Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Reactor2015

# Roti de 17" sau 19" pe Tucson?

Recommended Posts

Multumesc pentru sugestii. Ma apuc de studiat! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

..si totusi? Care e motivul pt care ar trb sa NU stam cu jante/cauciucuri de 19" iarna? In afara de faptul ca s-ar zgaria jantele mai usor, sa zicem. Care e problema ..fizica..mecanica..tehnica..pt care "fugim" de rotile pe 19? Ma refer strict la sezonul de iarna, pt ca o comparatie generica 17 vs 19 am citit deja aici.

Edited by WYZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, iarna, suprafata de rulare este mai denivelata din cauza de antiderapant, gropi, bucati de gheata sau zapada, inclusiv gloduri mari de gheata. O anvelopa cu un balon mai mare absoarbe mai bine socurile generate de suprafata de rulare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu altii cum sunt.... dar pentru mine sunt 3 motive obiective:

  1. Nu vreau sa pun si sa scot anvelopele de pe jante de 2 ori pe an, sa stau dupa service-uri, prefer sa am roti complete
  2. Jantele si anvelopele pe 19 inchi sunt sensibil mai scumpe decat pe 17 inchi (sau 16, daca se poate) - doar anvelope de 19 ar fi mai ieftine decat anvelope+jante de 17 dar incurca motivul 1
  3. Treaba cu denivelarile, sau mai precis gropile cu zapada pe care poate nu le vezi si prefer un perete/balon mai mare.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare,


După foarte mult research, aproape că m-am hotărât în privința încălțărilor de iarnă pentru Tucsy. Dacă la cauciucuri a fost relativ simplu (am ales Goodyear Ultragrip Performance Gen 1), la jante am rămas cu 2 variante, sunt curios dacă vreunul dintre voi are experiențe (pozitive sau negative) cu Alutec Singa Polar sau cu MAK Wolf Silver. Ambele respectă specificațiile din COC, diferența fiind că Alutec sunt speciale pentru iarnă, iar MAK nu. Dar MAK arată mult mai bine... :rolleyes:

Edited by Dobay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele sunt urite deci Alutec ca sunt de iarna 😝

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel jantele originale de Hyundai sunt MAK-uri.

 

Eu am ales MAK de iarna. Chiar daca, chipurile, nu sunt facute pentru asa ceva. Asta cu jante de iarna e o gaselnita de marketing si nimic altceva. Chipurile au un lac mai gros.

Folosesc jante de aluminiu de 20 de ani si nu am vazut sa aiba probleme daca au fost utilizate iarna. Si atunci nu era gaselnita asta cu jante de iarna.

 

Asta este modelul ales de mine. Imi place ca nu sunt nici negre nici argintii ci un gri inchis lucios si partea din fata este aluminiu lacuit la fel ca cele originale pe 19". Si cand se rotesc arata foarte bine, premium. Mult mai faine decat jante cu vopsea pe ele. Ca design respecta oarecum linia celor originale. Sunt ireprosabil lucrate si vin cu piulite si inele de centrare.

 

Edited by Reactor2015
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele de otel de la Alcar de 17 inch modelul 8266 se potrivesc pe Tucson, desi sunt vandute ca fiind pentru Sportage. Au dimensiunile 7x17 5x114,3 ET 49 CB 67,1, se gasesc destul de greu insa la noi.2f202692ab04e88822d04803b37ee87c.jpg

 

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă luam de oțel aș fi mers tot pe Alcar, dar pe Hybridrad

bY5j8h5.jpg

N-am gasit o poza cu ele pe Tucson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt la pret aproape la fel de scumpe ca cele de aliaj. Pentru 100euro in plus pentru toate 4, le-am preferat pe cele de aliaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt urate cu spume!

 

I-auzi ce fain

 

@vladk2k: ALCAR HYBRIDRAD 132201A sunt cele pentru 17 inch, importatorul de la noi a zis ca nu aduce din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul motiv pt care as alege 17" si nu 19" ar fi pretul anvelopelor. Din orice alt punct de vedere un cauciuc de iarna pt jantele de 19" este superior (distanta de franare, aderenta in curbe si implicit siguranta per total) asta daca comparam cele 2 marimi recomandate de producator: 245/45/R19 vs 225/60/R17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect dar la cele de 17 este balonul mai mare si nu simți nicio groapă. Eu am ramas placut surprins de cele de 17.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stiti ca si pe rotile de 19 poti pune anvelope cu balon mai mare de 45 si merg foarte ok. Gen 235/55/19 sau 255/55/19. E adevarat ca nu sunt cu mult mai inalte, dar exista o solutie . Unde mai pui ca la versiunea a doua gasesti marci premium la 600-800 ron bucata, in timp ce la prima gasesti si mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimensiunile alea nu sunt trecute in CIV... de ce sa risc sa merg cu roti de dimensiuni neconforme? Nu e vorba doar de aspectul legal, cat mai mult de faptul ca masina a fost proiectata pentru o anumita dimensiune (totala) a rotii...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimensiunile alea nu sunt trecute in CIV... de ce sa risc sa merg cu roti de dimensiuni neconforme? Nu e vorba doar de aspectul legal, cat mai mult de faptul ca masina a fost proiectata pentru o anumita dimensiune (totala) a rotii...

Pai si mergi cu CIV dupa tine? Ca in talon nu se mai trec, asa ca daca te opreste cineva (in 12 ani nu m-a intrebat nimeni de acest aspect) nu se intampla nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai citit ce am scris?

Masina a fost proiectata cu o anumita circumferinta totala / diametru al rotii: 245/45R19 si 225/60R17 au 704 mm diametru. Nu cred ca este indicat, fara o refacere a suspensiei/directiei/geometriei, sa pui roti de alte dimensiuni - mai mici sau mai mari

Sa pui 235/55R19 (742mm) sau 255/55R19 (762mm) inseamna o diferenta de 5%, respectiv 8%. Toleranta maxima admisa pentru modificarea dimensiunii rotii este 3%, recomandarea fiind sa fie sub 1,5%

Adica da, poti pune 255/40R20 (1,3% mai mare) sai 265/30R21 (1,5%) - asta ca sa zici ca ai si latit roata, nu doar ai marit diametrul jantei

Sau cu balon mai mare, poti cobori la 18 (225/55R18) care sunt fix acelasi diametru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca refaci geometria nu rezolvi mare lucru.

Constructorul a decis montarea anumitor roti pe masina ca varianta optima. Orice sare din ce zice constructorul aduce mai multe dezavantaje decat avantaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut keelnorem  am vazut ca ai pus pe masina jante Alcar 8266 7x17 5x114,3 ET 49 CB 67,1...ele sunt jante de kia, si au et-ul si cb-ul usor diferit, se potrivesc si la tucson 17"?! Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cu toate ca marketingul spune ca sunt pentru kia sportage, singura diferenta fata de specificatiile unei jante de 17 pentru tucson este et-ul de 49 si nu de 51, cb-ul este identic. Se potrivesc foarte bine, sunt la a doua iarna cu ele, nu e nevoie sa schimbi piulitele de prindere.

Gasesti si capace cu logo-ul hyundai pe net.

Edited by keelnorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gasit la unii distribuitori ca cb-ul este 67 fata de 67,1, si nu vroiau sa dea garantie pentru ca in lista lor de la producator nu apareau ca pentru Tucson ci doar pentru Sportage, deci neconforme TUV.  Vroiam sa intreb pe cineva care a montat si foloseste, de aceea am intrebat. Iti multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce spui, am patit acelasi lucru cand am luat legatura cu distribuitorul oficial, garantia acopera in general defectele de fabricatie. ALCAR HYBRIDRAD 132201A sunt certificate pentru Tucson dar nu se gasesc, cel putin anul trecut sub nici o forma la noi, doar in cehia si slovacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns senzorii sa coste aproximativ cat setul de jante ... Nu ca unde am ajuns, ci unde vom ajunge in ritmul asta ...

Si daca nu monitorizeaza presiunea ce se intampla inafara de aprinderea unui beculet in bord - setare pe care cred ca ar putea fi eliminata cu oleaca de dibacie prin service? Nu va mai lasa UE sa circulati cu masina? Nu mai dormiti noaptea? Eu sincer nu simt nevoia unui astfel de sistem pe masina, mai ales cand imi poate distrage atentia de la trafic.  Cred ca putem aloca 5 minute / luna sa inspectam vizual caroseria, rotile, etc, mai bagam niscaia lichid de spalare parbriz, mai oleaca de ulei, mai batem oleaca covorasele, adica nu e chiar apocaliptic daca mai facem lucruri si fara ajutorul AI-ului ...

Voi de ce va inghesuiti sa vi-l montati, mai ales cand costa si o caruta de bani? Sigur, inteleg nevoia de a ajuta economia Chinei sa prospere, am facut-o si eu, dar totusi, are si ajutorul asta o limita. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...