Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Gabi C

Cauciucuri de iarna Tucson

Recommended Posts

Iarna care vine este prima iarna cu " noul " meu Tucson.

 

Luna asta as vrea sa imi cumpar cauciucurile de iarna si m-am gindit sa imi iau un model ce are si optiunea "runflat".

Jentile masinii sint pe 19 , am senzori de presiune in roti ( nu stiu daca asta conteaza sau nu in alegerea pneurilor}.

 

M-am gindit sa aleg modelul acesta :

 

 

https://www.reifendiscount.de/de/reifenprofile/pirelli/winter-sottozero-3-xl-rft-/7-60-re6305.html?itemnumber=6026680&sat=false&ffs=false

 

Multumesc anticipat pentru sugestii si recomandari .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am renuntat la runflat la doua masini care vin din fabrica cu runflat si tu vrei sa-ti pui fara sa te oblige nimeni runflat?

Sunt grele, rigide, zgomotoase, la diametre mari ale jantei greu de montat si demontat. Nu se pot repara cu snur sau petic. Ai facut pana, schimbi anvelopa.

Da, au avantajul ca daca ai facut pana, poti merge cu el pe pana.

In ultimii 20 de ani nu am facut nicio pana ca sa trebuiasca sa schimb roata. Am kit de pana, compresor, spuma, snur (9lei setul in Dedeman) si m-am descurcat totdeauna si nici macar nu vorbesc de experiente onroad ci offroad.

Asa ca in locul tau m-as mai gandi.

 

Eu am luat jante pe 17 si anvelope 225/60 R17 GoodYear de iarna, de SUV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de informatie.

Sincer nu am avut niciodata runflat si asta e si motivul principal pentru care va cer sfatul.

Este si asta o solutie sa iau jante si anvelope pe 17 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La runflat senzorii sunt obligatorii pentru ca altfel risti sa nu descoperi penele in timp real. Alte dezavantaje ar fi pretul, deteriorarea confortului si imposibilitatea repararii flancului anvelopei (nici la cele normale nu e recomandat dar la runflat e imposibil).

Personal nu vad un avantaj in runflat daca ai roata de rezerva sau loc de roata de rezerva sau portbagaj suficient de mare.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija unde schimbi anvelopele de pe jante daca optezi sa cumperi doar anvelopele, fara jante, si sa mentionezi intotdeauna ca ai jante cu senzori. Altfel, te poti trezi ca iti rupe senzorii cand dejanteaza anvelopa si e cam neplacut. Uite un ghid cu ce ar trebui sa faca:

 

Eu personal am optat pentru roti complete (jante, anvelope senzori) pe 17" (16" nu se poate pune pe masinile cu frana de mana electica):

Dezent TX 17x7, ET51

Senzori OEM (100$/4 buc de pe Ebay din Korea)

Nokian WR SUV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatii.

Clar renunt la ideea de runflat.

Am loc pentru roata de rezerva si mai mult ca sigur in timp voi cumpara una. Adevarul este ca inainte de Tucson am avut megane si in 200k km nu am facut nici o pana. Doar anul trecut cind am fost in Romania am luat o groapa ( era noapte si nu se vedea ) si am indoit janta . Dar in rest nu am avut evenimente . O sa vorbesc cu baietii de la servicele unde schimbam cauciucurile la renault de faptu ca masina asta are senzori de presiune.

Vorbeati intr-un comentariu mai sus ca trebuie sa fie pneuri de SUV ... E vreo diferenta fata de cele normale ?

Multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La dimensiunile si masa Tucsonului nu trebuie sa respecti decat indicele de sarcina.

Chiar daca pe anvelopa nu scrie SUV (unii constructori nu scriu asa ceva) este ok.


La runflat senzorii sunt obligatorii pentru ca altfel risti sa nu descoperi penele in timp real. ...

Vizual, nu dar cand mergi cu masina, garantat simti ca ai pana chiar si daca nu ai senzori. Face anvelopa ca toate alea.

Diferenta fata de o anvelopa clasica este ca rezista mai mult sa mergi cu ea pe pana dar de lasat si de facut zgomotul specific tot il face si asta runflat. Am distrus eu una in totalitate :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli face anvelope bune, in mod special modelele de varf dar nu te-as sfatui sa iei in calcul anvelopele lor de iarna. Mergi pe Continental, Dunlop sau GoodYear ca au scoruri mult mai bune si mai constante in teste.

Diferiti producatori de autovehicule au diverse anvelope ca prima echipare din fabrica pentru modelele produse de ei. Porsche, BMW, Mercedes, Audi, au anumite simboluri specifice in sensul asta. De exemplu BMW are o steluta... Probabil la asta se refera cu optimizarea aia pentru Audi dar... sa nu-ti imaginezi ca este o anvelopa mai buna decat altele ci trebuie inteles ca este anvelopa aleasa de acel producator si atat. Cam cum e cu uleiul de motor si pe capacul de la motor la ulei scrie Castrol, Elf sau Mobil1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati uitat de Michelin baieti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-a luat cineva . Probabil ca aveau doar citeva in stoc. Erau Good Year 245x45x19 , clasa B de consum , clasa B de frinare , 68 DB la zgomot iar pretul era de 188 euro pe bucata . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea le-am luat eu. Sunt in top in majoritatea testelor. Pretul tot cam asa.

https://www.goodyear.eu/ro_ro/consumer/tires/ultragrip_performancesuvgen-1.UGPERFSUG1.html

La fel de bune sunt si astea: https://www.dunlop.eu/ro_ro/consumer/tires/winter_sport_5.WINSPT5.html#

Continental (vezi ca sunt si TS860) https://www.continental-reifen.de/autoreifen/reifen/wintercontact-ts-850-p

 

Am pus linkurile direct pentru ca nu sunt spre magazine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Va puteti uita si la anvelopele Nexen. Au performante foarte bune si pret mult mai OK decat marcile mentionate in posturile anterioare. Si nu...nu sunt chinezarii. Mai nou, echipeaza din fabrica marci ca BMW, Skoda.

Eu folosesc aceasta marca atat pentru rotile de iarna cat si pentru cele de vara si nu am avut nici cea mai mica problema cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca remarca generala (nu ma refer la Nexen, zic asa in general) in unele cazuri diferenta dintre un pneu premium si o chinezarie ieftina nu e evidenta atunci cand se testeaza pneurile noi, ci dupa vre-un an doi. Alea premium facute din materiale de calitate imbatranesc (uneori) altfel decat alea facute cu materiale ieftine.

Unii din presa auto testat teoria asta pe pneuri uhp acum vreo 5-6 ani si tin minte ca o marca obscura (federal parca, insa posibil sa ma lase memoria) se batea de la egal la egal cu alea premium cand erau noi insa performantele se degradau mult mai tare odata ce imbatraneau. Acum nu bag mana in foc ca nu era "advertorial", insa teoria e plauzibila.... si poate o mai testeaza cineva :)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Federal

 

... o marca obscura (federal parca,...

Obscura zici?

 

  • Federal Corporation was founded in Taiwan, Jhongli in 1954 as a rubber company, producing its first tire in 1958. Initial tire exports commenced in 1965.
  • Technical cooperation with Bridgestone Tire Co. Ltd. began in 1960 and lasted for almost 20 years. From 1981 to 2000, the company switched to technical cooperation with Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (a.ca.a. Dunlop Tire Japan) which has given Federal the necessary technical capabilities and know-how to produce our own brand tires today.
  • First passenger radial tire (PCR) production was commenced in 1978. And in 1979 company shares listed publicly (IPO) offering significant increases in operation capital.
  • Federal Tires received Quality A Supplier Award in 1986, FORD Q1 Award in 1990 from Ford Motor Company, and GM/Opel Award for contribution in Opel Astra project from General Motors Corporation in 1990. Honda also issued a Quality award in 1993.
  • Federal has established a strong network of overseas distributors with more than a hundred national/regional representatives throughout 70+ countries and is still expanding.
  • Throughout its history, the company has never taken any loan and has always persisting on its own. One of the many great achievements with its prudent management is that the company has never suffered any loss in the past decade.

 

In rest, da, este corect ce spui.

 

Eu prefer sa nu fac economie la anvelope. Sunt singurul element de legatura dintre masina si mediul inconjurator. De acolo porneste siguranta.

 

Si companiile coreene gen Kumnho sau Hankook fac anvelope bune la preturi umane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam inca odata de linkuri .

 

Ma gindesc sa merg pe firme mai de top sa zic asa . Deocamdata ca exemplu cele de vara sint cele originale (Hankook ) si mi se par destul de zgomotoase .....

Nu stiu cit de realiste sint si indicatoarele sau clasele de consum si frinare afisate . As merge macar pe clasa C sau chiar B .

Tin minte ca si la Megane primele cauciucuri de iarna care mi le am " permis " au fost Debica. Decente ca si anvelope .

Apoi am trecut la Firestone . Alta poveste pe partea de zgomot , frinare .....mult mai bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de asemenea ce nu trebuie ignorat (din experienta proprie) este tara de provenienta a cauciucurilor, pentru ca acestea nu au calitate omogena. Ce vinde azi Dunlop si GY nu mai sunt de mult produse in vest si de aia sunt competitive la pret, dar calitatea nu e similara. Michelin sunt in general produse in DE iar la Pirelli si Conti sunt foarte multe sanse sa fie produse la Romanica.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit Goodyear Ultragrip 8 Performance XL EMT.Ma gindesc sa le iau astea .

 

PS Acu am vazut ca sint Run flat .....

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Ce vinde azi Dunlop si GY nu mai sunt de mult produse in vest si de aia sunt competitive la pret, dar calitatea nu e similara. Michelin sunt in general produse in DE iar la Pirelli si Conti sunt foarte multe sanse sa fie produse la Romanica.

Bullshit pe banda rulanta, nu te supara.

Dunlop, GY si Conti, numai Made in Germany am pe masini. Vrei sa-ti fac poze la anvelope sa-ti arat? Inclusiv un set complet Dunlop SP Sport RT2 cumparate luna trecuta si GY de iarna pentru Tucson la fel.

Iar ceea ce sustii cu "calitatea omogena" e asa... O alta parere personala pe care o spui.

 

Nu sunt fan Pirelli pentru ca desi fac anvelope foarte bune sunt sensibile la gropi si lovituri dar intereseaza-te ce profile de top fac in Romania care ajung pe Lamborghini si alte marci de gen. Sa nu mai spun ca tot in Romania se fac de peste 20 de ani componente de siguranta precum centuri, airbaguri sau interioare si alte cele de top pentru Mercedes, BMW, etc. Dar na, asa ne place noua unora sa credem ca in Germania totul e mai cu mot iar noi, romanii, suntem niste fraieri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rind nu ma jigni, nu sunt genul care scrie aici pentru ca e nevorbit.

In al doilea rind, daca tu crezi ca acele cauciucuri care ajung pe Lamborghini sunt totuna cu alea pe care dai tu 500 de lei pe bucata si le pui pe masina ta la nea Gigi in colt, imi e clar care e nivelul discutiei si ma retrag din ea, va doresc spor la cumparaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...