Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

On 4/19/2021 at 2:03 PM, Moise said:

Dupa ceva timp revin cu o postare despre cat ma costa o reparatiune la masinuta. Totul a aparut ca urmare a faptului ca la un semafor din Bucuresti masina din fata mea (golf 4 de OT) vede ca pietonii au rosu dar un nene coborase de pe bordura si pune frana.....eu in spate nu apuc sa franez complet si il lovesc. Recunosc ca e vina mea, trebuia sa stau mai la distanta. 

Revenind la reparatiune: capota revopsita, bara fata, masca, nush ce trager, unitatea de AC, deflectorul de la intercooler (sper sa nu spun prostii), 2 faruri (sunt rupte nush ce prinderi si putea sa intre apa) plus senzorul de capota pentru pietoni si radarul de FCA (acolo sub numar unde zici ca au furat grila :) ), la care adugam manopera - am ajuns la frumoasa suma de 40.000 ron. 

Din toate astea trag o singura concluzie - nu se merita sa stai fara Casco :), recomand la toti sa aveti ca e de ajuns una ca asta si e dureros .

 

Revin legat de reparatie si durata: dus masina joi, 22 aprilie si primit masina marti, 27 aprilie. Reparat si schimbat si vopsit totul cu o exceptie - grila argintie, care are termen de livrare 27 Mai....din motive care nu tin de service. Ideea este ca au lucrat frumos, au reparat tot ce era de reparat, dar voi mai face o vizita de 2 ore pentru acea grila. 

Per total sunt multumit de DAB, mai ales ca trebuia sa primesc masina pe 28, Miercuri, si am primit cu o zi mai devreme. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Salut,

Sunt nou venit pe forum. Ma gandesc sa iau un Tucson din Germania, motivul fiind ca vreau o combinatie particulara de motorizare, cutie si dotari. In Romania am gasit 1 masina care s-ar incadra, iar in Germania intre 30 si 250.

Ce as vrea sa iau:
- model 2016-2018 (sau facelift 2018-2019, poate, daca gasesc la un pret pe care sa-l pot plati, adica <18000 euro)
- motor 1.6 T-GDI 177 CP
- cutie manuala (imi place sa mestec in ea)
- 2WD sau 4WD (nu prea am nevoie de 4WD, nu o sa merg pe cine stie ce coclauri, dar am vazut ca 4WD are, teoretic, acelasi consum ca 2WD, asa ca iau 4WD daca se prezinta ocazia)
- faruri Xenon sau LED (Xenon e ok, asta am pe masina acum si sunt multumit)
- keyless entry/buton Start engine (e un moft, cred ca as putea fara el, dar iarasi, asta am pe masina acum si imi cam place)

1. Imi puteti spune daca e ceva care ar fi bine sa stiu legat de fiabilitate pe aceasta configuratie? Vreo hiba binecunoscuta la motorul acesta + cutia manuala? Ma apuc si eu sa citesc forumul, dar ma astept sa fie cunoscatori aici care au deja informatia asta, daca ea exista. Ii rog frumos sa-mi spuna si mie, daca pot. Multumesc anticipat.

2. Mai are cineva vreo oferta cu echipamente si optiuni din acea perioada? Ca nu gasesc pentru modelul european, numai pentru USA. Am vazut ca sunt aceste nivele de echipare:
- Intro
- Go, Go+
- Trend

- Advantage
- Style
- Premium
As vrea sa stiu ce contin acestea si ce optiuni se puteau adauga la ele.

Multumesc pentru ajutor

Edited by silviumc

Share this post


Link to post

Salut. Am următoarea problema la masina și din trafic e mai greu sa iti dai seama la alte mașini. Din iarna am observat ca la relanti becurile pe faza scurta pâlpâie, acceleram un pic și se rezolva. Am crezut ca fiind iarna pana se încarcă bateria na aia e, era și o chestie care aparea rar. După ce a apărut mai des am zis sa schimb becurile ca aveau vro 80000km și am zis ca sa nu fie ceva de la ele. Ideea e ca am ajuns acum sa îmi pâlpâie becurile la relanti indiferent de situație, iar dacă aprinzi în habitaclu zici ca e masina bântuită. Culmea e ca masina încarcă corect dar problema e evidenta, iar de la Hyundai au spus ca nu au pățit asa ceva și as vrea sa va întreb dacă aveți probleme de genul asta și dacă ați avut vro rezolvare. La daciile alea vechi prima data inlocuiam releul de încărcare, dar ei cer verificari și nu prea îmi place cum acționează acu, fata de alte dati 

Share this post


Link to post
2 hours ago, Torque said:

Este foarte posibil ca mașina ta să aibă o problemă la cablajele negative, de masă, oxid în punctele de prindere de caroserie a acestora, sau chiar la bornele acumulatorului. Cere unui electrician auto să verifice cu atenție starea prinderilor acestor cabluri. O masă imperfectă dă tot felul de aberații în comportamentul consumatorilor electrici ai mașinii...

Multumesc ptr răspuns, eu știu și asta dar din păcate HAR cred ca se gândesc la concedii doar și nu la alte lucruri utile ptr noi. Dacă aveți drum pe întuneric zilele astea, cei cu halogen la faruri va rog sa va uitați ca sunt curios dacă e ceva doar la mine sau e de pe la ei

Share this post


Link to post

M-au ajuns blestemele - a inceput plafonul panoramic sa scoata sunete usor enervante. Daca inchid partea textila nu se mai aude nimic, dar in mintea mea tor exista :)

Cum ati rezolvat cei care ati intalnit problema? Sunt un fel de scartaieli, dar nu chiar scartaieli - nush daca sunt logic. 

Share this post


Link to post
22 hours ago, dvoncu said:

Curatare maniacala, vaselina dielectrica pe ghiduri si krytox pe chedere. Daca tot face, reglare in service si aplicat compensatori in punctele de dezechilibru (pisla/velcro adeziv). Sunt tutoriale destule pe youtube.

Will do.

 

Si inca ceva: de nush unde am pe fata de usa la pasager niste mici urme unde plasticul este usor decolorat. Aveti vreo reomandare de solutie de curatat sau de refacut plasticul ?

 

 

Share this post


Link to post

Salut

 

Ma pregatesc sa merg la revizia de 2 ani - cine a facut poate imi da ceva info - cam cat a costat , sa stiu daca dau faliment sau nu :)

 

 

Ms

Share this post


Link to post

Salut,
Am facut eu la SB, acum o luna: 650 de lei, revizia standard: ulei+toate filtrele, diagnoza, update navigatie si manopera. La mine a fost revizia la 45 de mii de km/2 ani si-un pic.

Desi am am cerut sa-mi schimbe si lichidul de frana, cand am luat masina nu era schimbat - povestea veche, l-am masurat si nu trebuie ca n-are apa. Asa o fi.
Am cerut si verificarea aia gratuita (de scurgeri, gresare etc) si cica s-a facut si aia.

Share this post


Link to post
On 10/18/2021 at 6:22 PM, Moise said:

Salut

 

Ma pregatesc sa merg la revizia de 2 ani - cine a facut poate imi da ceva info - cam cat a costat , sa stiu daca dau faliment sau nu :)

 

 

Ms

Am fost si la revizie: ulei, filtru  ulei, filtru polen, filtru aer, lichid frana, stand frane, verificare amortizoare, verificare electric (baterie, lumini), verificare erori si doua stergatoare - 1100 ron . Revizie la DAB. 

Stergatoarele au fost extra :) ca se simtea nevoia de unele noi. 

Share this post


Link to post

Salutare dragi colegi tucsonisti!

Detin noul model de Tucson 2021 1.6 T GDI 150 de cai transmisie manuala, si de cateva saptamani intampin urmatoarea problema: cand motorul este rece, in general la prima pornire dimineata sau dupa o stationare mai in indelungata, in treapta 3 la accelerare usoara intre 1700 si 2300 de ture motorul are cateva intreruperi, nu mai accelereaza liniar; nu sunt martori aprinsi in bord, am fost la o constatare la dealer si totul pare sa fie ok, au masurat si parametrii motorului in sarcina, nici o abatere, si bineinteles ca la proba simptomele descrise mai sus nu au mai aparut.....curios este faptul ca se intampla doar in viteza 3. Ati mai intampinat asa ceva pana acum? Am schimbat si benzina, dar fenomenul persista. 

Multumesc, drumuri bune sa aveti!

Edited by Eduard N

Share this post


Link to post

Pai sa  luam pe rand:

1- TGDI nu accelereaza liniar ca este turbo.

2- Daca motorul este cald - asa cum ar trebui sa fie - accelereaza normal ? De cateva saptamani vremea s-a racit si ...probabil ca pana ai ajuns la dealer motorul s-a incalzit.

LA orice motor este indicat sa accelerezi dupa bunul plac numai dupa ce s-a incalzit si uleiul (nu apa!) a ajuns la temperatura de lucru. Pana atunci...usor cu pianul pe scari !

Share this post


Link to post
14 minutes ago, ida01ro said:

Pai sa  luam pe rand:

1- TGDI nu accelereaza liniar ca este turbo.

2- Daca motorul este cald - asa cum ar trebui sa fie - accelereaza normal ? De cateva saptamani vremea s-a racit si ...probabil ca pana ai ajuns la dealer motorul s-a incalzit.

LA orice motor este indicat sa accelerezi dupa bunul plac numai dupa ce s-a incalzit si uleiul (nu apa!) a ajuns la temperatura de lucru. Pana atunci...usor cu pianul pe scari !

1- e vorba de cateva intreruperi in accelerare care nu erau inainte. Asa cum o face liniar fara inreruperi in toate treptele de viteza, nu vad de ce in 3 apare problema , care nu a fost inainte.

2- chiar am specificat ca in accelerare usoara apar acele intreruperi, nici nu se pune problema de accelerare agresiva. Dupa ce motorul se incalzeste accelereaza normal

Edited by Eduard N

Share this post


Link to post

Posibil sa nu fie cazul, dar iti recomand inlocuirea uleiul din CV. Un aditiv de CV nu ar strica nici el. 

Share this post


Link to post

Chestie patita de doua ori: cu start-stop activ opresc la semafor , se opreste motorul, intra si auto-hold, iar la plecare a trebuit sa apas acc pana pre jumate de cursa  (daca nu mai mult) ca sa cupleze. Dupa nu a mai facut pe nebuna dar nu mi s-a mai intamplat. 

A mai patit cineva? Daca da de la ce era?

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...