Jump to content
Aurel1988

Elantra AD (generatia a 6-a)

Recommended Posts

@Torque varianta ta de schimbare a becului de faza scurta in cazul meu cade. Imposibil. Am 2 m și peste 100 kg. Nu îmi incap mâinile.

Am scos farurile de pe poziții, dar crede-mă că unul dintre capace abia l-am desurubat. Chiar cu farul în brațe. Aștept acum sa vina și becurile de proiector. Le voi schimba pe toate odată.

Cu stima

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Așa cum am menționat în postarea anterioară, deșurubarea acelor capace mi-a dat și mie cea mai mare bătaie de cap. Deci nu este doar a mea "defectă"... :D

Am improvizat ceva cu o cheie franceză mai mică, căreia i-am setat deschiderea la grosimea nervurilor în formă de stea de pe exteriorul capacului și am apăsat ca să deșurubez, cu inima cât un purice... Era riscul să se crape sau să se rupă nervura. 

La montaj, am pulverizat filetul capacului și garnitura cu WD40, versiunea cu silicon. După fixarea capacelor și strângerea la poziția inițială, am făcut o probă de desfacere la unul dintre ele. Surpriză! Se desface la fel de greu... Așa că am decis să adaug acea cheie, la trusa minimă de scule din portbagajul mașinii, asta în caz că voi fi vreodată nevoit să schimb vreun bec ars, cine știe pe unde și în ce minunate condiții.:rolleyes:

Edited by Torque

Share this post


Link to post

Schimbat pe scurta, lunga și semnalizare în nici 30 de minute. 

Share this post


Link to post
On 5/31/2021 at 8:47 PM, basti77 said:

Schimbat pe scurta, lunga și semnalizare în nici 30 de minute. 

@basti77 da domnule, sunt de acord, semnalizarea și faza lunga se schimbă cu ochii închiși. Problema este faza scurta. Am ajuns la concluzia că cea mai economica soluție este prin carenajul roții. Chiar dacă pentru mine este mai chinuitoare. 

Cu stima.

Share this post


Link to post
1 hour ago, ulysse said:

@basti77 da domnule, sunt de acord, semnalizarea și faza lunga se schimbă cu ochii închiși. Problema este faza scurta. Am ajuns la concluzia că cea mai economica soluție este prin carenajul roții. Chiar dacă pentru mine este mai chinuitoare. 

Cu stima.

Ca sa ai acces nu trebuie decat sa scoti clipsurile la partea din fata a carenajului, acesta este flexibil si ai suficient spatiu, nu cred ca dureaza mai mult

de 1-2 minute. Roata virata si o surubelnita nu prea mare, cu care sa ridici partea centrala a clipsului, dupa care il tragi afara.

Share this post


Link to post

@vflorin am făcut deja aceasta operațiune. Inițial am scos farul pentru că nu puteam scoate capacul. Abia am desurubat capacul minune cu farul in mâna. Dar am reușit.

Share this post


Link to post
3 hours ago, ulysse said:

@vflorin am făcut deja aceasta operațiune. Inițial am scos farul pentru că nu puteam scoate capacul. Abia am desurubat capacul minune cu farul in mâna. Dar am reușit.

Bravo, farul se scoate fara demontarea barei de protectie ? In legatura cu gaura farului, se trece prin aceasta cu smirghel granulatie mica, prin miscare

circulara, pentru indepartarea a unei zecimi de mm, proband mereu cu capacul, pana cand acesta se poate rasuci cu mana. Sau se cauta un inel de

cauciuc mai subtire, caci el este problema.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

@vflorin pentru demontarea farurilor trebuie slăbită bara din clipsurile superioare. Din contraaripă trebuie scos un șurub. Acesta tine bara. Declipsezi și carenajul. Practic "basculezi" bara. Rămâne prinsă doar in partea de jos. Pentru demontarea farurilor scoți șuruburile superioare și tragi spre înainte, nu in sus. Bineînțeles declipsezi mufele farurilor înainte de a le scoate.

Șlefuirea cea mai sigură o faci cu farul în brațe. Ce faci cu pulberea de plastic?? Trebuie sa ai grijă să nu o împrăștii in tot farul.

Spor la treabă. 

Edited by ulysse

Share this post


Link to post
1 hour ago, ulysse said:

@vflorin pentru demontarea farurilor trebuie slăbită bara din clipsurile superioare. Din contraaripă trebuie scos un șurub. Acesta tine bara. Declipsezi și carenajul. Practic "basculezi" bara. Rămâne prinsă doar in partea de jos. Pentru demontarea farurilor scoți șuruburile superioare și tragi spre înainte, nu in sus. Bineînțeles declipsezi mufele farurilor înainte de a le scoate.

Șlefuirea cea mai sigură o faci cu farul în brațe. Ce faci cu pulberea de plastic?? Trebuie sa ai grijă să nu o împrăștii in tot farul.

Spor la treabă. 

Multumesc pentru informatii, am intrebat doar ca sa stiu daca vreodata voi fi nevoit sa demontez farurile. La mine capacele au iesit fara probleme cand in urma 

cu peste 2 ani am montat leduri, fara sa demontez nimic.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am o intrebare cum funcționează radioul vostru in afara Bucureștiului? In tara. Apropos in Bulgaria vecina brici posturi multe si "puternice". Cred ca posturile românești au transmisie slaba. Dar cele doua de mai jos au transmisie bună. Pe FM.Al meu e setat pe Regional." prinde"  greu posturi gen Europa fm Digi fm restul mai deloc. Ma rog Trini.... VORBA VINE. Cele ale Radiodifuziunea Romana....

Edited by alexutorres

Share this post


Link to post
Posted (edited)

A murit iar forumul. Am luat perdelute interior 3 geamuri /spate si luneta/ de la Alfa  Rom Trans. Chinezarii fffff ieftine si aproape transparente. Stau sifonate. Sist de prindere ceva aproximativ. DECI NU LUATI DE LA ASTIA ALFA ROM TRANS. Transport 3 zile.

Edited by alexutorres

Share this post


Link to post

@Skynet91 farurile daca nu sunt mătuite nu trebuie polisate. Se va lua stratul de protecție de la suprafață. Aplicând folia nu se mai cunoaște nimic, nu se mai simt zgârieturile.

Share this post


Link to post
Posted (edited)
On 6/26/2021 at 10:44 AM, alexutorres said:

A murit iar forumul. Am luat perdelute interior 3 geamuri /spate si luneta/ de la Alfa  Rom Trans. Chinezarii fffff ieftine si aproape transparente. Stau sifonate. Sist de prindere ceva aproximativ. DECI NU LUATI DE LA ASTIA ALFA ROM TRANS. Transport 3 zile.

In 2008 am luat jante ART pentru fostul meu i30 de la Alfarom Trans. Am vandut masina in 2019 cu jantele alea (alaturi de cele cu care a venit masina din Korea). Actualul proprietar le foloseste in continuare.

Si da, sunt de acord, a murit forumul. 

Edited by Dannyboy
Greseala de redactare.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

@Dannyboy forumul nu a murit, doar că grupurile de fb câștigă teren din ce in ce mai mult. Și întâlnirile se țin tot pe fb. 

Edited by ulysse

Share this post


Link to post
13 hours ago, alexutorres said:

Acum 13 ani!

De fapt acum vreo 10. Nu cred ca stii ce activitati avea forumul asta in 2008-2009.

Share this post


Link to post

Pe atunci forumurile erau pentru schimbul de informații. Acum pe grupurile de FB se întreabă "am un martor aprins in bord, ce sa fac???" ,Sa citesc în cartea mașinii e prea greu.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Dannyboy said:

De fapt acum vreo 10. Nu cred ca stii ce activitati avea forumul asta in 2008-2009.

Ce are forumul cu vanzatorii.? Hai sa inchidem subiectul. Eu doar am informat, nu vreau polemici.

Share this post


Link to post

Nu le vrei dar le nasti. Despre ce vanzatori vorbesti? 

Share this post


Link to post
19 hours ago, ulysse said:

@Skynet91 sa revenim la mașinile noastre.

Corect. Tot ale noastre sunt mai bune...:biggrin:

Share this post


Link to post

Filozofie din bătrâni. Cea mai buna masina e cea pe care o ai:rolleyes:

Share this post


Link to post

Salutare.

Si o intrebare. Sau mai multe. Se poate face ceva la o ciobitura in parbriz? Adica ceva mai avansat decat clasica găurire si injectie cu rasină. Si daca da, unde. Sau mai bine zis, cei care ati avut asa ceva , cum ati procedat?

Am reusit si am luat o piatră chiar in dreptul ochilor soferului, aruncata de o dubă care venea din sens invers. Deja cred ca am inceput sa mă uit cruciș... Stiu ca cea mai buna varianta e schimbarea parbrizului, dar la momentul asta nu stiu cat costă. Si e deja a 3-a pe care o iau, dar celelalte sunt in parti putin vizibile. Pentru mine.

Share this post


Link to post

Cauta pe net in Slobozia. In Bucuresti pe Calea Serban Voda in dreptul str. Cutitul de Argint. Depinde cat e de mare.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...