Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Moise

Sigle radio navigatie Tucson 2019

Recommended Posts

Salut

 

 

Am vazut subiectul in alte topicuri dar il deschid deoarece sunt elemente noi, dintre care cel mai important este ca noul model are alt sistem bazat pe Android. Si aici apare dilema - a reusit cineva sa adauge siglele de la posturile de radio ? Sau si le preia automat?

Am auzit un zvon ca (teoretic) le-ar prelua direct, dar nu se intampla; sau nu fac eu ceva cum trebuie.

 

Daca aveti sugestii sau idei am rugamintea sa le treceti, deoarece sunt interesat sa adaug siglele radio.

 

ms

Edited by Moise
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Te referi la posturile “radio” de pe net, sau cele cele radio care se aud pe teritoriul țării? Nu sunt sigur dar daca te referi la radio, nu stiu daca noi avem inca radio digital (dab). Nu stiu nici daca in România mașinile au dab integrat, chiar daca in alte tari se face reclama la ele ca ar avea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Te referi la posturile “radio” de pe net, sau cele cele radio care se aud pe teritoriul țării? Nu sunt sigur dar daca te referi la radio, nu stiu daca noi avem inca radio digital (dab). Nu stiu nici daca in România mașinile au dab integrat, chiar daca in alte tari se face reclama la ele ca ar avea.

salut

 

Din moment ce la unele masini sunt inseamna ca se poate. Ideea este ca si la Hyundai pe cele care au in spate OS Win CE merge sa le pui, doar ca modelul nou de tucson are OS Android in unitatea multimedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca reuseste sa le puna careva pe Hyundai dati-ne si noua indicatii cum ati procedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am vb cu niste amici din afara (posesori de Tucson si ei) si cu niste aici programatori - ideea este ca momentan pe cele care vin cu OS Android in spate nu se pot instalata. Fie sunt setate din fabrica de producator fie nu.

Am vb si cu oameni care au masini de la concurenta (caz concret Skoda superb) si dupa ce cauta posturile audio - daca este legat la net - siglele se descarca singure, deci presupun ca exista un link embeded in OS si stie de unde sa le descarce.

 

O sa incerc sa vb cu cel de la radiologos sa vad daca vrea sa porteze aplicatia , dar nu e sigur ca va fi interesat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta e. Pacat ca producatorul nu a implementat chestia asta, desi este ciudat pentru ca in interfata exista clar locul unde trebuie sa fie sigla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta e. Pacat ca producatorul nu a implementat chestia asta, desi este ciudat pentru ca in interfata exista clar locul unde trebuie sa fie sigla.

Eu sunt convins ca se poate - si cred ca se poate la modul oficial - dar inca nu am descoperit cum. Mai sap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, cum merg sapaturile ? :) ai gasit ceva ?

As vrea eu, dar nu inca.

 

Ai vreo "sursa"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să poți pune logo-uri de radio pe mașină (oricare mașină, nu neapărat Tucson) trebuie să rezolvi 3 probleme:

  1. Sistemul infotainment să poată face așa ceva
  2. De unde le ia mașina? Sunt multe posibilități, fiecare producător are soluția proprie sau nu are... Câteva exemple:
    • Cu conexiunile radio digitale (HD Radio, DAB, Sirius XM), mașina le poate lua direct de la postul de radio - asta nu funcționează pe AM și FM
    • Dacă navigația are posibilitatea de a se conecta la internet, producătorul mașinii poate avea un server unde să pună și să mențină logouri pentru toate posturile din lume... e un serviciu care nu aduce bani
    • Producătorul ar putea preîncărca pe mașină logouri pentru stațiile mai mari din zona unde se vinde
  3. Cum menții în timp logourile (de exemplu Music FM devine Chill Radio, sau dispare City FM, apare Radio Se7en...)
    • Dacă ai radio digital, le iei de la postul de radio (cum spuneam, nu se aplică la FM)
    • Dacă mașina le ia online, trebuie ca ori producătorul (Hyundai) să își actualizeze periodic baza de date cu logouri pentru toate radiourile din lume, ori postul de radio să își trimită logoul nou către toți producătorii din lume
    • Dacă sunt preîncărcate, trebuie să aștepți să lanseze producătorul o actualizare pe care să o instalezi în service sau acasă

Acum să discutăm puțin despre Tucson... Se pare că Hyundai a ales implementarea cea mai leneșă, adică varianta în care își ia siglele de la posturi digitale, ceea ce nu avem în România.

Este o mare problemă cu "fragmentarea" sistemului infotainment ("navigația") din Tucson, în sensul că exista mai multe (prea multe?) sisteme deși din descrierea standard nu-ți poți da seama. Excluzând varianta fără navigație/touchscreen avem asa:

  • Navigația din America (SUA/Canada) care este total diferită de cea din Europa, atât ca funcții cât și ca aspect.
    • Are AndroidAuto, CarPlay, plus niște servicii online (Pandora)
    • Hărțile și aspectul navigației arată altfel (probabil folosesc alt furnizor de servicii, nu TomTom)
    • Are și radio prin satelit (XM) care este un serviciu cu abonament - acesta vine cu sigle de la post direct pentru că posturile astea dau mult mai multe informații decât audio
  • Navigația de pe Tucson non-facelift sfârșit de 2017-2018 din România: „iAVN”
    • Are AndroidAuto și Apple CarPlay
    • Are un sistem de operare în care nu am văzut să intre cineva până acum, mulți spun că ar fi cu Android dar nu mi se pare că se comportă ca o navigație aftermarket cu android...
  • Navigația de pe Tucson Facelift
    • Pare destul de apropiată de iAVN
  • Navigația de pe Tucson 2015-2017 din majoritatea Europei: „Gen2”
    • Este ceea ce au cam toți posesorii de Tucson non-facelift din România
    • Bazată pe WinCE
    • Majoritatea (toate) modificările sunt făcute de JKD de pe forotucson.com (in spaniolă)
    • Se pot pune sigle pentru Radio prin scrierea lor într-un folder unde, în mod normal, ar ajunge dacă am avea DAB - practic navigația este „păcălită” că și-a luat siglele prin DAB, întrucât sunt în formatul pe care le-ar scrie ea (sid_XXXXX.jpg). Practic noi putem folosi varianta preîncărcării de la începutul postului
  • Navigația de pe Tucson 2015-2017 din unele țări cum ar fi Anglia și Germania (pot fi și altele)
    • Aceeași cu Gen2 dar are și DAB activ (serviciu + antenă)
    • Își ia siglele prin DAB de la postul de radio
    • În Anglia e cam obligatoriu pentru că peste 50% din stațiile radio sunt DAB
    • Utilizatorii care își pun sigle custom pentru FM au probleme că sunt suprascrise de serviciul DAB

În concluzie - că deja m-am lungit cam mult - dacă aveți Tucson Facelift deocamdată nu există nicio cale de a pune siglele în folderul unde ar ajunge prin DAB, și nici nu se știe dacă sistemul iAVN poate citi sau poate fi păcălit să citească alte sigle decât acelea pe care și le-a luat singur.

Edited by vladk2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

 

multumesc de informatii, dar nu imi dau seama care mai e rostul sa ai DAB daca nu merge pe AM si FM. din cate stiu pe FM emit cam toate posturile din Europa, indiferent de unde sunt. Asa ca logica sa am DAB dar de fapt merge ca un radio normal FM nu exista deloc.

Eu unul o sa incerc si la producator, pentru ca sa le puna intr-un folder undeva online si cand se conecteaza sistemul masinii la net sa le preia de acolo nu e rocket science. Din ce cunosc sunt marci la care asa se intampla - cauti posturile si in momentul in care ai intrat on-line le preia. Plus ca unde mai pui e destul de easy sa faci un folder on-line cu siglele respective, cu sid_xxxx.jpg, pentru ca mai toate se gasesc pe net.

 

Oricum ms de informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care mai e rostul sa ai DAB daca nu merge pe AM si FM. din cate stiu pe FM emit cam toate posturile din Europa, indiferent de unde sunt.

 

Nu chiar. DAB (Digital Audio Broadcasting) este separat de AM si FM. Semnalul se transmite digital, ca la TV-urile moderne (DVB-x) si nu analogic (similar UHF, VHF etc.) si poate contine mai multa sau mai putina informatie. Este complet independent de infrastructura radio existenta si trebuie sa fie adoptat de o tara inainte de a avea posturi care emit. Asa cum pe cablul de la Digi ai si TVR1 pe analogic, si TVR1 pe digital, la fel posturile radio vor trebui sa emita separat pe FM si DAB. In orice caz, cum in Romania tehnologia este ca si inexistenta (avem un singur emitator, in Bucuresti, cu posturile SRR - Radio Romania Actualitati si celelalte), nu o sa se intample prea curand. Ca idee, un radio FM costa 50 lei sau mai putin, unul DAB costa 300 lei sau mai mult.

DAB este implementat la scara larga in Europa Centru-Vest. Acolo are sens sa vinzi masini echipate cu asa ceva.

 

 

sa le puna intr-un folder undeva online si cand se conecteaza sistemul masinii la net sa le preia de acolo nu e rocket science

Imi pare rau sa iti spun dar gresesti. Sunt multe aspecte, logistice si legale, pentru a avea un asemenea catalog, si nu orice producator auto este dispus sa faca acest efort. Siglele sunt protejate de drepturi de autor, o companie (Hyundai sa zicem) nu poate sa le ia pur si simplu de pe site-uri si sa le puna la dispozitie tuturor clientilor sai. Un post radio poate argumenta ca obtine profit de pe urma acestui serviciu (un client va cumpara Hyundai in loc de Fiat pentru ca are sigle radio), asa ca Hyundai trebuie sa aiba acordul tuturor posturilor din toate tarile in care vinde un anumit model.

Apoi logistic, da, un server cu fisiere este simplu, dar cum spuneam mai sus, cine mentine siglele cand se schimba, dispar sau apar posturi noi? Si nici nu poti sa le tii pe un singur server, cand vinzi sute de mii de masini care se conecteaza periodic sa-si ia siglele - iti trebuie o infrastructura distribuita, sau un serviciu extern gen cloud... se complica treaba. Asa ca e mai simplu sa nu faci nimic. Atata timp cat lipsa unei functii nu inhiba vanzarea sau nu descurajeaza un potential cumparator in a alege Hyundai, nu prea are de ce sa investeasca in ea.

 

@Cristist50 e bine asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Imi pare rau sa iti spun dar gresesti. Sunt multe aspecte, logistice si legale, pentru a avea un asemenea catalog, si nu orice producator auto este dispus sa faca acest efort. Siglele sunt protejate de drepturi de autor, o companie (Hyundai sa zicem) nu poate sa le ia pur si simplu de pe site-uri si sa le puna la dispozitie tuturor clientilor sai. Un post radio poate argumenta ca obtine profit de pe urma acestui serviciu (un client va cumpara Hyundai in loc de Fiat pentru ca are sigle radio), asa ca Hyundai trebuie sa aiba acordul tuturor posturilor din toate tarile in care vinde un anumit model.

Apoi logistic, da, un server cu fisiere este simplu, dar cum spuneam mai sus, cine mentine siglele cand se schimba, dispar sau apar posturi noi? Si nici nu poti sa le tii pe un singur server, cand vinzi sute de mii de masini care se conecteaza periodic sa-si ia siglele - iti trebuie o infrastructura distribuita, sau un serviciu extern gen cloud... se complica treaba. Asa ca e mai simplu sa nu faci nimic. Atata timp cat lipsa unei functii nu inhiba vanzarea sau nu descurajeaza un potential cumparator in a alege Hyundai, nu prea are de ce sa investeasca in ea.

 

 

Volkswagen pune la dispozitie un astfel de serviciu pe portalul oficial deci se poate. Nu se downlodeaza automat dar oricine le poate lua de acolo, chiar si cei care nu detin un Volkswagen.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am mers cu o Skoda Octavia. Masina luata in leasing de o firma multinationala. Nu a stat nici naiba sa puna siglele de undeva. Masina insa le avea pe unitatea multimedia si chiar foarte fain afisate.

Este ceva foarte dubios cu faptul ca la noi nu le afiseaza.

Nu stiu cum o fi in cazul posesorilor de Tucson din alte tari.

Uite, era util ca importatorul sa aiba un om care sa citeasca si eventual sa ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai asta nu reusesc sa inteleg: la unele marci se pot adauga siglele fara prea multe smecherii sau ocolisuri. Am vazut rela time la o skoda super: cautare posturi, conectare unitate la internet, adaugare posturi in lista de favorite si apar si siglele. Fara nimic altceva in plus sau in minus.

 

Cat priveste argumentul ca sunt protejate de drepturi de autor - sunt de acord cu cine a spus, cu mentiunea ca sunt aproape 100% (sa zicem 99%) convins ca sunt inregistrate si cam atata, nu au protectie. Spun asta deoarece am vazut acelasi timpd e sigla si la noi si in alte trai. Deci fie au protectie doar nationala, fie sunt doar inregistrate si cam atat. Altfe, daca ar fi gen Apple sau KFC ar avea protectie internationala si Kiss Fm de la noi nu ar putea sa detina o sigla similara cu Kiss FM Uk (parca), sau antena 3 de la noi similar cu Antena 3 Spania.

 

Revenind la siglele noastre: nu cred ca celelalte marci auto platesc drepturi de autor, sau cine stie ce similar, pentru ca s-ar fi auzit. In plus daca la fiecare masina adaugi un 30-100 euro contirbutie masinii respective la plata unor potentiale drepturi de autor ma indoiesc ca un cumparator serios va da inapoi de la a o cumpara din acest motiv. Din contra, eu cred ca poate fi un argument serios.

 

O abordare poate fi urmatoarea: haidesti ca independent sa cerem informatii de la Hyundai (si Romania si nu numai) legat de cum se poate rezolva. Exista o sanca(mica, dar exista) ca vazand cati "nebuni" cer lucrul asta sa se faca un update, sau altceva similar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite, era util ca importatorul sa aiba un om care sa citeasca si eventual sa ajute.

 

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

 

Glumesti,

 

Cat priveste argumentul ca sunt protejate de drepturi de autor - sunt de acord cu cine a spus, cu mentiunea ca sunt aproape 100% (sa zicem 99%) convins ca sunt inregistrate si cam atata, nu au protectie. Spun asta deoarece nu?

 

Sunt curios daca ati mai avut de-a face cu importatorul Hyundai pana acum

 

Sunt foarte deschisi la propunerile voastre. Intotdeauna :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, importatorul Hyundai (Tiriac Auto) nu te lasa nici macar sa-ti configurezi masina. Daca vrei un anumit motor cu o anumita dotare si anumite culori interior/exterior, daca nu e in stoc sau in productie, ghinion.

Kia, care sunt aceleasi masini, te lasa sa pui optionale cate vrei.

 

Revening la discutie, nu am spus ca este imposibil. Daca ai suficienti bani incat sa iti fie usor (logistic) sa implementzi sistemul, foarte bine, poti sa o faci. In afara de VAG, mai stiti alt producator care ofera asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este ca asta e politica lor de vanzari la hyundai, pentru ca acelasi importator/datinator aduce si Mercedes si alte marci, unde poti configura masina. Poate ca asta e politica si in alte tari - ai 5 echipari si aia e, iti iei sau nu. Dar daca nu incerc sa discut cu ei nu voi sti niciodata daca se poate sau nu, pentru ca daca merg pe "nu vor, nu vor vrea, etc" atunci am pierdut din start. De ce sa nu incerc sa aflu daca totusi se poate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai receptiv este dealerul de unde ai luat masina, nu importatorul. Voi nu aveti manuale la unitatea multimedia? Ca eu online nu am gasit.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dealerul de unde a luat masina este receptiv, dar daca nu stie unde sa gaseasca informatia atunci nu poate face altceva decat sa intrebe si el.

 

Si legat de manual - eu la masina anterioara am trimis mail la Hyundai Romania si mi-au trimis pe mail manualul pentru intreaga masina, incluzand unitatea. Inceraca asa, sau cauta pe net dupa seria masinii. Oricum vei gasi manual care include cam toate echiparile, cu mentiunea la fiecare comanda/unitate/buton "daca este echipat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, mentalitatea dealerului Hyundai de la noi este pur balcanica, dupa ce ti-a luat banii ... ne vedem in gara!

 

La vechiul Accent au fost niste probleme cu coloana de directie si cu amortizoarele, asta din ce mai tin eu minte. Sunt zeci de pagini pe topicurile mai vechi. Importatorul nu a facut recall cum era normal, a rezolvat anumite probleme pe garantie si la revedere.

La ix35 am avut probleme cu cutia de transfer, de fiecare data cand am fost la service la Tiriac Pitesti, in garantie, nu au putut sa reproduca problema. Dupa ce a iesit din garantie, deodata masina a fost praf - mi s-a prezentat o factura de 10000 lei ca sa o aduc la starea initiala. Nu am mai fost la Pitesti de frica, factura si lucrarea a fost facuta la Dab.

 

Am retinut urmatoarea intrebare pusa de una din persoanele responsabile de acolo, asta se intampla in timp ce eu eram pe scaun in fata lor:

"- La cine bagam masina, cine se pricepe?"

 

Senzorii de parcare schimbati de ei, din cauza unui recall, nu au functionat luni de zile oricate vizite am facut la ei. Au fost rezolvati tot la Dab cand s-a facut lucrarea aceea de 10000lei. Sper sa nu ma insel, problema a fost minora, nu cred ca a intrat in acel deviz.

 

Camera de minim 11 milioane am rezolvat-o la o zecime din pret.

 

Nu imi fac iluzii ca altii sunt altfel, dealerul Toyota din Pitesti m-a lasat sa plec cu roata falfaind dupa ce am avut un accident (a iesit un dobitoc cu spatele din parcare fara sa se asigure si m-a lovit in roata din spate in timp ce eu treceam pe langa el). Daune destul de mari ... totusi nu a fost schimbat ceva la roata spare, butucul, habar n-am. Cert este ca am plecat cu masina asa din service, tatal meu care mergea in spate cu Elantra mi-a facut semn sa ne intoarcem. Am ajuns inapoi la service si am fost acuzat ca am lovit eu cu roata in bordura cand am plecat de acolo .... A iesit scandal. Cea mai amuzanta faza a fost ca au iesit toti cei de acolo sa vada care e problema la masina si cand am intrebat cine a lucrat la ea... pauza. Dintr-o data toti erau electricieni, vopsitori, tamplari, gradinari, etc. Nimeni nu stia nimic, nimeni nu a lucrat la masina.... miracol.

 

Tot dealerul Toyota din Pitesti m-a lasat sa plec acum cateva saptamani din service cu benzina curgand de pe langa rezervor fara nici o greata. Mecanicul de acolo mi-a zis ca am pus eu prea multa benzina si de aceea curge. Cum s-ar spune sunt un dobitoc. Cum la momentul respectiv nu mai curgea, am plecat. La primul semafor imi batea lumea in geam ca mai am putin si iau foc, ard ca sobolanu' ...

Ca sa fie treaba completa devizul va fi de aprozimativ 1500 lei, schimba juma' de masina, sunt convins ca se putea rezolva si mai ieftin, dar nici un dealer nu se complica cu lucrari de 200 lei.

 

Mai am povesti, din pacate nu am timp sa le insir pe toate ...

 

Din punctul meu de vedere nu trebuie sa aveti nici un fel de asteptari de la dealer dupa ce va pune masina in brate. Niciodata.

Edited by Cristist50
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nefericire situatia generala din tara - si anume lipsa de muncitori calificati - se vede si aici foarte pregnant. Nu au mecanici buni, nu au vopsitori buni, nu au electricieni buni, etc. Cine nu a plecat deja din tara lucreaza la service-ul lui propriu si e mai multumit decat daca ar fi la o firma mare. Desi uneori si la o firma mare pot fi beneficii, dar nimeni nu se gandeste in viitor. Combinat cu faptul ca nu mai exista scoli profesionale, ca nu se mai face practica, ca parintii nu mai vor sa isi faca copilul mecanic (desi unii chiar vor pentru ca le place) s-a ajuns aici.

Cat priveste relatia cu dealerul dupa vanzarea masinii -raman la parerea mea ca depinde de dealer si poate varia de la o saptamana la asta. Asa cum am spus am fost la DAB si au facut-o de mantuiala si la doua saptamana diferenta era ceva total schimbat.

HAR pune preturi mari si uneori inutile (900 +TVA placute la un Tucson in 2010 mi s-a parut imens in conditiile in care placutele sunt 350 maxim si manopera nu trece de 100 de lei oriunde) si de aceea au pierderi. Avand pierderi atunci cresc iarasi preturile sa le acopere si taxeaza extra. Aici e tembelism de management care nu analizeaza de ce nu se mai duce lumea la ei, de ce nu mai repara lumea la ei, etc.

Ideea este ca, din pacate, esti la 50% sanse sa dai de mecanic bun sa nu, sa dai de electrician bun sau nu, etc. Si asa este la orice service (am un amic cu Mercedes ML a incercat din Bucuresti si pana in Bacau toaote reprezentantele si toti sunt praf). Asa ca.......daca dati de un service bun tineti de el.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine ar fi daca ne-am adresa la Hyundai Europa sau chiar Coreea.

Vei primi un raspuns politicos care te va indrepta catre dl. Tiriac si fiul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...