Jump to content
Sign in to follow this  
Anonymous

Martor ABS aprins permanent

Recommended Posts

Probabil ca am ramas cu frana clasica la masina mea...doar martorul ABS este aprins, nu si martorul EBD. Am gasit un service unde aveau un tester care poate comunica cu unitatea ABS si erau stocate niste erori referitoare la senzorii de viteza ai rotilor din fata plus eroarea C2112 (releu valve). M-am gandit sa fac un experiment: am ridicat masina cu cricul si am pornit motorul...am invartit fiecare roata ca sa vad daca se ridica acul vitezometrului. La rotile din fata acul vitezometrului se ridica, deci senzorii de viteza ai rotilor din fata trimit informatii despre viteza catre computerul masinii dar, in cazul rotilor din spate, nu se intampla nimic cu acul vitezometrului. Acum, nu stiu daca in calculul vitezei autovehiculului se iau in considerare si rotile din spate dar imi place sa experimentez. Daca as avea un HI SCAN sau un GDS VCI, probabil as putea sa vad daca senzorii din spate transmit informatii catre computer.

Pentru eroarea C2112, una dintre recomandari (pe langa verificarea sigurantelor, verificarea cablului de masa, etc) este verificarea releului dar releul mi-a dat batai de cap fiindca l-am cautat de mi-au iesit ochii...dupa un ”search” pe Google am descoperit ca acesta s-ar afla in interiorul modulului ABS. Deci, cum as putea eu sa verific acest releu? Nu este civilizat sa dezasamblez modulul...banuiesc ca trebuie tester pentru calibrarea modulului in cazul in care se desface partea electronica. Pe langa faptul ca nu am tester, nici nu am experienta in domeniu. La service autorizat nu pot sa ma duc cu rabla mea fiindca mi-ar lua o caruta de bani. M-am hotarat sa o las asa. Nu ma deranjeaza atat de mult ca nu am ABS...mai ales acum ca, dupa ce a picat sistemul, consumul a scazut cam cu 1.5 litri la suta (in oras). Probabil are vreun virus in soft care franeaza anumite roti atunci cand accelerezi ca, altfel, nu-mi explic cum de a scazut consumul. O sa-mi spuneti ca s-ar topi discurile de frana...dar poate franarea e in impulsuri si nu atat de puternica ci doar atat cat sa creasca putin consumul iar, daca kit-ul de ambreiaj sau transmisia au de suferit, e cu atat mai bine. Cunosc ca rolul sistemului ABS este de a debloca rotile si nu de a le bloca dar ce nu se poate face din calculator? In fine, sper sa trec ITP-ul cu martorul ABS aprins in bord iar cand va fi zapada va promit ca voi circula cu mare atentie si cu viteza redusa. Nu stiu cat de mult interseaza pe cineva problema mea, am deschis topicul doar pentru semnalizarea problemei...nu cred ca mai e vreun posesor de Getz care are probleme cu releul ABS dar, in caz ca mai este cineva, sa stie ca nu e singurul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca masina asta mai are un senzor care transmite viteza masinii. Banuiesc ca trebuie sa fie pe cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine , cand pun contactul, lampa ABS se aprinde, apoi se stinge, pornesc motorul, plec de pe loc si testez abs-ul....Nu functioneaza deloc.Toti senzorii sunt ok. O las asa. Folosesc masina doar in localitate si nu am nevoie de ABS. E prea complicat sa il repar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea este: daca nu mai avem ABS, avem distributia fortei de franare intre puntea fata si puntea spate in mod corect? Nici eu nu am curaj sa mai ies cu masina din oras iar, la iarna, voi folosi doar autobuzul. Probabil ca reparatia costa mult si e si greu sa gasesti un profesionist binevoitor.

Dumneavoastra cum ati testat ABS-ul? Cred ca cel mai usor de testat este pe zapada sau gheata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea este: daca nu mai avem ABS, avem distributia fortei de franare intre puntea fata si puntea spate in mod corect? Nici eu nu am curaj sa mai ies cu masina din oras iar, la iarna, voi folosi doar autobuzul. Probabil ca reparatia costa mult si e si greu sa gasesti un profesionist binevoitor.

Dumneavoastra cum ati testat ABS-ul? Cred ca cel mai usor de testat este pe zapada sau gheata.

Eu l-am testat pe pietris. 50 km / ora , frana apasata brusc si masina s-a dus sanie. Nu am simtit nimic in pedala. Sunt sigur sa electromotorul de pe abs este defect. Cat despre distributia fortei de franare pe punti....nu mai avem repartitor ca la Dacia 1300. Este interesant acest subiect. La iarna o sa conduc mai fin, cu frana de motor si mult mult mai atent. Nu intentionez sa repar un ABS la o masina din 2005. Nu merita. La ITP nu se verifica ABS-ul....Corect ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-adevar, nu avem repartitor mecanic pentru distribuția forței de frânare între punți, acest lucru făcându-se electronic. Avem EBD (Electronic Brake-Force Distribution System) care este un subsistem al ABS-ului. Tocmai am citit în manual:

”La cuplarea contactului, SRI ABS se va aprinde și se va stinge după câteva secunde. Dacã SRI ABS rămâne aprinsă, dacă se aprinde în timpul mersului sau dacă nu se aprinde la cuplarea contactului, sistemul ABS ar putea să fie defect. Dacă intervine o astfel de problemă, verificați de urgență vehiculul la dealerul Hyundai. Sistemul de frânare funcționează normal dar nu beneficiază de asistența ABS. AVERTISMENT: Dacă lampa de avertizare SRI ABS și lampa de avertizare frână de mână/nivel scăzut lichid de frână rămân aprinse sau se aprind în timpul mersului, sistemul EBD (distribuție electronică a forței de frânare) ar putea prezenta defecțiuni. Dacă intervine o astfel de problemă, evitați frânarea bruscă și verificați vehiculul la dealerul Hyundai”.

Deci sistemul de frânare funcționează normal daca este aprinsă doar lampa de avertizare ABS...dar, daca e aprinsă și lampa EBD (aia care are un (P), un (!) și BRAKE), nu avem distribuția forței. Acum nu știu care e treaba cu ITP-ul dar poate depinde din ce generație este modulul. Poate la unele masini, daca nu mai ai ABS nu mai ai nici EBD iar cei de la ITP nu au timp sa studieze la fiecare mașina ce spune manualul. La ITP, mașinilor care nu au ABS din fabrică, li se testează distribuția forței de frânare între punți și au fost cazuri cand mașinile respective aveau defect acel repartitor mecanic...și nu au trecut ITP-ul. Cred că există și Getz sau Accent care nu au ABS, că m-am uitat într-un manual de service Accent și spune că cele care nu au EBD au ”proportioning valve”. Tot în acest manual scrie că, dacă e defect releul de care mă plângeam eu mai sus ar trebui să am ”warning lamp EBD - On”. Nu mai înțeleg nimic, la mine lampa EBD se stinge.
În cazul dumneavoastră, daca ați testat mașina pe pietriș iar pietricelele erau niște biluțe perfect sferice, poate calculatorul nu și-a dat seama că mașina a devenit o sanie...poate după calculele lui, mașina era staționară. Eu cred că dacă nu ar funcționa electromotorul ABS-ului, s-ar aprinde lampa ABS...sau, mai bine spus, nu s-ar mai stinge după ce porniți motorul. Faptul că lampa stă aprinsă câteva secunde după ce porniți motorul înseamnă că modulul își face un autotest în acest timp și, dacă motorașul electric nu ar funcționa, lampa ABS ar rămâne aprinsă.
În ceea ce privește costurile reparațiilor acestui sistem, probabil că ,daca trebuie înlocuit modulul, la un service hyundai ne-ar costa mai mult decât dacă am cumpăra de pe piața second hand un autoturism întreg care are ABS-ul funcțional.

post-66105-0-82514200-1537708313_thumb.jpg

Edited by Anonymous
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Într-adevar, nu avem repartitor mecanic pentru distribuția forței de frânare între punți, acest lucru făcându-se electronic. Avem EBD (Electronic Brake-Force Distribution System) care este un subsistem al ABS-ului. Tocmai am citit în manual:

”La cuplarea contactului, SRI ABS se va aprinde și se va stinge după câteva secunde. Dacã SRI ABS rămâne aprinsă, dacă se aprinde în timpul mersului sau dacă nu se aprinde la cuplarea contactului, sistemul ABS ar putea să fie defect. Dacă intervine o astfel de problemă, verificați de urgență vehiculul la dealerul Hyundai. Sistemul de frânare funcționează normal dar nu beneficiază de asistența ABS. AVERTISMENT: Dacă lampa de avertizare SRI ABS și lampa de avertizare frână de mână/nivel scăzut lichid de frână rămân aprinse sau se aprind în timpul mersului, sistemul EBD (distribuție electronică a forței de frânare) ar putea prezenta defecțiuni. Dacă intervine o astfel de problemă, evitați frânarea bruscă și verificați vehiculul la dealerul Hyundai”.

Deci sistemul de frânare funcționează normal daca este aprinsă doar lampa de avertizare ABS...dar, daca e aprinsă și lampa EBD (aia care are un (P), un (!) și BRAKE), nu avem distribuția forței. Acum nu știu care e treaba cu ITP-ul dar poate depinde din ce generație este modulul. Poate la unele masini, daca nu mai ai ABS nu mai ai nici EBD iar cei de la ITP nu au timp sa studieze la fiecare mașina ce spune manualul. La ITP, mașinilor care nu au ABS din fabrică, li se testează distribuția forței de frânare între punți și au fost cazuri cand mașinile respective aveau defect acel repartitor mecanic...și nu au trecut ITP-ul. Cred că există și Getz sau Accent care nu au ABS, că m-am uitat într-un manual de service Accent și spune că cele care nu au EBD au ”proportioning valve”. Tot în acest manual scrie că, dacă e defect releul de care mă plângeam eu mai sus ar trebui să am ”warning lamp EBD - On”. Nu mai înțeleg nimic, la mine lampa EBD se stinge.
În cazul dumneavoastră, daca ați testat mașina pe pietriș iar pietricelele erau niște biluțe perfect sferice, poate calculatorul nu și-a dat seama că mașina a devenit o sanie...poate după calculele lui, mașina era staționară. Eu cred că dacă nu ar funcționa electromotorul ABS-ului, s-ar aprinde lampa ABS...sau, mai bine spus, nu s-ar mai stinge după ce porniți motorul. Faptul că lampa stă aprinsă câteva secunde după ce porniți motorul înseamnă că modulul își face un autotest în acest timp și, dacă motorașul electric nu ar funcționa, lampa ABS ar rămâne aprinsă.
În ceea ce privește costurile reparațiilor acestui sistem, probabil că ,daca trebuie înlocuit modulul, la un service hyundai ne-ar costa mai mult decât dacă am cumpăra de pe piața second hand un autoturism întreg care are ABS-ul funcțional.

 

La ITP se testeaza si se masoara doar forta de franare si diferentele dintre dreapta si stanga. Nu pot testa functionarea efectiva a ABS-ului ! Daca nu exista aprins in bord nici o atentionare treci lejer ITP-ul. Nu ai martorul ABS aprins in bord ai trecut ! E simplu. Am sa astept iarna sa vad cum se comporta pe zapada sau gheata. Stiu ca e ciudat ca ABS-ul sa nu functioneze dar martorul din bord sa se comporte corect. La mine sta aprins 3 secunde si apot se stinge. Am franat asa de tare incat au scartait rotile si au lasat urme pe asfalt ca la Dacia 1300.

EBD nu am , masina este fabricata in 29.09.2005. Este euro 3, benzina, 1086 cmc , 46 kw.

O folosesc in oras , nu ma deranjeaza nici lipsa abs-ulu si nici esp-ul. Nu cred ca ABS-ul te ajuta asa de mult la 30-40 km/ora. La viteze mai mari 60-90 km / ora cred ca este deosebit de util. Peste 90 km/ora nu merg cu aceast autoturism. Vara, pe asfalt uscat nu-i vad utilitatea in localitate. Iarna in orasul meu totul este dezapezit si se aplica material antiderapant. De fapt cam in majoritatea localitatilor mai importante dpdv al traficului treburile cu dezapezirea si aplicarea materialelor antiderapante este luata in serios. De fapt daca ma gandesc bine in Romania , iarna , e greu sa inaintezi nu sa opresti ! Cand autoritatile sunt depasite de situatie inchid drumurile . Cand autoritatile nu isi fac treaba abia poti sa inaintezi....Pur si simplu ridici pedala de frana si masina se opreste singura fara sa franezi .... Cred ca utilitatea unui ABS se cunoaste pe polei sau pe ploi torentiale. Eu, in aceste cazuri prefer sa renunt la deplasare . ma bucur foarte mult ca martorul isi face treaba si se stinge dupa 3 secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seara buna,

 

Am cumparat un Getz cu martorul de ABS aprins permanent in bord. Dupa o examinare mai atenta, la roata din fata-stanga lipsea senzorul ABS. Am cumparat unul cu 80 lei si astept o zi senina sa il montez. Operatiunea pare destul de simpla....senzorul si cablu par sa fie plug&play. Cu toate acestea nu sunt sigur de modul in care se monteaza la roata.

A mai facut cineva acest DIY? Aveti vreun sfat inainte sa ma apuc de treaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La roata e prins intr-un surub. Daca spuneti ca lipseste, este posibil ca vechiul proprietar sa fi rupt capul surubului cand a incercat sa-l demonteze. Eu nu am inlocuit dar am observat ca, la roata stanga fata, mufa e in spatele carcasei filtrului de aer. Cred ca va trebui sa dati jos macar capacul carcasei ca sa puteti baga mana acolo.

Edited by Anonymous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm, mufa este in spatele filtrului de aer....iar pentru a trece cablul cu senzorul ABS prin orificiul de trecere spre roata...da, trebuie demontata cutia filtrului.

Dar pana la ea, deoarece nu aveam suficient loc pentru a ajunge la suruburile frontale ale cutiei filtrului, am dat, mai intai, bateria jos. Apoi se desurubeaza (cu un bit Stea) si detensioneaza tubul ce conduce aerul filtrat catre motor si se scot cele trei suruburi de 10 care sustin cutia filtrului. O sa incerc sa identific si surubul care prinde senzorul la roata.

Revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatiunea s-a incheiat cu succes. Senzorul ABS e plug and play. M-am distrat putin cu rugina de pe suportul unde se monteaza senzorul efectiv. De asemnea, deoarece senzorul era unul after-market, a trebuit sa smirgheluiesc de jur imprejurul acestuia deoarece, altfel, nu intra in locas.

Finalitate: Martorul s-a stins din afisajul bordului iar la test drive se simte cum actioneaza ABSul...masina nu mai patineaza..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru rezolvarea problemei.

Edited by Anonymous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am decis sa mai merg la un tester. De data aceasta a aparut doar o eroare: C1201 FL wheel sensor - range performance. Astazi am inlocuit senzorul si s-a stins martorul ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...