Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Din câte înțeleg din semnătura ta ai facelift-ul. Să știi că și la nonfacelift se aude la fel, acel șuierat atunci când apăs accelerația cu remarca că acest sunet la mine se face simțit doar în anotimpul rece. Și-a făcut apariția undeva pe la aprox. 40.000 km. Uneori mai scurt alteori mai lung în funcție de cum apăsam accelerația. Se auzea când mașina era cu motorul mai rece apoi dispărea iar acum când temperaturile au mai crescut afară nu se mai aude deloc. La service în Germania au fost prea leneși ca să identifice sursa acestui fluierat mai ales că nici nu s-a mai manifestat acest fenomen atunci cand am fost cu mașina la verificarea periodică.

Share this post


Link to post

Salut

 

Stie cineva cu ce ulei vine masina din fabrica? Am verificat acum si e usor scazut nivelul si vreau sa completez, dar sa fie acelasi tip de ulei.

 

Ms

Share this post


Link to post

Teoretic, ar trebui sa vina cu Shell.

Share this post


Link to post

Teoretic, ar trebui sa vina cu Shell.

Da, dar 5w-30 ? Sau care?

Share this post


Link to post

Pai depinde de motorizare si daca ai sau nu ai DPF. Sau noi ar trebui sa stim ce masina ai tu? Scuza-ne ignoranta...

Pana una-alta, ia si citeste cartea aia care ti-a venit cu masina. S-ar putea sa afli lucruri chiar utile, inclusiv uleiul recomandat de producator pentru motorizarea ta.

Si, apropo, postul anterior nu se citeaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nats

 

Daca am postat aici oare ce motorizare am? Cred ca am 4,2 diesel cu 2100 de cai.. ...si 6 roti.

 

Serios acum- am postat in 1,6 T-gdi, deci am benzina, 1,6 t-gdi. Si in cartea aia- pe care am citit-o- scrie ce se recomanda, nu cu ce cine masina din fabrica.

Mai mult- daca te uiti in semnatura o sa vezi ce model am, asa ca apreciere ta e usor gresita.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Serios? Pai tu crezi ca la toate 1,6 TGDI se foloseste acelasi ulei? Si, in al doilea rand, daca scrie in carte ca Hyundai recomanda Shell Helix, cu ce crezi ca a venit din fabrica, cu Floriol?

S-o scurtam, daca ai DPF, uleiul recomandat de producator si care se gaseste la noi e Shell Helix Ultra 5w30 ECT. Daca uleiul nu a ajuns la jumatate pe joja, eu te-as sfatui sa nu te grabesti cu completatul, pentru ca s-ar putea sa pui mai mult si e mai mare bataia de cap sa-l scoti.

Share this post


Link to post

multumesc de detalii, ma gandeam ca a venit cu ulei de masline. Daca stii ajuta cu detalii, de aceea e forum. Daca nu stii nu se supara nimeni.

Dar modalitate de exprimare e cam aiurea.

 

Ms oricum

Share this post


Link to post

Pe forum se dau raspunsuri pentru cei care au cautat si n-au gasit rezolvari la problemele lor, nu mura in gura si pe ghicite. Si daca tot te-ai gandit ca a venit cu ulei de masline, sa completezi cu ulei de Creta sau Paxos, pentru ca este cel mai bun. Cu placere!

Edited by nats

Share this post


Link to post

Eu zic sa va opriti, ca nu are niciun sens sa va certati aici, unde s.a creat o comunitate frumoasa si deosebita de ceea ce am vazut pe forumurile altor marci.

 

In principiu, nici eu nu recomand sa se completeze decat in cazul putin probabil in care nivelul ajunge la minim, dar atunci inseamna ca e o problema mai serioasa si trebuie apelat la service. Primii km sunt importanti pt orice motor. E scris in manualul de utilizare ca un consum de ulei poate aparea in primii 5000 de km, de regula, pana se slefuiesc toate piesele in motor. De aceea nu e indicat sa completezi cu ulei de pe piata peste uleiul din fabrica, de rodaj, pt ca acesta din urma are niste caracteristici speciale, anumiti aditivi, care ajuta f mult motorul in primii km din viata.

 

Daca totusi nivelul scade rapid, inseamna ca undeva se pierde. Ori fizic, pe la vreun simering, ori se transforma in fum si scapa pe undeva pe la supape, segmenti, etc. Eu zic sa astepti si sa monitorizezi nivelul la cca 200 km sau o data pe saptamana. De regula, motoarele Hyundai nu consuma ulei, sau consuma in cantitati rezonabile, sunt insa si motoare gandite sa consume ulei, tocmai pt ca sa te oblige sa completezi cu ulei proaspat. In felul acesta, ai o cantitate de 30% sau mai mult de ulei nou in motor, ceea ce ii imbunatateste calitatie si sporeste fiabilitatea (vezi VW).

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Sigur nu vine cu uleiul Shell recomandat in carte. O fi vreun ulei marca Hyundai la bidoane mari ce nu o sa gasim noi prin comert. Oricum din ce am observat mi se pare mai bun cel din fabrica decat ce am pus la revizie Shell ECT 0W-30 (consum mai mare).

 

Cat mai ai pana la urmatorul schimb? Daca nu mult schimbal de acum pe tot.

Share this post


Link to post

La Focsani folosesc Castrol 5w30. Din motive care imi scapa la Tucson facelift folosesc 0w30.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

@cipelantra - "la masinile din prezent nu se mai pune alt ulei, pentru rodaj, care sa fie schimbat dupa 1000-2000 km, se pune din start ulei folosit si la reviziile normale" - citatul este din ce mi-a spus persoana de la dealer/service cand am luat masina ; la celelalte dupa perioada de rodaj facem un schimb de ulei si filtre, la asta mi sa spus ca nu e nevoie.

Nivelul este undeva la 0,9-1,2 cm sub F, deci nu cine stie ce, dar e bine sa fii pregatit.

 

Oricum, multumesc de informatii si de ajutor.

Share this post


Link to post

Nu te lua dupa dealeri. Ia.te dupa cei care pun cu mana lor uleiul din fabrica.

Share this post


Link to post

Eu am la i20. Nu e deranjant, nici nu s.a agravat de cand am luat.o de noua, nu tine de benzina, nu nimic! Motorul merge ceas.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Si eu am observat de vreo jumatate de an. La 80000 km. E cam sacaitor dar in rest masina merge bine.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

O am din noiembrie si are vro 28000km.De prin noiembrie face problema asta. Tremura masina cu totul dar turometrul nu se misca. Problema e ca a început sa faca din ce in ce mai rau. Acu aștept sa crape de tot si vad ei ce fac cu ea. Voi aveti probleme cu intratul in treapta de mers inapoi ca la mine nu intra de multe ori?

Share this post


Link to post

Nu crapa nimic. Incearca si cu alta benzina, poate ii place. Poate sa fie si de la noua norma E10 impusa de UE, mai mult biocombustibil, nu stiu. Am vazut in Austria la benzinarii benzina E5 si E10. La noi e numai E10. De ce?

Share this post


Link to post

Salut! costin.silviu... da si la mine intra greu. 1 si a 2-a si marsarier. Am 1.6 tgdi manuala 9000 km. Mai ales dimineata.... la rece sa zic asa. Si cateodata si la semafor... cand vreau sa bag a 1-a nu merge. Bag a 3-a si apoi a 1-a! Nu stiu de la ce este. Astept si eu pareri. Parerea mea, tucsonul este sub ix35! Zici ca e chinezeasca... de la senzori la plasticele din interior. Pacat!

Share this post


Link to post

Eu am patit sa se manifeste masina diferit de la benzina, deci nu m-ar mira sa existe si o cauza legata de acest aspect. Paradoxal iX 35-ul anterior era invatat cu Lukoil si cand am pus din alta parte avea ciudateniile lui. Acum am incercat sa mai variez alimentarile, pentru ca te trezesti cine stie unde si nu ai cum sa alimentezi de la cei cu care e obisnuita masina.

Edited by Moise

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Tucson 1.6 T-GDI 7DCT, face-lift, decembrie 2018.

La moment, 12000km.

Istoric:

  • pana in 2008, grupul VAG,
  • 2008-2011 Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI, 6AT, 7 locuri, echipare full.
  • 2011-2018 Hyundai ix35 2.0 CRDI, 6AT, echipare Premium.
  • 2018- prezent Tucson 1.6 T-GDI 7DCT face-lift

Dupa cum vedeti, o experienta de peste10 ani cu Hyundai.

 

Tucson

Pros:

  • tinuta de drum (net superioara ix35-ului)
  • aspect exterior si interior
  • calitatea materialelor
  • gadget-uri si dotari moderne (navigatie, incarcare wireless, volan incalzit etc)
  • insonorizare (la fel, net superioara ix-35-ului si chiar si Santei din 2008)

Cons:

  • consumul urban exagerat, in conditii de trafic foare aglomerat. Valori de 17-19% nu au ce cauta pe bordul masinilor din 2019. Si credeti-ma ca am incercat toate povestile cu reducerea consumului. Nu ai ce-i face pur si simplu! Traseul Piata Muncii, Calea Calarasi, Unirii, Splaiul Unirii, 13 Septembrie, Razoare ia mai mereu peste 16-17% cu varfuri de 19-20%.
  • extra-urban, e la fel de gurmand ca orice benzinar din categorie, adica 9.5 - 12% in functie de cat de grea e talpa si de cate depasiri executi.
  • sistemul HTRAC mi se pare mai slab decat anticul 4x4 de pe ix35, dar aici intervine si diferenta mare de cuplu dintre diesel si benzina. Ma rog, voi evita noroaiele si rampele mai abrupte.
  • GRILELE SISTEMULUI DE VENTILATIE!!! Frate, astia sunt cazuti in cap! Sunt atat de prost gandite, incat imi vin nervii numai cand ma gandesc la ele. Cum naiba, sa nu ai posibilitatea de regla fluxul de aer pe gurile alea ca la atatea alte masini? Ce-o fi fost in capul lor cand au gandit un sistem doar cu inchidere-deschidere si baleiere verticala? Oricum le-ai pune iti bat ori in cap ori pe pasagerii din spate. Ori ti-e cald de mori (ca le pui sa bata in plafon si in spate) ori iti ingheata sinusurile! Tampenie cu T mare!
  • cutia de viteze 7DCT pe modul normal. Foarte multi detinatori se plang de intarzieri in reactie la aceasta combinatie de cutie si motor. Le-am experimentat si eu. Daca la aparitia modelului, plangerile erau nenumarate, acum se pare ca s-au mai rarit ori utilizatorii s-au obisnuit cu masinile si nu mai cer nimic. Ma intreb, insa de ce in USA nu se mai comercializeaza acest motor.
  • directia! Da, da, directia! Nu stiu ce naiba au facut iar coreenii astia, dar au dat-o de gard! Vi s-a intamplat mai mult ca sigur sa intalniti (chiar si in Bucuresti), acele santuri longitidinale in asflat, aparute de la greutatea masinilor. Eh, daca cumva trebuie sa franezi mai tare pe aceste zone, veti constata cum Tucsonul. trage sa iasa din santul ala, aruncandu-va in afara, ori pe stanga ori pe dreapta. Am intalnit situatia de cateva ori pana acum si recunosc ca atunci cand franez brusc, sunt mereu pregatit sa corectez masina, care tinde de regula sa ma urce pe refugiul de tramvai. Caz particular: intersectia de la Baba Novac, ultima banda langa refugiu, sensul spre Dristor, chiar inainte de semafor. Si exemple mai sunt.

Acum, referitor la consum, ca asta ma racaie cel mai tare, trebuie sa recunosc ca sunt un sofer cu o talpa ceva mai grea, dar nu exagerez ci am momentele mele.

Dupa 12000 km, din care cam jumatate rulati extra-urban, in conditii de autostrada sau DN2 (un fel de autostrada a groazei), consumul mediu de la achizitia masinii este de 12.6 l/100km. Mult, daca imi permiteti si asta datorita ambuteiajelor nenorocite din Bucuresti in care petrec zilnic, aproape 2 ore.

Pentru alte orase unde traficul e mai rarefiat, consider ca un 12-14% ar fi posibil, dar destul de greu de atins. Asta e o masina ce ia in medie, 15% urban, in mod curent, fara sa te intrebe de doua ori.

Nota bene, a venit vacanta! Sper sa vad si eu valori mai mici ca la banii pe care ii dau pe carburant, zici ca am un X5 cu 3.0 benzina.

 

Una peste alta, masina este un plus fata de generatia anterioara, mai ales prin design si tinuta de drum, insa mie imi face impresia ca au facut mai multe compromisuri decat la cealalta. Daca ix35 s-a dorit prima masina din seria fluidic-sculpture si a avut minusurile ei, mai ales pe partea de fiabilitate, la anumite combinatii de dotari si tehnica, la Tucson III, m-as fi asteptat sa primesc o masina, gandita din faruri pana in stopuri, ceea ce nu e chiar asa. Graba de a tine pasul cu concurenta, goana dupa motoare mici si performante (doar pe hartie), precum si solutii tehnologice, relativ recente in grup (7DCT), fac din aceasta frumoasa masina, la urma urmei, o alegere... asa si asa!

 

PS: pot sa pun pariu ca primele probleme la masina le voi avea cu ambreiajele cutiei 7DCT si/sau turbina. :)

Edited by akinakes
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut akinakes

 

 

Sunt de acord cu tot ce ai scris, mai ales ca am acelasi model luat in noiembrie 2018. La consumul urban te zapaceste procentajul, dar consider ca este datorat 90% traficului cretin din timpul saptamanii din Bucuresti. Si iti spun si de ce: am mers vinerea prin Bucuresti si s-a dus in 15% pentru cs "aglomeratie", dupa care am mers si sambata urmatoare si in conditiile alea de trafic a scazut media la 12%, avand un consum de 9,5 % pe acel drum. Drum cafre in ambele zile a implicat de la Aparatorii Patriei pana la victoriei, cu trecere prin Unirii de fiecare data. Si in conditiile in care mergi consumul e de bun simt, iar daca mai mult stai....well se duce sus. Am incercat sa merg pe sport si sa stii ca paradoxal consumul scade, desi in cartea masinii te anunta ce e posibil sa creasca.

Cred ca totul are legatura cu faptul ca la mers in aglomeratie motorul este unul normal, aspirat, fara multe agitatii interne. Cand intra turbina se pare ca are un consum mai bun - Altfel nu explic de ce cand merg pe sportiv si turbina intra mai devreme consumul scade.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Tucson 1.6 T-GDI 7DCT, face-lift, decembrie 2018.

La moment, 12000km.

Istoric:

  • pana in 2008, grupul VAG,
  • 2008-2011 Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI, 6AT, 7 locuri, echipare full.
  • 2011-2018 Hyundai ix35 2.0 CRDI, 6AT, echipare Premium.
  • 2018- prezent Tucson 1.6 T-GDI 7DCT face-lift
Dupa cum vedeti, o experienta de peste10 ani cu Hyundai.

 

Tucson

Pros:

  • tinuta de drum (net superioara ix35-ului)
  • aspect exterior si interior
  • calitatea materialelor
  • gadget-uri si dotari moderne (navigatie, incarcare wireless, volan incalzit etc)
  • insonorizare (la fel, net superioara ix-35-ului si chiar si Santei din 2008)
Cons:
  • consumul urban exagerat, in conditii de trafic foare aglomerat. Valori de 17-19% nu au ce cauta pe bordul masinilor din 2019. Si credeti-ma ca am incercat toate povestile cu reducerea consumului. Nu ai ce-i face pur si simplu! Traseul Piata Muncii, Calea Calarasi, Unirii, Splaiul Unirii, 13 Septembrie, Razoare ia mai mereu peste 16-17% cu varfuri de 19-20%.
  • extra-urban, e la fel de gurmand ca orice benzinar din categorie, adica 9.5 - 12% in functie de cat de grea e talpa si de cate depasiri executi.
  • sistemul HTRAC mi se pare mai slab decat anticul 4x4 de pe ix35, dar aici intervine si diferenta mare de cuplu dintre diesel si benzina. Ma rog, voi evita noroaiele si rampele mai abrupte.
  • GRILELE SISTEMULUI DE VENTILATIE!!! Frate, astia sunt cazuti in cap! Sunt atat de prost gandite, incat imi vin nervii numai cand ma gandesc la ele. Cum naiba, sa nu ai posibilitatea de regla fluxul de aer pe gurile alea ca la atatea alte masini? Ce-o fi fost in capul lor cand au gandit un sistem doar cu inchidere-deschidere si baleiere verticala? Oricum le-ai pune iti bat ori in cap ori pe pasagerii din spate. Ori ti-e cald de mori (ca le pui sa bata in plafon si in spate) ori iti ingheata sinusurile! Tampenie cu T mare!
  • cutia de viteze 7DCT pe modul normal. Foarte multi detinatori se plang de intarzieri in reactie la aceasta combinatie de cutie si motor. Le-am experimentat si eu. Daca la aparitia modelului, plangerile erau nenumarate, acum se pare ca s-au mai rarit ori utilizatorii s-au obisnuit cu masinile si nu mai cer nimic. Ma intreb, insa de ce in USA nu se mai comercializeaza acest motor.
  • directia! Da, da, directia! Nu stiu ce naiba au facut iar coreenii astia, dar au dat-o de gard! Vi s-a intamplat mai mult ca sigur sa intalniti (chiar si in Bucuresti), acele santuri longitidinale in asflat, aparute de la greutatea masinilor. Eh, daca cumva trebuie sa franezi mai tare pe aceste zone, veti constata cum Tucsonul. trage sa iasa din santul ala, aruncandu-va in afara, ori pe stanga ori pe dreapta. Am intalnit situatia de cateva ori pana acum si recunosc ca atunci cand franez brusc, sunt mereu pregatit sa corectez masina, care tinde de regula sa ma urce pe refugiul de tramvai. Caz particular: intersectia de la Baba Novac, ultima banda langa refugiu, sensul spre Dristor, chiar inainte de semafor. Si exemple mai sunt.
Acum, referitor la consum, ca asta ma racaie cel mai tare, trebuie sa recunosc ca sunt un sofer cu o talpa ceva mai grea, dar nu exagerez ci am momentele mele.

Dupa 12000 km, din care cam jumatate rulati extra-urban, in conditii de autostrada sau DN2 (un fel de autostrada a groazei), consumul mediu de la achizitia masinii este de 12.6 l/100km. Mult, daca imi permiteti si asta datorita ambuteiajelor nenorocite din Bucuresti in care petrec zilnic, aproape 2 ore.

Pentru alte orase unde traficul e mai rarefiat, consider ca un 12-14% ar fi posibil, dar destul de greu de atins. Asta e o masina ce ia in medie, 15% urban, in mod curent, fara sa te intrebe de doua ori.

Nota bene, a venit vacanta! Sper sa vad si eu valori mai mici ca la banii pe care ii dau pe carburant, zici ca am un X5 cu 3.0 benzina.

 

Una peste alta, masina este un plus fata de generatia anterioara, mai ales prin design si tinuta de drum, insa mie imi face impresia ca au facut mai multe compromisuri decat la cealalta. Daca ix35 s-a dorit prima masina din seria fluidic-sculpture si a avut minusurile ei, mai ales pe partea de fiabilitate, la anumite combinatii de dotari si tehnica, la Tucson III, m-as fi asteptat sa primesc o masina, gandita din faruri pana in stopuri, ceea ce nu e chiar asa. Graba de a tine pasul cu concurenta, goana dupa motoare mici si performante (doar pe hartie), precum si solutii tehnologice, relativ recente in grup (7DCT), fac din aceasta frumoasa masina, la urma urmei, o alegere... asa si asa!

 

PS: pot sa pun pariu ca primele probleme la masina le voi avea cu ambreiajele cutiei 7DCT si/sau turbina. :)

Mie la 50000 mi-a cazut turbina, schimbata prompt pe garantie, pe la 60000 actuatoarele de la cutie -ambreiajul pentru viteze impare nu mai cupla - schimbate si mai prompt (cred ca se strica des tinand cont ca le aveau pe stoc). Si impresia mea este, comparand modelul cu facelift si cel 2015, ca de la generatie la alta isi optimizeaza costurile, ca sa ma exprim elegant.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post

Salut. Eu am alimentat numa de la mol si rompetrol benzina aia cica mai buna, cu câteva excepții cand nu era disponibil si era musai (o data Lukoil si Petrom). La inceput cand se manifesta opream clima si se potolea, acu nu mai funcționează. Nasol e ca eu simt treaba asta si la service spun ca nu se simte, de am impresia ca sunt paranoic. Oricum trebe sa crape ea pana la urma la cum se amplifica sau va fi atat de evident ca vor recunoaște. După cateva reglaje la cablu de la ambreiaj sunt mai rare probleme dar a inceput sa scârțâie levierul din masina. Sper sa nu faca pe nebuna in Grecia :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...