Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Salut, Cristi şi bine ai venit.

O chestie legată de trecerea într-a 4-a am sesizat şi eu (nu întotdeauna, la mine depinde foarte mult de cât de tare e călcată acceleraţia în momentul respectiv). N-aş numi totuşi simptomele respective trepidaţii/vibraţii (la maşina mea, cel puţin). Doar că schimbarea într-a 4-a smuceşte puţin uneori, comparativ cu celelalte schimbări, pe care practic nu le simţi. Nu ştiu dacă am dreptate, dar parcă se întâmplă doar până se încălzeşte maşina (1-2 km, după plecarea la rece, de dimineaţă de exemplu). Şi n-am observat chetia asta de fiecare dată.

Scriam şi într-un post anterior (tot în topic-ul ăsta) că impresia mea e că shimbările de viteză (până la a 7-a inclusiv), în modul normal, se fac mult prea jos în turaţie, pentru o benzinară. Cu tot turbo-ul, turaţia de cuplu maxim de la 1500 rpm, etc., etc., tot nu mă obişnuiesc să merg pe la doar 1300-1400 rpm constant, doar de dragul consumului. Este adevărat, diferenţa de consum dată de computer e semnificativa (10,5-11 l, comparativ cu 13-13,5 l, cât are în modul sport, în oraş), dar nu ştiu dacă merită, pe termen lung, să mergi tot timpul atât de subturat. Cred că ne cam furăm căciula. După cum scria cineva foarte corect mai sus, depunerile de calamină şi restul consecinţelor nu pot fi, zic eu, compensate de 10 lei costuri de carburant în plus la suta de kilometri. Părerea mea. De aceea, ţin cutia în modul sport aproape tot timpul. Dacă merg liniştit, oricum cutia schimbă şi în sport suficient de jos ca să nu devină deranjantă, pe la 2200 rpm (şi trece la vreo 1700 - 1800 rpm în treapta imediat următoare). Deci, zic eu că motorul se simte mai bine. Plus că n-am simţit nici eu nicio ezitare a cutiei în "sport".

Probabil că setările din soft făcute în fabrică pentru modul normal sunt gândite ca să scadă media de consum cu care se laudă producătorul (deci, chestiuni de marketing). N-am certitudinea că s-au gândit şi la consecinţele pe termen lung (deşi garanţie dau destulă - asta ca şi contraargument la ceea ce am spus mai sus). Greu de spus. Ar trebui să mai săpăm pe net, să vedem ce se mai scrie despre asta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Cristi şi bine ai venit.

O chestie legată de trecerea într-a 4-a am sesizat şi eu (nu întotdeauna, la mine depinde foarte mult de cât de tare e călcată acceleraţia în momentul respectiv). N-aş numi totuşi simptomele respective trepidaţii/vibraţii (la maşina mea, cel puţin). Doar că schimbarea într-a 4-a smuceşte puţin uneori, comparativ cu celelalte schimbări, pe care practic nu le simţi. Nu ştiu dacă am dreptate, dar parcă se întâmplă doar până se încălzeşte maşina (1-2 km, după plecarea la rece, de dimineaţă de exemplu). Şi n-am observat chetia asta de fiecare dată.

Scriam şi într-un post anterior (tot în topic-ul ăsta) că impresia mea e că shimbările de viteză (până la a 7-a inclusiv), în modul normal, se fac mult prea jos în turaţie, pentru o benzinară. Cu tot turbo-ul, turaţia de cuplu maxim de la 1500 rpm, etc., etc., tot nu mă obişnuiesc să merg pe la doar 1300-1400 rpm constant, doar de dragul consumului. Este adevărat, diferenţa de consum dată de computer e semnificativa (10,5-11 l, comparativ cu 13-13,5 l, cât are în modul sport, în oraş), dar nu ştiu dacă merită, pe termen lung, să mergi tot timpul atât de subturat. Cred că ne cam furăm căciula. După cum scria cineva foarte corect mai sus, depunerile de calamină şi restul consecinţelor nu pot fi, zic eu, compensate de 10 lei costuri de carburant în plus la suta de kilometri. Părerea mea. De aceea, ţin cutia în modul sport aproape tot timpul. Dacă merg liniştit, oricum cutia schimbă şi în sport suficient de jos ca să nu devină deranjantă, pe la 2200 rpm (şi trece la vreo 1700 - 1800 rpm în treapta imediat următoare). Deci, zic eu că motorul se simte mai bine. Plus că n-am simţit nici eu nicio ezitare a cutiei în "sport".

Probabil că setările din soft făcute în fabrică pentru modul normal sunt gândite ca să scadă media de consum cu care se laudă producătorul (deci, chestiuni de marketing). N-am certitudinea că s-au gândit şi la consecinţele pe termen lung (deşi garanţie dau destulă - asta ca şi contraargument la ceea ce am spus mai sus). Greu de spus. Ar trebui să mai săpăm pe net, să vedem ce se mai scrie despre asta.

Ok, Lornak ... merci de reply

Ca si constatare ... nu se manifestă doar cand motorul este rece, ci aproape tot timpul - cum spuneai si tu- depinde cat de tare apas pe pedală

Voi încerca să merg mai mult in modul Sport

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in afara de lagul turbo care este evident chiar si in sport mode nu am ce sa spun despre cutie desi pe sport, calcata bine, schimba cam dur, brutal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ati specificat daca sunteti singurii care conduc masina. La mine o mai conduce si sotia si cand ma sui dupa ea parca e alta masina, trebuie sa conduc jumatate de zi ca sa se invete cu mine din nou. Pentru ca softul de la cutie are cateva mii de tipare de condus (maps) si dureaza putin pana va identifica stilul, dupa care masina devine o extensie a voastra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Nu am mai dat de ceva timp pe aici.

 

1. Am de raportat un nou "record" de consum: 6,7l/100km pe traseul Cluj - Nasaud! AC pornit, cutia pe normal. La intoarcere spre Brasov am scos chiar un 6,2 pe vreo 50 de kilometri, dupa care media a crescut peste 7, cand am dat peste portiunile cu dealuri de urcat si coborat.

 

2. Ce nu-mi place pe de alta parte e ca oglinzile exterioare nu se mai pliaza perfect sincronizat, in sensul ca cea din stanga are o intarziere sesizabila, ajungand in pozitia complet rabatata si invers mai tarziu decat cealalta. Nu-i mare lucru, dar sper sa nu insemne ca motorasul respectiv a obosit si ca eventual sta sa se strice. Garantie, stiu, dar dupa doar 5 luni si 6500 km, nu e OK. Ati observat ceva asemanator? La 407-le meu din 2004, si astazi oglinzile se pliaza/deplieaza exact in acelasi timp, fara nicio ezitare.

 

3. Ce roti v-ati luat pentru iarna? Devine presanta chestia asta. M-am gandit sa nu iau cauciucuri de 19, din considerente de pret si de asemenea din comoditate: nu vreau sa trebuiasca sa dau jos gumele de doua ori pe an (riscuri sa-mi zgarie jantele la service, plus ca ar trebui echilibrate rotile de fiecare data). De aceea, as vrea sa iau niste jante de otel pe 16 sau pe 17 pe care sa stea doar anvelopele de iarna. Am vazut si niste jante "hibride", de la Alcar, pe 17, care chiar arata bine, desi sunt de otel. Partea proasta e ca nu le gasesc nicicum pe la dealeri. Ce recomandari ati avea?

 

4. In fine, ce parere aveti de facelift-ul din vara asta? Personal, imi place mai mult grila veche, care arata mai curat si mai "musculos" decat cea curbata. Asta ultima imbacseste cumva designul, dupa parerea mea. In plus, au virat-o si astia de la Hyundai catre bordul cu "tableta", care m-a enervat intotdeauna, la toate marcile. Arata de parca ecranul ala e in plus, montat aftermarket. In rest, mi se pare cam aceeasi Marie... singura chestie ar fi cruise controlul activ, care personal nu ma intereseaza prea tare. Si noua cutie automata de pe diesel, pentru cine nu vrea benzinara.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi se pare mai reusit modelul vechi ( versiunea 2015 ) pe partea de design . Eu cu al meu Tucson ( 2.0 l , 185 CP si cutie automata) scot 9,8% in oras. Locuiesc intr-un oras alglomerat aproximativ ca Bucurestiul si fac cca 40 km pe zi . Pina la urma tine de trafic si distantele care le parcurgi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

6,4% consumul minim scos de mine. Mers legal (aka +10km/h pe sectorul respectiv de drum, adica 60km/h in localitate si 110 in afara).

Eu am modelul 2019. Initial si mie mi-a placut mai mult designul modelului 2015 dar m-am obisnuit cu cel de acum si pare mai actual, in trendul general al tuturor SUV-urilor.

Partea cu tableta infipta in bord, mi-e indiferent. Nici macar nu am avut nevoie de timp sa ma obisnuiesc. Mai bine tableta infipta acolo decat plansa de bord masiva. Asa, mai zvelta, mai eleganta, pare ca ofera mai mult spatiu de respirat in interior. Stiu, chestie subiectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de schimbul dintr-a 3-a într-a 4-a, eu la mine aud o pocnitură înfundată, deloc intensă, însă doar la prima schimbare după ce am pornit motorul, în rest nu se manifestă. Sunetul e foarte asemănător cu cel din momentul în care ți se desfundă o ureche. Nu m-am agitat prea tare, cred că e o chestie din categoria "așa fac toate".

O altă treabă pe care am observat-o recent este că uneori când pornesc motorul, pare mai zgomotos decât de obicei, parcă bâzâie 2-3 minute până când se încălzește... aici e posibil să nu fiu eu obișnuit cu sunetul, pentru că celalalta mașină (1.6 16V aspirat) e mai silențioasă la pornire, chiar și la temperaturi mai scăzute afară.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuz si eu acelasi bazait/rontait.

Desi sunt inginer auto nu reusesc sa-mi dau seama de la ce este. Banui injectoarele de benzina. Este ca si cum ai merge cu socul tras si la asta fiind cu injectie directa cred ca de aia se aude asa.

Uneori se aude si cand este motorul cald, pe parcursul zilei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de schimbul dintr-a 3-a într-a 4-a, eu la mine aud o pocnitură înfundată, deloc intensă, însă doar la prima schimbare după ce am pornit motorul, în rest nu se manifestă. Sunetul e foarte asemănător cu cel din momentul în care ți se desfundă o ureche. Nu m-am agitat prea tare, cred că e o chestie din categoria "așa fac toate".

 

O altă treabă pe care am observat-o recent este că uneori când pornesc motorul, pare mai zgomotos decât de obicei, parcă bâzâie 2-3 minute până când se încălzește... aici e posibil să nu fiu eu obișnuit cu sunetul, pentru că celalalta mașină (1.6 16V aspirat) e mai silențioasă la pornire, chiar și la temperaturi mai scăzute afară.

Da ... si eu aud la început o pocnitură dar nu m-am gandit niciodată ca ar semăna cu desfundatul urechilor... cu toate ca așa e[emoji3]. Nici eu nu m-am îngrijorat deoarece se aude doar o singura dată, de regula dimineața cu motorul rece. Insa la mine parcă se aude de undeva din spatele mașinii...

 

Referitor la consum : pe 1.6 Tgdi model 2015 in oras pe distanțe scurte de aproximativ 3 - 4 km n-am scos niciodată mai jos de 13-14 litri la suta.

 

In afară, undeva in jur de 9, dar dacă merg un pic mai agresiv se duce foarte usor la 10 litri la sută.

 

 

 

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuz si eu acelasi bazait/rontait.

Desi sunt inginer auto nu reusesc sa-mi dau seama de la ce este. Banui injectoarele de benzina. Este ca si cum ai merge cu socul tras si la asta fiind cu injectie directa cred ca de aia se aude asa.

Uneori se aude si cand este motorul cald, pe parcursul zilei.

 

La începutul anului viitor voi face prima revizie la 15k, chiar o să îi întreb pe cei de la DAB dacă s-au mai plâns și alți clienți de bâzâitul de la pornire și ce potențială explicație ar fi, doar de curiozitate. Am observat și eu că nu e legat de temperatură fenomenul, se manifestă când are chef.

 

Ca și experiment, o să încerc de acum înainte să las de fiecare dată motorul să mai meargă puțin la relanti înainte de a-l opri, indiferent de stilul de condus sau de lungimea drumului. Fac chestia asta oricum după drumurile mai lungi sau după sesiuni de condus mai sportiv, pentru a proteja turbina. Poate reușesc să elimin bâzâitul :_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am acest zgomot (pocnitura) la fiecare plecare de pe loc dupa ce in prealabil masina stationeaza cu motorul oprit si se audein spate exact cand ajung la 35km/h . Am supus atentiei la service si nu au gasit leac.

Eu cum am cutie manuala si deci nu am frana electrica banui ca e de la saboti ceva.

Edited by masiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

N.are saboti. Are 4x4? Poate fi si de la etrieri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

E cineva interesat de un schimb roți (jante + anvelope) de vara ?

Eu am pe 19 si vreau sa trec pe 17 ...

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in cautare de jante pe 17, pentru iarna. Nu foarte scumpe, dat fiind ca fac putini kilometri in sezonul rece.

Am gasit ceva destul de interesant (Anzio Split le zice), care sunt compatibile si cu senzorii de presiune. Chestia e ca au ET 50 in loc de 51. Deci roata ar sta cu 1mm mai in afara. Are vreo importanta?

Producatorul nu specifica (sau nu am gasit eu) diamentrul butucului. O sa sun la importator sa ma interesez.

Ar mai fi si Alutec Singa Polar Silber, la vreo 500 si ceva de lei bucata. Astea au ET 51.

Edited by Lornak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ET50 in loc de ET51 nu este o problema, important este ca CB (diametrul butucului) sa fie 67.1 (ideal) sau mai mare (folosesti inele de centrare), in niciun caz mai mic. Alutec Singa Polar Silber au certificare pentru iarna (sunt tratate anticoroziune), par o alegere buna.

Mai jos datele complete

post-67588-0-68994500-1541186037_thumb.jpg

Edited by Cristibrit
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in cautare de jante pe 17, pentru iarna. Nu foarte scumpe, dat fiind ca fac putini kilometri in sezonul rece.

Am gasit ceva destul de interesant (Anzio Split le zice), care sunt compatibile si cu senzorii de presiune. Chestia e ca au ET 50 in loc de 51. Deci roata ar sta cu 1mm mai in afara. Are vreo importanta?

Producatorul nu specifica (sau nu am gasit eu) diamentrul butucului. O sa sun la importator sa ma interesez.

Ar mai fi si Alutec Singa Polar Silber, la vreo 500 si ceva de lei bucata. Astea au ET 51.

 

Stai liniștit, sunt foarte ok jantele. Eu chiar în seara asta le-am pus pe mașină:

 

Tucsy%20Winter.png

 

Le-am luat de la ejante.ro, prețul e foarte bun față de ce am mai găsit eu pe la alții. Comandate ieri la prânz, au sosit astăzi la prânz. Din fericire și cei care au livrat cauciucurile s-au mișcat bine, așa că am reușit să scap de o grijă. Sunt compatibile cu senzorii, am mers puțin în seara asta până i-a citit mașina (vreo 7-8 minute). Ca și feedback, îți pot spune că mi se pare direcția mult mai lejeră față de senzațiile de pe jantele de 19. Partea nasoală e că nu mai simți mașina la fel de bine, posibil să dureze până să mă obișnuiesc...
La capitolul cauciucuri până la urmă am mers pe Hankook Winter I Cept Evo 2, luate de aici: https://www.anvelope.ro/anvelope-iarna-hankook-winter-i-cept-evo2-22560-r17-99-h.htm
Inițial aveam alte variante, și la jante și la cauciucuri, însă a intervenit jumătatea mea mai bună în forță :_smile:
Edited by Dobay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multzam fain pentru feedback. Foarte utile informatiile. Cred ca le comand in seara asta. :)


@Dobay: arata foarte bine pe masina. Diametrul butucului este cel care trebuie, sau a trebuit sa folosesti inele de centrare?


Inca ceva. @Dobay: ce senzori ai pus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multzam fain pentru feedback. Foarte utile informatiile. Cred ca le comand in seara asta. :)

@Dobay: arata foarte bine pe masina. Diametrul butucului este cel care trebuie, sau a trebuit sa folosesti inele de centrare?

Inca ceva. @Dobay: ce senzori ai pus?

Cu plăcere :)
Îți ziceam și în mesajul inițial că e ok diametrul butucului (CB=center bore), nu vei avea nevoie de inele. Senzorii sunt comandați de la magazinul de mai jos, e de fapt același tip de la care i-a luat și Reactor: http://ttp.ro/eticheta-produs/tucson/
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele au venit ieri. Saptamana viitoare ajung si Hankookurile. Senzorii inca nu i-am comandat. Pe site-ul vanzatorului nu sunt niciun fel de informatii legate de vreo firma. O fi dand factura? Nu prea pare... As vrea totusi sa decontez. Maine sun si la dealerul meu, sa vad ce oferta imi face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei factura la suma ceruta adaugi tva.

Senzorii sunt originali si sunt ok. Eu i-am luat, riscand, dar am fost uimit de seriozitatea vanzatorului.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele au venit ieri. Saptamana viitoare ajung si Hankookurile. Senzorii inca nu i-am comandat. Pe site-ul vanzatorului nu sunt niciun fel de informatii legate de vreo firma. O fi dand factura? Nu prea pare... As vrea totusi sa decontez. Maine sun si la dealerul meu, sa vad ce oferta imi face.

 

Cred că îi poți da un telefon tipului, să îl întrebi de factură. Doar zic, s-ar putea să fii șocat de prețul de la dealer :laugh:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou!

Şi eu m-am gândit la chestia cu pietricelele/nisipul - ar fi fost ocazii destule, pe la Portokali Beach... Dar totuşi, la cât de mică e distanţa dintre placuţă şi disc, unde să încapă ditamai bolovanul...? Nu ştiu cât de bine se vede în poză, dar striaţia cea mai adâncă are bine peste 1 mm. În fine, asta e. Poate se mai "şterg" şanţurile odată cu kilometri parcurşi. Dacă nu, punem de discuri noi :wall: .

Cât despre Neos Marmaras, am trecut pe lângă, dar n-am intrat. Am stat imediat după Toroni, spre sud, dar am mers în fiecare zi pe plajele de pe coasta de est.

Stai linistit, eu unul am patit de doua ori intr-o saptmana venind de la Pitesti. AM prins pietricele ff mici si scartaia cand puneam frana de ziceai ca am fier pe fiier la placute - desi erau schimbate de 1000 km. Am mers la service, le-au dat jos, au suflat cu aer comprimat si gata.

Ideea este ca daca apuca sa intre si ramane acolo la fiecare frana face santz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...