Jump to content
bumbul

Jante și anvelope. Roți.

Recommended Posts

Nu a simțit nici unul dintre Voi nevoia pentru anvelope mai mari în balon decât 215 50? Poate chiar și mai late decât 215?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Sa fiu sincer m-am gandit sa trec la o latime mai mare , ex. 225 dar cu siguranta cresc consumul si zgomotul. Consider ca masina este calcula si echilibrata perfect la 215/50/17 + ca arata ok asa. Nici la ET-ul jantei nu am vrut sa umblu prea mult, nu imi place soasa in afara nici ca aspect + ca iti murdareste imediat usile si aripile.

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.olx.ro/oferta/jante-originale-hyundai-i40-17-anv-vara-ca-noi-IDaAtAr.html#96141ed5d1

E bun pretul cu tot cu anvelope, penmtru cine vrea jante de origine. In mod cert le scoti la 600 euro.

Daca erau cu anvelope de iarna poate erau o afecere. Insa eu am avut jenti similare pe Skoda Octavia, insa aceste tipuri de jenti, numite si ''diamont cut" sunt foarte sensibile, mai ales in timpul iernii. E de ajuns o lovitura de piatra sau o zgarietura mai adanca si imediat vopseaua neagra lacuita incepe sa faca "basisici" care se sparg pana la urma, dupa care incet dar sigur va arata inestetic. Din acest motiv consider ca jentile mate sunt mai ok din acest punct de vedere. Multa lume recomanda jentile de tabla pe perioada iernii, sunt mai grele, rotile au o aderenta mai buna, se pot repara mai usor in cazul unei deformari cand dai in gropa/bordura, insa eu prefer tot cele de aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa lume recomanda jentile de tabla pe perioada iernii, sunt mai grele, rotile au o aderenta mai buna, se pot repara mai usor in cazul unei deformari cand dai in gropa/bordura, insa eu prefer tot cele de aluminiu.

Jantele de aliaj sunt mai grele decat cele de tabla.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greutatea rotilor nu sporeste aderenta, ci dimpotriva, o influenteaza negativ in special pe denivelari.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce experiente ați avut cu nexen urile de iarna winguard 1? Astea le am de când a fost mașina virgina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greutatea rotilor nu sporeste aderenta, ci dimpotriva, o influenteaza negativ in special pe denivelari.

Serios? Acum nu vreau sa fiu rautacios, mai ales prin prisma faptului ca unui nou venit nu i se cade sa faca pe grozavul, insa aici este o problema de fizica elementara. Fara a intra in detalii "vectoriale" la o greutate mai mare a unui corp, care este in contact cu o masa (sol sau asfalt) forta de apasare si implicit aderenta este mai mare. Mai zic si altii...https://www.anvelopelider.ro/sfaturi-anvelope/influenta-greutatii-jantelor.

Daca mai tii minte era o intrebare in manualul de fizica din clasa a IX-a: de ce credeti ca locomotivele se fac grele din otel si fonta si nu din aliaje usoare cum ar fi aluminiul? Sau poate ai vazut , in special la tractoarele moderne si nu numai, se pun greutati (placi de fonta) in special in fata, pentru a spori aderenta utilajului pe puntea fata - evident daca are dubla tractiune. Faptul ca la aceste utilaje se recomanda efectuarea lucrarilor solului cu pneurile desumflate pana la 45% pentru a nu tasa solul, este o alta mancare de peste.

No offence...

Edited by vibeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draghe, asa e cind faci fizica pe sarite ... ia gandeste-te, daca drumul nu e perfect plan si ai o roata care ruleaza cu o anumita viteza, roata prinsa elastic de un element fix ... ia ghici, care roata va avea inertie mai mare, una usoara sau una grea ...si dupa raspuns, care roata va sta in contact mai mult cu drumul denivelat, aia care topaie mai mult sau aia care topaie mai putin ...

(indiciu ajutator: se numeste in automobilistica "teoria maselor suspendate" )

(indiciu ajutator 2: dom' Kilowatu e injiner).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut de acord în cazul drumurilor denivelate, însă nu mergem doar pe gropi. Însă la o suprafață plana, nu este cum am zis mai sus? Dacă nu am dreptate, nu ma supăr, chiar sunt dispus sa accept argumentele. Trecând peste remarcile gen "draghe", nu am absolut nici-o problema cu userul @james kilowatt.

Edited by vibeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista planuri perfect plane decit la fizica de clasa a 5 a ... e clar acu'? Daca ar exista, masina nu ar mai avea nevoie de suspensii.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

1.1.5 Parametrii de greutate

Destinatia, tipul si dimensiunile principale determina greutatea proprie, greutatea totala si capacitatea de incarcare ale autovehiculelor. La tractoare si autovehicule speciale, greutatea este un parametru care caracterizeaza aderenta, calitatile de tractiune si presiunea specifica pe sol.

Astfel se stabilesc:

· greutatea proprie Go;

· greutatea totala Ga;

· repartitia greutatii totale a autovehiculului pe punti G1 si G2;

· repartitia greutatii pe roti;

· pozitia centrului de greutate in plan longitudinal;

· inaltimea centrului de greutate.

Greutatea proprie a autovehiculului Go este greutatea autovehiculului complet echipat, alimentat, fara incarcatura si fara persoane la bord.

Greutatea utila a autovehiculului Gu reprezinta greutatea incarcaturii pe care o poate transporta un autovehicul.

Greutatea totala a autovehiculului Ga rezulta prin insumarea greutatii proprii Go, greutatii utile Gu , greutatii persoanelor Gpsi a bagajelor Gb

Greutatea aderenta reprezinta greutatea repartizata pe puntea (puntile) motoare.

Coeficientul de utilizare a greutatii hG este un element care permite compararea autovehiculelor din punct de vedere al parametrilor de greutate si este dat de relatia:

image002.gif.

Si se poate continua... Cert este ca aderenta nu este data doar de greutatea jantelor. Insa poata face diferenta la un impact, fia ea si de cativa cm.

Pacat , ca de la o simpla afirmatie (probabil eronata din partea mea) unii se umfla in pene.

Nu am pretentia sa fiu inginer in automobilistica, fiindca nu sunt, insa nu imi place cand cineva vorbeste la misto. Stimate domn , chiar daca esti specialist, ai grave probleme de comunicare.

I'm out of this thread.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol, o sa imi cumpar batiste ... ideea e ca mata confunzi greutatea autovehiculului cu greutatea jantelor si aderenta cu stabilitatea ... aia e. Cit despre umflatul in pene, lasam pe cei cu "fizica elementara" sa o faca :_tease:

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, va rog sa nu omiteti ca roată nu sta pe carosabil de una pe singura, pentru a avea o aderenta sporita cea mai grea dintre ele. În ambele cazuri, caroseria - masa autoturismului apasă pe roti. O roata mai grea nu face decât sa inlesneasca, sa îngreuneze demarajul mașinii și sa ofere o masa mai mare planetarei pentru a o urni din loc.

Rotile mai grele aduc impreuna un consum mai mare și o manevrabilitate scăzută în viraje.

Oriunde în lume, dacă vrei performanta și aderenta, mai ales în motor sport, ca deh, dacă aia nu au nevoie de aderenta, atunci cine?, se vor folosi cele mai ușoare jante, respectiv anvelope.

Aderenta (pentru un auto cu masa X) are legătură cu caracteristicile și proprietățile fizice ale anvelopelor și niciodată de greutatea excesiva a jantei. Ex. Un hyundai i40 de 1.7 tone cu anvelope China (aproape de proprietatile plasticului) va avea aderenta mult mai scăzută vs același hyundai cu aceleași jante, dar anvelope premium (mai moi sa zic asa, aderente).

Masa motrica redusa este un avantaj, nicidecum un dezavantaj.

 

Și da, în multe cazuri, jantele din aliaj sunt mai grele decât cele de tabla, excluzând rotile făcute din aliaje ușoare (vezi OZ superturismo 3) și cele pentru curse. Jantele mai ușoare sunt și mai casante.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol, o sa imi cumpar batiste ... ideea e ca mata confunzi greutatea autovehiculului cu greutatea jantelor si aderenta cu stabilitatea ... aia e. Cit despre umflatul in pene, lasam pe cei cu "fizica elementara" sa o faca :_tease:

Nasol, o sa imi cumpar batiste ... ideea e ca mata confunzi greutatea autovehiculului cu greutatea jantelor si aderenta cu stabilitatea ... aia e. Cit despre umflatul in pene, lasam pe cei cu "fizica elementara" sa o faca :_tease:

Nu ,mai bine sa-ti iei un distonocalm. Poate inveti si ceva gramatica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teach me Master!

 

 

 

 

Promit ca o sa invat sa trec corijentele la gramatica daca te pui si tu la punct cu fizica. Eventual sa incerci sa depasesti manualul de a 5 a cu miscarile fara frecare si schimbul de caldura fara pierderi in mediul inconjurator.

P.S.: De ce esti asa suparat si nu stii de gluma? N-o iesit ce trebe la Referendum? Ai naibii occidentali ...

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

O roata mai grea nu face decât sa inlesneasca, sa îngreuneze demarajul mașinii și sa ofere o masa mai mare planetarei pentru a o urni din loc.

Rotile mai grele aduc impreuna un consum mai mare și o manevrabilitate scăzută în viraje.

 

Și da, în multe cazuri, jantele din aliaj sunt mai grele decât cele de tabla, excluzând rotile făcute din aliaje ușoare (vezi OZ superturismo 3) și cele pentru curse.

1. foarte corect;

2 - jantele originale de Hyundai I40 - alea pe 18 - sunt foarte grele, nu grele. Mult mai grele decat Rial pe 17 si mult mult mai grele decat cele de tabla de Opel pe 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai ia nu va mai certați. Deci rămâne cum am zis mai devreme :D

Greutatea jantelor se adaugă la doi parametri pe care vrei să-i minimizezi: masa nesuspendata, cu spunea și marele maestru jedi Dvoncu și în plus și masa în rotație / moment de inerție care nici pe asta nu-l vrei mărit, însă din alte motive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa transam problema solomonic, eu sunt de acord ca o masina cu jante mai grele pleaca mai bine de pe loc din zapada. Let the force be with you, my son ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai înțeles fix nimic, stimate coleg. Dar nu e problem, trebuie sa fie și susținători PSD Dragnea.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teach me Master!

 

 

 

 

 

P.S.: De ce esti asa suparat si nu stii de gluma? N-o iesit ce trebe la Referendum? Ai naibii occidentali ...

 

Sunt suparat pe dracu... omul mai si greseste, desi nu sunt complet lamurit cu afirmatiile voastre. Deh, nu toata lumea s-o nascut inginer mecanic.

Am o singura rugaminte: nu politizati forumul, mi cel putin nu imi este scarba doar de dragnea, ci de toti porcii care se numesc politicieni.

 

Ca sa revenim la subiect: azi am vazut in parcare, cei drept pe un Passat b7 (cred) , jenti MAK, pe 17'', care ieseau pur si simplu in evidenta prin eleganta lor din puzderia de masini parcate. Stiti ceva despre aceasta marca? Sunt compatibile TMPS?

Cum zicea Mihai mai sus, nu s-a complicat cu montarea senzorilor, insa pe mine ma deranjeaza mult faptul ca voi avea tot timpul iernii martori aprinsi pe plansa de bord.

Edited by vibeo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, erau jante Momo. Nu am facut poza in parcare, insa sunt sigur ca era acest model (Quantum Evo).

 

Din pacate nu pot face upload la poza, (Eroare 413), pun un link, sper sa nu se considere reclama: https://www.anvelopejantealiaj.ro/jante-aliaj-jante-aliaj-momo-quantum-evo-ece-cb66-1-7x17-5x114-3-et49

 

Edited by vibeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele postate de tine nu se potrivesc pe i40. Gaura de centrare la noi este 67.1 mm, sa ții cont de asta. Precum și et mai mare de 46 (atât este pe rotile stoc) îți va împinge prea mult roata în interior, către amortizor. Nu știu cât avem "clearance" la rotile stoc, dar trebuie urmărit, în cazul în care alegi et mai mare decât stoc. De altfel un Et mai mic, îți va arunca roată în afara cu X mm. Cauta bine înainte sa dai banii pe un set nou. Găsești și pe olx roti originale de hyundai i40.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca jantele Momo sunt doar desenate in Italia, sunt manufacturate in Far East ... Mak sunt alta discutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele postate de tine nu se potrivesc pe i40. Gaura de centrare la noi este 67.1 mm, sa ții cont de asta. Precum și et mai mare de 46 (atât este pe rotile stoc) îți va împinge prea mult roata în interior, către amortizor. Nu știu cât avem "clearance" la rotile stoc, dar trebuie urmărit, în cazul în care alegi et mai mare decât stoc. De altfel un Et mai mic, îți va arunca roată în afara cu X mm. Cauta bine înainte sa dai banii pe un set nou. Găsești și pe olx roti originale de hyundai i40.

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

De specificat ca CB poate fi mai mare de 67,1 pentru ca se corecteaza cu inel de centrare. Mai mic sa nu fie. Eu am pus jante cu ET42 si se aseaza perfect. Fata de original ET47 sunt 5 mm, aproape ca nu se vad cu ochiul liber. Jantele originale de Hyundai posibil sa le dau eu daca imi gasesc un set de Rial.

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevărat. Și rotile mele sunt centrate cu inele din plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...