Jump to content
NotDexter

Probleme 4 x 4

Recommended Posts

Salut,

Detin un Grand Santa Fe din 2014, si de ceva timp am observat ca nu mai cupleaza 4 x 4. Nu am fost avertizat de niciun martor din bord. Am facut diagnoza, rezultat fara nicio eroare. Mi s-a spus ca trebuie desfacute, pe rand, cutia de transfer apoi cutia de viteze. Ceva sfaturi? Multumesc!

Edited by NotDexter

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna detin si eu un santa fe 2007 si nu imi merge 4x4 daca stiti rezolvareava rog sa imi spuneti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur - e foarte simpla - du masina la un service competent si vei rezolva problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Vad ca multi proprietari de SF se plang de cuplajul 4x4 O fi vre-o problema din fabrica pentru ca nu cred ca toti au fortat masinile la maxim facand offroad

.Si eu la randul meu am avut probleme cu tractiunea la masina din semnatura si am rezolvat-o la service reprezentantei cu un cost de 2100 ron.

Problema a fost pinionul din diferential daca nu gresesc. Operatiunea a constat in ; dat cardan jos dinspre cutia de viteze, desfacut capacul , scos uleiul din cutie schimbat pinionul si niste semeringuri , montat cutie , pus ulei in cutie si proba de funtionare acum cateva zile cand a dat zapada. PS ; FUNTIONEAZAAAAAA. :dancer: Un ultim amanunt va spun cei de la servicve cand am dus-o prima oara la verificat au ridicat-o pe elevator si au invartit de cardan. Se invartea numai rotile din spate si normal era sa se invarte toate rotile dar mi-am dat seama ca cam stiau despre aceste problema pareau asa parca linistiti. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci a fost pinionul din cutia de transfer. Daca masina a fost abuzata in Lock, este piesa in care se descaraca tensiunile din transmisie si i se rup dintii.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect,e o problema cunoscută.In plus față de abuz in Lock,axul cutie de transfer rugineşte şi se duc nuturile(şanțurile)de pe ax.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pinionul diferential din cutia de viteze se duce . Nu incurcati cutia dd viteze cu cutia de transfer

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e si problema mea. Am demontat cutia de transfer si e dus pinionul de la cutie. Imi poate recomanda cineva un service unde s putea rezolva problema. Mentionez ca e automata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Vad ca multi proprietari de SF se plang de cuplajul 4x4 O fi vre-o problema din fabrica pentru ca nu cred ca toti au fortat masinile la maxim facand offroad

.Si eu la randul meu am avut probleme cu tractiunea la masina din semnatura si am rezolvat-o la service reprezentantei cu un cost de 2100 ron.

Problema a fost pinionul din diferential daca nu gresesc. Operatiunea a constat in ; dat cardan jos dinspre cutia de viteze, desfacut capacul , scos uleiul din cutie schimbat pinionul si niste semeringuri , montat cutie , pus ulei in cutie si proba de funtionare acum cateva zile cand a dat zapada. PS ; FUNTIONEAZAAAAAA. :dancer: Un ultim amanunt va spun cei de la servicve cand am dus-o prima oara la verificat au ridicat-o pe elevator si au invartit de cardan. Se invartea numai rotile din spate si normal era sa se invarte toate rotile dar mi-am dat seama ca cam stiau despre aceste problema pareau asa parca linistiti. :unsure:

2100 ron a fost manopera sau toata treaba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata lucrarea piese+manopera. Din ce tin minte parca mi-a spus ca manopera este undeva in jur de 500 ron

Edited by danutzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

La mine butonul de "lock" este decorativ . I-mi apare in bord ca se activeaza lock cand apas butonul aferent, dar in realitate masina functioneaza intr-un mod automat de distribuire a tractiunii pe toate cele 4 roti dupa cum are nevoie , ca si atunci cand nu este atcivat de altfel (anulez de fiecare data si ESP cand activez lock). Am facut o scanare anul trecut tester mai performant a unui coleg de munca si pe cutie si motor absolut nici un fel de erori, dar parca gasise ceva de un actuator si nu mai stiu ce erori pe partea de 4x4 (vre-o 2 sau 4 erori dar legate de 4x4)...in fine nu ma deranjeaza asa tare, trage oricum 4x4 dar automat, .Insa in toamna trecuta m-am dus cu prieten cu peridocul sa il ajut sa scoata salupa de la Dunare (1600 kg) si m-am facut de ras :) . A venit cineva cu ford ranger cu motor de 2.2 (ii drept cu cauciucuri cramponate usor ,control viteza si lock funtcional) si m-a facut a doua oara de ras :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel lock nu iti blocheaza grupul pe spate.Poate patina 1 roata daca are aderenta mai slaba.Cu ajutorul acelui buton cuplezi grupul,dar tractiunea pe cele 4 roti depinde de aderenta si nu e egala.Atat.Are o electrocupla actionata de buton.Deci nu confunda marfa cu ambalajul.Ca sa tragi ceva serios sau sa faci offroad,iti trebuie grup cu LSD cel putin,daca nu cu blocare si reductor pe cutie.De asta a luat a ta bătăiță de la ford.Avea reductor si probabil grup cu Lsd sau blocabil.A ta e SUV,deci nu se compara cu un offroader...Cu alte cuvinte,Lock nu face decat sa cupleze grupul spate,care face ce vrea el in functie de aderenta.Si nu uita ca nu ai reductor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel lock nu iti blocheaza grupul pe spate.Poate patina 1 roata daca are aderenta mai slaba.Cu ajutorul acelui buton cuplezi grupul,dar tractiunea pe cele 4 roti depinde de aderenta si nu e egala.Atat.Are o electrocupla actionata de buton.Deci nu confunda marfa cu ambalajul.Ca sa tragi ceva serios sau sa faci offroad,iti trebuie grup cu LSD cel putin,daca nu cu blocare si reductor pe cutie.De asta a luat a ta bătăiță de la ford.Avea reductor si probabil grup cu Lsd sau blocabil.A ta e SUV,deci nu se compara cu un offroader...Cu alte cuvinte,Lock nu face decat sa cupleze grupul spate,care face ce vrea el in functie de aderenta.Si nu uita ca nu ai reductor!

Mai am fiat sedici pe benzina 1.6 4x4 (de fapt suzuki sx4) si are un buton care trei pozitii : 1- 2x4 (numai fata) . 2- mod auto 4x4 (distribuie forta dupa necesar). 3- lock.

Atunci cand cuplez lock trag toate 4 rotile la fel indiferent de teren,fara sa ramana una pe loc si altele sa se invarta cum este pe auto. Se simte efectiv si in masina asta,cand trec de pe auto pe lock dar am si urmarit-o indelung in ambele situatii.

Asta sincer asteptam si de la SF.

OK . am inteles ca nu are reductor ,inteleg ce vrei sa spui ca blocheaza. Dar el ce blocheaza la mine efectiv cand e pe lock? Fiindca la mine face la fel si cu el si fara..

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari. Lock ajuta la blocarea modului de distribuire al cuplului către punți. Dacia in modul Auto acesta este distribuit automat, in funcție de necesitați, intre punțile fata si spate, in modul Lock acesta distribuie cuplul in proporție de 50/50% fata/spate.

Practic, simulează modul 4x4 Hi disponibil la mașinile 4x4 care dispun de o cutie de transfer cu reductor.

Diferența intre Fiatul tău și Hyundai este posibil sa fie data de modul in care funcționează controlul tracțiunii, acesta dictând modul in care este transmis cuplul pe fiecare roata.

Comparând sistemul de control al tracțiunii disponibil pe Santa Fe și pe Land Rover, spre exemplu, este clar ca cel de pe Santa Fe nu este construit/configurat sa răspundă la fel de eficient (sa infraneze roata care a pierdut aderenta pentru a transfera cuplul catre roata cu aderenta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa e cu fiatul meu 4x4 si asta asteptam si de santa fe:

 

Asta este ....daca este alt sistem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ai un defect si diferentialul central (banuiesc ca e diferential daca zici ca are 4x4 "automat") un e blocat de electronica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferential central este mult spus James.

 

Spre deosebire de o configuratie clasica, in care motorul este asezat longitudinal, apoi este atasata cutia de viteze, mai apoi o cutie de transfer (care poate contine sau nu in ea un diferential central si care poate face parte sau nu tot din cutia de viteze) si mai apoi cate un ax cardanic si cate un diferential pentru fiecare punte, in cazul multor sisteme 4x4 noi, din motive economice si din lipsa de spatiu, se opteaza pentru o configuratie de tip tractiune fata, cu motor amplasat transversal, in a carui cutie de viteze de tip tractiune fata se monteaza cateva pinioane in plus si apoi se ataseaza un cardan care merge catre diferentialul spate.

 

Acea simulare a unui diferential central este realizata de catre un dispozitiv (vasco cuplaj sau cuplaj electric) montat la intrarea in diferentialul spate. Acest tip apare pe Santa Fe, Tucson, IX35.

 

Avantajul configuratiei clasice este ca poate transmite in majoritatea timpului cuplul motor catre puntea spate. In cazul unei configuratii economice, precum cea mentionata, masina va rula majoritar ca tractiune fata.

 

De aici si razboiul intre fanii xdrive / 4 matic / quattro. Din pacate ei sunt doar fani ai unor marci si se razboiesc din dragoste fata de un brand, fara sa stie de fapt diferente reale intre sisteme si de ce unele sunt superioare celorlalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are diferential central.Doar cutie de transfer.Legatura cu diferentialul spate e prin cardan si o electrocupla.Cand e decuplat spatele nu trage.Cardanul se invarte dar pana la grup.Cand actionezi lock electrocuplajul leaga diferentialul de transmisie si atunci trage fata-spate.Mai e un sistem dupa electrocupla cu un set de ambreiaje in ulei.Practic acest ambreiaj un ulei cupleaza sau decupleaza diferentialul spate,dupa electrocuplaj.TCS simte cand patineaza si cupleaza automat spatele.Adica cupleaza Lock cand e nevoie.Dar daca diferentialul nu e Lsd(limited slip diff),va patina o roata iar cealalta nu va trage.Daca dif e cu LSD,(trebuie ulei special la schimb),rotile vor trage egal pe spate indiferent daca are sau nu aderenta.Referitor la acest grup cu Lsd,unele au,altele nu.Nu stiu daca e dotare sau nu.Am avut probleme cu grupul,la electrocupla am desfacut si reparat singur,deci am retinut cum functioneaza 4wd la Hyundai.Faptul ca uneori se comporta ca un 2 wd sau patineaza o roata si implicit nu mai trage puntea nu inseamna ca e defect...e doar un SUV!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă are viscocuplaj înseamnă că nu-i 4x4 permanent. M-a indus în eroare acela "oricum trage 4x4 dar automat"

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu sa SF 1 sunt 3 sisteme-4wd permanent,4wd cu electrocupla si 4wd cu electrocupla si LSD.La SF2,ai ultimele 2 de mai sus.Electrocupla se decupleaza la viteze de peste 60 km/h automat si e 2wd.La fel Sf2,Tucson si probabil alte modele.Practic masina alege modul 2wd sau 4 wd cand vrea.Cand ai nevoie,apesi lock si e 4wd.Dar,acel lock,ma repet,nu inseamna diff blocabil,ci doar cupleaza si spatele.

Si Tcs poate cupla spatele la nevoie.E 4wd permanent pana la o anumita viteza.Cand pornesti de pe loc e 4wd intotdeauna.Pe autostrada e 2wd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, este un 4x4 permanent. In cazul in care Lock nu este activat, ESP-ul cupleaza temporar, pana cand sesizează ca masina nu mai pierde aderenta, diferentialul spate.

Conform prezentarii oficiale a Santa Fe-ului 2, cuplul este transmis periodic catre puntea spate, intr-un oarecare procent, in functie de nevoi. Spre exemplu, in viraje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă are viscocuplaj înseamnă că nu-i 4x4 permanent. M-a indus în eroare acela "oricum trage 4x4 dar automat"

Am numit generic "4x4 automat" , in sensul in care eu stiam ca e 4x4 permanent. Am tot auzit ca este 70 % fata si restu spate si etc.. si cand e lock activat , se face 50 % fata 50% spate . Chiar si asa dupa cum spune faga_nelu ca functioneaza, pot considera ca este un 4x4 automat atat timp cat totusi cupleaza spatele cand are nevoie .

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...