Reactor2015 68 Posted September 2, 2018 Multi am vazut ca si-au pus intrebarea asta.Astazi am avut ocazia sa testez pe Tucson 2019 atat rotile originale cu 245/45 R19 cat si 225/60 R17 si desi cele pe 17" mai erau si noi, de iarna, deci profil mai inalt care absoarbe mai bine denivelarile si sa nu mai spun de cei cca 5cm in plus la talon diferenta de confort este abia sesizabila. In niciun caz sa te faca sa zici ca daca vrei confort clar trebuie sa iei pe 17". Asa ca daca aveti ezitari intr-o privinta sau alta cred ca merita mentionat faptul ca diferentele sunt destul de mici din mai toate punctele de vedere. E drept, pe caldurile astea nu m-am dat la anvelopele de iarna sa le duc la limita pe franare sau pe viraje mai ales ca nu aveau nici macar 1m rulat. In fapt am testat senzorii de presiune sa vad daca sunt ok. Senzori originali 700lei 4 bucati. Si sunt ok. Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted September 3, 2018 Eu am simțit diferențe între roțile de iarnă cu jante de 17" și cele de vară (originale) cu jante de 19". Diferențele sunt minuscule dar sunt:Aderență mai bună pe 19", mi s-a întâmplat o singură dată să patineze la plecare de pe loc în trombă. Cele de 17" mi s-a întâmplat de 4-5 oriFrânare mai bună pe 19", mi se pare că distanța de frânare crește considerabil cu roțile de iarnă (~1m în plus la 60 km/h)Răspuns parcă un pic mai bun la accelerație și viraje, cele de 17" par că ar avea o mică întârziereSimt mai puțin structura drumului (criblura, denivelările etc.) pe 17", pare că cele de 19" mă țin mai în contact cu drumulDin punct de vedere al gropilor se comporta cam la fel, nu pot spune că în gropile care se simțeau rău cu roțile de 19" se simt mai ușor în cele de 17. Asta poate și din cauză că am luat roți de iarnă cu pereți ramforsați. Oricum comparația mea este foarte proastă pentru că roțile sunt foarte diferite:Pe 19 sunt mai late (245 vs 225 deci 2 cm în plus)Anvelopele de 17 sunt de iarnă, cu profilul de rigoareAnvelopele de iarnă sunt de gamă medie (Nokian WR) în timp ce cele de vară sunt premium (Continental ContiSportContact)Comparația a fost făcută pe aceleași drumuri dar în condiții diferite de temperatură 1 Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted September 3, 2018 Pai aproape totul este la fel si in cazul meu. Eu de iarna am luat: Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 O singura mentiune. Asa este, 245 este cu 2cm mai lat decat 225 dar doar teoretic. Diferenta poate fi si mai mica si mai mare. Se refera la carcasa anvelopei si nu la banda de rulare. Din cauza asta poti observa ca unele anvelope par si chiar sunt mai late sau mai inguste, dupa caz, decat altele de la alt producator dar au aceeasi dimensiune. Eu am sperat ca cele pe 17 sa fie simtitor mai confortabile tinand cont de diferenta mare de balon. Dar nu prea este asa. Poate si din cauza ranforsarii sau a faptului ca jantele mele pe 17 sunt de 7,5 latime in loc de 7. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted September 3, 2018 @vladNu poți compara la aderenta pneurile de vara cu alea de iarna indiferent de mărimea jantei. Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted September 4, 2018 @james kilowattAi dreptate, stiu, dar avand in vedere ca initiatorul topicului a pornit de la aceeasi comparatie (19" vara vs 17" iarna) mi-am dat si eu cu presupusul. Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted September 4, 2018 Eu m-am referit strict la partea de confort, mod de absorbtie a denivelarilor intre jantele pe 17 si cele pe 19. Comparatia lui Vlad cu aderenta se sustine oarecum pentru ca a precizat ca erau conditii diferite de temperatura. Dar e asa, orientativ. Quote Share this post Link to post
cosminium 3 Posted September 21, 2018 (edited) Strict parerea mea: Eu am luat masina anul trecut in octombrie (avea jante de 19 cu anvelope de vara). Dupa o saptamana am vandut rotile (cu jenti cu tot) si mi-am luat de 17. Ma felicit si acum pentru alegere. Din punctul meu de vedere e diferenta foarte mare (comparatia a fost facuta cu acelasi tip de cauciuc: de vara).- In primul rand confortul e mult mai bun cu cele de 17.- In al doilea rand, cu roti de 19, nu m-as fi incumetat sa abordez traseele pe care ma duc acum (drumuri de munte, pietruite) pentru ca sansele sa zgarii jentile sunt foarte mari.- In al treilea rand (aici vorbesc din experienta) cu roti de 19 nu cred ca trecea anul fara sa schimb cel putin un cauciuc pe motiv de galme. Am avut, la o alta masina (turism), roti de 18 (din fabrica) si in 3 ani am schimbat, pe rand, toate cauciucurile. Poate alea de 19 ajuta la curbe, stabilitate, franare, nu zic nu. Insa Tucson-ul nu e masina de alergat si luat curbe cu 120 km/h. Cel putin nu pentru mine. Concluzia mea: rotile mai mari de 19 sunt exclusiv pentru impresia artistica si pentru mersul pe asfalt, in ritm de plimbare. Daca vrei sa iesi de pe asfalt sau sa abordezi drumuri ne reabilitate (cam 70% din drumurile romanesti).. cele de 19 nu sunt bune PS Nu in ultimul rand, un set de anvelope de 19 te usureaza la buzunar sensibil mai mult decat unul de anvelope pe 17 Edited September 21, 2018 by cosminium 3 Quote Share this post Link to post
MDP 10 Posted October 10, 2018 Am și eu o dilemă legată de " mărime". Dacă am atît pe mașină, cît și în C. I. jante pe 17, pot pune și altceva ( de exemplu 18-19 )? Poate pare deplasată întrebarea, dar sînt bulversat de faptul că în funcție de dotările masinii ai și roțile mai mari sau mai mici. Adică la un " Style" ca al meu am 17, iar la un " Premium" 19. Quote Share this post Link to post
Cristi_C 3 Posted October 10, 2018 Am și eu o dilemă legată de " mărime". Dacă am atît pe mașină, cît și în C. I. jante pe 17, pot pune și altceva ( de exemplu 18-19 )? Poate pare deplasată întrebarea, dar sînt bulversat de faptul că în funcție de dotările masinii ai și roțile mai mari sau mai mici. Adică la un " Style" ca al meu am 17, iar la un " Premium" 19.Salut !Eu am un "Premium plus" care a venit din fabrică cu jante de 19. Însă, pe stalpul din stanga dintre uși unde apar informații despre presiunea din pneuri, se menționează trei variante: pe 16, pe 17 sau pe 19.Prin urmare, se pot folosi toate cele 3 variante... (vezi poza atașată) Apropos, dacă te interesează un schimb roți pe 19 cu roți pe 17 sau variante, da-mi un semn... Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk 1 Quote Share this post Link to post
MDP 10 Posted October 12, 2018 Da , vă mulțumesc . Între timp mi-au venit și mie actele mașinii ( după mai bine de două luni de așteptare ) și am văzut că ,, îmi permit ,, să pun de la 16 la 19 tot ce se poate ! Vă mulțumesc . Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted October 12, 2018 Ai frana de mana normala? La cele cu frana electronica nu se pot pune roti de 16 (aparent nu incap, fizic).Nici pe 18" nu am vazut optiunea in Romania, doar in Statele Unite. In cartea masinii am doar 2 dimensiuni permise: 245/45R19 si 225/60R17 Quote Share this post Link to post
MDP 10 Posted October 13, 2018 Ai frana de mana normala? La cele cu frana electronica nu se pot pune roti de 16 (aparent nu incap, fizic).Nici pe 18" nu am vazut optiunea in Romania, doar in Statele Unite. In cartea masinii am doar 2 dimensiuni permise: 245/45R19 si 225/60R17Da , e ,, normală ,, frîna . Iar în carte am așa : 215/7016 100 H , 225/55/18 98 V , 245/45/19 98 W , 225/60/17 99 V .Ideea este că m-ar tenta ceva jante de oțel . Îmi este milă să distrug jante frumoase prin ,, aisbergurile ,, din România . La un magazin auto , m-i s-a spus că maximul jantelor ar fi pe 16 la oțel . Păreri ??? Mulțumesc anticipat . Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted October 15, 2018 La un magazin auto , m-i s-a spus că maximul jantelor ar fi pe 16 la oțel.Exista si de 17, atat "normale" cat si decorative (vezi Alcar Hybridrad). Pretul e undeva la 280-330 lei.Eu unul am optat pentru jante de aliaj speciale de iarna (am mai scris pe forum despre ele, n-as vrea sa ma repet de fiecare data) care au lacul mai rezistent (mai gros? mai dur?) si costa intre 350-500 lei, poate chiar mai putin pe 16". Mi-a parut rau sa pun roti de otel pe o masina atat de frumoasa, plus niste considerente logistice (rotile de otel ma cam taie la mana si sunt mai grele, iar eu depozitez rotile in pod). Quote Share this post Link to post
MDP 10 Posted October 17, 2018 Este foarte interesantă și debusolată în același timp părerea legată despre un anumit tip de jantă . Unii spun că ar fi mai grele cele de oțel , alții că cele de aliaj . Chiar ieri la un magazin din oraș , vînzătorul mi-a recomandat jantele din oțel : " ușoare - rezistente - și care ,, taie ,, zăpada mai repede " . Acum ... Cert este că una peste alta , mi-am achiziționat de la Hyundai anvelope Kumho cu jante Denzel sau cum se cheamă alea , la 1000 lei bucata . O fi bine , nu o fi , vedem la primăvară ! Salutare tuturor și o iarnă cu " bocăncei " de calitate ! Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted October 17, 2018 E un pret bun 1000 lei. Eu am dat 4200 pe Nokian + Dezent, pe 17" Nu stiu ce sa zic de greutate. La masina precedenta aveam rotile de iarna pe jantele de otel de fabrica, iar cele de vara pe jante de aliaj Wolfrace Triad. Avand in vedere, cum spuneam mai sus, ca eu urc rotile in pod, sa stii ca erau simtitor mai grele rotile cu jante de otel.Acum depinde si dimensiunea. Rotile de vara de la Tucson, cu jante de 19", sunt sensibil mai grele decat cele de iarna (pe 17"). Jante de otel "taie zapada mai bine"? Bine ca nu ti-a zis ca sunt mai bune la mers pe sina de tren cu ele fara anvelope Quote Share this post Link to post
keelnorem 1 Posted October 18, 2018 Salutare. Am si eu un Tucson si ca multi colegi forumisti sunt in cautare de jante si anvelope de iarna. Aveti idee care este ET-ul si diametrul gaurii centrale compatibile pentru 17"? restul informatiilor sunt in carte,dar pe acestea nu le-am gasit. Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted October 18, 2018 (edited) 225/60R17 99H 7Jx17 ET51 5x114.3 Center Bore: 67.1 mm https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2018/ Edited October 18, 2018 by Reactor2015 3 Quote Share this post Link to post
keelnorem 1 Posted October 19, 2018 Multumesc pentru raspunsuri. Avand echiparea luxury pot pune si jante de 16"? Din cate am citit aici ar fi unele restrictii, dar tinand cont de informatiile de pe stalpul din stanga al masinii ar fi posibil. Quote Share this post Link to post
Lornak 8 Posted October 23, 2018 (edited) Salut. Am pus si eu acelasi tip de intrebari pe un topic inceput de mine. Intre timp l-am gasit si pe asta si am citit lucruri interesante. Multumesc tuturor.@keelnorem: Avand frana de parcare electromecanica, se pare ca jantele pe 16 nu se potrivesc. Atentie mare. E probabil o neconcordanta in cartile de identitate. Sau poate merg doar unele originale Hyundai? Zic si eu...Legat de jantele hibride pe 17 de la Alcar, le-am studiat si chiar am vrut sa le iau, dar nu am gasit pe nicaieri.Dupa aia, am pus ochii pe astea: https://www.anveloshop.ro/jante-aliaj/jante-aliaj-mak-wolf-silver-7x17-5x114-3.Le-am vazut si mai ieftine cu vreo 30 de lei, altundeva. Par OK, arata bine, etc. Plus ca dimensiunile sunt exact ce trebuie. Merg si cu senzorii de presiune. Alti bani, alta distractie. La Peugeotul meu vechi (407), singura chestie care se intampla punand jantele de otel cu gumele de iarna (fara senzori, evident) e ca, o data la cateva zeci de km, masina te atentioneaza ca nu poate monitoriza presiunea. In rest, fara probleme. Sunt curios la asta noua ce ar zice in lipsa senzorilor. Probabil ca tot un mesaj de atentionare si nimic mai mult.Ce ziceti? Edited October 23, 2018 by Lornak Quote Share this post Link to post
masiu 7 Posted October 24, 2018 Eu nu am senzori pe cele de iarna iar becul va sta aprins in bord ca eroare pana le vei pune pe cele de vara.Eu am obd-ul pus si le sting dar apare iar cam dupa 20 km.Daca nu te deranjeaza becul mergi fara senzori.Este posibil ca senzori de Renault sa se potriveasca pentru ca functioneaza pe aceasi frecventa de 433 MHz.Din ce stiu eu erau mult mai ieftin decat cei de Hyundai. Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted October 24, 2018 @Lornak, sunt ok jantele alea. Ia si niste anvelope meseriase si aia e. Te-ai scos cu incaltarile de iarna.Eu am luat GoddYear Ultragrip GEN1 SUV. Sunt super ok si in top 3 indiferent de clasament. Daca nu pui senzori o sa ai un martor aprins in bord tot timpul. Eu am pus si senzori, noi, originali, sigilati. Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted October 24, 2018 @Lornak, jantele sunt ok dar nu par a avea tratament special pentru iarna. Eu am cautat sa aiba asa ceva si am gasit Dezent TD, TX si TC, Alutec Singa Polar, MSW 19W, Momo Win Pro la preturi comparabile (400-500 lei bucata) si cu aceleasi specificatii ca rotile originale (~7" latime, ET 51, CB 67.1). Vezi daca iti placFara senzori vei avea un mesaj de atentionare cand pornesti masina si un martor aprins in bord dar din cate am inteles e mai bine decat alte masini care bipaie la tine din cand in cand... Eu am pus senzorii originali ca Reactor2015 (i-am luat de pe ebay din Coreea de Sud) cu 100$ + vama (total 470 lei) toti 4, dar poti gasi si nebranduiti aceiasi senzori (Schrader 20281) din China la ~65$ plus vama. 2 Quote Share this post Link to post
Lornak 8 Posted October 24, 2018 Multumesc pentru sugestii. Ma apuc de studiat! Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted October 24, 2018 (edited) ..si totusi? Care e motivul pt care ar trb sa NU stam cu jante/cauciucuri de 19" iarna? In afara de faptul ca s-ar zgaria jantele mai usor, sa zicem. Care e problema ..fizica..mecanica..tehnica..pt care "fugim" de rotile pe 19? Ma refer strict la sezonul de iarna, pt ca o comparatie generica 17 vs 19 am citit deja aici. Edited October 24, 2018 by WYZ Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted October 24, 2018 Teoretic, iarna, suprafata de rulare este mai denivelata din cauza de antiderapant, gropi, bucati de gheata sau zapada, inclusiv gloduri mari de gheata. O anvelopa cu un balon mai mare absoarbe mai bine socurile generate de suprafata de rulare. 1 Quote Share this post Link to post