Jump to content
MihaiFlorescu

2018: I20 (Active) vs. Jazz vs. Yaris vs. Ibiza vs. Mazda 2

Recommended Posts

Fac un topic pentru a impartasi "cercetarea" mea de o luna inainte de a decide sa iau un i20Active, desi nu a fost intre primele optiuni.

Poate ii ajuta pe cei care au aceeasi dilema. Eu am trecut pe la toti dealerii marcilor din titlu, am cerut oferte si am facut si drive test cu unele dintre ele.

 

Pret: i20 (Active) are cel mai bun pret dintre toate la nivel de echiare comparativ. Yaris este cu cateva sute de euro mai ieftina dar are ceva dotari mai putine si este mai mica, dar voi detalia mai jos.

Oferte cu Rabla (in euro): i20Active 12.300, Jazz 12.700, Yaris 12.000, Mazda 2 15.400 si nu se putea cu rabla, Ibiza 12.400 cheala sau 14.400 echipare similara cu restul.

 

Motor: Greu de spus clar. 1.0 TGDI de 120 cai este clar cel mai puternic daca excludem echiparile sport (Ibiza FR si Jazz Sport). Cel de pe Yaris este mai silentios si echilibrat, fiind in 4 cilindri, consuma mai putin decat cel de Hyundai (cel putin la drive test) dar este incredibil de lenes sub 4000 ture pentru un motor de 1.5 pe benzina. Eram cu banii pregatiti pentru Yaris si dupa drive test am fugit si nu am vrut sa mai aud de el. Honda clar are motoarele cele mai fiabile, dar sunt motoare de turatie si in oras uneori ai nevoie de mai multa forta la turatii mici.

 

Tehnica si calitatea constructiei: Japonezii clar sunt si vor fi mereu cei mai buni. Dar aici ma refer la Jazz si Mazda 2. De exemplu la Honda pe spate au frana pe disc la toate modelele standard. Yaris are tamburi pe echiparile inferioare. Honda si Mazda au calitatea perceputa cea mai buna, fiind urmate de Hyundai care ofera senzatie de materiale durabile, Seat iti da materialele cele mai ieftine pe echiparile de baza si Toyota este undeva la mijloc, fiind masina Japoneza facuta in Franta. Honda produce in Japonia de exemplu. Hyundai a fost singura marca pregatita pentru noile norme de testare a emisiilor, urmata de Toyota, in timp ce restul au doar o parte din motoare conforme.

Din cat am apucat sa observ, la Hyundai accesul este cel mai usor la filtre. Ceea ce se traduce in usurinta schimbarii si manopera decenta pentru revizii. Sau inspectii vizuale usoare. Ca siguranta sunt toate pe acolo, Hyundai a obtinut scor bun, dar usa mi se pare mai groasa la gama VAD (Seat, Skoda, VW).

 

Less is more, small is big etc.: Yaris este inca in anii 2000-2010. Cea mai inghesuita, stai ca in caruta desi e drept ca vizibilitatea este in Top 2 dintre cele supuse comparatiei, pedalele foarte apropiate intre ele, schimbatorul in genunchi si stai in scaun ca pe bicicleta, pentru ca pedalele sunt aproape si volanul tras la maxim spre sofer tot este departe si stai cu bratele intinse la maxim. Honda Jazz este jos palaria. A fost prima alegere dar alti factori m-au facut sa renunt la model. Cel mai incapator interior, portbagaj cat in clasa compacta (Focus, Mazda 3, Golf) si magic seats ale lor sunt unice si ofera posibilitati numeroase de incarcare, cea mai generoasa deschidere a hayonului si a usilor spate, cel mai generos spatiu pentru cap. Hyundai este pe locul 2 la interior dar pentru mine locul 1 pentru pozitia soferului. In Jazz stateai putin cam sus. Yaris are un portbagaj minuscul. La Hyundai uneori ai probleme de vizibilitate cu stalpul A si cam greu sa vad semaforul de sus daca ma apropii prea mult. Honda si Toyota stau mai bine la acest capitol.

 

Dotari:

Mazda 2 se aduce greu, echipari doar ce a considerat importatorul si sunt cele de varf care urca mult pretul. Cand am intrebat era o singura masina in tara si costa 15.400 euro cu motorul de 1.5 si 90 cai echiparea de varf. In plus, urmeaza facelift si nu stiau sa imi spuna cand vine modelul nou si la ce pret.

 

Seat la 12k iti da manivela pentru geamurile din spate si plastic negru peste tot, fara pilot automat, fara volan in piele. Motorul 1.0 de 90 cai. Cele mai putine dotari, oglinzi nevopsite, masina ca pentru curieri.

 

Toyota in echiparea Luna iti da jante de aliaj, volan si schimbator in piele, camera pentru mers inapoi, Toyota Safety pack ce monitorizeaza semnele de circulatie si traficul din fata, oglinzi incalzite, asistenta la pornirea din rampa, dar bancheta din spate este ca de logan (un gri sters fara forma) si roti de aliaj pe 15 fara cruise cotrol, dar clima automata cu doua zone si senzori de lumina si ploaie, fara cotiera cu un spatiu gol si urat pe mijloc.

 

Honda pe echiparea de baza iti da scaune incalzite si camera de mers inapoi, franare de urgenta in oras, cruise control, senzori ploaie si lumina, asistenta la plecarea din rampa, clima manuala, jante de tabla si oglinzi reglabile electric dar nu si incalzite, volan si schimbator de plastic, unitate multimedia color. O varianta la Honda era achizitia din Ungaria unde la acelasi pret luai echipare mai buna cu jante de aliaj si volan piele, unitate multimedia cu integrare Apple car play si Android Auto, oglinzile full electric si cruise control adaptiv.

 

Hyundai ofera pe echiparea Active cam tot ce au ceilalti mai bun si o sa enumar: oglinzi incalzite, cruise control, senzori de ploaie si lumina, clima automata, jantele de aliaj cele mai mari, senzori de parcare in loc de camera, unitate multimedia cu butoane si monocroma in loc de display color cu touch, lane keep assist pe care il are si Toyota, dar nu Honda, insa nu are si franarea de urgenta in oras pe care Honda si Toyota o au. As fi vrut asistenta la plecarea din rampa pe care majoritatea o au si integrare Android Auto care vine doar optional. Imi place ca are cotiera si singurul model cu intrarea AUX si USB iluminate.

 

 

Vanzare, interactiunea cu dealerul:

Hyundai (Tiriac auto) cel mai bine informat cu privire la legislatie, rabla 2018, procedura de achizitie etc. Nu au avut varianta Active la drive test asa ca m-am multumit cu un i20 simplu. Interactiunea de nota 10.

 

Honda (Asko). Nota 10+. Un om de vanzari care stia extrem de bine ce vinde si cum sa pozitioneze avantajele in fata clientului. Nu a lasat garda jos si m-a sunat sa ma intrebe ce decizie am luat, a incercat sa faca totul pentru a ma convinge. Singurul motiv pentru care nu am luat Jazz-ul de la el a fost ca intre momentul discutiei telefonice si vizita la showroom, dealerul ceruse inmatricularea unicului model disponibil, deci nu mai puteam beneficia de programul rabla oricat discount a incercat sa obtina omul de vanzari. Din pacate a avut ghinion pentru ca nici el nu stia de inmatricularea ceruta de dealer. Una noua avea termen de asteptare 4 luni.

Honda Bucuresti Nord varza. Omul ma luase cu politica, cu aberatii, incerca sa ma convinga sa iau cutia CVT ca asta comandasera ei, cand i-am spus clar ca vreau manuala.

 

Toyota (Bucuresti Nord) praf. Un pusti carismatic, dar atat. Nu stia ce vinde, trebuia sa scot cuvintele de la el cu clestele, mai mult m-a ajutat oferta printata de pe internet decat el. La drive test a trimis un coleg de la Lexus cu mine in loc sa vina el. Eram hotarat sa o iau si i-am spus ca o iau dupa ce iau OK-ul de la sotie, mi-a luat nr de telefon tot si nu m-a sunat niciodata. Deci cum sa va spun, facusem o rezervare verbala pe culoare pe tot si stabilisem ziua cand sa vin sa dau avansul si omul nu m-a sunat!!!

 

Mazda (Bucuresti Nord) nu stiu ce dealer este, langa inmatriculari. O papusa (papushe). Draguta, dar daca ea face vanzarile doar burlacilor cu hormonii la cap, sa fie sanatoasa ca tineretea si frumusetea nu tin o vesnicie. Mi-a printat o foaie si mi-a spus ca au un model doar, sa ma uit pe oferta si sa o contactez daca sunt interesat dupa ce mi-a atras atentia ca au doar echiparea de top si ca marja de discount este foarte mica la clasa asta de masini. Apoi si-a vazut de treaba. Asa faci cu un client care vine si iti spune ca vrea sa cumpere cu banii jos o masina si ca are nevoie de ea cat mai repede? Atunci am zis clar ca nu o sa cumpar de acolo chiar daca aveam banii de o Mazda 3 mai slab echipata din showroom. Parea usor deranjata ca vin ca un sarac sa ii ocup timpul pretios cu o Mazda 2 cand ea are de vandut modelele mai mari. Cel putin asa m-a facut sa ma simt.

 

Seat, Bucuresti Nord. M-a intampinat un baiat asiatic mult prea tanar si preocupat de propria aparenta decat de masini. Nu avea nici o informatie legata de programul rabla si daca masinile lor se califica. Mi-a printat oferte peste oferte si a durat o vesnicie ca sa imi spuna fix nimic. A incercat ce i s-a spus la training probabil, sa incerce un upsale sa imi dea o Arona ca e mai mare si mai echipata, better value for money bla bla si mi-a dat cu pretul in cap la 16k. Cand eu i-am spus ca ma invart in 12-14k si nu mai mult.

 

 

Garantie si servicii post vanzare:

Toyota si Hyundai au garantia cea mai mare, dar Tiriac Auto ofera si asistenta rutiera si inspectii gratuite anual timp de 5 ani.

Honda urmeaza si dealerul Asko are mereu oferte pentru revizii, pentru piese etc. Plus ca oamenii aceia chiar sunt atasati marcii si fac asta de placere.

Mazda nu stiu, nu am mai apucat sa intreb iar VAG garantia cea mai mica si se stie ca service-ul cel mai slab.

 

Daca am ratat ceva, astept intrebari. Sincer va spun ca daca vreti o masina mica, economica si practica, Mergeti la Honda in Budapesta sau la Asko in Bucuresti pe centura de Vest. Au masini pe stoc la preturi muuult mai bune si renteaza cheltuiala cu drumul, daca aveti timp sa le luati din Budapesta.

 

Daca nu aveti timp si vreti si o masina aratoasa, desi mai taiati putin din spatiul interior si renumele brandului, posibil si fiabilitate, i20 fara sa stati pe ganduri.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut fiesta 2005 noua vanduta in 2010, mai am in familie focus 2006 de nou ajuns la 211000km, mai multe focusuri de la firma si pe la rude. Sunt masini bune de tinut maxim 5 ani apoi bagi bani cu nemiluita. Au tinuta de drum buna, arata bine dar sunt facute sa o vinzi decat sa o repari.

Exemple fiind racord aer care are forma ciudata fara nici un motiv decat ca o gasesti doar pe original la 4-500 lei pe cativa cm de furtun cu flansa patrata. Sau surub ori bucsa care nu exista ca piesa separata si cumperi tot bratul sau subansamblul la 7-800 lei. Accesul incredibil de dificil la piese banale pentru ca se complica in design tehnic. Refolosesc coduri de piese si singurul mod de a lua ce trebuie este sa comanzi toate cele 3-5 sau cate variante ai, sa probezi si sa returnezi ce nu e potrivit.

 

Asta din ce imi vine in minte acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu dealerii neseriosi la noi e sport national. Angajeaza buzate cu cracii pana.n plafon sau metrosexuali ultraslimfit ca sa fac imagine si sa abureasca lumea cu clisee pompoase. Sa nu te astepti sa te invite vreunul la drivetest. Sau sa stie daca turbina e Garrett. De multe ori ma amuz ca stiu eu mai multe despre marca pe care o vizitez. E si normal. Azi vand masini, apoi sunt agenti de vanzari medicamente, mai fac o prezentare de produse, etc... nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar in felul asta nu se poate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, din pacate modelul asta de business s-a generalizat. Multe marci de masini vand in pierdere masinile si fac profituri din serviciile ulterioare. Nu m-ar surprinde ca si la Hyundai sa fie la fel (intr-un viitor oarecare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E demult asa. Desi nu vand in pierdere. Au profit cateva sute de euro pe fiecare unitate. Doar ca, deviza romanului, merge si asa! functioneaza foarte bine. Stiu ca oamenii au nevoie de masini si atunci li se falfaie de relatia cu clientul.

 

Revenind on topic. i20 Active se mai fabrica? Stiam ca e Kona pe felie acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se face si i20 Active. Kona e mai mare si e diferenta considerabila de pret. Ca pozitionare, i20 active este o echipare cross a modelului de clasa mica in timp ce kona e considerat crossover compact si are si motoare mai puternice si dotari mai interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona e inlocuitoarea i20 Active. Subcompact scump, portbagaj mic, motor mic, dotari ok, pret mare. Ce le place muierilor :D

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai pot spune ca ti-l recomand, iar de Ibiza poti sa fugi la pretul pe care il are in raport cu dotarile pe care le ofera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as fi oscilat intre Mazda, Honda sau Toyota. Sunt printre singurele marci care mai ofera calitate.

 

Despre Hyundai, ca posesor de 2 masini, iti pot spune ca sunt prost lucrate la directie, ambreiaj si suspensii. Caseta de directie la Elantra mi.au strans.o la 50.000 de km, acum bate din nou, nici vorba sa o schimbe, la ei doar daca se rupe recunosc defectul de fabricatie, eventual post-mortem, ambreiajul are probleme de la 50.000 de km, masina rulata 95% extern, si eu cu experienta de 350.000 de km la volan.

Apreciez totusi ca mi.au schimbat 2 pivoti, unul la 30.000 si unul recent, la 70.000, stricati de mine, evident, performanta pe care n.am mai reusit.o de la Dacia 1300, cand au picat totusi dupa 100.000km, asta desi am la activ cel putin 3 marci proprietate personala si inca 10 conduse ocazional. La i20, ambreiajul trepideaza deja de la 20.000 de km urbani, iarasi normal dpdv al mecanicilor. Intr.un cuvant, sa n.aveti asteptari prea mari de la Hyundai, oricat v.ar ameti pretul, dotarile, garantia sau alte detalii. Odata ajunsi in service, veti constata ca nu intotdeauna ce spune domnul de la vanzari se potriveste cu ce spune domnul de la garantii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota nu e Toyota cand vorbim de Yaris. Exista Toyota care face masini de consum si Toyota care produce in Japonia Land Cruiser si mai stiu eu ce tancuri pe care le vor prinde si nepotii nostri pe drum.

Honda... Cum spuneam, pentru cine doreste o masina care sa il tina mult si sa se vanda pe bani ok dupa cativa ani, Honda e alegerea cea mai buna daca ai si rabdare.

 

Hyundai nu zic ca este fara cusur. Nici o masina nu este. Dintre cele enumerate mai sus la Hyundai ai preturi cat de cat mai bune in cazul in care se intampla ceva si nu esti acoperit de garantie. In plus, i20 este in faza de facelift cu aceasta generatie, deci am speranta ca posibilele probleme cunoscute au fost remediate pentru aceasta generatie.

Eu aveam nevoie de masina de oras pentru a inlocui o Corsa D ce in 9 ani a facut 70k km si la care a fost nevoie doar de consumabile. Probabil ca asa o sa fie si cu i20.. sper.

 

Pentru distractie, calitate, siguranta si pasiune personala, de 8 ani conduc modele Subaru. Care in Europa nu ofera masini de oras. Altfel era simpla alegerea pentru mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Landcruiserul ca și majoritatea offroaderelor arr o fiabilitate proasta. Yaris&co sunt mult mai fiabile. Între impresia de soliditate și cifrele seci sunt diferențe mărisoare.... E drept ca poate offroaderele sunt și exploatate în condiții mai dure decât mașinile normale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt, s-ar parea ca "off-roader-ele" alea sunt, de fapt, doar o aparenta.

Ele sunt "gandite" sa fie tot masini de sosea/autostrada, doar aparenta e

alta. Asta de cand tractiunea 4x4 a ajuns solutie de fite, nu de forta, cum

ar avea nevoie un off-roader....

O cunostinta indepartata mi-a replicat la relatarile mele cu bielete antiruliu

schimbate pe garantie, ca la Tucsonu sau SantaFe-ul lui i-au crapat planetare,

si alte elemente de suspensie; "pasand" informatia catre dealerul Hyundai local

(casa auto Iasi), mi s-a replicat ca probabil acela a mers prea repede pe drumuri

proaste (de parca "off-roaderul" e bibelou??).

 

PS Si v-ati gandit ca poate asa e "sportul" asta numit off-road, cu reparatii mai

dese??

 

PPS Revenind la subiectul initial: Hyundaiul e relativ ieftin, insa asta are un "pret":

unele repere au nivel calitativ corelat cu pretul mic. Adica daca esti mai "pretentios"

ar fi cazul sa scoti mai multi bani.

Fiecare isi doreste altceva, de aia automobilele au mai multe clase, dimensiuni si

echipari (si curierii si-ar dori masini mai confortabile, dar....).

Ceea ce pentru unul e o omisiune impardonabila (de exemplu "intre scaune un gol

oribil, nici o cotiera"), pentru altul trece aproape neobservat, sau chiar e un avantaj

(de exemplu pe mine ma agaseaza sa dau cu cotul in bucata aia de plastic agatata

intre scaune....)

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ti-ai cumpărat Hyundai activ, să o folosești cu drag. Vreau doar să fugi de dealerul Neo Motors. O să îți povestesc ce am pățit eu cu acești oameni minunați.

Gabriel si in data de 07.08.2018 am platiti avansul de 1.000 ron catre firma Neo Motors, dealer auto, pentru o masina noua, Hyundai i20 confort +, prin programul Remat 2018. La jumatatea luni Septembrie am dus la Remat si Radiat o masina marca Opel Corsa fabricata in anul 2001, propietate personala.

 

In data de de 03.10.2018 am platit integral suma de 8,890 Euro prin virament bancar catre Hyundai Romania, pentru o masina Hyundai i20 comfort +, livrata de catre dealerul Neo Motors. In data de 05.10.2018 am fost la Neo Motors sa ridic masina, la receptie domnul agent de vanzari Bogdan Neacsu, a spus ca masina are doua lovituri de circa 5 mm in tabla, portiere si aripa spate. A zis ca v-a face reparatia necesara pentru a arata noua. Tot in aceasi zi am solicitat sa mi se restituie avansul de 1.000 Ron. A refuzat sa restituie avansul fara sa precizeze cand o va face.

 

In data de 06.10.2018, am trimis un email domnului Bogdan Neacsu sa imi spuna daca imi da un aviz pentru reparatie, pentru a nu pierde garantia si pana marti sa imi fie restituita suma avansului. Domnul Bogdan Neacsu nu a confirmat ca imi v-a restitui bani de avans si nici de deviz de reparatie. In data de 08.10.2018 am scris catre Hyunday Romania, doar dupa aceea Domnul Bogdan Neacsu a fost de acord sa imi restituie banii de avans si inlocuirea masini.

 

In data de 11.10.2018 ora 12 am fost la sediul Neo Motors pentru a discuta inlocuirea masini. Am refuzat eu si sotia, impreuna cu copilul nostru de 1 an si 3 luni sa plecam din sediu Neo Motors fara masina.

 

Domnul director de vanzari Bogdan Stefan a zis ca ne da o masina comandata, singura masina pe stoc disponibila a fost de culoare gri inchis si v-a fi livrata intr-o luna si jumatate. Am plecat foarte multumiti de intelegea facuta. In data de 16.11.2018 am trimis un email catre domnul de agent de vanzari Bogdan Neacsu, solicitind schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna, la masina imprumutata. In data de 19.11.20018 nu primesc nici un raspuns pana la orele pranzului cand l-am sunat pe domnul director de vanzari Bogdan Stefan, acesta a zis ca masina comandata nu a venit, mai dureaza o saptamana sau doua saptamani pana la livrare masini. A zis ca luat act de solictarea mea referitoare la anvelope si v-a da comanda. A doua zi am primit un mail din partea domnului agent de vanzari Bogdan Neacsu spunind acelasi lucru, va comanda anvelope de iarna.

 

Din data de 15.11.2018 este recomandat sa ai anvelope de iarna pe timp nefavorabil, polei, ninsoare. Atat in data de 19 cat si in data de 26.11.2018, in Bucuresti a nins. In data de 20.11.2018 ii trimit din nou un email domnului agent de vanzari Bogdan Neacsu, il rog sa imi faca o programare pentru schimbarea anvelopelor in saptamana viitoare, 3-7.12.2018. El a pretins ca luni sau marti vor primi anvelope de iarna fara a luat in considerare rugamintea mea, de a imi face o programare. Mentionez ca Neo Motors vand anvelope de iarna, nu cred ca dureaza doua saptamani sa primeasca o comanda.

 

Ieri 1.12.2019 i-am scris un email domnului director de vanzari Bogdan Stefan, solictind ca in data de 11.12.2018 sa imi livreze masina, depasind termenul de livrare pretins de el, o luna si jumatate, cu doua saptamani.

 

In concluzie domnul director de vanzari Bogdan Stefan refuza sa imi predea masina, fara a preciza un alt termen, masina fiind platita integral(03.10.2018), 8.890 Euro plus un tichet Remat 2018.

Rog ca cei care au pățit că mine să îmi zică ce au făcută. Adică plătești o mașină nouă și iti livrează una deja reparată la același preț. O zi bună tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opc și plângere penală, plus banii înapoi!

Ce tot tratați nesimțirea cu mănuși?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau pentru experiența ta. Eu am avut doar experiențe pozitive cu ei pe partea de service si anvelope dinainte de a avea hyundai atat eu cat si ei ca dealeri. Masina oricum am luat-o de la importator direct, nu de la ei.

 

In alta ordine de idei, sa discutam despre masinile din titlu aici si cred ca astfel de probleme au rubrica dedicata la dealeri si service hyundai.

 

Bafta si sper sa ajunga masina dorita cat mai repede si intacta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu mai exista i20Active si pe i20 motorul de 120cp. Cel putin nu in oferta importatorului. Banuiala confirmata, Kona are acest motor cu transmisia in 6 rapoarte si pretul este cu doar 300 euro mai mare. Deci probabil erau prea apropiate ca sa le comercializeze pe amandoua si cu siguranta majoritatea aleg o masina mai mare, chiar daca este mai lenesa cu acest motor.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...