Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Gabi C

Tucson 2016 cutie automata

Recommended Posts

Imi cer scuze ca postez a doua oara acest titlu . Prima postare nu este in sectiunea potrivita. Rog un moderator sa o stearga .

Cum am spus si in descrierea personala am un Tucson fabricatie 2016 , motor 2.0 l CRDI si 185 CP. Cutia este automata . masina am cumparat-o acum doual luni cu 35 ca km la bord si pina acum sint extrem de multumit de ea.

As avea o intrebare deoarece este prima masina ce are cutie automata . Am observat ca in permanenta schimba treapta inainte de a ajunge la 1600 ture ( ma refer ca trece in treapta superioara ). Practic " lucreaza " intre 1000-1500 ture. E in regula sa schimbe asa jos ? Motorul este extrem de silentios chiar si la turatie mica iar mai nou m-am obisnuit sa zic sa conduc in modul " manual " , in sensul ca aleg eu cind sa trec in treapta superioara .

O alta intrebare ar fi legat de cauciucurile de iarna ( masina are jenti pe 19 ) . Ce imi recomandati sa cumpar doar cauciucuri sau sa iau cu tot cu jenti ?

Multumesc anticipat .

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Daca o dai in sport ai sa observi ca schimba la alte ture. De asemeni, nu merge cu ea prea batraneste ca la combustibilii nostri ai sa faci praf DPF-ul. Sunt si alte masini care schimba la turele alea (1500) daca calci acceleratia prea fin.

Legat de cauciucuri, e un calcul simplu: vezi cat te costa cauciucurile de 19 plus schimbatul lor pe jantele de 19 de 2 ori pe sezon, apoi fa un calcult cat te costa cele de 17 plus jante si vezi daca se merita.

Eu personal, mi-am luat jante de 17 pt iarna cu cauciucurile aferente.

 

O zi buna.

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rind multumesc de raspuns.

Calitatea combustibilului nu ar fi o problema - locuiesc in Germania . Dar cum spuneai am sa incerc fie sa merg cu ea in sport fie " manual " unde o pot tine in jurul a 2500 rpm ( desi aici e putin mai zgomotoasa , probabil din cauza ca pina acum a fost " invatata " la cca 1500 ture).

Am incercat motorina aditivata de citeva zile s motorul apropae nu se mai aude . :)

legat de costuri schimb cauciucuri : un schimb de cauciucuri iarna vara costa 100 euro . Deci 200 euro pe an doar schimbul . Apoi din ce am vazut pretul unui cauciuc pe 19 e cca 200 euro ... destul de mult . Aici cum spuneai trebuie sa vad care este varianta mai rentabila , desi ca aspect masina arata foarte bine cu jentile pe 19 . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai avea o intrebare . Daca merg doar in modul " manual " , lucrul asta afecteaza negativ cutia de viteze ?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea are cu ce sa o afecteze. Masina oricum schimba in ritmul ei, adica cand are conditiile intrunite. De ex: daca esti in treapta 2 cu 1300 ture si vrei sa ii dai 3 ai sa vezi ca nu merge, la fel cum daca esti in treapta 4 si tragi repede de 3 ori inspre 1, n-o sa ia treapta 1 pt ca inca nu ai redus suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura in actuatorul cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles.

Problema e ca nici nu pot merge mai sportiv in oras pentru ca stilul de condus de aici nu permite asta . Toti merg extrem de lent si precaut . In zonele cu 50 limita de viteza se merge cu 40 , zonele cu 30 se merg cu 20 , apoi cind pleaca de la semafor le ia o vesnicie pina ajung la limita de 40-45 km/ora si asa mai departe . :) Deci vrei nu vrei mergi batrineste . Singurul loc unde pot merge mai alert este cind o scot pe autostrada .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput sa o conduc doar in modul sport. Mi se pare ca e mult mai sprintena iar ca turatii sta mult mai aproape de " normal " adica sta undeva intre 1700-2200 rotatii . Chiar daca voi avea un consum o idee mai ridicat sint convins ca e mai sanatos pentru motor asa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai si un buton de kick down sub acceleratie. daca il apesi si pe ala schimba numai la 4000+ de la treapta 1. :) ... numai sa te tii bine de volan.

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) . Un singur lucru sa zic asa imi displace putin pina in momentul de fata. Suspensia mi se pare destul de rigida . Cind trec peste guri de canal o simt binisor comparativ cu vechiul meu megane . Exista vreo optiune de a o face mai putin rigida ?

Multumesc anticipat de raspuns .

 

PS ieri m-a vizitat un prieten cu o Toyota avens fabricatie 2015 cu motor diesel de 2l si 143 CP. Am mers vreo 25 km de autostrada cu Tucsonul apoi cu Avensisul lui . Senzatia care am avut-o este ca desi e mai putin aerodinamic si ceva mai greu decit Toyota , Tucsonul a fost mai sprinten cind acceleram si dadea senzatia unei rezerve de putere mai mari decit la Toyota. Cred ca vei 40 CP in plus la Tucson se simt din plin .

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suspensia mai rigida inseamna stabilitate mai buna mai ales in curbe. N-as vede-o ca pe un defect...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu butonul de kick down sub acceleratie e folclor urban. Ala e senzorul de final de cursa sau WOT. Kickdownul il comanda ecu al cutiei functie de niste calcule :))

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri . E adevarat ca suspensia mai rigida o ajuta sa fie mai stabila . Dar parca mi-ar fi placut sa fie putin putin mai " smooth " .

Pe modul sport mi se pare suficient de fisneata masina. Nu cred ca as avea nevoie de mai mult .

Am facut deja primii 5000 km ( am ajuns la 40 ca ) cu ea ( zilele urmatoare face 2 luni de cind o am ) si stiu ca inca e foarte devreme pentru un feedback dar pina in momentul asta super multumit de ea. Sper sa nu am probleme nici in viitor . Ce ma bucura este ca beneficiez inca de 3 ani garantie Hyundai + inca 2 ani garantie ( fct de nr de km imi acopera minim 50 % din reparatii -de la Dealrul auto ) .

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am mai observat dupa ce bag masina in garaj ( e mai multa rezonanta acolo ) si opresc motorul se aude cca un minut din zona esaparii ca un trosnet ( destul de discret ) sau nu stiu cum sa ii zic ca si la o soba metalica cind se incalzeste . E ok sunetul asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu butonul de kick down sub acceleratie e folclor urban. Ala e senzorul de final de cursa sau WOT. Kickdownul il comanda ecu al cutiei functie de niste calcule :))

 

Mno... O fi, dar daca e asa cum zici tu de ce l-au pus acolo? Trebuie sa aiba un rost, nu? O sa caut niste info, chiar m-ai facut curios.

 

LE: asta e ce am gasit: Its the kickdown switch that kicks the transmission down to the lowest gear possible at your current speed

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o data e folclor urban, butonul ala e acolo la toate masinile cu acceleratie digitala, manuale sau automate. E un senzor de final de cursa care deschide admisia complet.

Din punctul asta de vedere, daca cutia face kick la WOT, atunci da, poti spune ca e buton de kick down :)) dar in realitate ecu al cutiei face kick in functie de un algoritm in care pozitia acceleratiei e doar unul din parametri (ceilalti fiind de exemplu viteza masinii, treapta de viteza, inclinarea soselei, pozitia volanului, inputurile de la ABS etc.).

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

"butonul" sau, mai real, pragul acela unde pedala se opreste un pic inainte de a se duce la fund, face urmatoarele lucruri (pe cutia DCT, dar cred ca si pe cea automata este similar):

  • In drive mode normal, face kickdown (altfel, daca ma opresc la prag, ramane in viteza actuala)
  • In drive mode sport, face singura cutia kickdown inainte de a trece de prag. Probabil este si mai agresiva daca trece de prag, nu am remarcat o diferenta foarte mare
  • Daca am limitatorul de viteza activ, cand trec de prag face kickdown si trece de limita, ramane la viteza pusa in limitator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o intrebare de incepator. Este vreo problema ( la uzura cutiei automate ma refer ) daca atunci cind am oprit masina o las doar in parking si nu trag intii frina de mina ? Ma refer daca locul unde este parcata masina este drept sau cu o inclinatie usoara ( cum sint cele din parcarile subterane ).

Multumesc de raspuns .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se uzeaza blocatorul cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ce sa inteleg, care e "ritualul" corect de parcare pe plan inclinat:

 

1. Picior pe pedala de frana, tras frana de mana, cutia in P, luat picior de pe pedala.

 

2. Picior pe pedala de frana, tras frana de mana, luat picior de pe pedala, cutia in P.

 

Sau sunt amandoua corecte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci eu porcedez asa : dau din drive in N . Trag frina de mina apoi ma duc din N in P . Asta cu pedala de frina apasata . Apoi ridicat piciorul de pe pedala de frina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan consumul in oras se mentine la 9.3 % iar in afara undeva la 7,5 %. Cred ca e in regula pe timp de vara .

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mai deranjez cu o intrebare. Poate s-a mai discutat . Cind am luat masina am intrebat doar cind e urmatoarea revizie si urmatorul TUV. Nu am intrebat nimic de schimbul de ulei din cutia de viteze . Imi puteti spune la cit timp ( km ) se schimba ? Sau ar trebui sa intreb anul viitor cind merg la revizie ? S-ar putea si un cost estimativ ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...