Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Salutare !

 

Revin și eu cu o intrebare adresată exclusiv posesorilor de T-Gdi cutie automata (spun "revin" pentru că anterior am mai relatat chestiunea pe un alt topic..)

Observ unele trepidații / vibrații la schimbul treptei de viteza din a 3 a in a 4 a cam pe 40 km/h. La mers normal cutia automată schimbă pe la 1000 și ceva de ture. Atunci începe să "tremure" o secundă sau două... ca și cum ar schimba prea repede treapta superioară de viteza, rămânând fără putere din cauza turației prea mici.

Mai nou (~ 30.000 km / 2 ani si jumatate) acest tremurat apare și la plecarea de pe loc sau la oprire (ex: in oras la semafor) in special cand am autohold-ul activ.

Am fost la service-ul de la reprezentanța, au pus-o de mai multe ori pe tester, pe tableta și nimic: 0 erori, totul ok.

Cică asta e tehnologia actuală, asta stie să facă această cutie 7DCT cu motorul 1.6 T-gdi...

Mentionez că aceste "simptome" au apărut pe parcurs, la achiziție totul era ok..

 

Voi ați observat astfel de "tremurici" [emoji4] ? Poate cei care folosiți mai mult mașina pe urban ... ?!?

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cristi_C

 

Am patit si eu o data la fel- merg cam 80% urban- si zici ca era nehotarata: sa schimb, sa nu schimb, etc. I-am dat talpa si si-a revenit.

Am fost sa vb cu un amic care e posesor de service auto si care a condus numai automate si mi-a spus ca indiferent daca franez sau accelerez apasarea pe pedala trebuie sa fie uniforma si cursiva. Chiar daca folosesti alternativ miscarea de apasare trebuie sa fie ferma- sper sa ma exprim cat de cat clar.

 

Mi-a explicat ca la cutiile automate pot apare momente in care fiind intre turatii sa dea semnele de trepidatii dar se pot regla din pedale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Eu am observat un comportament asemanator cu cel descris de tine, Moise. Sunt momente in care mi se pare ca e confuza cutia: de exemplu merg foarte incet in coloana/franez aproape de oprire si apoi accelerez (de exemplu la iesirea de pe o straduta, cand ai vizibilitate, e liber si te poti baga fara sa opresti complet masina). In momentul accelerarii, cutia pare ca nu reactioneaza, isi revine dupa vreo 2 secunde si raspunde comenzilor. Ce am observat in schimb e ca pe Sport nu face deloc chestia asta.

 

Se intampla rar, ce-i drept, dar tot e enervant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Eu am observat un comportament asemanator cu cel descris de tine, Moise. Sunt momente in care mi se pare ca e confuza cutia: de exemplu merg foarte incet in coloana/franez aproape de oprire si apoi accelerez (de exemplu la iesirea de pe o straduta, cand ai vizibilitate, e liber si te poti baga fara sa opresti complet masina). In momentul accelerarii, cutia pare ca nu reactioneaza, isi revine dupa vreo 2 secunde si raspunde comenzilor. Ce am observat in schimb e ca pe Sport nu face deloc chestia asta.

 

Se intampla rar, ce-i drept, dar tot e enervant...

Sa stii ca da, si tocmai de aceea am facut urmatoarele: dat fiind ca (Teoretic) cutia se adapteaza stilului de condus am facut o resetare a indicatorilor (scos borna baterie) si incerc sa o conduc pe normal dar in stil sportiv - mai brusc talpa, mai bagat, accelerari bruste, etc. De o saptamana de cand am facut asta nu mai se manifesta ciudat in conditiile in care o data pe saptamana era nehotarata. Sau mergi mai mult pe sport si asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Am remarcat si eu o problema la masina ! Am acum cca 10K km si se aude de putin timp un suierat in sarcina - cand accelelrez cam atunci cand trece de 2000-2500 ture! Am fost la service in Cluj cu problema asta si dupa ce au inspectat rotorul turbinei au concluzionat ca totul e in regula dar ca zgomotul se aude totusi! Sfatul a fost sa o lasam asa si sa vedem daca se accentueaza zgomotul respectiv! Trebuie sa mentionez ca, spre nefericirea mea, cand avea 4000 km masina a fost lovita din spate si a fost inlocuit ansamblul bara spate complet si intrucat s-a indoit putin teava de esapament chiar anterior de racordul cu toba spate aceasta a fost indreptata! Problema e ca nu s-a putut indrepta complet si recent am observat ca scapa picaturi de apa si funingine pe la garnitura de racord intre segmentul de teava intermediar si ansamblul toba finala - si cu problema asta am fost in service si s-au strans suruburile din zona insa nu s-a remediat complet! Dupa un timp, cam pe la 9000 km am remarcat acel fluierat de care vorbeam! Mentionez ca nu pierde putere - merge ok in sarcina dar cu fluieratul ala cand accelerez/in sarcina! Sugestii ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte înțeleg din semnătura ta ai facelift-ul. Să știi că și la nonfacelift se aude la fel, acel șuierat atunci când apăs accelerația cu remarca că acest sunet la mine se face simțit doar în anotimpul rece. Și-a făcut apariția undeva pe la aprox. 40.000 km. Uneori mai scurt alteori mai lung în funcție de cum apăsam accelerația. Se auzea când mașina era cu motorul mai rece apoi dispărea iar acum când temperaturile au mai crescut afară nu se mai aude deloc. La service în Germania au fost prea leneși ca să identifice sursa acestui fluierat mai ales că nici nu s-a mai manifestat acest fenomen atunci cand am fost cu mașina la verificarea periodică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Stie cineva cu ce ulei vine masina din fabrica? Am verificat acum si e usor scazut nivelul si vreau sa completez, dar sa fie acelasi tip de ulei.

 

Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, ar trebui sa vina cu Shell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, ar trebui sa vina cu Shell.

Da, dar 5w-30 ? Sau care?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai depinde de motorizare si daca ai sau nu ai DPF. Sau noi ar trebui sa stim ce masina ai tu? Scuza-ne ignoranta...

Pana una-alta, ia si citeste cartea aia care ti-a venit cu masina. S-ar putea sa afli lucruri chiar utile, inclusiv uleiul recomandat de producator pentru motorizarea ta.

Si, apropo, postul anterior nu se citeaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nats

 

Daca am postat aici oare ce motorizare am? Cred ca am 4,2 diesel cu 2100 de cai.. ...si 6 roti.

 

Serios acum- am postat in 1,6 T-gdi, deci am benzina, 1,6 t-gdi. Si in cartea aia- pe care am citit-o- scrie ce se recomanda, nu cu ce cine masina din fabrica.

Mai mult- daca te uiti in semnatura o sa vezi ce model am, asa ca apreciere ta e usor gresita.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios? Pai tu crezi ca la toate 1,6 TGDI se foloseste acelasi ulei? Si, in al doilea rand, daca scrie in carte ca Hyundai recomanda Shell Helix, cu ce crezi ca a venit din fabrica, cu Floriol?

S-o scurtam, daca ai DPF, uleiul recomandat de producator si care se gaseste la noi e Shell Helix Ultra 5w30 ECT. Daca uleiul nu a ajuns la jumatate pe joja, eu te-as sfatui sa nu te grabesti cu completatul, pentru ca s-ar putea sa pui mai mult si e mai mare bataia de cap sa-l scoti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de detalii, ma gandeam ca a venit cu ulei de masline. Daca stii ajuta cu detalii, de aceea e forum. Daca nu stii nu se supara nimeni.

Dar modalitate de exprimare e cam aiurea.

 

Ms oricum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe forum se dau raspunsuri pentru cei care au cautat si n-au gasit rezolvari la problemele lor, nu mura in gura si pe ghicite. Si daca tot te-ai gandit ca a venit cu ulei de masline, sa completezi cu ulei de Creta sau Paxos, pentru ca este cel mai bun. Cu placere!

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa va opriti, ca nu are niciun sens sa va certati aici, unde s.a creat o comunitate frumoasa si deosebita de ceea ce am vazut pe forumurile altor marci.

 

In principiu, nici eu nu recomand sa se completeze decat in cazul putin probabil in care nivelul ajunge la minim, dar atunci inseamna ca e o problema mai serioasa si trebuie apelat la service. Primii km sunt importanti pt orice motor. E scris in manualul de utilizare ca un consum de ulei poate aparea in primii 5000 de km, de regula, pana se slefuiesc toate piesele in motor. De aceea nu e indicat sa completezi cu ulei de pe piata peste uleiul din fabrica, de rodaj, pt ca acesta din urma are niste caracteristici speciale, anumiti aditivi, care ajuta f mult motorul in primii km din viata.

 

Daca totusi nivelul scade rapid, inseamna ca undeva se pierde. Ori fizic, pe la vreun simering, ori se transforma in fum si scapa pe undeva pe la supape, segmenti, etc. Eu zic sa astepti si sa monitorizezi nivelul la cca 200 km sau o data pe saptamana. De regula, motoarele Hyundai nu consuma ulei, sau consuma in cantitati rezonabile, sunt insa si motoare gandite sa consume ulei, tocmai pt ca sa te oblige sa completezi cu ulei proaspat. In felul acesta, ai o cantitate de 30% sau mai mult de ulei nou in motor, ceea ce ii imbunatateste calitatie si sporeste fiabilitatea (vezi VW).

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu vine cu uleiul Shell recomandat in carte. O fi vreun ulei marca Hyundai la bidoane mari ce nu o sa gasim noi prin comert. Oricum din ce am observat mi se pare mai bun cel din fabrica decat ce am pus la revizie Shell ECT 0W-30 (consum mai mare).

 

Cat mai ai pana la urmatorul schimb? Daca nu mult schimbal de acum pe tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Focsani folosesc Castrol 5w30. Din motive care imi scapa la Tucson facelift folosesc 0w30.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cipelantra - "la masinile din prezent nu se mai pune alt ulei, pentru rodaj, care sa fie schimbat dupa 1000-2000 km, se pune din start ulei folosit si la reviziile normale" - citatul este din ce mi-a spus persoana de la dealer/service cand am luat masina ; la celelalte dupa perioada de rodaj facem un schimb de ulei si filtre, la asta mi sa spus ca nu e nevoie.

Nivelul este undeva la 0,9-1,2 cm sub F, deci nu cine stie ce, dar e bine sa fii pregatit.

 

Oricum, multumesc de informatii si de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te lua dupa dealeri. Ia.te dupa cei care pun cu mana lor uleiul din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am la i20. Nu e deranjant, nici nu s.a agravat de cand am luat.o de noua, nu tine de benzina, nu nimic! Motorul merge ceas.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat de vreo jumatate de an. La 80000 km. E cam sacaitor dar in rest masina merge bine.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

O am din noiembrie si are vro 28000km.De prin noiembrie face problema asta. Tremura masina cu totul dar turometrul nu se misca. Problema e ca a început sa faca din ce in ce mai rau. Acu aștept sa crape de tot si vad ei ce fac cu ea. Voi aveti probleme cu intratul in treapta de mers inapoi ca la mine nu intra de multe ori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu crapa nimic. Incearca si cu alta benzina, poate ii place. Poate sa fie si de la noua norma E10 impusa de UE, mai mult biocombustibil, nu stiu. Am vazut in Austria la benzinarii benzina E5 si E10. La noi e numai E10. De ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! costin.silviu... da si la mine intra greu. 1 si a 2-a si marsarier. Am 1.6 tgdi manuala 9000 km. Mai ales dimineata.... la rece sa zic asa. Si cateodata si la semafor... cand vreau sa bag a 1-a nu merge. Bag a 3-a si apoi a 1-a! Nu stiu de la ce este. Astept si eu pareri. Parerea mea, tucsonul este sub ix35! Zici ca e chinezeasca... de la senzori la plasticele din interior. Pacat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...