Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Masina de teren, nu gluma :)

Stai calm, ca am patit la multe masini la fel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina de teren, nu gluma :)

Nu m-am prins daca ai vrut sa fii sarcastic sau glumet.

CIne a zis ca Tucson este masina de teren?

 

Eu am vrut sa-l scot pe unul blocat in nisip si dupa doua tentative am renuntat. O data pentru ca era nisipul foarte pufos si ma infundam imediat iar ala era atat de tare fixat acolo ca i-am zis ca nu-l scoate decat cu elicopterul daca nu sapa sa elibereze masina. Am rupt si sufa de remorcare, tot de doua ori. Abia am iesit eu dupa ce sapasem ditamai gropile la fiecare roata. Si asta cu anvelope de asfalt.

Masina este super ok atata timp cat esti constient de posibilitatile ei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut pt doua zile la dispozitie, pt test drive, un new Tucson 1.6 TGDI Premium 7DCT. Obisnuit cu tucson 2.0 disel 136cp manual, impresiile sunt urmatoarele:

- se misca surprinzator de bine 1.6 TGdi-ul, ma asteptam sa fie puturoasa, greoaie, si datorita cuplului mic si a motorului. Nici vorba, zburdă masina, e f capabila. Prin oras chiar e mai mult decat fașneață iar la drum lung se misca normal. Pe Sport se misca anormal de frumos, trage, depasesti orice, e loc sa dai in ea si daca ai 140-150kmh...are rezerve de "zvac"

- consumul..si aici e surprinzator benzinarul. Nu neaparat in sensul bun. Am parcurs 250km in afara Buc cons mediu fiind 10.9%. Maricel zic eu. in oras, cat m-am fațâit..12%...arata si 15% la reprizele scurte.

Concluzia: habar nu am ce sa fac, sa trec pe benzina sau sa raman pe diesel. Off :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In aceleasi conditii cat crezi ca ti-ar consuma un diesel de putere asemanatoare? Adica chiar dieselul de 2.0 de pe Tucson?

Iti spun eu, cu maxim 1-2 litri mai putin la suta de km.

 

Totul tine de trafic, de reprize.

 

Saptamana trecuta am facut un drum de 400km si am avut consumul sub 10% desi am dat in ea zdravan. Depasirile sunt cele care fac ca, consumul sa rupa norma :D

Cu aceeasi masina, mers legal (cu maxim 10km/h in plus fata de limita legala) mi-a luat 6,4% consum mediu extraurban. Ceea ce chiar este de bun simt.

 

E drept, la fugareala, dieselul este mai cu bun simt.

Am un BMW cu 300cp (asta e masina mea personala) 3.0diesel 6 cilindri si masina are peste 1800kg si fugarita ia cam 8,5%, cum spuneam, motorina. Tucsonul ia aproape 10, deci un simt ca ar fi ceva de speriat. E drept, niciodata 300cai nu se compara cu 177 dar este ok si Tucsonul tinand cont de masa, aerodinamica si prestatiile lui (7 viteze, la BMW am 8 si o aerodinamica net superioara).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isg-ul ajuta cu ceva in povestea asta cu consumul? Sau mai rau face? strica altceva, in timp? Pana la urma ...care e ideea cu el? Il folositi?

Eu l-am avut activat astea 2 zile de testdrive si mi-a placut. Dar nu imi dau seama daca utilizat zilnic, in bucuresti, e vreo sfârâială.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuta si nu prea. In teorie este bun, pentru ca orice oprire mai mare de 7 secunde, daca opreai motorul economiseai combustibil (si, automat, emisii).

In practica inca nu se poate spune pentru ca multe din functiile de confort (incalzire, AC, lumini) au nevoie de motor sa fie pornit. Iar necesitatea de a avea baterii mai mari si startere mai puternice / fiabile (sa "reziste" la cateva zeci de porniri pe zi, in loc de 3-4) inseamna un cost suplimentar si materiale mai multe bagate. Iar pe termen lung inca nu am vazut o statistica despre defectiunile la sistemul de pornire in cazul unei masinilor cu start/stop vs. cele fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri orele 14.00 o sa imi ridic si eu jucaria, 1.6 tgdi luxury platinum silver, astfel incat sa pot sta "cu acte in regula" pe acest topic dedicat.yuhuu :)

[ Daca cineva este interesat de anvelopele de vara, Continental, 245/45/19 cu care vine masina,intentionez sa le vand. O sa pun anvelope de iarna si deja mai am un set de roti de vara.

Asadar, set 4 anvelope vara Continental, noi, 0 km, disponibil de vineri.]

Edited by WYZ
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri orele 14.00 o sa imi ridic si eu jucaria, 1.6 tgdi luxury platinum silver, astfel incat sa pot sta "cu acte in regula" pe acest topic dedicat.yuhuu :)

[ Daca cineva este interesat de anvelopele de vara, Continental, 245/45/19 cu care vine masina,intentionez sa le vand. O sa pun anvelope de iarna si deja mai am un set de roti de vara.

Asadar, set 4 anvelope vara Continental, noi, 0 km, disponibil de vineri.]

Sa te bucuri de ea si sa nu ai evenimente. O sa vezi ca merita si se misca f fain.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa te bucuri de ea si sa nu ai evenimente. O sa vezi ca merita si se misca f fain.

Multumesc mult. Sper sa fie ok.:)
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WYZ - Să fie într-un ceas bun, cu mulţi kilometri fără probleme!

 

În altă ordine de idei, am constatat că, dând drumul la căldură în maşină, în primele momente se simte un miros ciudat. Nu mă refer la cel de "cârpă udă" care apare în unele cazuri când sistemul de climatizare trebuie curăţat (nici n-ar fi fost cazul, cred, la o maşină nouă). Miroase a metal încins, cred că asta ar fi cea mai bună aproximare (destul de discret, dar sesizabil). La început, credeam că vine de afară, din "aroma" de trafic, dar nu e aşa.

A mai întâlnit cineva aşa o chestie?

 

Dacă nu ne mai "auzim" între timp, vă urez de pe acum Crăciun fericit, sărbători luminoase şi un An Nou aşa cum vi-l doriţi voi!


P.S. Iar nu mai ştiu cum se ataşează poze... :_sad: Mă lămureşte cineva, ca să nu mai caut?

Vroiam să vă arăt cum se prezintă pe maşină roţile de iarnă. În plus, am reuşit să lovesc pe partea stângă un blocator de parcare. Nu am atins tabla, ci doar marginea de plastic negru de pe prag, care s-a înfundat un pic. Vroiam să vă întreb dacă credeţi că ar merita schimbată chestia aia... Costă cam 1000 de lei, se pare, doar piesa, dar ar merge făcută pe Casco. Nu prea se observă, dar eu o văd :mad:.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut prima revizie (15k) la DAB Auto, în București. Costul total a fost de 800 de lei, cu 50% discount pentru manoperă. Revizia include: 4L ulei Shell Helix Ultra 5W30, filtre (ulei, polen, aer), 0.5L lichid frână plus o tură pe standul de frâne & amortizoare, pentru examinarea trenului de rulare. Totul a durat în jur de 2 ore și nu au fost descoperite alte probleme la mașină.

 

Din păcate nu am putut reproduce bâzâitul pe care îl face uneori mașina la pornire (despre care am mai scris pe acest topic), însă cei de la DAB mi-au dat de înțeles că nu ar trebui să fie motive de îngrijorare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam scumput.

Uleiul este 35 de lei litrul, filtrul de ulei pana in 50 de lei pe original si sa zicem un 200 de lei aer si polen. Imi ies 400 de lei maxim, piesele. Manopera nu trebuia sa fie mai mult de 100, 150 de lei.

 

Mie mi-au fact verificare integrala la masina fara niciun cost. Ei au insistat sa ma duc cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi se pare scumpuț. Am platit la ultima revizie a tucsonului vechi(2.0 diesel), ceva gen 800 lei, aceleasi operatiuni ca si tine + placuțe frana pe față. E drept, la o reprezentanta Hyundai din afara Bucurestiului.

In August 2018.

Edited by WYZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima revizie (12500 km - 9 luni) 2.0 diesel - 860 lei din care 400 lei uleiul iar restul manopera + filtre ulei, aer, polen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai.

Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea...

Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.

Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.

Edited by Reactor2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai.

Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea...

Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.

Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.

Păi și unde e acel service, că poate mai devreme sau mai tîrziu ajungem și noi ? Dar calitatea lucrărilor și seriozitatea meseriașilor cum e ? La noi la TL am auzit de exemplu că ar fi fi ok, eu unul însă cu tot respectul am o oarecare reticență.

 

Trimis de pe al meu BAH-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai.

Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea...

Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.

Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.

Legal ai voie sa faci la orice service autorizat RAR dar am senzatia ca daca faci la service care nu este in reteaua hyundai poti pierde garantia. nu sunt sigur, dar din cate imi amintesc este una din conditiile de garantie.

 

 

Mie mi-au fact verificare integrala la masina fara niciun cost. Ei au insistat sa ma duc cu masina.

Sa nu fe vorba de verificarile gratuite, care sunt 2 pe an in ei 5 ani de garantie. Si sunt complet gratuite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, uleiul Shell recomandat este maxim 35-40 de lei litrul. Inclusiv cel branduit Hyundai.

Eu i-as intreba de la obraz ce-i cu preturile astea...

Nu mai spun ca legal, avem dreptul sa facem reviziile la orice service autorizat RAR. Nu neaparat la o reprezentanta Hyundai, ca sa nu pierdem garantia.

Ma faceti sa merg sa va fac poze in reprezentanta Hyundai unde sunt preturile de care va spun eu.

La mine au bagat 8 litri Shell 5W30IL - total 416 cu TVA asadar 52 lei/l. De la cei 35-40 pe care-i spui tu e o diferenta. Eu am fost surprins si de pretul filtrului de polen 150. Nu scrie ce tip(daca e sau nu cu carbon/carbune activ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine au bagat 8 litri Shell 5W30IL - total 416 cu TVA asadar 52 lei/l. De la cei 35-40 pe care-i spui tu e o diferenta. Eu am fost surprins si de pretul filtrului de polen 150. Nu scrie ce tip(daca e sau nu cu carbon/carbune activ).

8 litri in motor de benzina de 1,6? WOW!!! La iX 35 la motor de 2 L intrau 4,3 litri, deci ramaneau ceva din bidonul de 5.

 

Ca sa nu mai spunem ca la modelul care avea 2,7 L, benzina (in epoca 2004-2010) intrau 4,5 L.

Edited by Moise

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesellul de 2 litri capacitatea baii de ulei este mai mare. La benzina este <5 litri.

 

@Moise. Nu, nu este vorba de reprezentantele Hyundai ci de orice service autorizat RAR. Legal, nu au niciun drept de anulare a garantiei. Din nefericire d-aia reprezentantele din Romania, cel putin unele, au preturi nesimtite ca oamenii cred ca doar la ei pot face reviziile in perioada de garantie. Ceea ce este neadevarat. Asa cum este neadevarat ca esti obligat sa pui o anumita marca de ulei si cumparat musai de-acolo. Unii accepta sa vii cu consumabilele, altii nu. Eu le-am zis direct, spuneti-mi ce preturi aveti ca sa stiu daca vin la voi sau nu. M-a luat de manuta (vorba vine) si mi-a prezentat preturile la tot ce am intrebat eu.

Da, este vorba de verificarea aia gratuita (doua pe an).

 

MDP, la Galati. Si sunt ok din cate stiu. Au un renume bunicel in Galati. Eu cand am fost la ei, in afara de comentariul nepotrivit al unui responsabil din service, nu am avut ce sa le reprosez. A facut respectivul o afirmatie de genul: "ce-mi plac mie verificarile de genul asta". Referindu-se la faptul ca m-am dus cu masina la verificarea gratuita, nestiind ca am fost invitat sa beneficiez de ea si nu fusese la cererea mea. Am reclamat un zgomot la suspensie pe dreapta fata care apare doar uneori. Nu au reusit sa-l identifice, nu exista niciun fel de jocuri la suspensie si desi s-au oferit sa mergem la un alt service care au un stand special de suspensii si amortizoare, am refuzat. Fireste, gratuit. Adica ar fi platit ei catre respectivii. Mie mi s-a parut un gest ok din partea lor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa creez o polemica despre garantie, dar legea spune ca poti face revizii la orice service autorizat CARE URMEAZA INSTRUCTIUNILE PRODUCATORULUI. Sunt putine ateliere in Romania in afara reprezentantelor care sa dea bani pe manuale originale, care sa cumpere scule specifice sau sa scolarizeze oamenii la importatori. Din pacate.

Un sondaj facut in Franta in primul an dupa aparitia directivei care a permis servisarea in afara retelei, a aratat ca 80% din atelierele generaliste minteau clientii ca folosesc instructiunile producatorului cind, de fapt, servisau dupa ureche, adica fara manuale originale, fara scule dedicate, fara planuri de service originale, fara acces la TSB uri si upgrade-uri, fara a folosi unde era cazul doar consumabilele recomandate de producator.

In caz de problema de garantie, daca ai facut servisarea in afara retelei si ti se refuza garantia, TU ca si client trebuie sa dovedesti ca servisarea s-a facut dupa prescriptiile producatorului, ceea ce e o bataie de cap importanta si care nu justifica cei 100 Euro pe an cheltuiti in plus pe servisul in retea cita vreme masina e in garantie.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de fost director de reprezentanta auto din reteaua Porsche Romania (care sunt mult mai stricti decat Hyundai) nu pot decat sa zambesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cunosc un singur baiat care are service generalist acreditat de VAG sa serviseze cutii DSG. Surpriza, preturile sunt marginal mai mici decit la reprezentanta :).

Ce-i drept, omul se preocupa mult mai mult decit Porsche sa rezolve problemele clientului dar asta e alta mancare de peste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, le-am zis celor de la reprezentanta in fata ca daca au preturi nesimtite la ulei si filtre, vin cu ele de-acasa. Pe original, produs original. Cand am vazut ca sunt aceleasi preturi ca la orice magazin online, i-am felicitat.

Nu sunt genul care sa nu platesc munca sau adaos dar sa fie stabilit ok.

 

In reteaua Porsche sunt piese care au de la 60% in sus adaos comercial. Deci doar piesele... la manopera, alta japca.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...