Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
sdanut

Probleme la pornire.

Recommended Posts

Buna ziua. Detin un autoturism Hyundai I30 din anul 2009 cu app 145000 km la borb. in ultimul timp am anumite prebleme la pornirea masinii. cand intorc cheia in contact trebuie sa o tin si pana la 10 15 secunde pana porneste si atunci acul de la turometru nu porneste. o opresc si o porneste normal dupa care toate merg normal. Cateodata se mai opreste si in mers si ca sa porneasca trebuie sa ma chinui cu contactul tot cam 10 15 secunde pana sa o porneasca motorul. pe tester nu arata nimic in neregula.

Va multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demarorul învârte 10/15 sec? Sau atât durează pana începe? Pentru că ar putea fi multe: antena contact, pompa benzina, distribuție, senzori...

 

Oricum să dai la cheie 15 secunde......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acul de la turometru ramane pe zero, poate e ceva in neregula cu senzorul de pozitie al arborelui cotit (cel care citeste turatia motorului)...defectiunea acestuia poate cauza si oprirea motorului in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întâi nu mai da la cheie mai mult de 3, maxim 5 secunde, chiar dacă e diesel.

 

Pare un defect de senzor vibrochen, sau poziția ax came. Le găsești pe aliexpres, după codurile originale, la 10 maxim 20euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acul de la turometru ramane pe zero, poate e ceva in neregula cu senzorul de pozitie al arborelui cotit (cel care citeste turatia motorului)...defectiunea acestuia poate cauza si oprirea motorului in mers.

Acest senzor poate cauza si problema la pornire ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles...in functie de acest senzor stie calculatorul cand sa dea scanteie la bujii (ma refer la motoarele pe benzina). Daca senzorul nu da aceste informatii, motorul nu porneste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam tarziu (abia acum am citit), dar senzorul de rotatie al arborelui cotit

(crankshaft) e de multe ori realizat sub forma unei bobine realizata pe un magnet,

amplasat in apropierea volantei. La trecerea prin "fata" lui a unei decupari produce

o variatie a "intrefierului" prin care se inchid liniile campului magnetic, ceea ce

induce un impuls de tensiune in bobina = semnalul traductorului, care informeaza

ECU despre pozitia arborelui si respectiv a pistoanelor.

In functionare apar probleme de la pilitura de fier produsa de frecarea discului de

ambreiaj pe volanta si placa de presiune, in special la pornire, pilitura atrasa de

campul magnetului permanent mentionat mai sus, care perturba formarea impulsului

descris mai sus (in plus, tensiunea impulsului depinde de VITEZA de variatie a

campului, care e minima la pornire si apoi la relanti, ceea ce e un simptom destul de

"tipic".

"Remedierea" e relativ simpla: se demonteaza senzorul (se cauta pe circumferinta

volantei, adesea e mai greoi accesibil, pe sub masina), fixat cu 1-2 suruburi, si se

curata capatul dinspre volanta de pilitura atrasa de magnet.

Am efectuat personal aceasta "remediere" la un automobil echipat cu ECU Motronic

(Dacia Nova cu injectie), cu mentiunea ca senzorul era accesibil "pe sus".

(La service "senzor crankshaft defect" e prezentat ca un defect apocaliptic, cu o

manopera exagerata, cu inlocuirea "obligatorie" (si pe bani cam multi) a minunatiei de

senzor....)

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi interesant de vazut daca nu cumva in rezervor se produce vacuum si astfel pompa de benzina nu mai poate asigura debitul necesar. Cat timp motorul se opreste este suficient ca presiunea din rezervor sa se refaca, daca filtrul de aer este imbacsit si asigura un debit limitat. Ca verificare simpla, scoate busonul de benzina atunci cand nu porneste si vezi daca se remediaza ceva.

 

Asta este crima perfecta, similara cu givrarea carburatoarelor sau glontul de gheata :))

Aerul intra in rezervor printr-un filtru (la ceed acesta se afla in spatele rotii stg spate). Si ca tot veni vb de filtre, ai schimbat vreodata filtrul de benzina?

 

Bafta si te rog sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut;

La 150 000 km mi-a aparut si mie aceeasi problema, pe care am rezolvat-o schimband senzorul de rotatie al arborelui cotit (crankshaft), sau senzor CKP. L-am ûs pe cel aftermarket (220 lei, Korea Parts). Cel original era 280, dar vad ca si asta este identic. E o bobina simpla.

Imi aparea si mie eroarea asta la inceput ocazional fara vreo regula, dar in ultima vreme la fiecare 2-3 porniri, ba chiar se oprea si la relanti.... si m-am gandit ca poate fi de la calculator.

La un service Hyundai in Bucuresti mi-au spus ca am o eroare la sensorul de unghi de directie si se remediaza schimband toata coloana!

Evident, m-am enervat, dar singura explicatie am gasit-o aicil la Obositu'.

M-am oprit la primul service no-name, mi-au facut o diagnoza si aveam calculatorul plin de erori: ABS, ESP si, senzorul de rotatie al arborelui cotit. Omul mi-a zis ca sigur e de la senzorul asta.

Statistic vorbind, deja aveam 2 pareri pertinente :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un i30 1,4 benzina 2011, ieri am patit si eu pt prima data, dupa ce am condus 250 km neintrerupt, dupa ce am oprit masina, am vazut un loc la umbra si am dat sa o pornesc iar, si nu a vrut, acul de turatie se ridica la vreo 800 ture dar nu pornea, i-am dat vreo 3 chei scurte, am vazut ca nu porneste, am lasat-o 20 min, dupa care a pornit fara probleme, am mai facut 250 de km fara probleme, de atunci am mai pornit-o de vreo 6 ori si nu a mai avut nicio problema. Sa astept pana in ianuarie cand ma duc la revizia anuala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...