Moise 62 Posted November 22, 2018 Masina de teren, nu gluma Stai calm, ca am patit la multe masini la fel. 1 Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted November 22, 2018 Masina de teren, nu gluma Nu m-am prins daca ai vrut sa fii sarcastic sau glumet. CIne a zis ca Tucson este masina de teren? Eu am vrut sa-l scot pe unul blocat in nisip si dupa doua tentative am renuntat. O data pentru ca era nisipul foarte pufos si ma infundam imediat iar ala era atat de tare fixat acolo ca i-am zis ca nu-l scoate decat cu elicopterul daca nu sapa sa elibereze masina. Am rupt si sufa de remorcare, tot de doua ori. Abia am iesit eu dupa ce sapasem ditamai gropile la fiecare roata. Si asta cu anvelope de asfalt. Masina este super ok atata timp cat esti constient de posibilitatile ei. 1 Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted December 9, 2018 Am avut pt doua zile la dispozitie, pt test drive, un new Tucson 1.6 TGDI Premium 7DCT. Obisnuit cu tucson 2.0 disel 136cp manual, impresiile sunt urmatoarele:- se misca surprinzator de bine 1.6 TGdi-ul, ma asteptam sa fie puturoasa, greoaie, si datorita cuplului mic si a motorului. Nici vorba, zburdă masina, e f capabila. Prin oras chiar e mai mult decat fașneață iar la drum lung se misca normal. Pe Sport se misca anormal de frumos, trage, depasesti orice, e loc sa dai in ea si daca ai 140-150kmh...are rezerve de "zvac"- consumul..si aici e surprinzator benzinarul. Nu neaparat in sensul bun. Am parcurs 250km in afara Buc cons mediu fiind 10.9%. Maricel zic eu. in oras, cat m-am fațâit..12%...arata si 15% la reprizele scurte.Concluzia: habar nu am ce sa fac, sa trec pe benzina sau sa raman pe diesel. Off Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted December 9, 2018 In aceleasi conditii cat crezi ca ti-ar consuma un diesel de putere asemanatoare? Adica chiar dieselul de 2.0 de pe Tucson?Iti spun eu, cu maxim 1-2 litri mai putin la suta de km. Totul tine de trafic, de reprize. Saptamana trecuta am facut un drum de 400km si am avut consumul sub 10% desi am dat in ea zdravan. Depasirile sunt cele care fac ca, consumul sa rupa norma Cu aceeasi masina, mers legal (cu maxim 10km/h in plus fata de limita legala) mi-a luat 6,4% consum mediu extraurban. Ceea ce chiar este de bun simt. E drept, la fugareala, dieselul este mai cu bun simt.Am un BMW cu 300cp (asta e masina mea personala) 3.0diesel 6 cilindri si masina are peste 1800kg si fugarita ia cam 8,5%, cum spuneam, motorina. Tucsonul ia aproape 10, deci un simt ca ar fi ceva de speriat. E drept, niciodata 300cai nu se compara cu 177 dar este ok si Tucsonul tinand cont de masa, aerodinamica si prestatiile lui (7 viteze, la BMW am 8 si o aerodinamica net superioara). 2 Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted December 10, 2018 Isg-ul ajuta cu ceva in povestea asta cu consumul? Sau mai rau face? strica altceva, in timp? Pana la urma ...care e ideea cu el? Il folositi?Eu l-am avut activat astea 2 zile de testdrive si mi-a placut. Dar nu imi dau seama daca utilizat zilnic, in bucuresti, e vreo sfârâială. Quote Share this post Link to post
vladk2k 65 Posted December 11, 2018 Ajuta si nu prea. In teorie este bun, pentru ca orice oprire mai mare de 7 secunde, daca opreai motorul economiseai combustibil (si, automat, emisii).In practica inca nu se poate spune pentru ca multe din functiile de confort (incalzire, AC, lumini) au nevoie de motor sa fie pornit. Iar necesitatea de a avea baterii mai mari si startere mai puternice / fiabile (sa "reziste" la cateva zeci de porniri pe zi, in loc de 3-4) inseamna un cost suplimentar si materiale mai multe bagate. Iar pe termen lung inca nu am vazut o statistica despre defectiunile la sistemul de pornire in cazul unei masinilor cu start/stop vs. cele fara. Quote Share this post Link to post
cripi48000 5 Posted December 14, 2018 (edited) Ia vezi aici legat de stop&go ..https://autoexpert.com.au/posts/the-truth-about-automatic-engine-stop-start-systems?rq=start%20stop Edited December 14, 2018 by cripi48000 1 Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted December 17, 2018 (edited) Vineri orele 14.00 o sa imi ridic si eu jucaria, 1.6 tgdi luxury platinum silver, astfel incat sa pot sta "cu acte in regula" pe acest topic dedicat.yuhuu [ Daca cineva este interesat de anvelopele de vara, Continental, 245/45/19 cu care vine masina,intentionez sa le vand. O sa pun anvelope de iarna si deja mai am un set de roti de vara.Asadar, set 4 anvelope vara Continental, noi, 0 km, disponibil de vineri.] Edited December 17, 2018 by WYZ 1 Quote Share this post Link to post
Moise 62 Posted December 17, 2018 Vineri orele 14.00 o sa imi ridic si eu jucaria, 1.6 tgdi luxury platinum silver, astfel incat sa pot sta "cu acte in regula" pe acest topic dedicat.yuhuu [ Daca cineva este interesat de anvelopele de vara, Continental, 245/45/19 cu care vine masina,intentionez sa le vand. O sa pun anvelope de iarna si deja mai am un set de roti de vara.Asadar, set 4 anvelope vara Continental, noi, 0 km, disponibil de vineri.]Sa te bucuri de ea si sa nu ai evenimente. O sa vezi ca merita si se misca f fain. 1 Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted December 17, 2018 Sa te bucuri de ea si sa nu ai evenimente. O sa vezi ca merita si se misca f fain. Multumesc mult. Sper sa fie ok. 2 Quote Share this post Link to post
Lornak 8 Posted December 23, 2018 @WYZ - Să fie într-un ceas bun, cu mulţi kilometri fără probleme! În altă ordine de idei, am constatat că, dând drumul la căldură în maşină, în primele momente se simte un miros ciudat. Nu mă refer la cel de "cârpă udă" care apare în unele cazuri când sistemul de climatizare trebuie curăţat (nici n-ar fi fost cazul, cred, la o maşină nouă). Miroase a metal încins, cred că asta ar fi cea mai bună aproximare (destul de discret, dar sesizabil). La început, credeam că vine de afară, din "aroma" de trafic, dar nu e aşa. A mai întâlnit cineva aşa o chestie? Dacă nu ne mai "auzim" între timp, vă urez de pe acum Crăciun fericit, sărbători luminoase şi un An Nou aşa cum vi-l doriţi voi!P.S. Iar nu mai ştiu cum se ataşează poze... Mă lămureşte cineva, ca să nu mai caut?Vroiam să vă arăt cum se prezintă pe maşină roţile de iarnă. În plus, am reuşit să lovesc pe partea stângă un blocator de parcare. Nu am atins tabla, ci doar marginea de plastic negru de pe prag, care s-a înfundat un pic. Vroiam să vă întreb dacă credeţi că ar merita schimbată chestia aia... Costă cam 1000 de lei, se pare, doar piesa, dar ar merge făcută pe Casco. Nu prea se observă, dar eu o văd . 1 Quote Share this post Link to post
Dobay 4 Posted January 5, 2019 Am făcut prima revizie (15k) la DAB Auto, în București. Costul total a fost de 800 de lei, cu 50% discount pentru manoperă. Revizia include: 4L ulei Shell Helix Ultra 5W30, filtre (ulei, polen, aer), 0.5L lichid frână plus o tură pe standul de frâne & amortizoare, pentru examinarea trenului de rulare. Totul a durat în jur de 2 ore și nu au fost descoperite alte probleme la mașină. Din păcate nu am putut reproduce bâzâitul pe care îl face uneori mașina la pornire (despre care am mai scris pe acest topic), însă cei de la DAB mi-au dat de înțeles că nu ar trebui să fie motive de îngrijorare. Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted January 5, 2019 Cam scumput.Uleiul este 35 de lei litrul, filtrul de ulei pana in 50 de lei pe original si sa zicem un 200 de lei aer si polen. Imi ies 400 de lei maxim, piesele. Manopera nu trebuia sa fie mai mult de 100, 150 de lei. Mie mi-au fact verificare integrala la masina fara niciun cost. Ei au insistat sa ma duc cu masina. Quote Share this post Link to post
WYZ 25 Posted January 5, 2019 (edited) Si mie mi se pare scumpuț. Am platit la ultima revizie a tucsonului vechi(2.0 diesel), ceva gen 800 lei, aceleasi operatiuni ca si tine + placuțe frana pe față. E drept, la o reprezentanta Hyundai din afara Bucurestiului.In August 2018. Edited January 5, 2019 by WYZ Quote Share this post Link to post
cripi48000 5 Posted January 5, 2019 Prima revizie (12500 km - 9 luni) 2.0 diesel - 860 lei din care 400 lei uleiul iar restul manopera + filtre ulei, aer, polen. Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted January 6, 2019 (edited) Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai. Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea... Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu. Edited January 6, 2019 by Reactor2015 Quote Share this post Link to post
MDP 10 Posted January 6, 2019 Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai. Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea... Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.Păi și unde e acel service, că poate mai devreme sau mai tîrziu ajungem și noi ? Dar calitatea lucrărilor și seriozitatea meseriașilor cum e ? La noi la TL am auzit de exemplu că ar fi fi ok, eu unul însă cu tot respectul am o oarecare reticență. Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk Quote Share this post Link to post
Moise 62 Posted January 6, 2019 Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai. Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea... Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.Legal ai voie sa faci la orice service autorizat RAR dar am senzatia ca daca faci la service care nu este in reteaua hyundai poti pierde garantia. nu sunt sigur, dar din cate imi amintesc este una din conditiile de garantie. Mie mi-au fact verificare integrala la masina fara niciun cost. Ei au insistat sa ma duc cu masina.Sa nu fe vorba de verificarile gratuite, care sunt 2 pe an in ei 5 ani de garantie. Si sunt complet gratuite. Quote Share this post Link to post
cripi48000 5 Posted January 6, 2019 Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai. Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea... Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.La mine au bagat 8 litri Shell 5W30IL - total 416 cu TVA asadar 52 lei/l. De la cei 35-40 pe care-i spui tu e o diferenta. Eu am fost surprins si de pretul filtrului de polen 150. Nu scrie ce tip(daca e sau nu cu carbon/carbune activ). Quote Share this post Link to post
Moise 62 Posted January 6, 2019 (edited) La mine au bagat 8 litri Shell 5W30IL - total 416 cu TVA asadar 52 lei/l. De la cei 35-40 pe care-i spui tu e o diferenta. Eu am fost surprins si de pretul filtrului de polen 150. Nu scrie ce tip(daca e sau nu cu carbon/carbune activ).8 litri in motor de benzina de 1,6? WOW!!! La iX 35 la motor de 2 L intrau 4,3 litri, deci ramaneau ceva din bidonul de 5. Ca sa nu mai spunem ca la modelul care avea 2,7 L, benzina (in epoca 2004-2010) intrau 4,5 L. Edited January 6, 2019 by Moise Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted January 6, 2019 La diesellul de 2 litri capacitatea baii de ulei este mai mare. La benzina este <5 litri. @Moise. Nu, nu este vorba de reprezentantele Hyundai ci de orice service autorizat RAR. Legal, nu au niciun drept de anulare a garantiei. Din nefericire d-aia reprezentantele din Romania, cel putin unele, au preturi nesimtite ca oamenii cred ca doar la ei pot face reviziile in perioada de garantie. Ceea ce este neadevarat. Asa cum este neadevarat ca esti obligat sa pui o anumita marca de ulei si cumparat musai de-acolo. Unii accepta sa vii cu consumabilele, altii nu. Eu le-am zis direct, spuneti-mi ce preturi aveti ca sa stiu daca vin la voi sau nu. M-a luat de manuta (vorba vine) si mi-a prezentat preturile la tot ce am intrebat eu. Da, este vorba de verificarea aia gratuita (doua pe an). MDP, la Galati. Si sunt ok din cate stiu. Au un renume bunicel in Galati. Eu cand am fost la ei, in afara de comentariul nepotrivit al unui responsabil din service, nu am avut ce sa le reprosez. A facut respectivul o afirmatie de genul: "ce-mi plac mie verificarile de genul asta". Referindu-se la faptul ca m-am dus cu masina la verificarea gratuita, nestiind ca am fost invitat sa beneficiez de ea si nu fusese la cererea mea. Am reclamat un zgomot la suspensie pe dreapta fata care apare doar uneori. Nu au reusit sa-l identifice, nu exista niciun fel de jocuri la suspensie si desi s-au oferit sa mergem la un alt service care au un stand special de suspensii si amortizoare, am refuzat. Fireste, gratuit. Adica ar fi platit ei catre respectivii. Mie mi s-a parut un gest ok din partea lor. 1 Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted January 6, 2019 In calitate de fost director de reprezentanta auto din reteaua Porsche Romania (care sunt mult mai stricti decat Hyundai) nu pot decat sa zambesc Quote Share this post Link to post
Reactor2015 68 Posted January 6, 2019 Repet, le-am zis celor de la reprezentanta in fata ca daca au preturi nesimtite la ulei si filtre, vin cu ele de-acasa. Pe original, produs original. Cand am vazut ca sunt aceleasi preturi ca la orice magazin online, i-am felicitat. Nu sunt genul care sa nu platesc munca sau adaos dar sa fie stabilit ok. In reteaua Porsche sunt piese care au de la 60% in sus adaos comercial. Deci doar piesele... la manopera, alta japca. 1 Quote Share this post Link to post
Dobay 4 Posted January 7, 2019 Cam scumput.Uleiul este 35 de lei litrul, filtrul de ulei pana in 50 de lei pe original si sa zicem un 200 de lei aer si polen. Imi ies 400 de lei maxim, piesele. Manopera nu trebuia sa fie mai mult de 100, 150 de lei. Mie mi-au fact verificare integrala la masina fara niciun cost. Ei au insistat sa ma duc cu masina. Scump, într-adevăr. Piesele au fost 500 de lei, manopera restul. La DAB ora de manoperă este de 285 de lei... Quote Share this post Link to post
Moise 62 Posted January 7, 2019 Eu sunt de acord cu ce spune legea, dar in acelasi timp procesul de vanzare-cumparare reprezinta un contract intre doua parti. Si daca acolo scrie clar ca ai garantie doar daca faci reviziile la service-uri autorizate hyundai si ai semnat atunci ti-ai asumat acest lucru. Degeaba invoci textul legii deoarece prin semnarea contactului ai fost de acord. In fata unui proces (presupunem) textul contractual primeaza in conditiile in care nu iti lezeaza interesele, moment in care textul legii primeaza. Drept urmare - ei iti ofera niste conditii, daca le accepti prin finalizarea vanzarii si semnarii actelor atunci accepti acele conditii si ti le asumi. Ce vorbim noi este la nivel teoretic, pentru ca nu cred ca are cineva chef sa se duca la un service aleator si sa vada dupa aia daca mai are garantie. Quote Share this post Link to post