Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Procesul de vanzare cumparare este una, un contract este alta. Insa, orice contract din lumea asta este atacabil si cand legea spune ceva, aia se ia de bun, de obicei.

Conditiile niciunui dealer sau importator nu sunt mai presus de lege.

Eu nu am incurajat reviziile la serviceuri obscure ci la reprezentanta dar la un pret corect, nu japca. 285 de lei ora de manopera este pret de pret. Zici ca e Ferrari un amarat de Hyundai.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Puteti face reviziile in reprezentante cu consumabilele voastre (inculsiv ulei) si este perfect acceptat. Va noteza pe cartea service "piese client" si aia e.

Eu asa am facut, inclusiv cand am avut masina in garantie, am schimbat ambreiaje si alte alea pe garantie si n-a fost nicio problema dar nu am avut belele la motor si accesorii motor, ca sa poata arunca vina pe consumabilele mele.

Ultima revizie, facauta in afara garantiei, m-a costat exact 550 lei cu consumabilele mele si manopera de la dealer, la un I40. Eu cred ca e ok.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca am atins 3000 km (nu e mult, dar mi-am format parerea de utilizare despre masina) revin cu detalii privind:

- consumul mediu este intre 11 si 12, indiferent de ce as face;

- consumul la drum intins s-a dus si in 6,5-7,5, dar mers la maxim 125 la ora, si fara bruscari si depasiri in stil de curse;

- in oras - paradoxal - daca merg pe sport consuma mai putin; nu inteleg de ce, dar banuiesc ca motorul este posibil sa fie optimizat spre o plaja de turatii usor mai mari;

- tractiunea: desi nu este masina de teren in sensul acceptat al expresiei pentru ce am avut nevoie s-a descurcat excelent. Si ma refer la mers pe drumuri de tara, iesit din zapada, mers prin Bucurestiul plin de zapada tocata, etc. Nu am avut momente sa patineze, sa alunece lateral, etc, iar ABS-ul mi-a intrat doar de doua ori, cand am mers mai tare pe zapada si am troznit frana;

- frana autonoma de urgenta - actioneaza suspect de bine, dar foarte brusc. Franeaza f brusc si in plus blocheaza cumva pedala de acceleratie (sau mi s-a parut mie). Per total o functie utila, dar cu minusurile din cauza unghiurilor moarte, exact cum este trecut in cartea masinii.

- incalzirea in scaune - super faina, mai ales cand sunt -15 grade afara; la fel si cea din volan.

- dezaburire si degivrare - dupa 5 minute de mers masina se curata singura, indferent de conditii. Chiar si cand au fost -14 in Bucuresti si era gheata serioasa pe parbriz s-a inmuiat f rapid.

- navigatia: 90 %, cu anumite lipsuri datorate faptului ca uneori nu "vede" chiar cel mai ok traseu. Dar compenseaza cu CarPlay unde poti utiliza Waze, Google Maps, Sygic, etc. Per total sunt multumit.

- sonorizare: pentru ce am eu nevoie este mai mult decat suficient, avand in vedere ca ascult mai mult radio (inca nu am gasit cum sa pun siglele la posturile de radio, dar insist :) ).

 

Cam atat de moment. sa vedem si cum va fi revizia, daca ma rupe la pret sau nu. Revin atunci.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Subscriu la tot ce ai spus. Eu am cu 50% mai multi km cu a mea :D

 

Ai descris foarte obiectiv totul.

 

Cat despre mersul in oras, stii ca este autoadaptiva cutia. Las-o pe normal si condu-o o perioada mai sportiv putin si ai sa vezi ca o sa schimbe mai frumos si pe normal, aproape ca pe sport.

Eu sunt super incantat de cum s-a adaptat cutia stilului meu de condus, putin mai dinamic.

Share this post


Link to post

Revin cu unul din lucrurile care ma enerveaza, poate printre singurele : cand faci plinul prima data iti arata un 670 de km posibiil, dupa care incepe si scade - ceea ce e normal. In functie de consum la urmatorul plin iti arata 630 (sa zicem ) si tot asa - la fiecare plin numarul de km posibili scade. Indiferent daca se normalizeaza consumul, daca ajunge sa consume mai putin, cand faci plinul nu creste numarul de km.

Nu ma pot abtine sa nu remarc faptul ca la masinile diesel conduse cand mergeai la drum lung si consumul era mai mic (lucru care se intmpla si la Tucson) numarul de km crestea uneori.

 

Presupun ca este acelasi principiu - cand consumul este sub cel mediu ar trebui sa creasca autonomia. Acest lucru la diesel (cele conduse de mine, numar mic) era dinamic, pe cand la Tucson este cumva static.

 

La voi cum se intampla? Poate e ceva ce nu fac /setez eu bine.

 

 

Ms

Share this post


Link to post

Mă speriați cu consumurile dv. Eu am vreo 4600 km pînă acum cu GDI-ul meu, însă am ieșit foarte puțin la drum întins cu ea. Totuși nu mă pot abține să nu spun că la un drum TL - CT și retur ( 252 km ), am consumat 18 l de benzină, adică 7.1 %, ceea ce mie mi s-a părut super ok, mai ales că am avut și cca. 4 km de zăpadă " serioasă" . Menționez totuși că viteza maximă a fost de 100 km/h, datorită logic condițiilor nefavorabile. Dar... am rămas super plăcut surprins. Abia aștept să merg în martie la Herculane să văd un traseu adevărat și un consum pe măsură !

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

si eu am tot GDI 1.6 si dupa 18.000 km am consum 6.9 Litrii/100km la o viteza medie de 57 km/h.

Share this post


Link to post

Cred ca la GDI consumul e ceva mai mic decat la T-GDI. Asa ar fi si normal. Cei de mai sus, care aveau consum de 10-11-12, detin TGDI din ce vad.

Share this post


Link to post

Eu unul da, am t-gdi de 1,6. nu pot sa ma plang ca imi consuma (instantaneu) 25% daca o calc brusc avand in vedere cum pleaca, dar daca nu esti "agitat" in trafic poti aveam consum de bun simt.

Share this post


Link to post

cred ca topicul in intregime se refera la TGDI, consumurile exprimate fiind pt aceasta motorizare.

E bine de stiut, comparativ, ca GDI e mai "lejer" pe consum,dar e de asteptat: cuplu mai micuț, putere mai mica, 4x2, poate si cutie manuala ==》 consum mai mic. In niciun caz diferentele de consum nu sunt de "speriat", cum scria cineva mai sus, ci sunt normale, din motive obiective :)

Edited by WYZ

Share this post


Link to post

Sunt de cord cu WYZ - daca ai si 4X4 si trapa de sticla diferenta de greutate poate insemna mult la consum. Pe de alta parte (cel putin eu unul) mi-am asumat acest aspect pentru ca acele dotari nu erau Must have dar erau in echiparea dorita.

Share this post


Link to post

Fara prea multa complicatura, cine-si declara consmul poate spune si cat ii cantareste masina si atunci e mai completa poza. Dar mai mult decat asta, stilul de condus poate fi determinant. Daca-ti place sa stai in oras permanent la 2 m in spatele celui din fata, cum ii vad pe unii, de parca ar fi cu shtanga, atunci nu ai ce sa te plangi de consum. Cand faci start-stop cu >!.5 tone si vrei s-o faci repede,, aia costa.

Edited by cripi48000

Share this post


Link to post

Consum real la t-gdi, extraurban, fugarita ca un BMW mi-a luat 10-10,5%. Asta insemnand viteze de 140-150-160km/h, depasiri, etc.

Ma refer la masina echipare Luxury, deci cea mai grea, cu 3 pasageri si un minim de bagaje.

Eu sunt multumit. Pe diesel mai aerodinamic dar mai puternic, in acelasi regim de mers si 6 cilndri imi lua cam 8,5%.

 

Da. Daca merg linistit pana intr-o suta tot 7% ia si a mea. Chiar am scos 6,4 cu ea, mers legal sau foarte putin peste.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Consum real la t-gdi, extraurban, fugarita ca un BMW mi-a luat 10-10,5%. Asta insemnand viteze de 140-150-160km/h, depasiri, etc.

Ma refer la masina echipare Luxury, deci cea mai grea, cu 3 pasageri si un minim de bagaje.

Eu sunt multumit. Pe diesel mai aerodinamic dar mai puternic, in acelasi regim de mers si 6 cilndri imi lua cam 8,5%.

 

Da. Daca merg linistit pana intr-o suta tot 7% ia si a mea. Chiar am scos 6,4 cu ea, mers legal sau foarte putin peste.

Curios... adica felicitari :). Inainte de a-mi lua masna am intrebat un vecin cu un Sportage cu acelasi motor 1.6 t-gdi, cutie automata si mi-a spus ca orice ar face sub 10 nu scoate, fie autostrada fie oras. Pentru mine asta a cantarit cand m-am decis pe diesel.

Share this post


Link to post

Eu am reusit sa scot sub 10% pe un drum dus-intors Bucuresti-Sinaia, dar mers in limitele legale si fara depasiri aiurea si fortari, plus cruise pe multe zone. Am dus-o in ~8% ceea ce este ok pentru gabaritul ei +3 oameni+ bagaje usoare.

Acum depinde si cum mergi, pentru ca pe acelasi drum cu un iX35 2.0 benzina am scos 14 media deoarece am alergat ca nebunul pentru ca ma grabeam - mers cu 160 pe autostrada si depasiri cu viteza 2-a pe zonele de serpentine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Consum real la t-gdi, extraurban, fugarita ca un BMW mi-a luat 10-10,5%. Asta insemnand viteze de 140-150-160km/h, depasiri, etc.

Ma refer la masina echipare Luxury, deci cea mai grea, cu 3 pasageri si un minim de bagaje.

Eu sunt multumit. Pe diesel mai aerodinamic dar mai puternic, in acelasi regim de mers si 6 cilndri imi lua cam 8,5%.

 

Da. Daca merg linistit pana intr-o suta tot 7% ia si a mea. Chiar am scos 6,4 cu ea, mers legal sau foarte putin peste.

 

Subscriu, exact aceleasi consumuri le am si eu. La fel, trapa, 4x4, jante de 19.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Legat de modelul t-Gdi - stiu ca are filtru de particule (plus cine stie ce mai are). Dat fiind ca sunt complet necunoscator imi poate spune cineva daca si la modelele pe benzina se face acea regenerare de care se tot vorbeste pe alte topicuri ? Daca da - cand, cum, etc, apare vreo notificare, ceva similar?

 

multumesc

Share this post


Link to post

Subscriu si eu consumurile declarate de Moise si ceilalți colegi la T-gdi pt versiunea premium + . La Cta reviziile sunt mai " normale " la Exclusiv auto, am 38 000 km in 3 ani si cateva luni, am plecat pe al 4 le-a an de garanție , am facut 3 revizii datorită reviziei la an ( dar nu regret ca le -am facut mai devreme de 15000km) si au costat mereu ~600 ron. Dupa perioada asta masina șe comporta exact la fel ca la inceput, sunt foarte mulțumit de ea pentru pretul de achiziție 28000 cu toate taxele si comisioane incluse, cred ca este un pret corect. Am schimbat pe garanție fara nici o problema lampa de pe luneta pe spate care se aburea si una de ceata tot de pe stanga spate, geamurile de la lămpile de număr pe spate care schimba cu tot cu lampa care in timp m-am trezit fara ele , probabil îmbătrânește plasticul si de la spălat cu vapul s-au dus. Anul acesta am schimbat blocul optic de la semnalizare caci la semnal stanga uneori un semnaliza sau semnaliza apoi se oprea si iar semnaliza in poziția de semnal permanent.

Cu cutia am avut ceva emoții in primul an ( nu am mai avut zilnic niciodată o masina cu cutia asta ), la zapada mare, daca o ti pe normal si conduci foarte încet , ea încearcă sa iti mențină viteza redusă din ambreiaje, am primit cateva warninguri de supraîncălzire , dar am inteles cam ce se întâmpla acolo si am trecut -o pe sport si iti tine vitezele in turații mai mari si pe o perioada mai lunga de timp deci salvezi ambreiajul. Mi am amintit apoi ca masinile mai scumpe, cu " pretenții" au asociate pe cutie simbolul sport cu Snow . Nu am schimbat inca plăcute de frâna dar cred ca ma pândesc cele de pe fata cand le am văzut la schimbul de anvelope din toamna.

"Siglele de la radio " nu prea ma intereseaza , sunetul este decent , putea fi usor mai performant . Cu toate astea nu tegret nici o clipa alegerea făcută si trecerea de la mașini germane la cele asiatice.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am observat ca daca tii apasata frana si accelerezi simultan- pe principiul sa dai balans sa iesi din zapada- ai turatia limitata. In timp ce pe P sau N te lasa sa turezi cat vrei tu in D dar cu frana apasata ( cu stangu) ai limitare la turatie.

Share this post


Link to post

Salutare !

 

Revin și eu cu o intrebare adresată exclusiv posesorilor de T-Gdi cutie automata (spun "revin" pentru că anterior am mai relatat chestiunea pe un alt topic..)

Observ unele trepidații / vibrații la schimbul treptei de viteza din a 3 a in a 4 a cam pe 40 km/h. La mers normal cutia automată schimbă pe la 1000 și ceva de ture. Atunci începe să "tremure" o secundă sau două... ca și cum ar schimba prea repede treapta superioară de viteza, rămânând fără putere din cauza turației prea mici.

Mai nou (~ 30.000 km / 2 ani si jumatate) acest tremurat apare și la plecarea de pe loc sau la oprire (ex: in oras la semafor) in special cand am autohold-ul activ.

Am fost la service-ul de la reprezentanța, au pus-o de mai multe ori pe tester, pe tableta și nimic: 0 erori, totul ok.

Cică asta e tehnologia actuală, asta stie să facă această cutie 7DCT cu motorul 1.6 T-gdi...

Mentionez că aceste "simptome" au apărut pe parcurs, la achiziție totul era ok..

 

Voi ați observat astfel de "tremurici" [emoji4] ? Poate cei care folosiți mai mult mașina pe urban ... ?!?

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Salut Cristi_C

 

Am patit si eu o data la fel- merg cam 80% urban- si zici ca era nehotarata: sa schimb, sa nu schimb, etc. I-am dat talpa si si-a revenit.

Am fost sa vb cu un amic care e posesor de service auto si care a condus numai automate si mi-a spus ca indiferent daca franez sau accelerez apasarea pe pedala trebuie sa fie uniforma si cursiva. Chiar daca folosesti alternativ miscarea de apasare trebuie sa fie ferma- sper sa ma exprim cat de cat clar.

 

Mi-a explicat ca la cutiile automate pot apare momente in care fiind intre turatii sa dea semnele de trepidatii dar se pot regla din pedale.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Eu am observat un comportament asemanator cu cel descris de tine, Moise. Sunt momente in care mi se pare ca e confuza cutia: de exemplu merg foarte incet in coloana/franez aproape de oprire si apoi accelerez (de exemplu la iesirea de pe o straduta, cand ai vizibilitate, e liber si te poti baga fara sa opresti complet masina). In momentul accelerarii, cutia pare ca nu reactioneaza, isi revine dupa vreo 2 secunde si raspunde comenzilor. Ce am observat in schimb e ca pe Sport nu face deloc chestia asta.

 

Se intampla rar, ce-i drept, dar tot e enervant...

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Eu am observat un comportament asemanator cu cel descris de tine, Moise. Sunt momente in care mi se pare ca e confuza cutia: de exemplu merg foarte incet in coloana/franez aproape de oprire si apoi accelerez (de exemplu la iesirea de pe o straduta, cand ai vizibilitate, e liber si te poti baga fara sa opresti complet masina). In momentul accelerarii, cutia pare ca nu reactioneaza, isi revine dupa vreo 2 secunde si raspunde comenzilor. Ce am observat in schimb e ca pe Sport nu face deloc chestia asta.

 

Se intampla rar, ce-i drept, dar tot e enervant...

Sa stii ca da, si tocmai de aceea am facut urmatoarele: dat fiind ca (Teoretic) cutia se adapteaza stilului de condus am facut o resetare a indicatorilor (scos borna baterie) si incerc sa o conduc pe normal dar in stil sportiv - mai brusc talpa, mai bagat, accelerari bruste, etc. De o saptamana de cand am facut asta nu mai se manifesta ciudat in conditiile in care o data pe saptamana era nehotarata. Sau mergi mai mult pe sport si asta e.

Share this post


Link to post

Buna,

Am remarcat si eu o problema la masina ! Am acum cca 10K km si se aude de putin timp un suierat in sarcina - cand accelelrez cam atunci cand trece de 2000-2500 ture! Am fost la service in Cluj cu problema asta si dupa ce au inspectat rotorul turbinei au concluzionat ca totul e in regula dar ca zgomotul se aude totusi! Sfatul a fost sa o lasam asa si sa vedem daca se accentueaza zgomotul respectiv! Trebuie sa mentionez ca, spre nefericirea mea, cand avea 4000 km masina a fost lovita din spate si a fost inlocuit ansamblul bara spate complet si intrucat s-a indoit putin teava de esapament chiar anterior de racordul cu toba spate aceasta a fost indreptata! Problema e ca nu s-a putut indrepta complet si recent am observat ca scapa picaturi de apa si funingine pe la garnitura de racord intre segmentul de teava intermediar si ansamblul toba finala - si cu problema asta am fost in service si s-au strans suruburile din zona insa nu s-a remediat complet! Dupa un timp, cam pe la 9000 km am remarcat acel fluierat de care vorbeam! Mentionez ca nu pierde putere - merge ok in sarcina dar cu fluieratul ala cand accelerez/in sarcina! Sugestii ....

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...