bumbul 24 Posted November 24, 2018 (edited) Am explicat ca înălțimea balonului, talonului sau a flancului, oricum vrei sa îl numim, este indexul 50, 45, 55, care este procent din lățimea anvelopei exprimata în mm 215, 225, 235 sau 195 sau 205 sau cât avem noi. Dar, ai dreptate, nu sunt doar 5 mm, ci de fapt sub 6.25 mm. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Edited November 24, 2018 by bumbul Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted November 24, 2018 (edited) Apropo de roti si total offtopic: O blondă face pană de cauciuc pentru prima dată. Îşi sună disperată o amică, tot blondă:– Fata, mi s-a dezumflat o roată de la maşină.– Toată roata?!– Nu, fata, numai partea de jos. --------------------------------------In alta ordine de idei, astazi am trecut si eu la rotile de iarna, si:- sunt clar mai usoare decat cele de vara (chiar o sa le cantaresc), dar cred ca au 3 kg lipsa;- masina arata mult mai bine cu jantele dark decat cu cele argintii originale (culoare masinii e titanium grey);- bineinteles ca nu mai "topaie" la liniile de tramvai si nici suspensia spate nu mai e atat de zgomotoasa;- am gasit o vulcanizare care are tubulare cu protectii pentru roti (big like!!!) dar nu a avut cheie dinamometrica....- am inspectat anvelopele de vara si sunt praf/varza - cele de pe fata. O pun pe seama criblurii din Turcia, pentru ca alt motiv plauzibil nu gasesc. Aaa, si a inceput sa scartaie bordul, la parbriz.... )) Edited November 24, 2018 by nats 1 Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted November 24, 2018 Interesant ca pentru Toyota jantele sunt produse de OZ sub brand Toyota desigur. Pentru Hyundai nu stiu cine le produce. Probabil ceva ieftin ca sa stea masina in pret. In decurs de 4 luni de iarna in Ucraina cu jantele originale + anvelope de iarna Nokian, unde nu prea circul decat cand vin acasa, indrept cel putin 2 doua din ele.. In decurs de 9 luni de vara in care circul cu jantele Rial Oslo si anvelope Firestone nu atrebuit sa indrept niciuna. Iar ca sosele, cea mai rea periferie pe care o stiti nu se compara cu ce e in Ucraina nici macar in vis. Jantele originale sunt slab calitative si cu asta punct. Va spune un om care a mers cu ele 172 mii km. Ele nu sunt produse de Hyundai ci comandate la un producator specializat asa cum fac toti producatorii de autoturisme. Quote Share this post Link to post
Cristist50 190 Posted November 25, 2018 Nu am poze cu rotile, oricum sunt in pd acum, am trevut la cele de iara care sunt de 17. Altadata, daca nu uit, pun si poze. Quote Share this post Link to post
treft 14 Posted November 25, 2018 Total incorect, diferenta dintre 50 si 45 nu insemna 5 mm.50 sau 45 indica relatia dintre inaltimea flancului si latimea sectiunii pneului. In exemplul nostru, inaltimea flancului echivaleaza cu 50% sau 45% din latimea anvelopei. Cu cat raportul este mai mic, cu atat flancul este mai putin inalt. Explicatia e luata de pe un alt site si adaptata. tipul de la vulcanizare este de vina, el mi-a dat aceste date. La schimbarea anvelopelor parea ca stie ce face, asa ca l-am crezut pe cuvant... Data viitoare il scot la tabla! Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted November 30, 2018 Colegu, îmi e teama ca nu am înțeles ce ai spus.. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
treft 14 Posted December 7, 2018 (edited) Salutare, Anul viitor intentionez sa cumpar un set de jante pe 17. Problema este ca nu stiu ce sa fac, ce tip de anvelope sa cumpar pt ele, adica nu stiu daca aceste jante de 17 sa le folosesc cu anvelope de vara sau de iarna. Problema este asa: anvelopele de vara ( cu care a veni masina pe jante de 18 ) sunt aproape duse si necesita inlocuire imediata. Cele de iarna ( tot pe janta de 18 ) sunt ok, in ciuda faptului ca pe ele scrie ca sunt fabricate 2015, par sa mai merga folosite minim doua sezoane...acum vreau sa va intreb asa; 1. Ce sa fac, sa cumpar jante pe 17 si sa le folosesc cu anvelope de vara si sa pastrez pt iarna jantele pe 18 cu anvelope actuale?2. Ca sa fac, sa cumpar jantele pe 17 si sa pun anvelope de iarna ( asta inseamna ca trebuie sa renunt inclusiv la anvelopele actuale cde iarna care par ok), asta implica cumpararea ambelor seturi vara / iarna intr-un an? Voi ce ati face, tinand cont ca anvelopele de vara acopera cam 75% din km parcursi intr-una an, iar cu cele de iarna restul?Ma poate ajuta cine care are manual cu informatii legate de jante, cu acel PCD, ET, J, CB pentru jante de 17? Ideea, este ca eu nu am reusit sa gasesc nimic despre aceste detalii, pe usa autoturismului scrie doar dimensiunea corecta a anvelopelor. Manual nu am. Iata ce am gasit eu si mi-a placut fara sa stiu daca corespund acele PCD-uri .....https://www.ejante.ro/c/jante-aliaj/janta-aliaj-cms-c20-75x17-5x114-et35-titanium/76402 Repet, nu stiu daca acel PCD, J, CB sunt potrivite pentru masina mea.. Numai bine si drumuri fara gropi... Edited December 7, 2018 by treft Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted December 7, 2018 Scrie in carte: 7.5J pe 17, 8J pe 18. Daca nu ma inael, ET-ul il ai trecut pe fisa cu care a vebit masina. Quote Share this post Link to post
Cristibrit 15 Posted December 7, 2018 Se recomanda de obicei sa folosesti jante de diametru mai mic iarna, pentru le proteja mai bine de deformari (avand un balon mai mare al anvelopelor) si pentru o amortizare mai buna a denivelarilor. Dimensiunile corecte mai jos 1 Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted December 7, 2018 Părerea mea este sa treci iarna cu ce ai acum, pt ca ai gume bune și nu te deranjează, după cum spui. Pentru vară îți cumperi set nou pe 17, vei observa atunci diferențele, apoi pentru ca iti va plăcea atât de mult, le vei schimba și pe cele de iarna, pentru iarna 2019.Ce a menționat cristibrit de pe site-ul wheel-size.com este răspunsul perfect. Și eu tot acolo te.as fi îndrumat.Eu cu siguranță, anvelopele de vara le voi lua pe 17. Jantele pe 18 le.am scos la vânzare. Dar ma gândesc sa cumpăr anvelope 225/50r17 comparativ cu cele trecute în carte 215/50r17, pentru un plus de confort. Cu temeiul legal, nu am ce sa fac, decât sa îl încalc. Sau sa ma duc la rar sa încerc sa le omolighez individual. Diametrul total fiind la fel ca cel pt 225/45r18. Toate bune! Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted December 8, 2018 @bumbul are dreptate. Iesi din iarna cu astea pe care le ai de 18'' . Atentie ce cumperi de vara. Branduri de jante sunt multe dar tot atat de multe sunt si cele din material moale. Completez la ce a scris @nuts pentru jantele de 17: latimea J = 7,5, 5 x 114,3 (PCD) , ET = 47 (merge pana la 40 fara sa se vada diferenta cu ochiul liber), diamentru butuc CB = 67,1 (poti lua pana la 70 lejer pentru ca se pune inel de centrare pe care il gasesti pe toate drumurile) si intereseaza-te de incarcarea in KG pe care o suporta janta aleasa. Sa nu fie sub 700 kg, altfel le vei indrepta in fiecare luna. Succes.Părerea mea este sa treci iarna cu ce ai acum, pt ca ai gume bune și nu te deranjează, după cum spui. Pentru vară îți cumperi set nou pe 17, vei observa atunci diferențele, apoi pentru ca iti va plăcea atât de mult, le vei schimba și pe cele de iarna, pentru iarna 2019.Ce a menționat cristibrit de pe site-ul wheel-size.com este răspunsul perfect. Și eu tot acolo te.as fi îndrumat.Eu cu siguranță, anvelopele de vara le voi lua pe 17. Jantele pe 18 le.am scos la vânzare. Dar ma gândesc sa cumpăr anvelope 225/50r17 comparativ cu cele trecute în carte 215/50r17, pentru un plus de confort. Cu temeiul legal, nu am ce sa fac, decât sa îl încalc. Sau sa ma duc la rar sa încerc sa le omolighez individual. Diametrul total fiind la fel ca cel pt 225/45r18.Toate bune!Sent from my SM-N910F using TapatalkFaptul ca ITP-ul il fac iarna, am lasat anvelopele de iarna 215/50/17. Iar vara merg perfect 225/50/17 . Se vede super si consum diferit nu se simte. pacat ca jantele de vara nu au 8 J Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted December 8, 2018 Împărtășește și cu noi mai multe vederi cu 225/50, te rog.. Sunt tare curios. Am văzut pe net sute de bmwuri și Audi, dar și Chevrolet cruze, care prezintă ideea de o roata "completa". Adică și lata, dar nu prea lata, cat și înaltă, dar nu prea înaltă.. Ma bucur sa aud ca ai ales varianta asta! Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted December 10, 2018 (edited) Împărtășește și cu noi mai multe vederi cu 225/50, te rog.. Sunt tare curios. Am văzut pe net sute de bmwuri și Audi, dar și Chevrolet cruze, care prezintă ideea de o roata "completa". Adică și lata, dar nu prea lata, cat și înaltă, dar nu prea înaltă.. Ma bucur sa aud ca ai ales varianta asta! Sent from my SM-N910F using TapatalkCu mare drag, dar masina e cu mine si sunt in Odessa acum incaltat in Nokian de iarna 215/50/17. Cele de vara le tin pivnita la casa parintilor. Ce mi s-a parut neclar in sfatul multora si m-am ferit a fost sa nu cumpar cauciucuri RFT. Unii spun ca nu se preteaza la orice janta, si decat sa fac vreo boacana , am luat normale. Nu am simtit consum marit, oricum la mine lucreaza si Metabondul in ulei asa ca oricum stau pe 5,5% mediu. Plus ca nu stiu inca cum se posteaza foto aici. Edited December 10, 2018 by mihaimatei63 Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted December 10, 2018 Runflatul este mult mai dur decât extra loadul sau decât normalul. Foarte dur flancul. La urma urmei trebuie sa susțină ceva greutate, fără presiune, în caz de boală. Pardon, pană. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
Alinutz 9 Posted December 12, 2018 Cam asa arata Brock.urile mele cu dunlop wintersport5 215/50/17 1 Quote Share this post Link to post
Adii8 0 Posted December 12, 2018 Salutare! Am model 2015 cu jantele pe 17 și cauciucuri vară Nexen 215/50 R17. Voiam să vă întreb, prin schimbarea cauciucului pot spori confortul mașinii în vreun fel? Mulțumesc! Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted December 12, 2018 (edited) Salutare! Am model 2015 cu jantele pe 17 și cauciucuri vară Nexen 215/50 R17. Voiam să vă întreb, prin schimbarea cauciucului pot spori confortul mașinii în vreun fel? Mulțumesc!Daca, iei o anvelopa sub 70 decibeli si nu mai ai zogomot. In rest , in opinia mea surplus de confort nu ai schimband anvelopa. Totusi zgmotul este direct proportional cu aderenta, asa ca eu am preferat o anvelopa cu A la aderenta, C la consum si 72 dB zgomot. Aderenta fara zgomot nu se poate. https://www.anvero.ro/autoturisme/anvelope-vara-225-50-r17-98y-xl-firestone-roadhawk.html?utm_source=compari.roCam asa arata Brock.urile mele cu dunlop wintersport5 215/50/17Rial Oslo (cu mine cu tot) 17'' 5 x 114,3 7,5 J ET 42 CB 70,1 echipate cu Firestone RoadHawk 225 50 17 vara. Edited December 12, 2018 by mihaimatei63 1 Quote Share this post Link to post
Alinutz 9 Posted December 15, 2018 Imi dau rotile de vara.originale.i40 pe 18" Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted January 7, 2019 Mi.a venit și mie rândul la tăiat cauciucuri și îndoit jenti. Pe 28 decembrie, în ultima seara de concediu, la ieșire din Cristian, catre Bran, am dat într-un șanț adânc de 15 cm la o viteza de 50 60kmh... Se mergea în coloana. Când am dat în ea, am avut impresia ca mi.a sărit roata, nu alta. Scos rezerva, dezvirginat rezerva. A început și ninsoarea. A doua zi, trebuia sa plecam către casa. Asadar am fost dimineața la prima ora sâmbăta în Brașov, sa caut 2 cauciucuri de iarna. Ala de pe dreapta spate făcuse galma. Am fost la euromaster si nu aveau nimic, apoi de acolo m.au trimis la Chimono, unde am montat 2 Dunlop WS5 215/50r17 91H. As fi vrut sa le schimb pe toate 4 cu 225/50 dar nu avea pe stoc un set de 4. Asa ca am plecat cu 2 Dunlop uri, care nu au nici indicele de viteza și nici cel de încărcare la fel cu originalul și nici nu sunt extra load. Umflate la 2.5 bar zici ca sunt leșinate. Am descoperit ca anvelopa de pe stânga de pe fata, a fost tocita neuniform (mâncat exteriorul) și trebuie sa investigam.Pe de alta parte, mega incantat de Dunlop urile astea, sunt foarte silențioase 69dB vs 72 cât au nexen sau 70 / 71 cât ar fi avut aceeași dimensiune dar cu alți indici de încărcare și viteza (95V).ODO 87041 KM. Sent from my SM-N910F using TapatalkSalutare! Am model 2015 cu jantele pe 17 și cauciucuri vară Nexen 215/50 R17. Voiam să vă întreb, prin schimbarea cauciucului pot spori confortul mașinii în vreun fel? Mulțumesc!Salut, da, poți spori confortul mașinii prin montarea de anvelope premium, care nu vor fi asa "tari", ci vor fi mai elastice, mai moi. Nexen urile deja probabil ca sunt tari ca piatra, se comporta ca unele din plastic, cum de altfel sunt ale mele de iarna, tari ca plasticul și deloc flexibile. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
Alinutz 9 Posted January 7, 2019 Adita baftosul...ma bucur ca ai optat pt dunlop.uri..si eu sunt multumit de ele...exact caracteristicile pe care le ai spus. Mai mult ma deranjeaza zgomotul de la.bass..cand vibreaza prin toate usile, decat zgomotul pneurilor de iarna:) Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted January 8, 2019 (edited) @bumbul felicitari pentru alegere. La masina de serviciu Golf 7 am anvelope de iarna semperit speed grip 3 care sunt identice ca design cu ce ai pus pe I40. Le-am folosit si iarna trecuta in conditii grele de aderenta (Ucraina cu sosele necuratate, tocatura de zapada pe gheata, etc). Conduc din 1981 zilnic si cred ca sunt cele mai aderente anvelope pe care le-am avut vreodata. Modelul tau de Dunlop nu l-am avut, dar din foto reiese ca sunt identice cu Semperit (ele fiind fabricate de Continental). La celalalt Golf 7 fosta masina de serviciu pe care am cumparat-o pentru fii mei), 4 ani am avut anvelope de iarna tot Semperit dar Speed Grip 2 care la fel s-au comportat impecabil in aceleasi conditii de tara. Floarea este identica cu speed 3 dar cred ca au imbunatatit calitatea. Asa ca ma astept sa ne impartasesti numai impresii pozitive despre ele. Ramane sa scapi de jantele originale care sunt groaznice. Nici nu am intrat bine in iarna si ale mele deja bat. Edited January 8, 2019 by mihaimatei63 Quote Share this post Link to post
Lexanu 1 Posted January 11, 2019 Salut.Sa va spun ce am pățit cu roțile la masina mea. Am un hyundai i40, 2013 break automat. Super mașină, adusă de 3 luni din germania. Avea pe ea roți 215/50/17 all season, masina fiind adusă din zona dortmund....unde nu e nici iarnă nici vară. Mi-am gasit roți de iarnă tot in germania, nokian 205/60/16 cu jante pe 16...doar că nu s-au potrivit la ET. Aveau ET 38 si cele pe 17, ET46 si frecau pe interiorul jante. Probabil din cauza ca e automata si are discurile de frana si etrierele mai mari. Asa ca le am vandut si mi-am luat anvelope de iarna pe 17 tot nokian. Mi-au rămas anvelopele all season Ovation cu DOT 2017, aproape noi...dacă sunteți interesați careva. Mersi si drumuri bune Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted January 11, 2019 Salutare, sa o stăpânești sănătos și mulți kilometri fără probleme.! Adevărat, ca jentile pe 16 nu încap pe mașinile cu CVA, pt ca avem discurile mai mari vs cele cu manuala. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted January 11, 2019 Nu incap nici pe cele 136 CP vs 116 CP, chiar daca sunt manuale nu automate. Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted January 12, 2019 Sunt destul de sigur ca nu exista CVA pe versiunea Blue de 115 / 116 cp. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Quote Share this post Link to post