Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Aurel1988

Elantra AD (generatia a 6-a)

Recommended Posts

 

Depinde si de cauciucuri, oricum cele de 16 sunt cam zgomotoase. Visez, o sa raman cu jantele de 16, pana le vand imi trece cu 17 :)

Chestia e ca cele de 17 au balonul mic. De 45 si din cauza aceasta nu atenueaza zgomotul asa bine ca cele cu balonul mai are...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, asta am vrut sa aflu. Cu cat diametrul jantei e mai mare, cu atat scade balonul si implicit amortizarea socurilor. Bine de stiut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut . Elantra 1.6 benzina este prima masina cu cutie automata achzitionata si as avea doua intrebari.

 

1 . Cutia este cu convertizor de cuplu ?

2. In D si R pleaca fara sa apas acceleratia. Este normal ?

 

 

 

Trimis de pe al meu GT-I9301I folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Da, se cheamă "creeping" și e standard la toate cutiile automate indiferent de tip.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare dragilor,

 

Sunt posesorul unui Hyundai Elantra Highway achiziționata in Ianuarie 2018. In acel moment dețineam un Opel Insignia din 2011 diesel. După ce opelul mi-a mâncat zilele, banii și “doua gâște”, am zis ca e momentul sa o schimb. Am hotărât sa cumpăr Honda sau Hyundai iar un prieten mi-a recomandat Hyundai Elantra. Am mers la Neortic Motors (nu va recomand) undeva prin Pipera ca era cea mai apropiată reprezentanta de mine. Am negociat prețul am bătut palma urmând ca mașina sa fie livrata in aprox 7 zile. După 6 zile am fost anunțat ca a venit mașina și sa merg sa o ridic. Ajuns acolo imi spun stimabilii domni ca exista o problema și anume ca nu au numere roșii dar ca imi pot duce mașina pe platforma pana la mine in parcare dacă doresc. O gluma buna bineînțeles din partea lor, o gluma care de fapt era o propunere serioasă. Bineînțeles ca nu am fost de acord cu aceasta aberație și le-am sugerat sa rezolve problema cât mai urgent ca sa nu ajungem la alte chestii. Pana la urma mi-au făcut rost de numere roșii valabile 30 de zile (insuficient ca eu sa pot circula cu mașina pana in data in care aveam programarea la Înmatriculări care era peste 70 de zile, dar asta este o alta poveste). După ce au pregătit toate actele am dorit sa fac Recepția mașinii doar ca domnii vroiau sa facem Recepția in afara reprezentantei pe timp de noapte. Bineînțeles ca nu am fost de acord și i-am poftit sa bage mașina in reprezentanta la lumina sa o pot verifica in detaliu. La verificare mașina a fost Ok. După aproximativ 1 luna am observat ca farurile făceau condens pe interior. Am fost la o verificare la stimabilii de la Neortic și după ce a făcut poze seful de service mi-a spus ca o sa transmită importatorului și o sa ma anunțe ce e de făcut. Din nou o gluma buna din partea lor. Le-am spus ca vreau înlocuirea pe garanție a farurilor și o constatare din partea lor. După aproximativ 3 luni, multe telefoane si mail uri, le-am dat un ultimatum de 14 zile altfel voi înainte o sesizare către ANPC. Ca prin minune in 7 zile au venit farurile din korea direct de la producător. Acum am mai observat ca exista acel zgomot la ambreiaj in momentul in care ridic piciorul de pe pedala. Probabil voi merge din nou cu ea la service sa îl schimb pe garanție. In rest mașina e super Ok. Am făcut aprox 7000 de km cu ea, consumul mediu in bord este de 6.6l dar e drept ca 4-5000 km sunt in afara Bucureștiului.

 

Scz pentru acest roman :))

 

Ps: dacă puteți sa imi recomandați o reprezenta Hyundai cu angajați profesioniști in Bucuresti.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Angajați profesioniști” :sad:

Edited by Gozmin
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dab auto

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dab

 

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am ajuns sa am nevoie de service, abia am trecut de 5000km, masina luata la inceputul lui mai. Doar ca, in urma cu 2-3 saptamani, in mers, m-am trezit ca imi baga pe gurile de aerisire un abur alb, fara miros dar rece. Am oprit ac-ul, am repornit, iar a bagat, iar am oprit, pornit dupa 10 minute si nu s-a mai intamplat, ac-ul functiona normal. Am sunat la Tiriac pe toate numerele de telefon, nu am prins pe nimeni la service, decat la asistenta. Fiind aproape, am mers in service, n-au mai intalnit chestia asta, am facut programare ( fiind joi ) ptr luni. Neo Motors ma programa dupa o saptamana, Dab, nu i-am prins la telefon. In final, am gasit pe net informatii cum ca din cauza umezelii mari din aer, cand intra in contact cu condensatorul, aerul se transforma in gazul care m-a stresat si nu am mai fost cu masina in service, situatia nu s-a mai repetat.

Cu Dab si Neo insa, am avut probleme de comunicare cu cei de la vanzari, am vorbit ptr un drive test, mi-au spus ca da, este ok iar apoi, dupa ce le-am spus cand mi-ar conveni mie, liniste. Chipurile, ma asteptau cand am spus eu dar i-au durut tastele sa confirme. Cu Tiriac insa, pe vanzari, l-am cunoscut pe tipul de la corporate si dupa 2 zile ma suna si imi spune ca are pentru test Elantra benzina, cum vroiam eu. Plus ca mi-a dat masina o zi intreaga, nu doar 20-30 minute cat mi-ar fi dat ceilalti 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat in sfarsit cu telecomanda de la masina. Postez aici in caz de se mai loveste si careva de problema cu scapatul telecomenzii si sa nu mai mearga.

 

Am dat comanda de piesa OEM (cheie telecomanda) de pe ebay (importat de mentinut ca e piesa OEM cu 4 butoane, nu cu 3 cum avem pe Elantra, deci probabil e cheie ptr un alt model de Elantra 2017) - thanks @basti77. Am facut o programare la reprezentanta din Cluj, m-au pus peste o saptamana. Ma duc la ei, se uita dubas la cheie, vor neaparat sa verifice codul de pe ea si sa ma abureasca ca nu merge si asa, ok, le zic sa incercam.

 

Aduce tableta la masina, baga codul de securitate, clickuie de 3 ori pe telecomanda, si gata, merge telecomanda! Masina se inchidea si deschidea din nou din telecomanda! Bun... mai ramane partea de mapat cipul de contact la cheie! Aici aflu cat de priceputi sunt baietii!

 

Telecomanda nu vine cu transponder - cipul de contact - dar baietii nu au verificat asta, si evident nu a mers maparea la contact ca nu avea la ce cip sa mapeze si ii da Invalid key. Ii intreb

 

- Pai bun, dar daca pe cealalta telecomanda veche, merge cipul si face contact, nu o putem muta pe asta noua?

 

- Aaaa... noi nu facem asa ceva, e prea migalos, electricianul e full si nu este timp

 

- Aa.. ok

 

Ma duc acasa, desfac cheile, pun transponderul de la cheia veche la cea noua... Voila, merge contactul!

Acum in sfarsit am telecomanda din nou... dupa 3 luni de inchis din cheie :D

 

Pentru curiosi, o telecomanda noua in reprezenanta e 960 de lei, a mea a fost 36$ :D

Edited by rsm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat in sfarsit cu telecomanda de la masina. Postez aici in caz de se mai loveste si careva de problema cu scapatul telecomenzii si sa nu mai mearga.

 

Am dat comanda de piesa OEM (cheie telecomanda) de pe ebay (importat de mentinut ca e piesa OEM cu 4 butoane, nu cu 3 cum avem pe Elantra, deci probabil e cheie ptr un alt model de Elantra 2017) - thanks @basti77. Am facut o programare la reprezentanta din Cluj, m-au pus peste o saptamana. Ma duc la ei, se uita dubas la cheie, vor neaparat sa verifice codul de pe ea si sa ma abureasca ca nu merge si asa, ok, le zic sa incercam.

 

Aduce tableta la masina, baga codul de securitate, clickuie de 3 ori pe telecomanda, si gata, merge telecomanda! Masina se inchidea si deschidea din nou din telecomanda! Bun... mai ramane partea de mapat cipul de contact la cheie! Aici aflu cat de priceputi sunt baietii!

 

Telecomanda nu vine cu transponder - cipul de contact - dar baietii nu au verificat asta, si evident nu a mers maparea la contact ca nu avea la ce cip sa mapeze si ii da Invalid key. Ii intreb

 

- Pai bun, dar daca pe cealalta telecomanda veche, merge cipul si face contact, nu o putem muta pe asta noua?

 

- Aaaa... noi nu facem asa ceva, e prea migalos, electricianul e full si nu este timp

 

- Aa.. ok

 

Ma duc acasa, desfac cheile, pun transponderul de la cheia veche la cea noua... Voila, merge contactul!

Acum in sfarsit am telecomanda din nou... dupa 3 luni de inchis din cheie :D

 

Pentru curiosi, o telecomanda noua in reprezenanta e 960 de lei, a mea a fost 36$ :D

Felicitari!

Mai pune te rog si link-ul la produsul cumparat de pe eBay.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consum Ploiești Constanța varianta Hârșova, cu AC, 2 persoane, multe depășiri între 4000 și 6000 în tr 3 și 4, 6,2%.

 

Primul drum în care o calc puțin, se simte foarte bine după 4000, trage fără probleme pana în roșu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are acelasi motor ca si a mea, de pe la 3000 rpm rage ca un magar si nu isi arata cei 132 de cai. In fine, un motor zgomotos in turatii mari, cu care nu prea poti face depasiri in forta, dar care consuma decent. Trebuie sa recunosc, nu sunt prea incantat de el! Poate era de preferat sa aiba 120Cp dar mai bine distribuiti la roata prin cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are acelasi motor ca si a mea, de pe la 3000 rpm rage ca un magar si nu isi arata cei 132 de cai. In fine, un motor zgomotos in turatii mari, cu care nu prea poti face depasiri in forta, dar care consuma decent. Trebuie sa recunosc, nu sunt prea incantat de el! Poate era de preferat sa aiba 120Cp dar mai bine distribuiti la roata prin cutia de viteze.

 

Nu prea ai ce prententii de motor cere la pretul masinii, si se cam vede si din celelalte auto produse de Hyundai ca nu sunt cele mai rapide - Elantra scoate suta in 10.1 (manuala... ca pe automata scoate in 11.6 :laugh: ), scoruri mai bune sunt la masini de peste 20k, adica sa simti diferenta si ca motor si ca pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba ne uitam pe cifre. Daca ar fi sa ne luam dupa ele, e cel mai puternic motor, al meu are 132 de CP, asemenea celui de la Toyota, insa cuplul si acceleratia aia de 10sec nu se simt deloc in realitate. Si ce e mai grav, acceleratia de la 80 la 120, destul de anemica, e punctul care cred ca ne intereseaza pe cei mai multi dintre noi, intrucat ar trebui sa ne dea curaj in depasiri. Sau nu...

Cu consumul sta bine, dar, ma rog, nu cred ca daca ar fi fost mai gurmand cu 0.5L la suta de km, motorul ar fi fost mai dihai.

 

Cred, dar e parerea mea, ca masina nu e nici ieftina, nici scumpa, costa exact atat cat merita. Valoarea ei de catalog e foarte mare, daca va uitati, smecheria coreenilor rezida in faptul ca te atrag cu pretul de vanzare final, care ofera discounturi ametitoare, tipic asiaticilor, care iti creaza iluzia ca ai cumparat un chilipir. Poate asta merge la ei, in Asia, in Europa nu prea tine. Atata dai, atata face, restul e marketing cu gust de rahat.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba ne uitam pe cifre. Daca ar fi sa ne luam dupa ele, e cel mai puternic motor, al meu are 132 de CP, asemenea celui de la Toyota, insa cuplul si acceleratia aia de 10sec nu se simt deloc in realitate. Si ce e mai grav, acceleratia de la 80 la 120, destul de anemica, e punctul care cred ca ne intereseaza pe cei mai multi dintre noi, intrucat ar trebui sa ne dea curaj in depasiri. Sau nu...

Cu consumul sta bine, dar, ma rog, nu cred ca daca ar fi fost mai gurmand cu 0.5L la suta de km, motorul ar fi fost mai dihai.

 

Cred, dar e parerea mea, ca masina nu e nici ieftina, nici scumpa, costa exact atat cat merita. Valoarea ei de catalog e foarte mare, daca va uitati, smecheria coreenilor rezida in faptul ca te atrag cu pretul de vanzare final, care ofera discounturi ametitoare, tipic asiaticilor, care iti creaza iluzia ca ai cumparat un chilipir. Poate asta merge la ei, in Asia, in Europa nu prea tine. Atata dai, atata face, restul e marketing cu gust de rahat.

 

Degeaba sunt 132 de cai, e mult mai relevant sa te uiti la un 0-100 decat la numarul de cai. Si Mazda 3 are 120 de cai si scoate cu 1s mai bine 0-100.

 

Permite-mi sa te intreb, de la ce turatii incepi depasirile? Intr-adevar masina asta nu misca nimic la 2000-3000 de turatii, in special din treapta a 3-a in sus, dar eu personal nu am avut niciodata probleme cu ea cu depasitul.

 

E drept, nu iti permiti sa depasesti cate 2 masini deodata decat daca au viteze sub 80-85, dar in rest isi face treaba.

 

Iar cu pretul... mie acum mi se par exagerate masinile ca si pret. Ii inteleg perfect pe aia care-si iau SH-uri, uneori cred ca iesi mai bine cu un SH decat cu una noua, in functie si de noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba ne uitam pe cifre. Daca ar fi sa ne luam dupa ele, e cel mai puternic motor, al meu are 132 de CP, asemenea celui de la Toyota, insa cuplul si acceleratia aia de 10sec nu se simt deloc in realitate. Si ce e mai grav, acceleratia de la 80 la 120, destul de anemica, e punctul care cred ca ne intereseaza pe cei mai multi dintre noi, intrucat ar trebui sa ne dea curaj in depasiri. Sau nu...

Cu consumul sta bine, dar, ma rog, nu cred ca daca ar fi fost mai gurmand cu 0.5L la suta de km, motorul ar fi fost mai dihai.

 

Cred, dar e parerea mea, ca masina nu e nici ieftina, nici scumpa, costa exact atat cat merita. Valoarea ei de catalog e foarte mare, daca va uitati, smecheria coreenilor rezida in faptul ca te atrag cu pretul de vanzare final, care ofera discounturi ametitoare, tipic asiaticilor, care iti creaza iluzia ca ai cumparat un chilipir. Poate asta merge la ei, in Asia, in Europa nu prea tine. Atata dai, atata face, restul e marketing cu gust de rahat.

 

Depinde in ce treapta incepi depasirea, la 80-90 nu este indicata tr.4 ci 3 direct. Dupa 4000rpm se duce foarte bine in depasiri, vrei sa traga bine cand faci trecerea in tr.4 obligatoriu o duci peste 5000-5500 rpm in tr.3 si in tr.4 o sa traga cum trebuie ca pici dupa 4000rpm. Incercata in drumul spre mare, si poti mai mult de 2-3 masini care merg cu 80-100 la ora, in tr.4 tragi de ea pana la 160 fara probleme. Este un motor care se simte bine turat, dupa 4000, pana acolo este doar de plimbat pe bulevard.

 

Uite un model si mai ales un motor care pana in 5000-6000 rpm este modest sa zicem, dar dupa 7500rpm s-a cam terminat distractia :_tease:

 

https://www.auto-data.net/ro/honda-s2000-2.0-ap1-240hp-12368

 

Vrei depasiri cum trebuie schimbi treapta, nu este diesel sa aiba zvac de la 2000rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este motor aspirat benzina, dacă ceri performanta dai ture, el se simte bine acolo unde un tdi nu mai are ture nici pe rosu, dacă îl pui cu tdi de 140, ești tot pe acolo la sprint, testat

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei, asa fac si eu, retrogradez a IVa la 80 si apoi, kickdown...

 

In drum spre Grecia, cu doua persoane si jumatate in masina si portbagajul plin, era riscant sa intru in depasiri. Mai ales daca era si putina rampa. O fi fost de vina benzina de la greci?

 

Bine, n.am pretentii, stiam ce motor mi.am luat, doar ca... pe hartie arata mult mai bine decat pe asfalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 4a la 80 ? Ai incercat cu a 3a, asa ca sa vezi diferenta ? In 4 la 80 este lesinata rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, masinile pe care le aveti (si eu la fel) nu sunt un etalon in materie, sunt masini de familie care fac ceea ce trebuie si atat.

 

 

Art. 45 OUG 195/2002 Reguli pentru circulaţia vehiculelor Reguli de circulaţie

CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie
SECŢIUNEA a 2-a
Reguli pentru circulaţia vehiculelor
Art. 45
(3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.

 

Atata timp cat aplici legea, nu sunt probleme la depasiri. Daca apar probleme, din punctul meu de vedere inseamna ca ai incalcat prevederile Codului Rutier.

 

Masina n-are nici o vina. :wink:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 80 la ora ai sub 3000 rpm în tr. 4, ce depășire sa faci.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina de la greci mi s-a părut mai buna, am scos în consum de 5,7 viteza pe autostrada 135km/h, alte drumuri 100-120km/h în funcție de cum se mișcau și ceilalți, iar un plin din Grecia îmi arata cb ca pot face cu un plin 740-770 km, iar în România maxim 640 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Este recunoscut de multi soferi ca litrul de carburant din Ro si Bg < litrul de carburant din restul UE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...