Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
hyun18

Cauciucuri iarna

Recommended Posts

post-67625-0-70743600-1540924043_thumb.pngE vremea sa cumpar primele mele cauciucurile de iarna si as vrea sa stiu care ar fi cele mai potrivite, la ce sa ma uit cand le cumpar (inafara de pret) si mai ales de unde (online, magazin fizic). Voi de unde le cumparati/cumparat si pe ce considerente?

Am gasit situl asta:
https://anvelope.autopieseonline24.ro/anvelope-search?Season=iarna&Width=205&CrossSections=60&Size=16
si in manualul masinii:
205/60 R16
215/55 R17
235/45 R1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie cateva detalii in plus pentru a da o sugestie potrivita:

- vrei sa cumperi jante + anvelope de iarna sau doar anvelope;

- cu ce jante/cauciucuri este echipata masina acum (de ex. 6.5x16, 205x60R16 92H);

- ce motor/cutie de viteza ai;

- o scanare/poza a Certificatului de Conformitate dat de dealer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie cateva detalii in plus pentru a da o sugestie potrivita:

- vrei sa cumperi jante + anvelope de iarna sau doar anvelope;

- cu ce jante/cauciucuri este echipata masina acum (de ex. 6.5x16, 205x60R16 92H);

- ce motor/cutie de viteza ai;

- o scanare/poza a Certificatului de Conformitate dat de dealer.

- Da ideal as vrea sa cumpar si jenti + anvelope

- Masina e echipata cu 235/45 R18 94 V/7.50J x18

- Motor 1.6 benzina, 1591 cm3 cu cutie automata

post-67625-0-54450500-1540963769_thumb.png

post-67625-0-24718900-1540963899_thumb.png

Edited by hyun18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand gama Michelin, made in Germany, dot 2018 mai spre toamna. Sunt anvelopele in care am cea mai mare incredere. Pretul e unul corect, raportat la calitate si poti sa te bazezi pe ele cateva zeci de mii de km. Nu recomand comandarea lor on line. Te poti trezi cu multe probleme, de la contrafacaturi la diferente de DOT, de tara de productie,etc. Cu cateva telefoane, poti rezolva problema simplu si eficient. In Bucuresti exista BestTires, AutoSoft, Nexxon si alti comercianti care asigura si montajul in banii de achizitie. Mare atentie daca le cumperi din Targul Vitan. Au mentalitati de tarabagii si te poti trezi cu golanii la data fabricatiei, nu fugi dupa chilipiruri, tenesii masinii sunt singura cale de contact cu solul, merita sa o incalti corespunzator! Succes!

Edited by cipelantra
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faina masina. Cat a fost? 24.000 EUR?

24.620 E

Recomand gama Michelin, made in Germany, dot 2018 mai spre toamna. Sunt anvelopele in care am cea mai mare incredere. Pretul e unul corect, raportat la calitate si poti sa te bazezi pe ele cateva zeci de mii de km. Nu recomand comandarea lor on line. Te poti trezi cu multe probleme, de la contrafacaturi la diferente de DOT, de tara de productie,etc. Cu cateva telefoane, poti rezolva problema simplu si eficient. In Bucuresti exista BestTires, AutoSoft, Nexxon si alti comercianti care asigura si montajul in banii de achizitie. Mare atentie daca le cumperi din Targul Vitan. Au mentalitati de tarabagii si te poti trezi cu golanii la data fabricatiei, nu fugi dupa chilipiruri, tenesii masinii sunt singura cale de contact cu solul, merita sa o incalti corespunzator! Succes!

Multumesc de tips. Sunt in Timisoara, nu ma ajuta magazinele mentionate din pacate, de asta ziceam online sau un delear national poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24.620 E

 

Multumesc de tips. Sunt in Timisoara, nu ma ajuta magazinele mentionate din pacate, de asta ziceam online sau un delear national poate.

Eu mi-am luat Michelin Alpin 5,anul trecut,de pe best-tires.ro si sunt super multumit de ele. Pretul a fost cel mai bun la ei pe site.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei un set separat de roti pentru iarna, totul incepe cu alegerea diametrului jantelor. Daca vrei confort alegi diametru mic, daca vrei stabilitate/tinuta de drum alegi un diametru mare (cum ai acum, R18). Dupa mine, alegerea optima e la jumatate, adica 17", dimensiunile corecte pentru Kona sunt 7.0Jx17, ET50, 5x114.3, CB67.1 (poate fi mai mare si se adauga inele de centrare, dar in niciun caz mai mic).

Multi recomanda jante de tabla pentru ca se indreapta usor, dar cam strica aspectul. Daca nu te deranjeaza, este alegerea optima, diferenta de bani fata de cele din aliaj acopera costul senzorilor de presiune.

Jantele de aliaj trebuie sa fie certificate pentru iarna (sunt tratate special impotriva coroziunii), multi ignora acest aspect si se mira ca se fac praf dupa cativa ani).

Daca echipezi rotile cu senzori de presiune sau nu, depinde tine. Este de preferat sa ai sistemul TPMS functional, dar pentru aprox. 800 RON cat costa 4 senzori poate preferi sa nu bagi in seama avertizarea din bord.

La alegerea anvelopelor trebuie sa tii cont de starea suprafatei pe care vei rula predominant (uscat, ud, zapada, gheata), deoarece nu exista o anvelopa care sa fie cea mai buna in toate situatiile. Combinatia castigatoare se pare ca o are Continental WinterContact TS860/TS850P. Un test detaliat care arata si alte aspecte gen uzura, zgomot, cost/km, aici: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

In esalonul doi sunt anvelope care merita atentie, atat prin pret cat si prin performante. Se remarca BF Goodrich GFW2/Kleber Krisalp HP3 (Michelin Group) cu performante excelente pe zapada si aprox. 200 RON/buc. mai ieftine.

Dupa ce te hotarasti ce anume vrei sa cumperi, cauti pe net cel mai mic pret pentru a avea o referinta, apoi verifici la un magazin din apropiere care este diferenta de pret la aceleasi produse. Eu am ales sa cumpar de la un magazin online, dar care are un punct de lucru aproape de mine si au livrat direct acolo. Asa am putut sa verific inainte de a cumpara.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei un set separat de roti pentru iarna, totul incepe cu alegerea diametrului jantelor. Daca vrei confort alegi diametru mic, daca vrei stabilitate/tinuta de drum alegi un diametru mare (cum ai acum, R18). Dupa mine, alegerea optima e la jumatate, adica 17", dimensiunile corecte pentru Kona sunt 7.0Jx17, ET50, 5x114.3, CB67.1 (poate fi mai mare si se adauga inele de centrare, dar in niciun caz mai mic).

Multi recomanda jante de tabla pentru ca se indreapta usor, dar cam strica aspectul. Daca nu te deranjeaza, este alegerea optima, diferenta de bani fata de cele din aliaj acopera costul senzorilor de presiune.

Jantele de aliaj trebuie sa fie certificate pentru iarna (sunt tratate special impotriva coroziunii), multi ignora acest aspect si se mira ca se fac praf dupa cativa ani).

Daca echipezi rotile cu senzori de presiune sau nu, depinde tine. Este de preferat sa ai sistemul TPMS functional, dar pentru aprox. 800 RON cat costa 4 senzori poate preferi sa nu bagi in seama avertizarea din bord.

La alegerea anvelopelor trebuie sa tii cont de starea suprafatei pe care vei rula predominant (uscat, ud, zapada, gheata), deoarece nu exista o anvelopa care sa fie cea mai buna in toate situatiile. Combinatia castigatoare se pare ca o are Continental WinterContact TS860/TS850P. Un test detaliat care arata si alte aspecte gen uzura, zgomot, cost/km, aici: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

In esalonul doi sunt anvelope care merita atentie, atat prin pret cat si prin performante. Se remarca BF Goodrich GFW2/Kleber Krisalp HP3 (Michelin Group) cu performante excelente pe zapada si aprox. 200 RON/buc. mai ieftine.

Dupa ce te hotarasti ce anume vrei sa cumperi, cauti pe net cel mai mic pret pentru a avea o referinta, apoi verifici la un magazin din apropiere care este diferenta de pret la aceleasi produse. Eu am ales sa cumpar de la un magazin online, dar care are un punct de lucru aproape de mine si au livrat direct acolo. Asa am putut sa verific inainte de a cumpara.

 

Multumesc Cristi pentru sfaturi, acum am mai multa informatie pe care pot conta ;) Da, si eu tot Continental am gasit ca si castigator in testele de la AutoExpress UK https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93099/continental-wintercontact-ts-860-review - pare sa fie o varianta buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am mers pe 3 masini cu anvelope Tigar , 2 loganuri si o zafira ( in jur de 200 lei bucata ptr Kona) . Pe cele de munca numai Tigar am avut in conditiile in care fac in medie 70 km zilnic iarna in oras , acum fac mixt vre-o 160 . Deci daca aveti bani de aruncat si in continuare credeti in povesti , succes la cele mai scumpe . Anul asta a fost prima data cand aveam tendinta sa-mi pun si eu niste anvelope scumpe ca de , masina scumpa trebuie neaparat sa aibe niste cauciucuri pe masura , dar m-am intrebat ptr ce ? Ultimele anvelope de iarna pe masina precedenta au fost folosite maxim 1200 km pe timp de iarna si nu-mi amintesc sa fi simtit ca nu m-am descurcat cu masina pe zapada sau polei sau chiciura . S-asa in cazul meu cu motor de 1 l , masina e mult mai usoara pe fata si automat voi avea probleme iarna , iarna n-am scos-o pe zapada fiindca ptr 2 luni de iarna nu am mai vrut sa-i iau cauciucuri si avand casco , nu m-am riscat .

Deci e discutabil , iti cumperi niste anvelope scumpe si vei avea asteptari de la ele , vei iesi cu masina in conditii riscante si te pocneste unu din spate care merge cu anvelope allseazon ... deci ....

Eu personal am mers pe ideea : e jale afara las-o naibii in curte si mergi cu aia de munca .

 

Oricum gandeste-te bine , in west multa lume cumpara Barum de exemplu ptr 3 luni amarate de "iarna" .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am mers pe 3 masini cu anvelope Tigar , 2 loganuri si o zafira ( in jur de 200 lei bucata ptr Kona) . Pe cele de munca numai Tigar am avut in conditiile in care fac in medie 70 km zilnic iarna in oras , acum fac mixt vre-o 160 . Deci daca aveti bani de aruncat si in continuare credeti in povesti , succes la cele mai scumpe . Anul asta a fost prima data cand aveam tendinta sa-mi pun si eu niste anvelope scumpe ca de , masina scumpa trebuie neaparat sa aibe niste cauciucuri pe masura , dar m-am intrebat ptr ce ? Ultimele anvelope de iarna pe masina precedenta au fost folosite maxim 1200 km pe timp de iarna si nu-mi amintesc sa fi simtit ca nu m-am descurcat cu masina pe zapada sau polei sau chiciura . S-asa in cazul meu cu motor de 1 l , masina e mult mai usoara pe fata si automat voi avea probleme iarna , iarna n-am scos-o pe zapada fiindca ptr 2 luni de iarna nu am mai vrut sa-i iau cauciucuri si avand casco , nu m-am riscat .

Deci e discutabil , iti cumperi niste anvelope scumpe si vei avea asteptari de la ele , vei iesi cu masina in conditii riscante si te pocneste unu din spate care merge cu anvelope allseazon ... deci ....

Eu personal am mers pe ideea : e jale afara las-o naibii in curte si mergi cu aia de munca .

 

Oricum gandeste-te bine , in west multa lume cumpara Barum de exemplu ptr 3 luni amarate de "iarna" .

 

bine de stiut si luat in considerare si asta ;) Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi asa, atunci Debica Frigo ar trebui sa scrie pe toate gumele, nu?

 

Tine cont, tu ai avut Logan (n.am condus) si Zamfira, adica o Astra mai grasuta. Ambele masini au, fie greutatea mai mare pe punti, fie forma de sedan sau monovolum, ceea ce inseamna ca o anvelopa medie va face fata iarna, pe zapada, cand tendinta de derapaj e principala problema asupra controlului directiei. La o masina improvizata cum e Kona, adica un i20 umflat cu pompa, trebuie sa tii cont ca o echipare cu anvelope de varf poate face diferenta in situatii limita. Loganul si Zamfira sunt mult mai stabile pe puntea din spate decat orice hatchback subcompact, fie ca e Captur, Kona, Ecosport sau Duster. Poate ca acei 200 ron se vad peste 2 ani, cand silicatii pe care ii contin cei de la Michelin vor mentine anvelopa moale pe zapada si nu va fi rigida precum cele din gamele medii, Tigar, Debica, Kleber. Exista, pe langa Michelin o gramada de firme de incredere, totul e sa te uiti unde sunt facute si ce profil au. Vredestein, Nokian, GoodYear, Pirelli pot fi alternative la.Michelin, pe care eu ii consider cei mai buni.

Edited by cipelantra
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut Michelin de vară, după 5 ani au intrat în conservare, nu se mai toceau, nici grip nu mai aveau, pe când cu Bridgestone nu am problema asta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la ce zice plc...eu m-am fript cu niste cauciucuri de vara...am luat Debica Passio ca na...am zis ieftine si bune...numa bine ca daca era un pic ud drumul ziceai ca esti cu sania. De atunci am jurat ca nu mai cumpar cauciucuri low cost...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca si pe Bridgestone i.au inghitit unii? Auzisem ca Nexen made in China vin tare cu vapoarele din urma.

Debica au fost bune, atata timp.cat le faceau in Polonia. Cand s.au mutat in Turcia s.a ales praful... totul la o anvelopa depinde de materia prima, tara de provenienta a cauciucului. Baietii de la Slatina si Floresti, aia cu negrul de fum, stiu de ce...

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca nimeni nu mai crede ca poti sa cumperi lucruri ieftine si la fel de bune ca cele de trei ori mai scumpe.

Este alegerea fiecaruia daca foloseste anvelope ieftine de iarna doar pentru ca sunt obligatorii, sau da un ban in plus ca sa fie (mai) in siguranta.

Pana acum cativa ani toti foloseam cauciucuri de vara permanent si eu nu am avut nicio problema, asta nu inseamna ca erau la fel de bune ca cele speciale de iarna.

Mai jos o comparatie a performantelor pentru 3 categorii de pret si performanta, Continental fiind in acest moment benchmark-ul este notat cu 100%

post-67588-0-20041600-1541011806_thumb.jpg

Edited by Cristibrit
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor , va repet : cand aveti o masina noua fie si ea dotata cu ultimele cauciucuri de iarna si ai alaturi si o masina de munca , oare pe care o conduceti in conditii extreme ?

Eu unul sunt realist , clar pe polei nu ies cu o masina noua indiferent ce casco am si ma repet , la cat tine iarna la noi ce rost are sa imi echipez masina cu anvelope scumpe ? Doar de dragul de a arata prin constanta ce fudul sunt ?

Stiu ca un logan sau o "Zamfira" se comporta oarecum altfel dar din experienta ( si mi-au trecut ceva masini prin mana ) .. un sofer stie iarna ce are de facut indiferent ce cauciucuri de iarna are pe masina sau ce fel de masina are sub pedala . In rest succes la cheltuit bani inutil . Poate va mai treziti la realitate unii dintre voi ... marketingul de piata face multe victime in buget .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca parcurgi distante lungi iarna mergi pe ceva de top gen Bridgestone, Michelin, Goodyear. Iti ofera consum bun de carburant si tin mai multi km cu performante ca in prima zi.

 

Daca mergi mai putin dar vrei aderenta ca a celor de mai sus poti alege din gama medie spre premium: Dunlop, Nokian, BF goodrich, Falken. Fata de brandurile premium acestea sunt foarte bune in primii 3 ani apoi incep sa se intareasca si sa se toceasca mai mult dar inca sunt ok. Am avut 3 din cei 4, adica Nokian WRD4, Falken Eurowinter si BF Goodrich G-Force Winter 2. Un alt mod de a economisi bani este sa cauti o dimensiune comuna. E posibil sa gasesti preturi mai bune pentru cele de 17 decat cele de 16. Daca te pupi cu o dimensiune de Passat sau Golf sau Megane ai noroc.

 

Daca vrei sa te duci pana la magazinul din colt si sa pui anvelopele in Decembrie si a le dai jos in Februarie poti sa intri si pe gama low cost. Si neaparat altele la fiecare 3 ani cand poti sa le arunci.

 

Am cumparat 6-7 seturi de anvelope noi in ultimii 8 ani pentru ca am tot schimbat masinile si fiecare a avut alte dimensiuni. Iti spun ca am avut de la Nankang All Season si Nankand SV2 de iarna la Bridgestone Potenza RE070 si Dunlop/Toyo facute in Japonia.

Daca nu ai un magazin online de incredere suni la cel mai apropiat si le spui exact ce doresti, mentionezi ca doresti sa fie acelasi DOT toate patru sau macar diferente foarte foarte mici. Eu asa am facut si nu am avut niciodata probleme. Ti-as recomanda un site, dar sunt din Bucuresti si nu stiu daca livreaza in tara.

Edited by MihaiFlorescu
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,
Sunt nou utilizator de Kona si momentan am pus cauciucurile de iarna pe jantele originale de 17".
Insa, data fiind sensibilitatea jantelor de aliaj la sarea si clorura de pe drum, as dori sa le transer pe jante de tabla.
Ce parere aveti de cele din descriere, Alcar 9993? A mai folosit cineva?

https://www.emag.ro/janta-otel-mazda-cx-5-alcar-stahlrad-7x17-5x114-3-et50-9993/pd/D1VCYMBBM/?ref=others_also_viewed_2_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_43_9d29b45669a84cfd0dcd272f7683819e_1548853498

Edited by MMM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pus deja anvelopele de iarna pe jantele de aliaj, nu are niciun rost sa le schimbi acum pe alte jenti, indiferent ce tip/model ar fi.

Nu-ti face griji in ceea ce priveste sarea, jantele sunt tratate impotriva coroziunii (cel putin cele OEM).

In ceea ce priveste Alcar 9993, dimensiunile sunt exact cele pentru Kona.

post-67588-0-78321700-1548875421_thumb.jpg

post-67588-0-49770900-1548875440_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...