Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Salut

De vineri si pana duminica, fortat cumva de situatie, a facut un experiment: drum facut vineri cu mers pe normal si duminica cu mers pe sport, acelasi nr de kilometri, acelasi sofer, etc. Vineri mers pe normal consum de 9,2 %, duminica mers pe sport consum de 8,7%. Viteza maxima de 125 in afara localitatii si 60-65 in localitate (nu erau radare).

Share this post


Link to post

Hmm... Urmaresc cu interes de ceva vreme topicul asta. Sunt, sau mai degraba eram un potential cumparator de Tucson 1.6 gdi-t MT, pana ce m-au cam speriat consumurile declarate pe aici. Luindu-ma dupa fisa tehnica imi imaginam si speram ca as putea avea un consum echivalent in benzina cat am acuma cu dieselul meu (Outlander 2.2), dar se pare ca nici vorba! La cum conduc eu, nu cred ca as cobori sub 11 nici in extraurban. Si, fara suparare pt @Moise, " Viteza maxima de 125 in afara localitatii si 60-65 in localitate (nu erau radare) ", asta nu cred ca e un condus sportiv, ci eventual usor grabit.

Sunt profund dezamagit de consumurile astea, imi placea foarte mult masina, chiar am facut si un scurt drive test, dar vad ca trebuie sa ma reorientez. Apropo de drive-test, dealerul ma aburea ca a scos cu ea un consum extraurban Oradea-Bucuresti 8,2 la dus si 6,6 la intors si ... cica nu prea l-a depasit nimeni pe traseu.

 

 

 

Share this post


Link to post

@alex167- eu am spus ca am facut acelasi drum cu masina prima data pe normal si a doua oara pe sport. Nu ca am condus sportiv. Diferentele se simt sub 80 la ora, unde pe normal esti cu V6 si pe sport cam cu 1 viteza mai putin, tinand motorul mai turat. Paradoxal, desi la aceeasi viteza ai turatii mai mari, pe sport consumul a iesit mai mic. Am ajuns la concluzia ca este un motor optimizat cumva ptr turatii mai mari.

Edited by Moise

Share this post


Link to post

Pun si eu o intrebare, si daca pare prosteasca nu-mi raspundeti!

Daca las pe N cand cobor sau am viteza mai mare, se poate intampla ceva?

Share this post


Link to post

Pun si eu o intrebare, si daca pare prosteasca nu-mi raspundeti!

Daca las pe N cand cobor sau am viteza mai mare, se poate intampla ceva?

Pai daca nu ma insel e echivalent punct mort la cutie manuala...deci lasi la liber. la manuala daca lasi la punctul mort si tii doar frana e acelasi lucru.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In carte scrie ca nu recomanda sa treci in N daca masina ruleaza. Iar daca ai facut-o ar trebui sa te opresti si dupa aia sa comuti.

Asta probabil ca nu cumva din N sa dai in R in loc de D...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am mers cu masina automata si am lasat pe N cand eram la coborari si nu a patit nimic.Ideea este ca oricum nu ai cum sa bagi in R din mers, pentru ca nu te lasa fara sa a"apesi"pe blocatorul de pe schimbator. Daca Doamne fereste o faci atunci e naso, o dai in "rockets" si e cam naspha.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am mers cu masina automata si am lasat pe N cand eram la coborari si nu a patit nimic.

Si eu am facut-o de nenumarate ori insa atat cea precedenta cat si cea curenta aveau functia "coasting", care decupleaza cutia de viteze cand iei piciorul de pe acceleratie si stateam linistit. Singurul lucru la care ma pot gandi este sa pui in N, prin nu-stiu-ce minune cutia sa ramana sa zicem in a doua cum ai fost in varful pantei si tu cand o pui in D la 120 la ora ca ai prins viteza pana la baza pantei sa nu ai vreo surpriza neplacuta. Insa la o utilizare normala nu cred ca are ceva.

Share this post


Link to post

ing_nicu :cheers:

Sfaturi pentru condus

• Nu treceţi niciodată selectorul de
viteze din poziţia P (parcare) sau
din punctul N (neutru) în orice altă
poziţie, dacă este apăsată pedala
de acceleraţie.
• Nu treceţi niciodată schimbătorul
de viteze în poziţia P (parcare) în
timpul deplasării. contrar, este posibil ca treapta
inferioară să nu se cupleze, dacă
turaţia motorului nu se încadrează
într-o plajă plauzibilă.
• Activaţi întotdeauna frâna de
parcare înainte de a părăsi
vehiculul. La parcare, nu vă bazaţi
doar pe cuplarea poziţiei P
(parcare) a transmisiei.
• Dacă drumul este alunecos,
conduceţi prudent. Fiţi atenţi în
mod special la frânare, la
accelerare și la schimbarea
vitezelor. Accelerarea sau frânarea
bruscă în condiţii de carosabil
alunecos poate provoca pierderea
aderenţei roţilor motrice și a
controlului vehiculului, care pot
provoca un accident
• Performanţele și consumul de
combustibil optime sunt obţinute
prin apăsarea și
Înainte de a trece în poziţia R
(marșarier) sau D (deplasare),
asiguraţi-vă că vehiculul
staţionează.
• Nu treceţi selectorul de viteze în
punctul N (neutru) în timpul
deplasării. Acest lucru poate
provoca un accident, din cauza
pierderii efectului de frână de
motor, iar transmisia este posibil
să se defecteze.
• Nu conduceţi sprijinindu-vă piciorul
pe pedala de frână. Chiar și o
presiune ușoară, dar constantă
asupra pedalei poate provoca
supraîncălzirea, uzarea și chiar
defectarea frânelor.
• La deplasarea în modul sport,
încetiniţi înainte de a schimba
într-o treaptă inferioară. În caz contrar, este posibil ca treapta
inferioară să nu se cupleze, dacă
turaţia motorului nu se încadrează
într-o plajă plauzibilă.
• Activaţi întotdeauna frâna de
parcare înainte de a părăsi
vehiculul. La parcare, nu vă bazaţi
doar pe cuplarea poziţiei P
(parcare) a transmisiei.
• Dacă drumul este alunecos,
conduceţi prudent. Fiţi atenţi în
mod special la frânare, la
accelerare și la schimbarea
vitezelor. Accelerarea sau frânarea
bruscă în condiţii de carosabil
alunecos poate provoca pierderea
aderenţei roţilor motrice și a
controlului vehiculului, care pot
provoca un accident
• Performanţele și consumul de
combustibil optime sunt obţinute
prin apăsarea și eliberarea lină a
pedalei de acceleraţie.
Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post

Acum sa fim seriosi- cine trece in timpul mersului in P, fara oprire? Exceptand ca treci prin R ( care contrar credintei este Reverse nu Rockets :) si daca nu iti sar pinioanele esti fericit) cand ajunge in P se cupleaza frana de parcare. Daca esti in mers se da peste cap si tacane ingrozitor, existand pericolul sa ajungi in server.

 

Legat de modul sport-fiind cutie automata ...de ce sa incetinim? Care mai e rolul cutiei daca nu acela de a optimiza schimbarile de acest fel?

Share this post


Link to post

Salut

 

Revin cu parareri dupa un drum de 600 km, combinat- autostrada (140 cruise), DN (50-80), drumuri de tara si semi-forestiere (maxim 20 ):

- consum combinat de 9,2%

- masina se simte bine la viteza mare, unde consumul fie stagna fie scadea

- pe DN-uri consumul este super de bun simt, la vitezele mentionate

- pe drumurile de tara (pietris, pamant) si semi-forestiere- trage foarte bine si nu am avut nici o problema. La un moment am ajuns din greseala intr-o livada unde era doar pamant si am iesit fara stres

- ce e aiurea- senzorii de parcare chitzaie la orice planta, orice gaza, etc

 

Stiu ca lumea se plange de consumul pe Bucuresti- este mare dar se si merge bara la bara. Per total nu e masina de mers in orasele aglomerate. DAR daca orasul are aglomeratie “de bun simt” , gen Bucuresti in weekend, consumul este ok ptr gabaritul ei. Plus ca pe autostrada, la 140, am accelerat sa vad ce poate si s-a dus f frumos.

Share this post


Link to post

Intrebare: prin hartoapele pe unde ai intrat cu ea, plafonul panoramic nu a chițăit? La mine se cam aud greierasi cand o zdruncin.

Share this post


Link to post

@WYZ-desi am mers pe drumuri de cariera ( pietris, sleauri, etc) nu se aude nimic.

Share this post


Link to post

Intrebare: prin hartoapele pe unde ai intrat cu ea, plafonul panoramic nu a chițăit? La mine se cam aud greierasi cand o zdruncin.

Daca ai spalat chederele atunci scartaie. Sunt spray-uri speciale pentru ele.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Salut.

 

Se apropie cu pasi repezi revizia de 2 ani la Tucsonul meu si as vrea sa stiu la ce gaura in buget sa ma astept.

 

Voi ce experiente monetare ati avut atat in Bucuresti cat si in alte orase?

 

Share this post


Link to post

Salut,

 

Interesant cit o costa o revizie de 15 mii km la un Tucson cu motor 1.6 T-GDi si cutie DCT.

Oare accepta filtru tau de aer si polen ? bineinteles luat din magazin cu factura si garantie.

Share this post


Link to post

Ce pot sa iti spun este ca eu le schimb - cele doua filtre - cam la 7500 km, din cauza de poluarea din Bucuresti.Si am vb cu cei de la Dab care mi-au spus ca nu e nici o problema sa le schimb acasa sau sa ma duc cu ele cumparate cand faci revizia. Nu imi vor acorda ei garantie la filtre, ca nu sunt cumparate de la ei, ceea ce iar e normal.

Share this post


Link to post

Eu am ramas uimit cit de murdar era filtru de polen, pe la 8000 km l-am verificat si schimbat odata cu cel de aer, 95% din km i-am facut in afara Bucurestiului, masina o tin si in garaj subteran. Filtru de polen champion si cel de aer mann, sper ca nu se considera reclama.

Share this post


Link to post

Relax, lamine cand l-am schimbat la 8000 cred ca puteam sa plantez seminte in el si ar fi crescut plantele.....deja trecuse de nivelul de praf sau sa fie murdar, avea strat de protectie. Tocmai de aceea il schimb mai des comparativ cu ce spun cei de la service sau cartea masinii.

Share this post


Link to post

Salut

La recomandarea celor de la service pentru iarna mi-am luat 235/55/r19, pentru a fi foarte usor mai inguste si mai inalte. Am intrebat daca masina are "de suferit"si m-au spus ca nu e nici o problema, atat timp cat anvelopele sunt intre minim si maxim admise pentru tipul masinii.

Share this post


Link to post

Salut

La recomandarea celor de la service pentru iarna mi-am luat 235/55/r19, pentru a fi foarte usor mai inguste si mai inalte. Am intrebat daca masina are "de suferit"si m-au spus ca nu e nici o problema, atat timp cat anvelopele sunt intre minim si maxim admise pentru tipul masinii.

si pot ramane pe jantele masinii fara nici o problema corect?

senzorii de presiune? totul a fost in regula cu ei?

imi poti da te rog un link , sa pot vedea ce ai luat tu?

Share this post


Link to post

Salut

Da, am pus pe aceleasi jenti fara probleme

Dupa montaj senzorii merg perfect, trebuie doar sa mergi un pic si gata, arata presiunea.

link - https://www.anveloshop.ro/anvelope/anvelope-iarna-sailun-ice-blazer-wst1-235-55-r19-101h-20020

 

Le-am luat la recomandarea unui aamic cu service, care echipeaza inclusiv Range rover cu asa ceva pe iarna. Si trebuie sa spun ca desi am fost reticent s-au comportat perfect.

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Intamplare la prima revizie de 15000km la Tiriac Constanta. Ne putand eu sa ajung, a mers sotia. Total revizie 745lei piese + manopera. Faza cea mai interesanta a fost ca, la preluarea masinii, sotia a cerut uleiul ramas din bidonul de 5L. Raspunsul a fost " l-am aruncat doamna, nu il mai avem" :)))) Toata faza asta cu uleiul, facuta intentionat, pt ca ceva timp in urma trecand pe la ei pe la birourile lor, aud un domn "cum domne' e posibil sa aruncati uleiul ramas " si din cate intelesesem omul avea o masina cu o cantitate mai mica de ulei necesara. Ce parere aveti? Sau mai bine, cei din Constanta, unde faceti reviziile? Unde se pot evita astfel de tiganii... o injoseala atat de mare nu am putut crede ca isi pot asuma.

 

Iar pentru udate la navigatie, programat peste 3 sapt. Cica ar dura cateva ore pana face update la tot sistemul. Stie cineva despre asta? Intrebare : update la navigatie, face parte din garantia masinii, si nu trebuie platit nimic, corect?!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...