Jump to content
NotDexter

Probleme 4 x 4

Recommended Posts

James, le-ai incurcat. Diferential deschis este acela care repartizeaza diferit cuplul catre punti. Practic, face ce face un diferential de pe o punte, pentru a asigura o diferenta de rotatie intre cele doua roti (utila cand abordezi un viraj). Cel central asigura o diferenta de rotatie intre cele doua punti. Diferentialele trebuie sa ramana deschide atunci cand se ruleaza pe suprafete aderente, tocmai pentru a nu exista tensiune mecanica in transmisie si pentru a permite rularea independenta a puntilor si rotilor atunci cand se abordeaza viraje, spre exemplu.

Diferentialul central blocat insemna o repartizare egala intre cele doua punti a cuplului motor. Diferentialul central blocal ajuta pe suprafete alunecoase deoarece ambele punti vor beneficia de un cuplul egal ca sa fie "pregatite" oricand sa propulseze automobilul.

Share this post


Link to post

Diferențialul blocat însemna viteza egala pe cele doua punți indiferent de aderenta. Dacă una are 0% aderenta și ailaltă 100%, la fel e și cuplul. Dacă întâmplător punțile au aderenta egala, atunci ai 50-50. Pur întâmplător.

 

Diferențial deschis însemna cuplu egal pe cele doua punți (care poate fi și 0).

 

Însă confuzia ta e absolut scuzabila, pentru ca este întreținută de publicitatea auto.

De asta cred ca trebuie puțina semantica.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

James...diff blocat=puterea de la cardan e transmisa EGAL intre ROTI!Sunt unele modele care se autoblochează,se blocheaza electronic sau cu maneta.La Hyundai nu e cazul!E mai simpla decat pare transmisia la SF.Cutie viteze-cutie transfer-grup spate(cuplat sau nu electric).Si il cupleaza la nevoie nu ESP ci TCS(traction control syst).Ma repet,nu are cum sa existe procent de tractiune fata-spate decat fata si zero spate sau 50-50 cu Lock apasat sau activat automat de TCS atunci cand simte nevoia.Râd cand aud 70 fata 30 spate.Nu are cum!!!!Am petrecut zile intregi studiind sistemul si sub masina si pe ecran.Credeti-ma ca e asa cum zic eu.La o electrocupla care are doar 2 pozitii-On /Off nu ai ce sa comanzi procentaj la tractiune...In plus daca difful ar fi blocabil,nu ai putea sa intorci masina de pe loc.La unele suv-uri sau Crossover-e au un buton cu 3 pozitii:2wd-fata cu tcs decuplat,auto-Tcs decide cand cupleaza spatele si 4wd(in cazul nostru Lock) cu Tcs activ si grup cuplat,deci Trage si FATA si SPATELE.Acest sistem se decupleaza automat peste o anumita viteza.In cazul SF sau Tucson primele 2 pozitii sunt preluate de Tcs si/sau Esp,ramanand doar Lock.Cutia de transfer-transfera cuplu pe spate tot timpul.Transmisia in ea se face pe pinioane sau lanț.Simplu ca buna ziua.

https://youtu.be/dfCCkYfsUxE

Iata un exemplu ca nu exista pe SF sau tucson chiar generatii mai noi diff blocant,ca distributia fata spate exista dar grupul isi face treaba pentru care a fost creat-transmite forta si viteza catre roata cu mai putina aderenta si rotile se pot roti individual.

Practic,daca una sau 2 roti sunt pe gheata si celelalte pe asfalt curat...te poate face de rusine...cu toate butoanele existente sau inexistente.E SUV,nu offroader,unde ai vreo 3 maciuci sub bord in care mesteci.

Share this post


Link to post

Puterea însemna cuplu x viteza unghiulara.

La diff blocat, VITEZA (unghiulara) pe "ieșiri" e aceeași. VITEZA, nu puterea.

 

Cu diferențialul blocat rotile se învârt cu aceeași VITEZA chiar dacă una e pe asfalt și cealaltă in aer.

Însă aia din aer are cuplu 0 pe ea. Și întâmplător și puterea.

Dacă nu ma crezi ca o roata în aer consuma/transmite fix 0 putere cred ca n-are sens sa mai discutam. Sau suntem pe punctul sa descoperim o metoda revoluționară de locomoție. Una care trimite la muzeu tracțiunea integrala.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Corect!Ai dreptate!ceea ce zici tu e perfect adevarat!Vroiam doar sa scot la lumina ca nu avem pe SF diff blocabil si 4wd permanent.Doar permanent monitorizat...restul nu vreau sa se transforme intr-o discutie interminabilă.Da,ai dreptate,viteza roții e la fel la un diff blocat.Si cand e in aer la fel se invarte dar fara cuplu.Ceea ce vroiam sa zic e ca din grup pleaca aceeasi viteza si cuplu.Ca apare aderenta sau nu,aici e neintelegerea si e ipotetica in functie de ce e sub roata.

Share this post


Link to post

James...diff blocat=puterea de la cardan e transmisa EGAL intre ROTI!Sunt unele modele care se autoblochează,se blocheaza electronic sau cu maneta.La Hyundai nu e cazul!E mai simpla decat pare transmisia la SF.Cutie viteze-cutie transfer-grup spate(cuplat sau nu electric).Si il cupleaza la nevoie nu ESP ci TCS(traction control syst).Ma repet,nu are cum sa existe procent de tractiune fata-spate decat fata si zero spate sau 50-50 cu Lock apasat sau activat automat de TCS atunci cand simte nevoia.Râd cand aud 70 fata 30 spate.Nu are cum!!!!Am petrecut zile intregi studiind sistemul si sub masina si pe ecran.Credeti-ma ca e asa cum zic eu.La o electrocupla care are doar 2 pozitii-On /Off nu ai ce sa comanzi procentaj la tractiune...In plus daca difful ar fi blocabil,nu ai putea sa intorci masina de pe loc.La unele suv-uri sau Crossover-e au un buton cu 3 pozitii:2wd-fata cu tcs decuplat,auto-Tcs decide cand cupleaza spatele si 4wd(in cazul nostru Lock) cu Tcs activ si grup cuplat,deci Trage si FATA si SPATELE.Acest sistem se decupleaza automat peste o anumita viteza.In cazul SF sau Tucson primele 2 pozitii sunt preluate de Tcs si/sau Esp,ramanand doar Lock.Cutia de transfer-transfera cuplu pe spate tot timpul.Transmisia in ea se face pe pinioane sau lanț.Simplu ca buna ziua.

https://youtu.be/dfCCkYfsUxE

Iata un exemplu ca nu exista pe SF sau tucson chiar generatii mai noi diff blocant,ca distributia fata spate exista dar grupul isi face treaba pentru care a fost creat-transmite forta si viteza catre roata cu mai putina aderenta si rotile se pot roti individual.

Practic,daca una sau 2 roti sunt pe gheata si celelalte pe asfalt curat...te poate face de rusine...cu toate butoanele existente sau inexistente.E SUV,nu offroader,unde ai vreo 3 maciuci sub bord in care mesteci.

Da, destul de concret, pacat , inca vezi in anunturi de vanzare ca are diferential blocabil...

Share this post


Link to post

Am gasit astazi pe computerul de la servici, erorile scanate anul trecut :

 

4WD (4WD electronics) - Diagnose (4 coduri de defect)

 

P1771 - Schimbare pozitie

- Intermitent

 

P1780 - Senzor cu revenire

- Intermitent

 

P1782 - Senzor de pozitie actuator

- Intermitent

 

U0100 - Comunicatie intrerupta cu ECM/PCM "A"

- Intermitent

 

Ce am gasit ptr ele pe net:

 

P1771 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2012/10/P1771/

P1780 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2010/10/P1780/

P1782 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2012/10/P1782/

U0100 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2011/10/U0100/

Share this post


Link to post

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

Share this post


Link to post

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

Eu nu am probleme tehnice vizibile, la mine masina trage spatele fara probleme (ii drept ca nu am abuzat). Insa ciudat este ca atunci dupa ce le-am sters au aparut din nou. Tocmai de asta eu credeam ca e probelema in zona diferentialului blocant (care de fapt nici nu exista) si ca masina functioneaza doar 4x4 auto.Acum m-am lamurit cum functioneaza , dar daca eroare persita , inseamna ca e ceva cred pe acolo...desi la toate codurile mele apare "Intermitent".

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

La tine para problema de natura fizica, uite mai jos un link , ptr kia dar este acelasi sitem :

 

https://www.kia-forums.com/2014-2015-sorento-forum/330306-4wd-failure-fault-codes-p1831-p1832.html

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post

Pauncata,cred ca e vreo mufa.Poate chiar mufa de la bobina grupului.S-ar putea ca Ecu sa nu vada tot timpul bobina prezenta.Curata mufa de la grup.Eventual masoar-o sa nu fie in scurt sau intrerupta.Daca totul e ok jos,posibil problema electrica.O mufa face figuri.

https://youtu.be/bJ1yVcvtiCk

Care vrea sa isi schimbe uleiul din electrocupla...are aici ce si cum!

Share this post


Link to post

Pauncata,cred ca e vreo mufa.Poate chiar mufa de la bobina grupului.S-ar putea ca Ecu sa nu vada tot timpul bobina prezenta.Curata mufa de la grup.Eventual masoar-o sa nu fie in scurt sau intrerupta.Daca totul e ok jos,posibil problema electrica.O mufa face figuri.

Care vrea sa isi schimbe uleiul din electrocupla...are aici ce si cum!

Am sa merg la mecanic prin februarie si ma uit atunci. Multumesc de sfat!

Share this post


Link to post

Salutare , dupa un timp mai indelungat in care nu am mai intrat pe forum . Dupa Destule Santa Fe uri 2 rezolvate , m am gandit sa postez rezolvarile la Santa Fe 3 . Problema 4x4 rezolvata , client multumit . Nu prea sunt lasat sa arunc mai multe poze...

0A9C2B57-B2C8-42E4-8B1A-48DB052D95E9.jpeg

783AEC55-BF01-4BF9-B7A4-DFDBF69E5F44.jpeg

Share this post


Link to post

clientul cu sf3 sunt eu. multumit de treaba, multumesc Luckylove; o sa vedem la iarna cat ma distrez cu ea

Share this post


Link to post
On 6/28/2020 at 4:36 PM, luckylove said:

Salutare , dupa un timp mai indelungat in care nu am mai intrat pe forum . Dupa Destule Santa Fe uri 2 rezolvate , m am gandit sa postez rezolvarile la Santa Fe 3 . Problema 4x4 rezolvata , client multumit . Nu prea sunt lasat sa arunc mai multe poze...

0A9C2B57-B2C8-42E4-8B1A-48DB052D95E9.jpeg

783AEC55-BF01-4BF9-B7A4-DFDBF69E5F44.jpeg

Salut,

Este problema cu electrocuplajul?

Am si eu erorile de mai sus, P1831+P1832.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Sunt detinator de Santa fe 4x4 cutie automata , an 2014. Recent am avut si eu problema cu 4x4 .. am ramas doar cu tractiune pe fata ...... Am incercat pe la reprezentante in Constanta si am ramas doar cu programare ... dupa 2 saptamani pentru constatare vizuala .... cu toate ca le am explicat ca nu se invarte cardanul ... deci nu se transmite nimic in spate ( si au dat niste scoruri gen 2800 lei doar schim ulei si filtru cutie de viteza ... de restul se vorbea la final ...)... noroc ca am găsit un mecanic bun .... (lucreaza la o reprezentanta la alta marca ....) si a dat jos cardanul, cutia de transfer (si am vazut problema ... se uzasera dinții de la cupla din cutia de viteza ) ... astfel ... au urmat date jos .... cutia de viteza  ...desfacuta in doua ... schimbat acea cupla .. schimbat filtru ulei si ulei cutie (daca tot era data jos .. ca nu se poate schimba altfel filtrul de ulei)... cateva semeringuri (la cererea mea ) ... si masina este ok acum ...merge 4x4 . Am schimbat si uleiul in cutia de transfer ...si dif. Spate.

Am avut noroc ca pinionul de la cutia de transfer nu avea uzura ... ( este foarte scump 5800 lei parca  ... cam cat cutia de transfer care este .... 6500 lei)

Ca si costuri ... 

Cupla cutie 650 lei

Ulei cutie original ..7 ltr x 90 lei = 630 lei

Filtru ulei cutie original 150 lei

Semeringuri ... 170 lei

Ulei la cutia de tranfer si dif spate .. 100 lei

Manopera 2000 lei

Daca este cineva interesat de alte informatii ...

Tel 0723577449

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor ... sunt la al doilea electro - vasco - cuplaj (aka diferential central, cu multe ghilimele) rupt pe SF III 2013 (2.2 dti). Primul l-am rupt la plecarea de pe loc in intersectie cu scartait de roti si viraj dreapta, al doilea l-a fel doar ca cu pecat stanga. Efectiv se rupe acea sudura din interiorul lui.
Dupa ce l-am rupt pe al doilea l-am dat pe primul la sudat si acum sunt pe cale sa il pun la loc pe masina.
As vrea sa stiu daca are cineva codurile de semeringuri (fata spate / vezi poze) ca sa le si schimb daca tot e desfacut.
Multumesc.

IMG_20201016_120856.jpg

IMG_20201016_120926.jpg

IMG_20201016_120929.jpg

Share this post


Link to post
On 7/31/2020 at 9:45 AM, vladbogdan said:

Salut,

Este problema cu electrocuplajul?

Am si eu erorile de mai sus, P1831+P1832.

Salut . Aici a fost problema cu carcasa diferential din cutia de viteze 

Share this post


Link to post

Salutare,

Am rezolvat problema 4x4, la mine era la electrocuplaj, acea sudura din videoul de mai sus.

Nu are niciun sens sa schimbati piesa, e efectiv cordon de sudura prea subtire. Inlocuirea si montarea piesei se ducea spre 10000 lei la Hyundai.

Am gasit un service bun care m-a rezolvat la o zecime din pret.

PM daca doriti contactul.

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...