Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

În sfârșit, de vineri, proaspăt proprietar de Tucson 1.6 t-gdi Luxury!
Yuhuu!!!
Sper să mă țină bucuria cel puțin 5 ani, cât o plătesc...
Am făcut azi un drum dus-întors Oradea-Cluj pe aglomerație bară la bară aproape tot traseul și am ieșit cu un decent 10,2 la sută. Zic decent față de ce mă așteptam. Mașinuța trage bine, e fășneață, dar o tot compar cu mașina anterioară, o Skoda Superb 2.0 TDI cu 214 căluți și 450 NM... Aia îți rupe capul, asta are grijă de sănătatea ta, nu și de portofel!

Ăăăă... io cum atașez două poze, că nu găsesc butonu? :_sad:

Share this post


Link to post

Aha!

Am găsit!

Cam asta ar fi, drăguța de ea! Îmi place cum arată contrastul între alb și negru, nu îmi pare rău că nu am ales altă culoare. Las' că de banii ăia mai bag ceva fotoghin...

post-68386-0-32400400-1564353266_thumb.jpg

post-68386-0-78307900-1564353485_thumb.jpg

Edited by grigsound
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos! Si fara pbm. Arata f bine! E chiar frumoasa pe alb cu plafon negru. (pune-i folii pe geamuri ca sa accentuezi contrastul.)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mulțumesc!

Da, chiar am de gând să îi pun folii.

Share this post


Link to post

Foarte drăguț! Sa o stăpânești sănătos și sa te bucuri de toți căluții ca sunt acolo!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Foarte frumoasa masina. II sta bine pe alb.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cutia este veriga slaba a acestei masini. La 29 de mii de km, dupa mai multe vaicareli ale mele atat la prima revizie cat si la a 2a saptamana trecuta, ca am niste vibratii in treapta 1, intarzieri de preselectie si un delay la acceleratie in modul normal, cei de la service m-au diagnosticat cu skimbarea kitului de ambreiaj dupa o recalibrare si un update de soft. Despre un condus agresiv nu se pune problema; avand in vedere consumul incerc zilnic sa-mi depasesc recordul anterior prin perfectionarea unui mers cat mai economic. Placutele de frana cred ca mai duc 15mii dupa cum arata. Despre defect de fabricatie iar nu cred ca putem vorbi - o microfisura m-ar fi tras demult pe dreapta.
Desi am o parere foarte buna despre DCT dpdv teoretic si din tot ce am citit pe net, in realitate aceasta cutie nu este deloc fiabila.

Share this post


Link to post

Pai N-Line , exceptand fata (care e de la SantaFe, modelul nou) ce aduce in plus sau minus? Ca scria ca e tot 177 CP, dotarile par cam aceleasi, deci....nu ma impresioneaza.

Share this post


Link to post

E N-Line. Iei un model obisnuit, ii adaugi niste brizbrizuri si folosesti un nume care este derivat din versiunea "rea" a gamei. BMW are M-Sport, Mercedes are AMG Line, Audi are S-Line, Jaguar are R-Line si probabil pot sa continui toata ziua.

Share this post


Link to post

Era mai bine dacă scoteau un N adevărat, cu motorul de 2 litri turbo si 275 de cai de pe i30. Probabil că ar fi fost aiurea de pus pe un SUV (deşi există SUV-uri puternice, har Domnului), plus că ar fi consumat enorm... Ar fi trebuit regândite toate alea: suspensii, frâne, cutie, etc. Dar ne-ar fi plăcut un demaraj pe la 6 secunde, nu? :)

Totuşi, în video, aţi văzut cât dădea consumul mediu?!!! 36 de litrişori. Ceea ce îmi confirmă că ce vedem noi în bord (gen 17 l, uneori, în oraş) este complet deplasat. Dacă stai la semafor câteva minute, sari către 18, dar din rezervor nu se duce atât, că doar eşti la relanti. Algoritmul de calcul dacă stai pe loc e ciudat rău. Ştiu, o să ziceţi că, matematic, dacă motorul e pornit şi distanţa parcursă e 0, consumul tinde la infinit ;) Chiar şi aşa, e total nerealist ce afişează maşina. Sperie oamenii degeaba...

Legat de maşina N-line, am observat că nu mai are încălzire în banchetă, iar de ventilaţie în scaunele din faţă nici nu poate fi vorba. Personal, în vara asta am constatat că ventilaţia face toţi banii. Aşa că, N-line sau nu, pe mine mă lasă rece (mai puţin culoarea aia, care e chiar faină).

Ce îmi place la modelul 2019 (mă rog, 2018 facelift) este că îţi arată în display-ul din bord în ce mod al farurilor eşti (şi din câte am înţeles, acelaşi lucru e valabil şi pentru ştergătoare). Chestia asta e foarte utilă ca să nu tot beleşti ochii (scuzaţi expresia) la manete... La 407-le din 2004 aveam chestia asta. Acu' 15 ani, ce mă-sa! Nu înţeleg de ce nu o pun printr-un update de firmware şi în versiunea de până în 2018.

 

A-propos, vouă vă merge Waze pe Apple CarPlay? Sincer, n-am cautat subiectul pe net până acum. La mine nu se vede şi e nasol...

 

În rest, numai bine.

Edited by Lornak

Share this post


Link to post

Salut! Eu am varianta Style! Și Waze merge perfect! Doar conectezi cablul! Apoi când apare CarPlay in culoarea verde deschizi prin apăsare și apare primul ecran de aplicații! Glisezi ecranul de la dreapta la stânga și Waze este ds obicei pe pagina a doua! Am observat ca in cazul in care ai deja căutată destinația și stabilită ruta și abia apoi conectezi cablul, nu recunoaște ruta și e nevoie sa o stabilesti încă o data de la început având conxiunea realizată!

Share this post


Link to post

Multumesc, o sa mai incerc, sa vad daca merge.

Share this post


Link to post

Problema cu Waze-ul era de fapt a telefonului. Pentru a păstra compaibilitatea cu anumite aplicaţii care nu au mai primit actualizări, nu mi-am instalat iOS 12. Waze-ul merge doar cu versiunile 12 ale sistemului de operare :_sad:

Share this post


Link to post
On 6/18/2019 at 11:51 AM, akinakes said:

Salutare!

Tucson 1.6 T-GDI 7DCT, face-lift, decembrie 2018.

.....

PS: pot sa pun pariu ca primele probleme la masina le voi avea cu ambreiajele cutiei 7DCT si/sau turbina. :)

Si in acel ton optimist incheiam eu postarea din 18.06.2019! :-)

Ghici ce? La 22000 km am inlocuit....kit-ul de ambreiaje! 

Ce ziceam?

 

Consumul? S-a "stabilizat" la 13.3 l/100km. 60% extraurban, 40% urban dintr-un total de 24000km la moment! La mai mare, zic! :-)

Edited by akinakes

Share this post


Link to post
On 7/17/2019 at 3:56 PM, Moise said:

Salut

La recomandarea celor de la service pentru iarna mi-am luat 235/55/r19, pentru a fi foarte usor mai inguste si mai inalte. Am intrebat daca masina are "de suferit"si m-au spus ca nu e nici o problema, atat timp cat anvelopele sunt intre minim si maxim admise pentru tipul masinii.

Vei avea diferența de viteză reală. De exemplu la 98km/h în bord mai adaugi 5.21 km/h. De ce crezi că se recomandă doar două mărimi ( instrumentele de bord sunt calibrate conform cu mărimea anvelopelor ). Iar "cei din service" la ce foame au îți recomandă orice numai să vândă ceva...

Speedometer Difference

Speedo Reading Actual Speed
20 mph (32.19 km/h) 21.08 mph (33.93 km/h)
25 mph (40.23 km/h) 26.35 mph (42.41 km/h)
30 mph (48.28 km/h) 31.62 mph (50.89 km/h)
35 mph (56.33 km/h) 36.89 mph (59.37 km/h)
40 mph (64.37 km/h) 42.16 mph (67.85 km/h)
45 mph (72.42 km/h) 47.43 mph (76.33 km/h)
50 mph (80.47 km/h) 52.7 mph (84.82 km/h)
55 mph (88.51 km/h) 57.97 mph (93.3 km/h)
60 mph (96.56 km/h) 63.24 mph (101.78 km/h)
65 mph (104.61 km/h) 68.51 mph (110.26 km/h)

 

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post
1 minute ago, Lgionutz said:

Vei avea diferența de viteză reală. De exemplu la 98km/h în bord mai adaugi 5.21 km/h. De ce crezi că se recomandă doar două mărimi ( instrumentele de bord sunt calibrate conform cu mărimea anvelopelor ). Iar "cei din service" la ce foame au îți recomandă orice numai să vândă ceva...

Pai in cazul "foamei" lor este tzeapa, pentru ca nu am luat de la ei, deci nu au castigat nimic. In plus ai sa ramai surprins (eu am ramas) dar am masurat viteza cu gumele originale  (245/45/r19) si cu cele de iarna (235/55/r19) comparand ce imi arata gps-ul cu bordul (cu 3 jucarioare gps, nu doar unul). Dintr-un motiv ciudat cand le am pe cele de vara viteza aratata in bord de masina  este mai mare fata de viteza aratata de gps, in timp ce pe cele de iarna (235/55/r19) vitezele erau identice. Acum daca analizam ce spun altii - "viteza masurata cu dispozitiv GPS este mai aproape de realitate" - trag concluzia ca anvelopele de vara (245/45/r19) nu sunt 100% conforme. 

Share this post


Link to post

First and foremost, speedometers in most vehicles are designed to overestimate the speed of travel. International law has long required modern cars to overstate true speed. The applicable standard for many vehicles sold in NZ is a European standard that specifies that speedometers must not indicate a speed less than the vehicle’s true speed, or a speed greater than the vehicle’s true speed by an amount of more than 10 percent plus 4 km/h.

What does this mean in real driving terms? Well, another way to look at it is, at a true speed of 90km/h, the speedo must read no less than 90km/h and no more than 103km/h.

Doar sa nu verifice cei de la ITP mărimea anvelopelor tale "conform" cu cartea de identitate a autovehicului (unde ai specificate doua mărimi).

Share this post


Link to post

My dear, daca vrei sa intram in detalii o facem: 

- ideea este ca daca pe anvelopele de vara am 90 pe GPS si in bord am 85-86 - Din ce ai scris tu este o defectiune undeva, ceea ce inseamna ca ma duc sa me "cert" cu Hyundai.

- Pe de alta parte cu anvelopele de iarna viteza din bord este egala cu cea aratata de GPS, prin urmare inseamna ca este o defectiune undeva, deci ajung tot la "cearta" cu Hyundai. Sau cu cine face omologarile, daca vrei sa fim exacti.

Legat de ITP - exceptand pe cei de la Colina, care s-au uitat la ce gume aveam pe vechiul Tucson, undeva 2008  - si asta banuiesc ca se intampla deoarece daca faceai ITP-ul la ei aveai gratuita revizia aferenta, drept urmare hai sa nu poti sa faci ITP-ul ca sa platesti revizia...ca sunt bani mai multi - din 2003 si pana acum nu am avut nici o problema cu ce anvelope am pe masina. Si au fost facute ITP-urile la diverse service-uri, la diversi oameni, si cand faceau poze si cand nu se faceau poze, asa ca......nu ma agit prea tare. 

 

Share this post


Link to post
10 minutes ago, dvoncu said:

Sa ne tii si pe noi la curent despre ce-ti raspunde Hyundai la reclamatie ... and let's grab the popcorn.

HAHAHAHAHAHA asta e gluma zilei !!! Chiar crezi ca am sa le scriu ?? inseamna ca am fost mai convingator decat ma asteptam :banana:

 

Relax, am altele de facut in viata, gen sa descopar o noua particula atomica =))

Share this post


Link to post

Moise, tu ti-ai pus cauciucuri neconforme, indiferent de ce te-au indrumat cei din service. Marimile oficiale sunt astea:

https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2019/

Roțile de iarnă au diametrul cam cu 20 mm mai mic decât cele de vară (45 vs 55 mm talonul). 

Viteza este calculata de mașină pe baza valorilor raportate de senzorul ABS (rotații/min ale rotilor). Logic, o roată de diametru mai mic se va invarti mai rapid decât una mai mare, pentru a merge cu  aceeasi viteză. Rezultă că viteza raportată va fi puțin mai mare cu roțile de diametru mai mic, adică cele de iarnă. Nu este rocket-science, este natural, n-ai ce reclamație să faci la Huyndai pentru asta, cel mult să te duci la cei de la service care ti le-au recomandat să le dai în cap cu ele. Dacă te deranjează așa rău...

După mine, problema nu ar fi asta, ci faptul că având talonul și mai mic decât cele de vară, ești predispus să le faci franjuri în vreo groapă sau bordură mai repede (mai ales iarna, prin zăpadă, zloată, noroi...). Nu mi-as lua niciodată, cel puțin in RO, așa talon îngust. Mai ales pe roată de iarnă.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
On 7/27/2019 at 2:34 AM, gabriel_stancu85 said:

Salutare.

 

Intamplare la prima revizie de 15000km la Tiriac Constanta. Ne putand eu sa ajung, a mers sotia. Total revizie 745lei piese + manopera. Faza cea mai interesanta a fost ca, la preluarea masinii, sotia a cerut uleiul ramas din bidonul de 5L. Raspunsul a fost " l-am aruncat doamna, nu il mai avem" :)))) Toata faza asta cu uleiul, facuta intentionat, pt ca ceva timp in urma trecand pe la ei pe la birourile lor, aud un domn "cum domne' e posibil sa aruncati uleiul ramas " si din cate intelesesem omul avea o masina cu o cantitate mai mica de ulei necesara. Ce parere aveti? Sau mai bine, cei din Constanta, unde faceti reviziile? Unde se pot evita astfel de tiganii... o injoseala atat de mare nu am putut crede ca isi pot asuma.

 

Iar pentru udate la navigatie, programat peste 3 sapt. Cica ar dura cateva ore pana face update la tot sistemul. Stie cineva despre asta? Intrebare : update la navigatie, face parte din garantia masinii, si nu trebuie platit nimic, corect?!

Salut.

Eu sunt din Bucuresti si prefer sa merg in Ploiesti la Proleasing sa fac reviziile. Cost mai mic, profesionalism si cel mai important: stau langa masina pe perioada reviziei. Eu unul prefer sa nu merg cu uleiul recomandat (Shell) si am propriul pachet de revizie: Ulei Liqui Moly, Aditiv Liqui Moly si lichid de frana Motul. Restul filtre si consumabile ii las pe cei de la service sa le ofere/schimbe. Placutele le achizitionez tot eu OEM (originale Hyundai).

Update-ul de navigatie dureaza 30min si mi-l fac singur (software + harti). E un forum din Spania unde pune cineva pachetele originale.

Spor!

Catalin

Share this post


Link to post
On 12/30/2019 at 3:22 PM, modream said:

Moise, tu ti-ai pus cauciucuri neconforme, indiferent de ce te-au indrumat cei din service. Marimile oficiale sunt astea:

https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2019/

Roțile de iarnă au diametrul cam cu 20 mm mai mic decât cele de vară (45 vs 55 mm talonul). 

Viteza este calculata de mașină pe baza valorilor raportate de senzorul ABS (rotații/min ale rotilor). Logic, o roată de diametru mai mic se va invarti mai rapid decât una mai mare, pentru a merge cu  aceeasi viteză. Rezultă că viteza raportată va fi puțin mai mare cu roțile de diametru mai mic, adică cele de iarnă. Nu este rocket-science, este natural, n-ai ce reclamație să faci la Huyndai pentru asta, cel mult să te duci la cei de la service care ti le-au recomandat să le dai în cap cu ele. Dacă te deranjează așa rău...

După mine, problema nu ar fi asta, ci faptul că având talonul și mai mic decât cele de vară, ești predispus să le faci franjuri în vreo groapă sau bordură mai repede (mai ales iarna, prin zăpadă, zloată, noroi...). Nu mi-as lua niciodată, cel puțin in RO, așa talon îngust. Mai ales pe roată de iarnă.

Salut

 

 

ideea este ca atunci cand am gumele de vara, cele din talon/CI/care au venit cu masina , viteza aratata pe 3 GPS-uri este diferita de viteza din bord. Astfel masina imi aratat 90 (de exemplu) iar GPS-urile imi arata aproximativ 87. Cand am rotile de iarna (235/55/r19) care teoretic sunt neconforme - viteza aratata de bord coincide cu viteza aratata de GPS-uri. 

 

Mie unul mi se parea normal ca atunci cand am rotile de vara (doar gumele difera, jantele sunt aceleasi) sa am viteza identica si in bord si pe GPS-uri, deoarece acestea sunt cele conforme. 

 

 

Share this post


Link to post

Intotdeauna vitezometrul arata mai mult decat in realitate, iar asta este simplu de inteles de ce. Plus ca nu este de ieri, eu asa am prins si la masina anterioara productie '88. In plus, diferenta nu este uniforma ci in functie de intervalul de viteza in care te situezi - luand exemplul dat de Accentul meu, pana in 80 km/h am o diferenta de vreo 2 km/h, intre 80 km/h si 120 km/h cam de 3-4, iar peste 120 km/h nu am incercat, aripile ingerului pazitor incepand sa cedeze :) 

In momentul cand schimbi rotile si diferenta de viteza generata acopera aceasta diferenta, nu mai da cu virgula si totul revine la normal. Nu tine de anotimp, in sensul ca fara acest mic truc intotdeauna vitezometrul va arata cu +, fie iarna, fie vara. Sau ma rog, ce anotimpuri mai avem acum ... 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...