Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

13 hours ago, dvoncu said:

Teoretic se recomanda vaselina siliconica dielectrica. Practic la chedere am avut succes pe termen lung (adica mai mult de doua saptamani) cu Krytox, care e rar si scump.

Eu deschid plafonul maxim 1 data pe luna si atunci de moft, sa "ruleze" echipamentul si atat. Cu plafoniera textila merg deschisa tot timpul, dar partea de sticla nu. 

Share this post


Link to post

Ieri mi s-a futut joystick-ul pentru volum de pe volan :rant:... nu mai merge sa dau mai tare (in sus)... cand ridic in sus e flasc...

Sper sa rezolv la garantie la urmatoarea vizita.

Share this post


Link to post
On 7/1/2020 at 12:10 AM, RomanuX said:

Ieri mi s-a futut joystick-ul pentru volum de pe volan :rant:... nu mai merge sa dau mai tare (in sus)... cand ridic in sus e flasc...

Sper sa rezolv la garantie la urmatoarea vizita.

UPDATE: S-au adunat blestemele :pray: ... nu mai functioneaza sistemul de sustinere haion, cele 2 pistoane laterale, merg cu o coada de matura in portbagaj acum...

M-am programat la Nordservice Auto joia viitoare pentru constatare.

Edited by RomanuX

Share this post


Link to post

Tocmai am facut revizia de 30000, DabAuto Bucuresti. Schimbat filtru ulei, ulei, lichid frana, filtru aer, filtru polen, aerisire frane, stand frane, verificare electrica, verificare noxe , manopera- 1000 lei. Suplimentar schimbat placute frana fata - erau duse cam 90% si nu avea sens sa mai merg mult cu ele asa - inca 600, placute si manopera. Durata totala 2 ore. 

Ce nu ma asteptam sunt placutele, pentru ca la 30000 (aproape 2 ani) mi se pare un pic cam devreme, dar din discutii am inteles ca fiind cutie automata s-ar consuma mai repede, plus ca masina e suficient de grea. 

Desi am cerut expres si update de unitate multimedia si de harti mi s-a comunicat ca nu au nici o versiune noua disponibila. Asta in sensul ca nu au versiune noua de cand am cumparat masina nu ca nu au versiune mai noua fata de ce este deja instala. Si cum instalat este versiunea aparuta prin mai-iunie pe forumuri....am lasat-o asa, pentru ca nu aveam timp de discutii. 

 

Share this post


Link to post

1000 lei la un benzinar e lacomie pe fata. Daca vorbeam de un diesel, la care intra mai mult ulei si filtrul de motorina, treaca-mearga. Din pacate, observ o "sete" de bani din ce in ce mai accentuata a reprezentantelor, concomitent, insa, cu o scadere la fel de accentuata a calitatii serviciilor.

Share this post


Link to post
8 minutes ago, nats said:

1000 lei la un benzinar e lacomie pe fata. Daca vorbeam de un diesel, la care intra mai mult ulei si filtrul de motorina, treaca-mearga. Din pacate, observ o "sete" de bani din ce in ce mai accentuata a reprezentantelor, concomitent, insa, cu o scadere la fel de accentuata a calitatii serviciilor.

Cel mai "hapsani" sunt la filtrele de aer si de polen - aceleasi le cumperi de la piese auto, originale, cu 30% sub ce le vand ei, fara stres. Si sunt convins ca si la ulei se poate mai bine, si la altele. 

DAR "cel mai cel" mi se pare alocarea standard de manopera pentru lucruri care dureaza 3-5 minute. Gen 30 de minute alocat pentru cele doua filtre, in conditiile in care eu, fara experienta, le schimb in 5 minute maxim. Dar ma rog, nu mai comentez, am dat am dat, masina e in garantie si nu vreau sa o "revizuiesc" in alta parte. Desi pe placute de frana nu ma mai duc la ei, acum ca stiu cam cat dureaza astea le pot schimba si la service la un amic. 

Share this post


Link to post
On 7/2/2020 at 12:51 PM, RomanuX said:

UPDATE: S-au adunat blestemele :pray: ... nu mai functioneaza sistemul de sustinere haion, cele 2 pistoane laterale, merg cu o coada de matura in portbagaj acum...

M-am programat la Nordservice Auto joia viitoare pentru constatare.

Pe 12.08 am rezolvat ambele probleme pe garantie.

Share this post


Link to post

Făcut și eu revizia de 2 ani. Mi-au făcut update, gratuit, de peste 20Gb. Am stat ceva vreme până când au downloadat softul. 

Totul e ok până acum, revizia a costat vreo 600 de lei cu precizarea că am avut eu filtrele de polen și aer. Cel de polen l-am pus cu carbon activ, de la Mann.

Mi-au schimbat și lichidul de frână. În rest, nicio problemă. Doar consumul de benzină este cam mare din punctul meu de vedere și spuneau și cei din service că de același lucru se plâng și alți posesori.

Share this post


Link to post
4 hours ago, Reactor2015 said:

Făcut și eu revizia de 2 ani. Mi-au făcut update, gratuit, de peste 20Gb. Am stat ceva vreme până când au downloadat softul. 

Totul e ok până acum, revizia a costat vreo 600 de lei cu precizarea că am avut eu filtrele de polen și aer. Cel de polen l-am pus cu carbon activ, de la Mann.

Mi-au schimbat și lichidul de frână. În rest, nicio problemă. Doar consumul de benzină este cam mare din punctul meu de vedere și spuneau și cei din service că de același lucru se plâng și alți posesori.

Salut,

Presupunand ca ai masina fabricata in Cehia, imi poti da codurile pentru filtrul de polen si aer?
Multumesc

Pentru o masina de 1800kg nu e relativ normal un asa consum? Avem exemple de masini asa grele cu un consum considerabil mai bun?

Share this post


Link to post

Pai daca la 600 aduni aprox 200 filtrele si manopera iesi pe la 1000 ron, cat mi-au cerut la Dab. 

Legat de consum  - masina are pana in 1700 si cam consuma, dar pe de alta parte in oras daca nu intra turbina e benzinar aspirat clasic. 

Share this post


Link to post

Va salut.A montat cineva praguri pe tucson aftermarket cumparate de voi si montate in reprezentanta ca sa nu se.piarda garantia?mie mi au spus ca numai cumparate de la ei si cu tot cu montaj ajung undeva la 3000 ron.

Share this post


Link to post
On 5/11/2020 at 10:36 PM, alecsutzyu said:

Salut.

Ridic o problema aparuta de ceva timp caruia service-urile nu ii dau de cap. Normal ca atunci cand ajungi cu masina nu se mai aude sunetul ca doar legile lui Murphy sunt peste tot, chiar daca a stat chiar o zi masina pentru a detecta de unde provine sunetul indicat de mine..

Se aude si la voi, cei cu Tucson 1.6 T manual, cand schimbati viteza din a2a in a3a si accelerati usor un sunet infundat (o pocnitura) de undeva din spatele masinii ?!

Masina are 56 000 km din 2015, nu a vazut niciodata off-road, pe dedesupt fiind impecabila.

Salut,

Si eu am acel zgomot care se aude de fiecare data cand plec de pe loc, dupa ce las frana de mana , cam la viteza de 35km/h.

Verifica daca face si cand nu tragi frana de mana.

Share this post


Link to post

Aveti informatii despre 1.6 Tgdi 150 de pe noul Tucson 2021?Este acelasi ca si precedentul?

Share this post


Link to post

Din exprienta voastra consumabilele (placute, discuri etc) neaparat trebuie sa fie schimbate la reprezentante pentru pastrarea garantiei?

Share this post


Link to post
3 minutes ago, keelnorem said:

Din exprienta voastra consumabilele (placute, discuri etc) neaparat trebuie sa fie schimbate la reprezentante pentru pastrarea garantiei?

Nu stiu cum se intampla in present dar iti pot spune ca la vechiul Tucson (2007) si la iX35 schimbam la alt service. Cand la Tucson mi-au cerut 800 ron placute fata+spate plus manopera am zis ca sunt dilii si am mers la un amic cu service. SI de atunci cam numai la el am schimbat, ba de multe ori imi luam placutele de la King si mergeam doar la schimbare. La fel am facut si cu discurile de frana. 

In mod normal ar trebui sa nu ai nici o problema daca schimbi la terte parti - ce faci daca esti cine stie unde si nu ai service Hyundai aproape? Mergi cu fier pe fier?

Edited by Moise

Share this post


Link to post

Preturile sunt exagerate la reprezentante, king sunt mai umani. N-am citit nicaieri in manual sau pasaport obligatia efectuarii tuturor operatiilor ce tin de consumabile in reprezentante, la asta ma refeream in mod special.

Share this post


Link to post

Dupa ceva timp revin cu o postare despre cat ma costa o reparatiune la masinuta. Totul a aparut ca urmare a faptului ca la un semafor din Bucuresti masina din fata mea (golf 4 de OT) vede ca pietonii au rosu dar un nene coborase de pe bordura si pune frana.....eu in spate nu apuc sa franez complet si il lovesc. Recunosc ca e vina mea, trebuia sa stau mai la distanta. 

Revenind la reparatiune: capota revopsita, bara fata, masca, nush ce trager, unitatea de AC, deflectorul de la intercooler (sper sa nu spun prostii), 2 faruri (sunt rupte nush ce prinderi si putea sa intre apa) plus senzorul de capota pentru pietoni si radarul de FCA (acolo sub numar unde zici ca au furat grila :) ), la care adugam manopera - am ajuns la frumoasa suma de 40.000 ron. 

Din toate astea trag o singura concluzie - nu se merita sa stai fara Casco :), recomand la toti sa aveti ca e de ajuns una ca asta si e dureros .

 

Share this post


Link to post

Pai si cam cat de aproape ai fost de nu ai putut opri la timp mastodontul care cicula cum max 30 km/h, cat e viteza maxima in Bucuresti? Intreb pentru ca ma surprinde magnitudinea daunelor: la o masina de 45000 EUR (?) sa ai dauna de ~9000 EUR pe baza unei distante necorespunzatoare, spune multe si nu prea bune din punctul meu de vedere ... Cel pe care l-ai lovit a avut vreo dauna mai semnificativa sau doar un stop spart? Ne poti spune si la ce service ai fost pentru reparatii, eventual cat au durat acestea?

Share this post


Link to post

Pai eram aproape si initial eram pe accelerare, asa ca sunt vinovat complet. Eram la 40 la ora lejer , dar ideea este ca 12.000 de Roni sunt senzorii aia din fata...plus manopera, se aduna. Cu 2 faruri si o bara (3200 ron) se face suma.

 

cel lovit a ramas fara portbagaj- usa, luneta, stopuri, etc. 
 

durata- estimata la 4 zile, inca nu e rezolvata ca de la covid piesele intarzie. Si ma duc doar la Dab Auto, am “pasarica” mea

Share this post


Link to post

C

45 minutes ago, dvoncu said:

De regula masina care loveste din spate se beleste mai rau, e pe frina si se lasa nasul in jos si loveste cu partile moi, radiator, faruri, capota.

Corect aici, asa am patit.

Share this post


Link to post

Eu am intrebat stiind experienta mea personala, anume ca am avut o experienta neplacuta la o intersectie celebra din Bucuresti: eu eram pe banda 2, pt viraj la stanga, incadrat corespunzator si din timp, numa' ca nenea tramvai nu a inteles de ce stau eu - si mai multi ca mine - acolo, asa ca tzar-tzar cum fac ei si am zis sa fiu eu intelept si sa cedez, moment in care am tras dreapta ... fara sa ma asigur ca din spate un Citroen C1 venea repede-repede sa se bage si el in acelasi loc, dorind practic acelasi lucru ca toti ceilalti doar ca pare-se mai mult... Nu cred ca am prins 5 km/h dar l-am lovit cu botul din fata-dreapta fix in portiera lui. 

Daunele mele: o zgarietura pe aripa, fara far spart si nici macar zgariat.

Daunele lui: portiera stanga infundata complet, oleaca si din aripa parca. 

Ca o mica paranteza, spunea ca este al 2-lea sau al 3-lea accident de acest tip in decurs de nici macar luna. Tocmai ce iesise de la reparatii pt aceeasi problema. Chiar daca eu sunt vinovat si am facut cele necesare pentru reparatie pe RCA-ul meu, ma intreb oare cine este cu adevarat vinovatul, macar moral cel putin. Nu mai conteaza oricum, s-a intamplat acum mult timp.

Ma asteptam totusi ca noile modele Hyundai sa fie mai rezistente, atata tot. Electronica e intr-adevar scumpa, dar totusi ... 

Share this post


Link to post

Nu vreau sa ma pronunt pe “autor moral” avand in vedere ca dl cu Golf mi-a spus “eu vreau sa o vand, nu stau sa o repar pe asigurare, vreau bani” - si asta cand am scos RCA-ul. Din acel moment am banuit ca poate a facut-o intentionat, dar l-am lasat in pace, am facut amiabilul si i-am dat asigurarea. 
 

ca remember- in 2012 inainte sa  termin leasingul la tucson model 1, il bag in service  ptr vopsit, etc. Luni scot masina si fac noul Casco si marti trece un imbecil pe rosu la armeneasca si imi face praf botul....asa ca nu se stie niciodata ce se poate intampla.

Edited by Moise

Share this post


Link to post

Casco este sfant. Si va spune unul care in 7 ani de Casco n-a avut nicio dauna. Dar era sa am 100, daca nu cascam ochii bine. In schimb, pe facultativa de la apartament, am avut daune cam din 2 in 2 ani...

Share this post


Link to post

Pe vremea mea puteam avea CASCO la masina doar pana la 5 ani, ulterior nu se mai putea. Si culmea, aveam CASCO la aceeasi firma ca cea la care plateam ratele la leasing, pe semne ca eram doar bun de plata ... 

Share this post


Link to post

Pai am avut leasing pe 5 ani - CASCO imps, iti dai seama, dupa carte in 5 ani si 1 zi am facut iarasi , dar nu a zis nimeni nimic. Doar ca am intrebat la Dab Auto cu ce firme de casco sunt "pretini" ca sa nu am discutii ulterioare. 

 

Ca si acum am la Omniasig si desi sunt baieti buni au niste proceduri de te doare mintea....

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...