Jump to content
Lornak

Tucson 1.6 T-GDi

Recommended Posts

Salutare!

Inspirat de colegul pcostea (căruia îi mulţumesc pentru idee), m-am decis să dau drumul topicului de faţă, legat de motozirazea turbo benzină.

Sper să ne fie de folos.

Şi la cât mai mulţi kilometri fără incidente!


Pe 25 mai am mers la Bucuresti sa iau acasa (la Brasov) 1.6 T-GDi-ul la care am tot meditat de vreo 2 ani :). Comentariul pe care il cititi este legat de consum: marturisesc ca problema asta a fost singura care mi-a dat de gandit in alegerea diesel/benzina. Urmarind review-ul lui Robert Adam (turatii.ro) de acum 2 ani, in comparatie cu cel despre "fratele" de la Kia, m-am speriat un pic de "apetitul" masinii. Mai mult, conu' Tudor Bratu dadea pe Youtube cam in acelasi timp (si cu ACEEASI masina de test), un neverosimil 17 l/100km ca maxim la oras. Ei bine, cred ca Tucsonul in discutie (de la debutul productiei) avea o problema de soft in afisarea consumului, sau o hiba legata de motorul in chestiune. De ce? Proaspata mea masina s-a comportat peste asteptari: Am facut cu ea 196 km, pornind de la dealer (unde afisa 12 km la bord). Parcurgand o portiune din Bucuresti, urmata de vreo 20 km pe centura (bara la bara, evident), urmata de autostrada catre Ploiesti (130 - 140 km/h, pe tempomat) si apoi de Valea Prahovei cu 25-30 km de ambuteiaj urat in zona Sinaia - Busteni - Predeal, masina a scos 9.0 l / 100 km, in conditii de clima pornita non-stop si cutia setata pe modul sport (asta ca sa nu schimbe sub 2000 rpm - manualul recomanda un regim de 2000 - 4000 rpm in primii 1000 km). In portiunile de "bara la bara", am mers destul de mult si pe manual, in 1-a si a 2-a. Masina e Luxury Pack +, deci e 4WD si are gume de 19" si plafon panoramic - deci mai gurmanda decat modelul standard. In concluzie, vorbind de un motor nou-nout, cred ca nu e rau deloc, date fiind conditiile. Sunt convins ca, mergand cu cutia in modul normal, fara AC si fara ambuteiaje, as fi scos un 8 litri la suta, ceea ce, pentru un SUV pe benzina de genul Tucsonului, e mai mult decat OK (zic eu).


In saptamana urmatoare, dupa inca un drum de Bucuresti (pana in centru, in parcarea subterana de la Inter, unde am ajuns la 8.50 dimineata, intr-o zi de marti - deci la o ora la care din Otopeni pana la destinatie am facut peste 50 de minute :( ), media consumului Brasov - Bucuresti (si retur) a fost din nou de 9.0 l. Tot pe sport cu cutia. La dus, pe DN, la intoarcere pe autostrada, 130 km/h pe cruise control. La intoarcere insa, pornind motorul in parcarea din capitala si oprindu-l doar acasa la Brasov, am scos 8.3 l la suta! Reamintesc ca la oprirea motorului, computerul iti arata timp de cateva secunde consumul mediu din ultima etapa de "calatorie" (vreo 190 km), chiar daca nu ai resetat contorul. 8.3 l, desi a trebuit sa si ies din Bucuresti! La momentul respectiv, aveam in bord 740 km. Inca un pic si urma sa sar de 1000, ca sa-i dau un pic de "gaz". 

Afișează mai puțin


În fine, săptămâna trecută am avut un drum până lângă Cluj şi apoi, de acolo, la Bistriţa. Între Apahida şi Bistriţa, plin de localităţi, restricţii de viteză şi echipaje de poliţie. În consecinţă, am mers aproape legal ;) (60-70 în localităţi, 100 - 110 afară). Condus liniştit, cu câteva depăşiri mai în forţă. Cutia pe sport. Concluzia (pe 119 km), 7,6 l/100 km!

Acum am cam 1750 km făcuţi.

Edited by Lornak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asta a fost si senzatia mea in primii 100 km. Azi dupa drumuri bara la bara a urcat la 14

Senzatia este ca la plecarea de pe loc, masina fiind mai grea este un pic de delay intre ce apesi pe acceleratie si ce scoate masina insa sunt incantat de tot ceea ce inseamna Hyundai Tucson venind de pe Audi A4, Audi A6 si Suzuki Vitara (cu care in oras aveam 8.5-9 l)

Personal nu ma sperie consumul fac sub 10000km anual

Edited by Newah
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal delay ul la orice masina cu turbina, pentru ca, pana trece de 1500rpm, motorul se comporta ca unul aspirat, deci dezvolta vreo 80cp si 120nm...

 

Se laudau cei de la Honda ca au rezolvat problema turbinei, care ajuta mai mult la 1200rpm decat in mod normal si mai lucreaza peste 3000rpm doar daca este necesar! Interesant..

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

După 1500 km, am trecut în sfârşit cutia pe normal. După instinctul unuia care a condus benzinare aspirate manuale şi turbo diesel, tot manual (2.0 HDi, pe vechiul meu 407), mi se pare că schimbă extrem de jos în turaţii, dacă mergi fără excese. La 60 - 65 km/h sunt deja într-a 6-a... Îmi vine să o trec iar pe sport, ca să nu merg aşa de subturat.

Dar îmi închipui că inginerii de la Hyundai ştiu ce fac, chiar şi cu o cilindree atât de mică. În urcare abruptă (Dobrogeanu Gherea, de exemplu, pentru cine ştie Braşovul), cutia e suficient de deşteaptă încât să simtă situaţia şi să schimbe abia pe la 3000. Se adaptează surprinzător de bine. Oricum, şi când o ţine pe plat la 1400 rpm, motorul pare că se simte perfect. Nu vibrează, nu nimic. Linişte şi pace. La Bistriţa, când parcam, nişte trecători m-au întrebat dacă e hibrid. Nu se auzea practic nimic la exterior.

Trebuie să mă obişnuiesc cu chestiile astea, cred.


@ Newah: Oricum, chiar şi cu delay-ul de care vorbeşti, am constatat că dacă anticipezi un pic reacţiile maşinii, turbo lag-ul e mult mai acceptabil decât la dieselara mea bătrână. Cu menţiunea că HDi-ul respectiv, cuplat cu cutia manuală în 6, era notoriu pentru lenea lui în primele secunde după ce-i dădeai "talpă".


În altă ordine de idei, mi se pare o idee foarte proastă că, pe modelele noi, au scos comenzile vocale. Nu că le-aş fi folosit tot timpul, dar era o chestie faină. Acum, când apeşi pe butonul cu pricina, îţi spune că funcţionează doar cu Apple Carplay sau Android Auto. Păcat. Încă nu m-am jucat cu phone mirroring-ul, pentru că nu-mi place să conectez tot timpul telefonul prin USB.

A-propos, ştie cineva câţi amperi scoate maşina pe USB?

Edited by Lornak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie! GDI urile au avut (nu stiu daca mai au) probleme cu depunerile de calamina pe supape. Daca aveti timp sa sapati pe net, pe youtube mai exact, exista niste clipuri in care se poate vedea ce fel arata supapele dupa un timp, nu foarte indepartat de exploatare! Se recomanda curatarea motorului cu o solutie de sare de mare, altfel supapele se pot bloca in mers. Si totul de la arderea incompleta datorata mersului subturat! De vazut!

 

https://youtu.be/JdLst2iv1P0

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa primii 200km am ajuns la 11.4 l/100 consum mixt de oras. Abia astept sa ii dau o autostrada insa deocamdata pana in 1000km se recomanda sa treaca prin mai multe nivele de turatii si sa nu folosesc cruiserul sau peste 5000 ture.

Este o senzatie foarte placuta se simte masa masinii si motorul care cand trece de 2000 suna un pic agresiv :)

Cat priveste confortul si tinuta de drum nimic de reprosat masina isi merita pe deplin banutii.

O prima duma a dat gpsul care a ramas blocat la o locatie si si-a revenit doar dupa scoaterea cardului si repornirea navigatiei, destul de surprinzator in rest softul pare ok, are chiar harta 3D cu cladiri in anumite zone din Bucuresti.

Am montat un router 4G Huavey Wificar si apar suplimentar niste puncte galbene in unele zone care nu stiu ce fac, da prognoza meteo insa info trafic nimic. La voi cum este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa primii 200km am ajuns la 11.4 l/100 consum mixt de oras. Abia astept sa ii dau o autostrada insa deocamdata pana in 1000km se recomanda sa treaca prin mai multe nivele de turatii si sa nu folosesc cruiserul sau peste 5000 ture.

Este o senzatie foarte placuta se simte masa masinii si motorul care cand trece de 2000 suna un pic agresiv :)

Cat priveste confortul si tinuta de drum nimic de reprosat masina isi merita pe deplin banutii.

O prima duma a dat gpsul care a ramas blocat la o locatie si si-a revenit doar dupa scoaterea cardului si repornirea navigatiei, destul de surprinzator in rest softul pare ok, are chiar harta 3D cu cladiri in anumite zone din Bucuresti.

Am montat un router 4G Huavey Wificar si apar suplimentar niste puncte galbene in unele zone care nu stiu ce fac, da prognoza meteo insa info trafic nimic. La voi cum este?

N-am avut probleme cu navigaţia, din fericire. Cum e cu wifi car-ul? Se "vede" cu sistemul maşinii şi poţi avea în consecinţă, direct pe ecran, informaţii de trafic, meteo, etc.? Dacă aşa stau lucrurile, e o chestie foarte utilă, ca să ai conexiune la net fără să foloseşti telefonul. Mi-aş pune şi eu. N-am avut timp să studiez facilităţile wifi ale maşinii, aşa că întreb şi eu...

În altă ordine de idei, legat de Carplay/Android Auto, pe care încă nu le-am încercat, zic că sunt nişte adiţii interesante. Totuşi, am observat că, din cauza adăugării facilităţilor ăstora, s-au pierdut comenzile vocale originale ale maşinii. Nu ştiu cât le-aş fi folosit, dar erau o chestie mişto. Acum, când apeşi butonul dedicat de pe volan, te anunţă că funcţia respectivă merge doar cu telefonul conectat pe CP/AA. Sper că, într-un viitor update de firmware, vor reveni comenzile stand-alone ale maşinii. Eu unul sigur nu o să-mi ţin telefonul conectat tot timpul pe USB. Nu-mi place să las bateria să se tot încarce de la 50 sau 80%, de exemplu. Obicei vechi, de pe vremea bateriilor cu efect de memorie :rolleyes: . Dar, cum îmi schimb telefonul rar (la 4-5 ani), încărcarea bateriei în cât mai puţine cicluri m-a ajutat la păstrarea autonomiei. Chiar şi vechiul iPhone 4 mă mai ţinea o zi jumate când l-am înlocuit cu un 7.

Încă ceva.

Poate părea o problemă minoră, dar devine enervantă dacă vrei să iei ceva din spate, când pleci din maşină: am setat uşile să se deblocheze când deschid uşa şoferului. Am observat că, în anumite situaţii, nu se întâmplă chestia asta. Nu ştiu de ce depinde fenomenul (oprirea motorului, trecerea cutiei în P, etc.). În tot cazul, uneori se întâmplă să rămână blocate portierele din spate, chiar dacă deschid uşa mea şi cobor de la volan. A mai păţit cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a blocat si mie odata navigatia, dar cred ca era, de fapt, din cauza ca se stricase stick-ul USB. I-am impuns butonul de reset cu pixul pus in locasul special din torpedou si am continuat drumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu Huawey WifiCar nu vad nici un avantaj chiar daca masina etse conectata permanent la Internet. Am doar meteo online insa pe trafic nimic. Apar niste puncte galbene pe harta care nu ma prind ce sunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am avut probleme cu navigaţia, din fericire. Cum e cu wifi car-ul? Se "vede" cu sistemul maşinii şi poţi avea în consecinţă, direct pe ecran, informaţii de trafic, meteo, etc.? Dacă aşa stau lucrurile, e o chestie foarte utilă, ca să ai conexiune la net fără să foloseşti telefonul. Mi-aş pune şi eu. N-am avut timp să studiez facilităţile wifi ale maşinii, aşa că întreb şi eu...

În altă ordine de idei, legat de Carplay/Android Auto, pe care încă nu le-am încercat, zic că sunt nişte adiţii interesante. Totuşi, am observat că, din cauza adăugării facilităţilor ăstora, s-au pierdut comenzile vocale originale ale maşinii. Nu ştiu cât le-aş fi folosit, dar erau o chestie mişto. Acum, când apeşi butonul dedicat de pe volan, te anunţă că funcţia respectivă merge doar cu telefonul conectat pe CP/AA. Sper că, într-un viitor update de firmware, vor reveni comenzile stand-alone ale maşinii. Eu unul sigur nu o să-mi ţin telefonul conectat tot timpul pe USB. Nu-mi place să las bateria să se tot încarce de la 50 sau 80%, de exemplu. Obicei vechi, de pe vremea bateriilor cu efect de memorie :rolleyes: . Dar, cum îmi schimb telefonul rar (la 4-5 ani), încărcarea bateriei în cât mai puţine cicluri m-a ajutat la păstrarea autonomiei. Chiar şi vechiul iPhone 4 mă mai ţinea o zi jumate când l-am înlocuit cu un 7.

Încă ceva.

Poate părea o problemă minoră, dar devine enervantă dacă vrei să iei ceva din spate, când pleci din maşină: am setat uşile să se deblocheze când deschid uşa şoferului. Am observat că, în anumite situaţii, nu se întâmplă chestia asta. Nu ştiu de ce depinde fenomenul (oprirea motorului, trecerea cutiei în P, etc.). În tot cazul, uneori se întâmplă să rămână blocate portierele din spate, chiar dacă deschid uşa mea şi cobor de la volan. A mai păţit cineva?

 

Stai linistit, MY2016/2017 nu au deloc comenzi vocale - sunt disponibile doar in modelele din State, am impresia ca si in UK/Australia, poate Germania? Si oricum nu te-ar fi ajutat prea mult, erau chestii de genul "Call baby" sau alte nebunii unde recunoasterea vocala a unui vorbitor non-nativ nu este cea mai grozava.

In al doilea rand, chestia cu telefonul tinut tot timpul la incarcat este un mit care nu se mai aplica de mult. In trecut da, aveam acumulatori Ni-MH sau NiCd care aveau efect de memorie. Acumulatorii actuali, Litiu-Ion sau, mai exact pentru telefoane, Litiu-Polimer, nu au aceasta problema si stau foarte bine la 100%, in timp ce telefonul isi trage curentul pe USB. Si chiar si asa, bateriile noi au tot felul de circuite inteligente de incarcare/descarcare si monitorizare, asa ca telefonul uneori poate sa nu incarce bateria cand e prea cald/rece.

 

Legat de deschiderea usilor, am observat si eu chestia asta - daca cineva deschide usa inaintea ta (sa zicem, te opresti, bagi in "P" si un pasager deschide usa inainte sa o deschizi tu), nu se mai descuie automat toate usile. Solutia mea a fost sa schimb setarea de la deschiderea usii soferului, la trecerea cutiei in P. Din cate am observat, chiar daca cineva deschide usa cand sunt in D sau N, cand o bag in P se descuie celelalte usi (si portbagajul)

 

cu Huawey WifiCar nu vad nici un avantaj chiar daca masina etse conectata permanent la Internet. Am doar meteo online insa pe trafic nimic. Apar niste puncte galbene pe harta care nu ma prind ce sunt

 

Vezi sa ai ultima versiune de soft pe navigatie (si harta...) daca ai sistemul vechi (fara Android Auto). Noua de acolo ne-au aparut rapoartele de trafic, camerele de trafic, optiunea de recalculare in caz de trafic, POI actualizate etc.

La modelul nou, nu stiu daca functioneaza (ar trebui, totusi e mai nou!) dar e posibil sa poti lega telefonul de anumite aplicatii care sa isi ia datele de pe net (in State aratau asta despre Pandora si Audible, parca).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O surpriza exceptionala mi-a facut azi Tucson-ul! Cu un Huawey CarFi traficul in harta Bucurestiului este afisat ca pe Waze cu zone aglomerate si sugestii de ocolire!

Pana acum in 400km totul se comporta impecabil, masina este o bijuterie si imi da un permanent sentiment de multumire si bucurie sufleteasca. Un model inchegat, fara compromisuri care te face sa iti doresti sa stai cat mai mult pe sosea de dragul de a o conduce.

In poze se vad routerul 4G (RDS/RCS card 4G de 2 euro), harta cu traficul marcat si detaliile de trafic intens.

In plus ai si prognoza meteo la zi.

Nu stiu inca ce sunt punctele galbene de pe harta :(



 

 

Vezi sa ai ultima versiune de soft pe navigatie (si harta...) daca ai sistemul vechi (fara Android Auto). Noua de acolo ne-au aparut rapoartele de trafic, camerele de trafic, optiunea de recalculare in caz de trafic, POI actualizate etc.

La modelul nou, nu stiu daca functioneaza (ar trebui, totusi e mai nou!) dar e posibil sa poti lega telefonul de anumite aplicatii care sa isi ia datele de pe net (in State aratau asta despre Pandora si Audible, parca).

 

 

care este ultima versiune de harta? cum o updatez doar prin reprezentanta?

post-67271-0-34472400-1530816021_thumb.jpg

post-67271-0-73278900-1530816030_thumb.jpg

post-67271-0-63337700-1530816046_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citez de pe forotucson.com:

 

  • Model LG LAN5020EHTL: 2015-2017 Last version seen : January 2018
Software version: TL.EU.SOP. 20,178
Firmware version:
TL.EU.SOP. 20,130
Navigation version:
TL.EU.SOP. 10.49.55 Map
version: EUR. 10.48.54.001.001 ( D.D2 )

 

  • Android model: 2018 Last version seen : December 2017
Software version: TL.EUR.SOP. V085.170907 .STD_M
Firmware version: TL.EUR. 267.170829 .MICOM.DL
Navigation version: DAP.EUR.HMC. 170905.2DC47DC Map
version:
EUR. 10.41.46.701.002.2 ( D.D2 )
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns in Grecia!

Dupa 1000 km intr-o zi si jumatate (in total am 3800 si ceva), totul numai de bine. Consum Brasov - Porto Koufo (Sithonia), cu AC si tot tacamul: 7.9 l/100 km. Am venit pe la Sofia, deci si cu destui kilometri de autostrada pe traseu. Am alimentat in ultima benzinarie din Bulgaria (OMV). Oricum, va trebui sa bag si in Grecia, unde litrul e vreo 1.8 euro :(, dar nu conteaza. Masina a mers brici, iar cate un kick-down ocazional in depasiri e o placere (nu si pentru sotia mea, cand nu se asteapta si motaie pe locul din dreapta ;)).

O sa mai ies si pe drumurile accidentate ale grecilor, catre plaje mai salbatice, ocazie cu care o sa vad si cum ii place masinii in off-road.

Astazi am trecut printr-o padurice de pini, plina de hartoape si radacini iesite la suprafata. Nicio problema, in afara de praful omniprezent. Nu prea mai stiu ce culoare are masina :).

In rest, scaunele ventilate chiar sunt o binecuvantare, pe caldurile astea. Credeam ca vor fi un moft, dar nici vorba de asa ceva.

In decursul celor 9 zile pe care le mai avem de stat pe aici, o sa mai "raportez".

Numai bine tuturor!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţam fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa hartoapele grecilor (drumurile neasfaltate catre plaje sunt urate de tot, dupa cum am vazut probabil cei mai multi dintre noi), am constatat din pacate ca mi-a aparut un "greieras" in usa din stanga spate. Se aude doar pe anumite suprafete (asfalt mai deteriorat, de exemplu), cand se simt vibratii mai serioase in caroserie. Am cautat sursa problemei si am constatat ca unul dintre panourile de plastic ale usii are un foarte mic joc, spre deosebire de cel similar din dreapta, care e absolut fix. Eroare de montaj, probabil. In tot cazul, greierele meu (sau cicada, daca tot suntem in Grecia) devine foarte enervant. Poate sunt eu nebun (dat fiind ca nu se aude tot timpul si nici foarte tare), dar la o masina care acum 3800 de kilometri la bord, chiar ca e o surpriza neplacuta...

O sa merg la dealer in tara sa vad daca sunt de acord sa imi desfaca panoul usii si sa-l prinda ca lumea. Nu pare o chestie prea simpla, dat fiind ca nu sunt suruburi vizibile pe nicaieri. Chiar nu am idee cum se desface. O sa ma gandesc bine, dat fiind ca nu vreau ca iasa o chestie si mai nasoala.

In alta ordine de idei, am incercat astazi prima data (in joaca) parcarea laterala automata. Masina s-a descurcat incredibil. Perfect paralela cu bordura, inghesuindu-se din doua miscari intr-un loc in care as fi ezitat poate sa ma bag din prima pe "manual". Impresionananta chestie, dar cam te baga in sperieti, dat fiind ca sistemul trage de volan brusc, fara menajamente. Sa nu te simti in control e in tot cazul cam de cacao, pana te obisnuiesti, cred. Nu o sa folosesc chestia asta prea des, dat fiind ca nu imi place sa omor directia cu bracari pe loc. Dar, ca tehnologie, mi se pare super tare.


@ gryzly_2005: Multumesc frumos! O sa citesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceiasi senzatie am avut-o si eu la parcarea laterala . E foarte ciudat sentimentul . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit acasă. Consumul mediu a fost 8.4 pe ambele rute (Braşov - Porto Koufo şi retur. Drumurile scurte de pe acolo nu le-am contorizat). Asta în condiţiile în care pe autostradă am făcut destui kilometri, la 120 - 130 km/h. AC pornit tot timpul (evident, la căldurile alea). A trebuit să traversăm bară la bară atât Bucureştiul, cât şi Sofia (la întoarcere, am prins un echipaj de poliţie care nu lăsa pe nimeni să intre pe ocolitoarea Sofiei - nici acum n-am înţeles de ce... La dus, nu au fost probleme).

Am ţinut din nou cutia pe "sport", dat fiind că, dacă o laşi liniştită, schimbă suficient de jos, în schimb pe urcările abrupte nu ţine turaţia în 1500 rpm, cum face în modul normal. Chestia asta mă deranjează, dat fiind că nu numai că nu ai nicio rezervă de putere în rampă, dar chiar cred că nu face bine motorului. Poate mă înşel.

Mai mult, în modul normal, parcă pedala de acceleraţie se "fleşcăie" (scuzată fie-mi exprimarea). Prefer modul sport deci, cam în toate situaţiile. Doar o singură chestie nu-mi place: nu dă a 7-a decât foarte târziu, la viteză mai mare, chiar dacă ai 3000 rpm în momentul respectiv şi laşi acceleraţia la minim. Merge trecută în manual, când, dacă schimbi într-a 7-a, rămâne acolo.

SIngurul aspect care m-a deranjat foarte tare în ce priveşte maşina în cei peste 2500 km pe care i-am făcut în astea 2 săptămâni este starea în care se prezintă discul de frână dreapta faţă. Are nişte şanţuri în el de zici că am făcut 100.000 kml! Incredibil. Nu ştiu care poate fi cauza, dar voi merge la reprezentanţă cât mai curând. Ştiu că îmi vor zice că plăcuţele şi discurile sunt "consumabile", dar cred totuşi că e vorba despre un defect de fabricaţie. N-are voie să arate aşa discul, în sub 4000 km la bord (cât avea când am observat). Celelalte trei discuri sunt intacte, ca noi.

Pun o poză, sens în care, dacă aveţi idee care ar putea fi problema sau dacă a mai păţit cineva, vă rog să interveniţi.

 

post-67267-0-61681200-1532443641_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Ai fost probabil cu masina pe la plaja in Sithonia. Orange Beach, Toroni sau Nikiti? Daca ai prins vreo zona cu nisip sau pietricele, e posibil sa fi luat una amintire si sa.ti fi zgariat discul de frana.

Pe centura Sofiei nu te lasa sa intri din doua motive: ori e accident si e blocata, ori asfalteaza ceva si nu se sinchisesc sa dirijeze circulatia pe o banda.

 

Cum mai arata Neos Marmaras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou!

Şi eu m-am gândit la chestia cu pietricelele/nisipul - ar fi fost ocazii destule, pe la Portokali Beach... Dar totuşi, la cât de mică e distanţa dintre placuţă şi disc, unde să încapă ditamai bolovanul...? Nu ştiu cât de bine se vede în poză, dar striaţia cea mai adâncă are bine peste 1 mm. În fine, asta e. Poate se mai "şterg" şanţurile odată cu kilometri parcurşi. Dacă nu, punem de discuri noi :wall: .

Cât despre Neos Marmaras, am trecut pe lângă, dar n-am intrat. Am stat imediat după Toroni, spre sud, dar am mers în fiecare zi pe plajele de pe coasta de est.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa intre ditai bolovanul ca sa rupa 1mmm din disc. Din pacate, se mai intampla. De aia e bun rodajul la inceputul de viata al masinii. Nu doar pentru motor, ci si pentru cutie, frane si suspensii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este prea adanc sa fie de la garnitura de franare (placuta de frana). Sigur ai avut piatra acolo. As da jos si m-as uita pe placuta in zona aia si m-as lamuri.
Nu ai de ce sa iti faci griji. Daca din 5k in 5k km dai jos placuta si ii slefuiesti zona proeminenta scapi de santul ala odata cu uzura discului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

 

Am un Tucson 1.6 tgdi 4wd cutie AUTOMATĂ din decembrie 2016 si am facut pana acum ~19 000 km.

 

Pe la 40 km/h, la schimbul in a 4-a treaptă de viteza observ unele trepidatii / vibratii care durează 1-2 secunde ... ca și cum trecerea in treapta a 4 se face prea repede iar motorul merge subturat o perioada de timp pana cand turatia ajunge la valori mai mari (> 1200 - 1300 de ture).

 

Acest lucru NU se întâmplă (sau se întâmplă mai puțin ) atunci când rulez in modul Sport cand schimbul in treapta superioară se face la turatii mai mari - ~2800 - 3000 de ture.

 

Din ce am mai auzit, aceste trepidatii/vibrații sunt date de cutia de viteze automata ce a fost setată să schimbe treptele la turatii destul de joase pentru optimizarea consumului...

 

Am fost la reprezentanța dar nu au putut face nimic. Mi-au recomandat sa calc mai tare acceleratia astfel incat trecerea din viteza a 3 a in a 4a sa se faca la turatii mai mari si astfel sa evit schimbarea treptei de viteza la ~ 1000 de ture...

Dar cum sa faci asta cand mergi prin oras, prin semafoare si esti in coloana cu alții care merg cu ~ 40 km / ha - intervalul de viteza in care apare problema... ??

 

 

 

S-a mai întâlnit cineva cu problema asta ??

 

Se pot face ceva "reglari" pe la reprezentanța?? Update de soft al cutiei ..sau ceva similar??

 

Mulțumesc anticipat pentru eventuale idei/sugestii

 

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ei n.au update de soft, nu prea ai ce sa faci, decat sa te conformezi. E foarte aiurea sa dicteze o cutie automata ce.i mai bine pentru motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...