Jump to content
flaviu

De unde sa alimentez?

Recommended Posts

Am fost zilele trecute in Grecia-drum de aproximativ 3500km dus intors. Pe drum am facut un plin la dus si un plin la intors din Macedonia-Lukoil (auzisem ca motorina e foarte ieftina la ei-aprox 4,7 lei/ iar alte benzinarii mai renumite nu prea sunt in Macedonia inafara de Lukoill). Pot sa zic ca nu mai simt vibratii aproape deloc la relanti, ceea ce inainte de treaba asta nu se intamplase. Mereu alimentam de la omv-max motion sau mol evo diesel plus; chiar dupa ce mi-am luat masina am alimentat o perioada de la rompetrol cu efix s, iar masina vibra destul de urat la pornirea sau la oprirea motorului. Pana acum aveam o parere foarte proasta despre Lukoil, dar dupa experienta asta mi-am schimbat parerea. Mentinez ca nu folosesc masina prin oras aproape deloc (merg cu bicicleta in oras), iar pe an fac aproximativ 45000km, deci nu cred ca masina merge asa de bine din cauza drumului lung facut saptamana trecuta. As vrea sa stiu ce pareri aveti voi despre motorina de la lukoil. In opimia mea motorina cea mai proasta e la rompetrol, cea de la omv sau mol mi se par similare iar aceasta de la lukoil m-a impresionat cel mai mult in sens pozitiv pana acum. Masina acum are 91000km.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca nu ar trebui sa te entuziasmezi prea tare fata de Lukoil-ul din Romania, poate in alte tari lucruri stau altfel. Eu alimentez de Mol de ani buni si niciodata nu am avut probleme si nici nu am auzit pe cineva sa aiba. Legat de Lukoil am la intamplari de ma doare capul. Sunt N-persoane care se plang de Lukoil, este pacat sa iti bati joc de masina... Alimenteaza de unde vrei, insa parerea mea este ca ar trebui sa eviti Lukoil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt de aceeasi parere. Poate ai nimerit o tura buna la Lukoil, care au pus si aditiv in motorina... in rest, Mol sau OMV.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce multi utilizatori nu cunosc, inainte de a alimenta vezi ce combustibil iti recomanda producatorul. In cele mai multe cazuri se specifica clar in carte sa folositi combustibili fara aditivi. Ceea ce spui tu (OMV, MOL, Rompetrol) sunt numai combustibili aditivati. Alimenteaza combustibil clasic euro 5 si nu o sa mai ai vibratii. Apropo Lukoil are cel mai mare procent de parafina in combustibil, adica moarte mai rapida a motorului. Eu merg numai cu motorina clasica (neaditivata) de la Mol, e cea mai scumpa dar in opinia mea de consumator de ani de zile, este cea mai buna. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa stiinta mea, combustibil neaditivat nu gasesti decat in cisternele care aprovizioneaza statiile de alimentare. In pompa, nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers ani intregi cu motorina Mol neaditivata vara si aditivata iarna, nicio problema. Dupa cateva plinuri de Lukoil am trosnit pompa de injectie la vechea masina. O fi coincidenta, nu stiu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

care este motorina aia fara aditivi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil Diesel simplu, nu PLUS, cea mai ieftina, dar eu cred ca si aia simpla are aditivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, m-am referit la cea ieftina; chiar n-am crezut ca e asa greu de inteles...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal din 2008: diesel de la MOL iar benzina de la SOCAR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care nu au rabdare sa citeasca din carte, le redau aici 2 pasaje din cartea masinii :

Motor diesel
Motorinã

 

Motorul diesel trebuie sã utilizeze motorinã disponibilã pe piatã si care respectã standardul EN 590 sau similar. (EN înseamnã „Normã europeanã”). Nu utilizati motorinã pentru vapoare, uleiuri de încãlzire sau aditivi neaprobati pentru combustibil, deoarece motorul si sistemul de alimentare se vor uza mai repede si se vor defecta. Utilizarea de combustibili si/sau aditivi neaprobati va afecta garanþia vehiculului. Se va folosi motorinã cu cifra cetanicã mai mare de 51.

 

ATENTIE - motorinã (dacã este echipat cu DPF)
Pentru vehiculele care dispun de motor diesel echipat cu DPF se recomandã folosirea motorinei auto obisnuite. Dacã utilizati motorinã cu continut ridicat de sulf (mai mare de 50 ppm) si aditivi neaprobaþi, sistemul DPF s-ar putea defecta, iar vehiculul ar putea emite fum de culoare albã.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu bag Petrom motorina simpla. Și o chestiune de.. Analizat pe viitor. volumul alimentat a fost mai mare la stația petrom rustic, unde bordul mai indica 2 liniuțe, iar pompa oranj nu era aprinsa, decât la Petrom lac unde, cu pompa aprinsa și o liniuța in bord, au intrat mai puțini litri. În primul caz au fostt 65 l, apoi 62 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaa.... daca deschidem subiectul furatului la pompa, ne apuca Craciunul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la Tucson in ultimii aproximativ 25.000 km am folosit doar motorina ecto ( Lukoil ) indiferent de anotimp si nu am nimic de obiectat iar la motocicleta Transalp 650 folosesc benzina 95 ecto ( Lukoil ) si totul merge perfect

Edited by nano4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cu Lukoil am schimbat o pompa de benzina la o mașină anterioara. Așadar, și gratuit sa o primesc și nu o folosesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bagat motorina pana acum cca o luna jumate de la Petrom. Firma are contract, carduri, etc. Dar sunt chitrosi si dau discount f. mic. Ca urmare ne-am mutat la Rompetrol unde e pretul mai mare la pompa dar dau 40 de bani/litru. Eu foloseam la Petrom cea mai scumpa motorina si am constatat ca cifra cetanica este tot 51 cat e cea normala de la Rompetrol. Nu stiu daca sa pun EFIX 55 inca. Cine a pus sa-mi spuna daca se simte ceva.

Problema e ca initial m-am bucurat, ca la Petrom cam furau la pompa pana la 5% chiar. Tati ... stai sa vezi la Rompetrol ! Astia sunt mai tari. Au litri diferiti, dar mai mici in ambele cazuri. Pai de unde 40 de bani discount la litru ?? :wink: Calitate ... otova.

Lukoil in Romania e de cah, afara e alt Lukoil.

Care mergeti in Grecia in concediu (sau cu alte treburi in vest) de Ex. si faceti plinul, o sa constatati ca litrul lor e mai mare !! si parca apa lipseste :dancer: . Dar nu va faceti griji, va intoarceti voi ! :oh_go_on:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toata Europa de est litrul e mai mic in benzinarii. Si la bulgari e la fel. Eu in concediu merg cu o medie de 5.5l/100km afara iar in Romania, in cam aceleasi conditii de trafic, cu aproape 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde esti tu Tepes Doamne ?! Ai dracu hoti, au ocale mici rau de tot !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la.mol intotdeauna..dar sa faca preturile mai mici..haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litrul e mai mic fiindca le permite metrologia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La MOL au litrul normal da' e pretul mai mare. Se echilibreaza :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un card red la ei...-20 de bani pe litru..nu e ea marea economie..dar la 150 lei mai bagi 1l mocca;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...