

O sa vedeti ca pe timp de iarna temperatura la apa o sa se ridice din ce in ce mai greu (la ulei nu mai zic) si caldura in masina la fel, in cei 8 km. Sper ca aveti macar incalzire in scaune!

Cu schimburile de ulei inainte de iarna, parerile sunt impartite: unii prefera sa intre in iarna cu un ulei obosit si, automat, mai subtire, altii prefera sa intre cu un ulei nou.

Peronal, fac schimbul in primavara, deoarece in sezonul cald fac aproape 10k km, multi in forja pe drumuri lungi si prefer sa am un ulei nou vara.

Drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stiti ca faceti doar drumuri scurte iarna cu diesel, este valabil in mai mica masura si la benzina, puneti-i carton in fata. Economia de combustibil este notabila. Nu mai spun ca ajuta si la incalzirea habitaclului. Totusi sa urmariti cu atentie temperatura sa nu faceti o nefacuta :)

Masinile premium au "jaluzele" care se inchid sau se deschid in functie de temperatura motorului. Din pacate la Hyundai nu putem spera la asa ceva desi nu este deloc scump un asemenea sistem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ce spuneti, pe toti ne-a incantat cuplul si, pe altii, consumul la un diselache. Eu am avut inainte un diesel si ma hotarasem la Elantra (benzinar aspirat). Si dupa ce am facut un drivetest de 3-4km, am preferat sa mai pun cateva mii bune de euro si sa iau un I40 diesel.

O sa vedeti ca pe timp de iarna temperatura la apa o sa se ridice din ce in ce mai greu (la ulei nu mai zic) si caldura in masina la fel, in cei 8 km. Sper ca aveti macar incalzire in scaune!

Cu schimburile de ulei inainte de iarna, parerile sunt impartite: unii prefera sa intre in iarna cu un ulei obosit si, automat, mai subtire, altii prefera sa intre cu un ulei nou.

Peronal, fac schimbul in primavara, deoarece in sezonul cald fac aproape 10k km, multi in forja pe drumuri lungi si prefer sa am un ulei nou vara.

Drumuri bune!

Motivul pentru care schimb inainte de a intra in iarna(parere personala si neavizata) e pentru ca drumurile noastre sunt pline de praf si uleiul acumuleaza peste vara mult "gunoi" si asta in combinatie cu temperaturile scazute ma gandesc ca nu face bine motorului, asa ca prefer ca atunci cand temperatura este cea mai scazuta sa aiba uleiul cel mai curat.

Am incalzire in scaune, da in cei 8 km oricum nu mor de frig.

 

Pentru drumuri asa scurte de oras stiu ca e recomandata o masina mica pe benzina, dar am o familie si vreau o singura masina pt familie. Ori la noi in tara sunt atatia nebuni pe drumuri, ca prefer sa mai car dupa mine 2-300 kg de fier si sa fiu cat de cat mai sigur decat sa imi para rau din cauza unor situatii naspa. Nimic nu e sigur dar Tucsonul il consider un compromis potrivit. Sper sa nu am incidente.

Daca stiti ca faceti doar drumuri scurte iarna cu diesel, este valabil in mai mica masura si la benzina, puneti-i carton in fata. Economia de combustibil este notabila. Nu mai spun ca ajuta si la incalzirea habitaclului. Totusi sa urmariti cu atentie temperatura sa nu faceti o nefacuta :)

Masinile premium au "jaluzele" care se inchid sau se deschid in functie de temperatura motorului. Din pacate la Hyundai nu putem spera la asa ceva desi nu este deloc scump un asemenea sistem.

Si economia de combustibil notabila se datoreaza doar incalzirii mai rapide sau are influenta si pe parcusul drumurilor lungi ? Nu inteleg exact legatura.

Edited by cripi48000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglarea temperaturii motorului se face din termostat. Ca la clasica Dacie sa spun asa. La Hyundaiurile noastre.

Ventilarea excesiva a radiatoarelor si a compartimentului motor duce la scaderea temperaturii de functionare a motorului, ceea ce duce la un consum marit pentru ca motorul nu se afla in zona de temperatura care asigura un randament maxim.

Iarna, mai ales la drumuri scurte, singurul care trebuie sa ramana neacoperit este intercoolerul. Cartonul sau husa ori panoul, cadranul, care trebuie sa blocheze aerul prin radiatoare - respectiv in compartimentul motor nu trebuie sa fie asezat direct pe acestea ci in caz de pornire a ventilatorului sa asigure totusi un debit de aer in caz de este nevoie.

Nu intamplator am scris aici, pe topicul asta cu filtrul de particule pentru ca o temperatura optima de functionare a motorului ajuta si la marirea intervalului de timp dintre regenerari.

Un vinilin asezat pe masca fata in zona radiatoarelor este suficient. Faceti proba si o sa vedeti cat de benefica este chestia asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un mare avantaj aici( mai ales pe timp de iarna e valabil ) . Desi blocul in care stau e din '87 are garaj subteran ( ca 99% din blocurile de aici ) . Asa ca cel putin pe timpul noptii masina sta la o temperatura de minim 4-5 grade .

Edited by Gabi C
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un mare avantaj aici( mai ales pe timp de iarna e valabil ) . Desi blocul in care stau e din '87 are garaj subteran ( ca 99% din blocurile de aici ) . Asa ca cel putin pe timpul noptii masina sta la o temperatura de minim 4-5 grade .

 

Si cu garajul asta subteran e cu dus si intors.. dupa cativa ani de tinut masina in subteran..umiditate, lipsa ventilatie...deja au aparut mici semne de rugina pe ici colo..depinde de subsol, clar, insa...poti sa dai dintr-una in alta.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic, din punctul de vedere al umiditatii nu sint probleme. Sint ventilatoare montate si gemulete pentru buna circulatie a aerului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rasfoit putin netu si pare destul de populat cu topicuri legate de "grill-radiator covers" in special pentru masinile mai vechi, dar fizica nu se schimba si motorul tot greu se incalzeste mai ales cu noile sisteme de control a injectiei care reduc consumul de combustibil.

https://www.thechronicleherald.ca/wheels/auto-advice-radiator-covers-and-engine-power-loss-246979/

nu e articol profi, dar pare de bun simt.

 

M-ar interesa o solutie dedicata daca exista. Probabil in weekend o sa am timp sa caut. Mersi de info deocamdata.

Edited by cripi48000

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa spun de ce este avantajos ma masinile moderne sa le facem un cadran de protectie la grila pe 2/3 din dimensiunea lui.

Distanta dintre grila si radiator are uneori si 20-30cm. Asadar, acoperind partial se impiedica doar accesul prin ventilarea provenita de la vant sau mersul masinii in deplasare dar in caz de necesitate, electroventilatorul porneste si asigura racirea ca si cum nu ar fi obturat nimic. Este si cazul lui Hyundai Tucson.

Insasi motorul se mentine mai mult timp cald pe parcursul zilei si se incalzeste mai repede la repornire.

 

Daca ati observat, masinile moderne au chedere la capota. Sunt prevazute acele chedere pentru ca circulatia aerului in compartimentul motor este gandita sa se produca intr-un anumit mod. Din pacate, iarna, este nevoie de acest cadran de protectie pe care, cum spuneam intr-un post mai sus, masinile moderne il au. Culmea e ca il aveau si masinile din urma cu peste 50 de ani si se actiona mecanic. De ce s-a renuntat la el...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avind in vedere ca am cutie automata de ceva vreme merg doar pe modul sport , mai ales ca 90% din timp masina merge doar in oras ( e drept ca un drum casa-serviciu are in jur de 16 -17 km) . Consumul a crescut doar cu foarte putin si cred ca pentru motor e mult mai sanatos sa stea in cca 2000 de ture fata de cca 1500 la cit il tine cutia in modul normal. Mi se pare o masina extrem de sprintena pe modul sport avind in vedere gabaritul pe care il are.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu s-a scris mai devreme legat de regenerare. Masina isi face regenerarea destul de des ( cei care folosesc tucsy vad exact cand incepe regenerarea, cat durează si cand a fost făcută ultima regenerare) . Eu am observat cand merg in oras si opresc motorul apare consum de 15L-16L pe un drum de 5-8km cand normal imi aparea 9-10-11-12 maxim. De aici ma tras concluzia ca atunci cand apare consum de 15-16 regenerare a început si o scot la un drum mai lung de 10-20 Km ( autostrada ovidiu - lazu )la peste 1500 rpm dupa care isi revine. Anomalia mai apare si stand la semafor si vezi cum creste consumul mediu (părerea mea e ca tot din cauza regenerării apare consumul mare pentru o perioadă scurtă).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am reusit inca sa imi dau seama cind face regenerarea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am reusit inca sa imi dau seama cind face regenerarea. :)

 

E destul de greu sa iti dai seama fara extras. multi folosesc aplicatia Tucsy auto sau mai e un modul cu un led montat pe marginea bordului si cand se aprinde ledul inseamna ca regenereaza.

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sly interesant. Ai un link către acest produs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...