Jump to content
bumbul

Jante și anvelope. Roți.

Recommended Posts

Sa le porți sănătos, sunt foarte frumoase. Ce lățime si et sunt jantele? Anvelopele sunt Nokian wr A4 215/50R17?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post

Latime 7,5, ET 40. Initial am vrut sa iau jantele pe care le-am prezentat cu cateva pagini inainte, insa am vazut la o vulcanizare ca anvelopele de 215 stau cam "bombate" pe mijloc pe jentile cu latimea de 7". Chestia e ca atunci cand selectezi jentile dupa dimensiunile celor originale, dupa filtrare apar modele care nu mi-au placut deloc, dar asta-i o chestie de gust. Acum rotile sunt mai afara cu vreo 6-7 mm, fericire pe masina cand va ploua sau ninge. Nu stiu daca se merita sa montez aparatoare de noroi.

Anvelopele sunt cele mentionate de tine.

Montajul am facut-o la o vulcanizare mai "elevata" din Cluj, de unde am cumparat si senzorii care ulterior au fost programati prin interfata ECU. L-a recunoscut imediat, fara probleme.

Share this post


Link to post

A cerut cineva cotație de preț la dealer pentru asa ceva? 34bd7160f89691289cb8b680f01f3bc0.jpg5c75ab082dbda0e84e39301438f84692.jpg

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post

Umblu de.mult sa gasesc..am.luat unele.aftermarket care erau cu licenta..si nu se potriveau...le am.trimis inapoi..iar cei de la service normal ca mi au spus ca originalele vor face treaba..insa de pret nu i am.intrebat...nu am avut timp sa.stau sa gaseasca pretul final...dar mi au spus ca in jur de 250...stiu.buba...noroi pana la.oglinzi.

Share this post


Link to post

Fratilor, luati niste jante AM dar de producator bun si va garantez ca nu o sa aveti probleme cu ele. Toti producatorii importanti au selector: alegi masina si iti da jantele mura in gura. Mai ramane doar sa cauti pretul cel mai bun, pentru cele care iti plac.

Share this post


Link to post

Întrebam de apărătoarele acelea de noroi. Pentru ele sunt pozele. Colegul vibeo pomenea ceva de bucurii când or veni ploile în caz ca sta fără presuri la roti.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu stiu cat sunt de utile aparatorile, dar la aspect sunt jalnice. Parerea mea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Fratilor, luati niste jante AM dar de producator bun si va garantez ca nu o sa aveti probleme cu ele. Toti producatorii importanti au selector: alegi masina si iti da jantele mura in gura. Mai ramane doar sa cauti pretul cel mai bun, pentru cele care iti plac.

 

Acum nu stiu ce vrei sa zici, ca Rial-urile nu sunt bune? Am primit cu ele si certificarea TUV. No fi de top, dar cel putin mie imi inspira mai multa incredere fata de cele originale. Am mai zis, singura cota ce nu se potriveste este ET.

De stropit masina , stropesc foarte fain si cele originale.

Legat de estetica aparatorilor de noroi sunt de acord cu tine, insa sunt modele si modele, chestia e cat sunt de eficiente. Cel putin mie mi se pare mult mai inestetic o masina murdara pana-n oglinzi, cum zicea mai sus @alinutz.

 

Numai ganduri bune,

Share this post


Link to post

Daca ai fi citit mai in fata, ai fi vazut ca si eu am tot Rial (Milano dark) si in combinatie cu Nokian de iarna sunt foarte multumit de ele.

Asemenea!

Share this post


Link to post

Un lucru interesant pe care multi probabil nu il cunosc si o spun aici pentru ca si eu sunt in cautare de al 2-lea set de jante. Am Rial Oslo Dark 17" pentru vara iar de cele originale (pe care tin anvelopele de iarna) vreau sa scap cat mai rapid (17"). Ne uitam de cele mai multe ori la cat de frumoase sunt, sa corespunfa detaliilor tehnice (J, PCD, ET, CB) dar omitem un lucru mai mult decat esential. I40 este o masina tare grea, depaseste 2To, ceea ce inseamna ca este foarte importanta incarcarea pe fiecare roata in parte. Pentru o rezistenta cat mai buna este recomandat ca jantele sa aibe "wheel load" peste 700 kg. De exemplu la @Nats , Rial Milano = 725 kg , la mine Rial Oslo = 735 kg, iar ambii suntem foarte multumiti de aceste alegeri facute. In general jantele spitate au in jur de 600 kg incarcare. Ma uitam la niste modele MAK sau MSW pentru I40 care au peste 900 kg dar si peste 200 euro bucata. Inainte de a cumpara consultati si acest detaliu tehnic, cred eu ca va va ajuta sa cumparati jante adevarate si nu din plastilina cum sunt cele originale. Numai bine !

Edited by mihaimatei63
  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci ingineru' de la Hyundai e un dobitoc?

Considerand acelasi principiu, schimbati si motorul, sunt unele mult mai bune :laugh:

Share this post


Link to post

Încă nu știu cât de moi sunt. Originalele mele încă sunt drepte. Nu bat.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Edited by bumbul

Share this post


Link to post

Inginerul de la Hyundai nu e dobitoc, se merge pe ieftin si adptat soselelor lor. Simplu si cu profit.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Acum ma bag si eu in seama. DIn ce citesc mai sus, nu stiu daca ar trebui sa bucur ca jantele originale pe 18 rezista la indreptat ( minim doua sunt indreptate anual la fiecare schimb de anvelope ) sau sa ma plang ca sunt slabe calitativ si se stramba " usor "!!??

 

Ideea este urmatoarea: trecerea de la jante de 18 la jante de 17 inseamna practic, trecerea de la 225 /45 /R18 la 215 /50 /R17. Se vorbeste mai sus ca jantele originale sunt problema. Vreau sa stiu si eu daca este cu adevarat, asa trec si eu pe jante de 17. Personal nu cred ca diferenta de inaltime in + de doar 5mm ma va scapa de indreptat jante.

Nu sunt cunoscator, dar daca daca este adevarat ca jantele originale sunt problema si nu inaltimea mica a anvelopelor, atunci trec si eu pe 17 cu jante after market....

Share this post


Link to post

Am Hyundai din 2001, diverse modele si nu am avut la indreptat decat o janta, am luat o groapa pe drumul Gaesti - Targoviste.

Jantele de pe ix35 sunt tot de 18, nu am avut absolut nici o problema cu ele.

 

Jante indoite nu ai din cauza ca ele sunt proaste ci din cauze externe.

 

In alta ordine de idei i40 este o masina creata pentru Europa, deci sunt luate in considerare si soselele noastre. Ce nu este luata in considerare este grija cu care mergem noi pe aceste sosele. Daca ii dau cu 50km/h prin gropile patriei, suportam consecintele. :)

Share this post


Link to post

Am Hyundai din 2001, diverse modele si nu am avut la indreptat decat o janta, am luat o groapa pe drumul Gaesti - Targoviste.

Jantele de pe ix35 sunt tot de 18, nu am avut absolut nici o problema cu ele.

 

Jante indoite nu ai din cauza ca ele sunt proaste ci din cauze externe.

 

In alta ordine de idei i40 este o masina creata pentru Europa, deci sunt luate in considerare si soselele noastre. Ce nu este luata in considerare este grija cu care mergem noi pe aceste sosele. Daca ii dau cu 50km/h prin gropile patriei, suportam consecintele. :)

 

Asta spun si eu, cu siguranta drumurile sunt problema. De aceea am spus ca sunt sceptic in ceea ce priveste trecerea de la jante de 18 la 17 in contextul in care inaltimea intre cele doua marimi este de doar 5mm in +. Referitor la grija, este imposibil sa eviti toate gropile, denivelarile din asfalt....ar trebui sa mergem numai cu 10km/ora si sa stam cu ochii cat cepele :wacko:.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu stiu unde stai in Bucuresti, nu mai e de mult chiar asa de grava problema, nu trebuie exagerat - poate la periferie ...

Eu stau la tara, am gropi peste tot in jurul meu si totusi in 6 ani de cand am masina nu am indreptat nici o janta. Cum explicam asta?

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Nu stiu unde stai in Bucuresti, nu mai e de mult chiar asa de grava problema, nu trebuie exagerat - poate la periferie ...

Eu stau la tara, am gropi peste tot in jurul meu si totusi in 6 ani de cand am masina nu am indreptat nici o janta. Cum explicam asta?

AI ghicit, iti spun eu, stau la periferie. Deja ma simt marginalizat :laugh: !!! Stau in Berceni, sectorul unde toata vara nu s-a lucrat la drumuri, doar au fost aduse utilajele si lasate acolo toata vara, apoi pe 15 septembrie hopa incepem treaba ( pai n-au avut si drumarii 3 luni de concediu, au inceput munca odata cu elevii ). Nefiind din Bucuresti nu prea am cum sa iti povestesc cum stau lucrurile pe aici, mai ales pe la periferie :laugh: .

 

Ideea este simpla, nu este important unde locuiesti. Nu ai nevoie de multe gropi pentru a stramba o janta, este de ajuns una si buna. Nu stiu cum se simt gropile la alte masini, insa la i40 simti si cea mai mica denivelare, nu vreau sa iti povestesc cum se aude cand dai intr-o groapa mai serioasa...

Si da, trebuie exagerat, atata timp cat dupa un an pe multe bulevarde gropile sunt tot acolo. Tu esti un norocos, nu ai intrebat nici o janta, eu pe toate in acesti aproape 4 ani, ba chiar unele jante si de doua ori pe an.

 

De curiozitate, ce dimensiuni ai tu la jante si anvelope ( daca nu este un secret )!!!???

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jantele sunt de 18, cauciucurile nu am idee acum pentru ca nu am masina la incemana. Sunt ca cele originale din ce tin minte, 225/55 R18 98V.

Eu in general nu merg tare in curbe sau mai stiu eu pe unde, nu am habar daca masina e stabila sau nu, asa ca prefer cauciucurile economice, am niste Nexen de 300 lei bucata. Isi fac treaba.

 

In alta ordine de idei, eu nu prea intru in Bucuresti mi se pare de departe cel mai urat oras din Romania din multe puncte de vedere. Rectific, intru doar cu motoreta, altfel vin frumos cu autobuzul pana in pacii si de acolo iau Metroul sau Uber/Taxify pana unde am nevoie. Scutesc timp cu nemiluita, mai ales cu metroul.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

la i40 simti si cea mai mica denivelare, nu vreau sa iti povestesc cum se aude cand dai intr-o groapa mai serioasa

Corect!

Share this post


Link to post

Cristi50, cum arata o roata de pe mașină ta, cu 225 55 18? Poți sa pui o poza doua? La tine balonul este cu 2 cm mai mare decât la noi, la 225 45, cat avem pe jantele de 18. Asta înseamnă o mult mai buna amortizare a denivelărilor. Singura idee despre cum arata 225 55 este de pe BMW seria 5, modelele 2013+, care au 225 55 17 pe unele echipări. Stima!

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post

 

Ideea este urmatoarea: trecerea de la jante de 18 la jante de 17 inseamna practic, trecerea de la 225 /45 /R18 la 215 /50 /R17. Se vorbeste mai sus ca jantele originale sunt problema. Vreau sa stiu si eu daca este cu adevarat, asa trec si eu pe jante de 17. Personal nu cred ca diferenta de inaltime in + de doar 5mm ma va scapa de indreptat jante.

 

 

Total incorect, diferenta dintre 50 si 45 nu insemna 5 mm.

50 sau 45 indica relatia dintre inaltimea flancului si latimea sectiunii pneului. In exemplul nostru, inaltimea flancului echivaleaza cu 50% sau 45% din latimea anvelopei. Cu cat raportul este mai mic, cu atat flancul este mai putin inalt.

 

Explicatia e luata de pe un alt site si adaptata.

Share this post


Link to post

Nats. Uite, analizează. 50 la suta din 215mm este mai mare cu aprox 5 mm fata de 45 la suta din 225mm. 6e826437a9733581e509c834360b5aae.jpg5864e5c6a0d46047183d0a8e6a8d47fc.jpg

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 

De obicei folosesc Tacoma world pentru Comparatii. Am și o aplicație pe telefon instalata. 07ab5f0d3d6fbc31f01f09dd210c6ea0.jpg

Edited by bumbul

Share this post


Link to post

Eu am vrut sa spun ca nu se calculeaza 50-45=5, la talonul anvelopei, ci trebuie aflat "balonul", cum se spune in popor, ca sa iti faci o idee.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...