Jump to content
NotDexter

Probleme 4 x 4

Recommended Posts

4x4 permanent = diferential central (deschis sau autoblocant), SF nu are asa ceva pe nicio generatie mai putin SF1 non VGT si v6. Restul sunt semipermanente cu cuplaj central, diversi fabricanti - Borg Warner, Jtekt, Magna - (spatele angajat circa 5%, tractiune TOD), nu au autoblocante pe spate niciunele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferențial blocat = oricât între 100%-0% sau 0%-100% funcție de aderenta.

50-50 indiferent de aderenta e diferențial deschis (care pune cuplu egal pe cele doua "ieșiri", iar dacă una rămâne fără aderenta/cuplu rămâne fără cuplu și cealaltă)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu facem semantica Maitre. La SF cuplaj blocat inseamna legatura rigida intre cutia de transfer si diferentialul spate. Nu stiu cum e la Magna dar la BW si Jtekt asta se face cu o cama si o bila care cad intr-o pozitie si blocheaza ambreiajele. Se dezangajeaza automat la 40 de km/h si intra in Auto (nu in 2WD) dupa care sub 40 reintra in Lock. Restul e avioane.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba eu cred ca un pic de semantica e necesara, mai ales ca inclusiv prin broșurile scoase de constructori sunt de multe ori abuzuri de limbaj.

Absolut, un cuplaj blocat, ca și un diferențial blocat, leagă rigid cele doua ieșiri. Iar distribuția cuplului poate fi literalmente ORICARE.

 

Un cuplaj deblocat însemna 4x2. În momentul ala ai cuplu pe doua roti (iar dacă diferențialul pe punte e deschis, cuplu egal pe ele).

 

Diferența apare când ai diferențial central. La ala indiferent ca e blocat sau deschis, ai cuplu pe toate rotile. Egal pe cele doua punți dacă e deschis, și orice distribuție (vezi punctul principal) dacă e blocat, însă cu sau fără electronica întotdeauna toate cele 4 roti au cuplu pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, le-ai incurcat. Diferential deschis este acela care repartizeaza diferit cuplul catre punti. Practic, face ce face un diferential de pe o punte, pentru a asigura o diferenta de rotatie intre cele doua roti (utila cand abordezi un viraj). Cel central asigura o diferenta de rotatie intre cele doua punti. Diferentialele trebuie sa ramana deschide atunci cand se ruleaza pe suprafete aderente, tocmai pentru a nu exista tensiune mecanica in transmisie si pentru a permite rularea independenta a puntilor si rotilor atunci cand se abordeaza viraje, spre exemplu.

Diferentialul central blocat insemna o repartizare egala intre cele doua punti a cuplului motor. Diferentialul central blocal ajuta pe suprafete alunecoase deoarece ambele punti vor beneficia de un cuplul egal ca sa fie "pregatite" oricand sa propulseze automobilul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferențialul blocat însemna viteza egala pe cele doua punți indiferent de aderenta. Dacă una are 0% aderenta și ailaltă 100%, la fel e și cuplul. Dacă întâmplător punțile au aderenta egala, atunci ai 50-50. Pur întâmplător.

 

Diferențial deschis însemna cuplu egal pe cele doua punți (care poate fi și 0).

 

Însă confuzia ta e absolut scuzabila, pentru ca este întreținută de publicitatea auto.

De asta cred ca trebuie puțina semantica.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

James...diff blocat=puterea de la cardan e transmisa EGAL intre ROTI!Sunt unele modele care se autoblochează,se blocheaza electronic sau cu maneta.La Hyundai nu e cazul!E mai simpla decat pare transmisia la SF.Cutie viteze-cutie transfer-grup spate(cuplat sau nu electric).Si il cupleaza la nevoie nu ESP ci TCS(traction control syst).Ma repet,nu are cum sa existe procent de tractiune fata-spate decat fata si zero spate sau 50-50 cu Lock apasat sau activat automat de TCS atunci cand simte nevoia.Râd cand aud 70 fata 30 spate.Nu are cum!!!!Am petrecut zile intregi studiind sistemul si sub masina si pe ecran.Credeti-ma ca e asa cum zic eu.La o electrocupla care are doar 2 pozitii-On /Off nu ai ce sa comanzi procentaj la tractiune...In plus daca difful ar fi blocabil,nu ai putea sa intorci masina de pe loc.La unele suv-uri sau Crossover-e au un buton cu 3 pozitii:2wd-fata cu tcs decuplat,auto-Tcs decide cand cupleaza spatele si 4wd(in cazul nostru Lock) cu Tcs activ si grup cuplat,deci Trage si FATA si SPATELE.Acest sistem se decupleaza automat peste o anumita viteza.In cazul SF sau Tucson primele 2 pozitii sunt preluate de Tcs si/sau Esp,ramanand doar Lock.Cutia de transfer-transfera cuplu pe spate tot timpul.Transmisia in ea se face pe pinioane sau lanț.Simplu ca buna ziua.

https://youtu.be/dfCCkYfsUxE

Iata un exemplu ca nu exista pe SF sau tucson chiar generatii mai noi diff blocant,ca distributia fata spate exista dar grupul isi face treaba pentru care a fost creat-transmite forta si viteza catre roata cu mai putina aderenta si rotile se pot roti individual.

Practic,daca una sau 2 roti sunt pe gheata si celelalte pe asfalt curat...te poate face de rusine...cu toate butoanele existente sau inexistente.E SUV,nu offroader,unde ai vreo 3 maciuci sub bord in care mesteci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puterea însemna cuplu x viteza unghiulara.

La diff blocat, VITEZA (unghiulara) pe "ieșiri" e aceeași. VITEZA, nu puterea.

 

Cu diferențialul blocat rotile se învârt cu aceeași VITEZA chiar dacă una e pe asfalt și cealaltă in aer.

Însă aia din aer are cuplu 0 pe ea. Și întâmplător și puterea.

Dacă nu ma crezi ca o roata în aer consuma/transmite fix 0 putere cred ca n-are sens sa mai discutam. Sau suntem pe punctul sa descoperim o metoda revoluționară de locomoție. Una care trimite la muzeu tracțiunea integrala.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!Ai dreptate!ceea ce zici tu e perfect adevarat!Vroiam doar sa scot la lumina ca nu avem pe SF diff blocabil si 4wd permanent.Doar permanent monitorizat...restul nu vreau sa se transforme intr-o discutie interminabilă.Da,ai dreptate,viteza roții e la fel la un diff blocat.Si cand e in aer la fel se invarte dar fara cuplu.Ceea ce vroiam sa zic e ca din grup pleaca aceeasi viteza si cuplu.Ca apare aderenta sau nu,aici e neintelegerea si e ipotetica in functie de ce e sub roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

James...diff blocat=puterea de la cardan e transmisa EGAL intre ROTI!Sunt unele modele care se autoblochează,se blocheaza electronic sau cu maneta.La Hyundai nu e cazul!E mai simpla decat pare transmisia la SF.Cutie viteze-cutie transfer-grup spate(cuplat sau nu electric).Si il cupleaza la nevoie nu ESP ci TCS(traction control syst).Ma repet,nu are cum sa existe procent de tractiune fata-spate decat fata si zero spate sau 50-50 cu Lock apasat sau activat automat de TCS atunci cand simte nevoia.Râd cand aud 70 fata 30 spate.Nu are cum!!!!Am petrecut zile intregi studiind sistemul si sub masina si pe ecran.Credeti-ma ca e asa cum zic eu.La o electrocupla care are doar 2 pozitii-On /Off nu ai ce sa comanzi procentaj la tractiune...In plus daca difful ar fi blocabil,nu ai putea sa intorci masina de pe loc.La unele suv-uri sau Crossover-e au un buton cu 3 pozitii:2wd-fata cu tcs decuplat,auto-Tcs decide cand cupleaza spatele si 4wd(in cazul nostru Lock) cu Tcs activ si grup cuplat,deci Trage si FATA si SPATELE.Acest sistem se decupleaza automat peste o anumita viteza.In cazul SF sau Tucson primele 2 pozitii sunt preluate de Tcs si/sau Esp,ramanand doar Lock.Cutia de transfer-transfera cuplu pe spate tot timpul.Transmisia in ea se face pe pinioane sau lanț.Simplu ca buna ziua.

https://youtu.be/dfCCkYfsUxE

Iata un exemplu ca nu exista pe SF sau tucson chiar generatii mai noi diff blocant,ca distributia fata spate exista dar grupul isi face treaba pentru care a fost creat-transmite forta si viteza catre roata cu mai putina aderenta si rotile se pot roti individual.

Practic,daca una sau 2 roti sunt pe gheata si celelalte pe asfalt curat...te poate face de rusine...cu toate butoanele existente sau inexistente.E SUV,nu offroader,unde ai vreo 3 maciuci sub bord in care mesteci.

Da, destul de concret, pacat , inca vezi in anunturi de vanzare ca are diferential blocabil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit astazi pe computerul de la servici, erorile scanate anul trecut :

 

4WD (4WD electronics) - Diagnose (4 coduri de defect)

 

P1771 - Schimbare pozitie

- Intermitent

 

P1780 - Senzor cu revenire

- Intermitent

 

P1782 - Senzor de pozitie actuator

- Intermitent

 

U0100 - Comunicatie intrerupta cu ECM/PCM "A"

- Intermitent

 

Ce am gasit ptr ele pe net:

 

P1771 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2012/10/P1771/

P1780 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2010/10/P1780/

P1782 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2012/10/P1782/

U0100 - http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/18/2011/10/U0100/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

Eu nu am probleme tehnice vizibile, la mine masina trage spatele fara probleme (ii drept ca nu am abuzat). Insa ciudat este ca atunci dupa ce le-am sters au aparut din nou. Tocmai de asta eu credeam ca e probelema in zona diferentialului blocant (care de fapt nici nu exista) si ca masina functioneaza doar 4x4 auto.Acum m-am lamurit cum functioneaza , dar daca eroare persita , inseamna ca e ceva cred pe acolo...desi la toate codurile mele apare "Intermitent".

Probleme si la mine la 4X4.

 

La mine apar urmatoarele erori: P1831 + P1832.

 

Interesant este ca daca ii sterg erorile, spatele trage cateva secunde.

La tine para problema de natura fizica, uite mai jos un link , ptr kia dar este acelasi sitem :

 

https://www.kia-forums.com/2014-2015-sorento-forum/330306-4wd-failure-fault-codes-p1831-p1832.html

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pauncata,cred ca e vreo mufa.Poate chiar mufa de la bobina grupului.S-ar putea ca Ecu sa nu vada tot timpul bobina prezenta.Curata mufa de la grup.Eventual masoar-o sa nu fie in scurt sau intrerupta.Daca totul e ok jos,posibil problema electrica.O mufa face figuri.

https://youtu.be/bJ1yVcvtiCk

Care vrea sa isi schimbe uleiul din electrocupla...are aici ce si cum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pauncata,cred ca e vreo mufa.Poate chiar mufa de la bobina grupului.S-ar putea ca Ecu sa nu vada tot timpul bobina prezenta.Curata mufa de la grup.Eventual masoar-o sa nu fie in scurt sau intrerupta.Daca totul e ok jos,posibil problema electrica.O mufa face figuri.

Care vrea sa isi schimbe uleiul din electrocupla...are aici ce si cum!

Am sa merg la mecanic prin februarie si ma uit atunci. Multumesc de sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare , dupa un timp mai indelungat in care nu am mai intrat pe forum . Dupa Destule Santa Fe uri 2 rezolvate , m am gandit sa postez rezolvarile la Santa Fe 3 . Problema 4x4 rezolvata , client multumit . Nu prea sunt lasat sa arunc mai multe poze...

0A9C2B57-B2C8-42E4-8B1A-48DB052D95E9.jpeg

783AEC55-BF01-4BF9-B7A4-DFDBF69E5F44.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

clientul cu sf3 sunt eu. multumit de treaba, multumesc Luckylove; o sa vedem la iarna cat ma distrez cu ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...