Jump to content
Aurel1988

Elantra AD (generatia a 6-a)

Recommended Posts

dupa articol trebuie sa le vindem si sa nu ne mai apropiem de hyundai kia

Share this post


Link to post

Avem de ales? Dupa al doilea razboi mondial, omenirea a realizat ca, daca nu vor da de munca la cat mai multi de pe planeta, foamea ii va impinge din nou la razboi. Asa s.a intamplat in toata istoria. Si unde e populatia cea mai numeroasa? Ati ghicit, in Asia. Deci, cate putin pentru multi e mai bine decat o bomba aruncata de un dement. 

Si VW face piese in Africa de Sud sau Mexic, Toyota in Zinbabwe, Renault in Maroc sau Honda in Turcia. 

Share this post


Link to post
Quote

Hyundai și Kia, doi producători de automobile aparent diferiți, dar care iată că folosesc aceleași motorizări.

Acesti producatori diferiti sunt de fapt parte a unui grup, Hyundai-Kia ;) Se stie, e publica chestia, in Moldova nu se stia inca acum un an :D

Intrebarea e ce din ceea ce ne inconjoara, nu se fabrica in China. In china si africa, mana de lucru este ieftina dar aia din africa nu stiu daca faca masini :) Vorbeam vineri cu cineva de la o firma care au 30 africani la firma, angajati, ii platesc cu vreo 600 euro pe luna. La ei in tara, daca cine castiga 60 pe luna.... e avut! 

Intr-un studiu intocmit de Jd power  in UK in 2019, Hyundai sta mult mai bine la fiabilitate decat Vw, Ford, Honda, Coyota, Mertane sau Jaguari ori Bemveuri care au numar dublu de vizite in service  fata de Hyundai. La fel era si in top 2017 sau 2018

https://www.promotor.ro/stiri-auto/top-fiabilitate-auto-2019-dacia-depaseste-mercedes-benz-audi-si-bmw-18137512

Date tehnice foarte utile in articolul ala, chestii pe care nu le afli usor!

jd-power-promotor-masini-fiabile-uk-anglia.jpg

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Daca acel top este realizat pe masinile din tara de origine, nu am niciun motiv sa nu-l cred. Daca insa este facut in Europa de Est, cred sincer ca este gresit, fiindca francezii investesc mult la capitolul fiabilitate pe drumurile estice, asa ca niciodata, dar niciodata-niciodata nu va cadea o piesa de pe masina FR mai repede decat cea din KR. Chiar pe club era un coleg cu un Megane la care nu a schimbat nimic la partea de directie. Eu deja schimbam amortizoarele spate pe la 5000 km. Si daca memoria nu ma inseala, chiar si ix35 parca a avut probleme cu amortizoarele spate imediat dupa lansare. 

Share this post


Link to post

Am postat acel link pentru cei care nu stiau ca motorul Elantrei are 2 axe cu came,  distributie variabila pe admisie si evacuare, injectie multipunct etc. 

Dar vad ca s-a ajuns la "drobul cu sare", ce marca da garantie 5 ani fara limita de kilometri? Marius, s-a intamplat acum 12 ani, crezi ca celor de la Hyundai le-ar fi convenit

sa schimbe amortizoarele (care costa de 100 de ori mai mult decat un semering de 0,5$) la sute de mii de masini? Ati uitat de problemele Toyotei in America cu pedala de

acceleratie care se bloca, cu accidente si morti, de curelele si lanturile de distributie de la Vw si BMV care se rupeau in draci, de consumul enorm de ulei la Vw, Audi care este

recunoscut ca fiind "normal"? La revizia anuala erau 2 cetateni posesori de Ford care aveau de luni de zile probleme cu pornirea dimineata, iar cei de la reprezentanta nu

reuseau sa le rezolve problema, spunandu-le ca asteapta solutia de la producator. :bye:

Share this post


Link to post

Fiind democratie, e normal sa fie pareri... si pareri. Pro si mai putin pro. Studiul JD Power nu e facut cu dedicatie. Nu ma excit singur spunandu-mi ca am cea mai tare masina din galaxie. Am mai spus si altadata ca H face masini bune, pt cati bani cer pe ele. Adica un raport corect. Batranii nostri spuneau " de cati bani, atata peste".

Fortat de imprejurari, mi-am facut cont si pe alte forumuri. Fortat de masinile pe care le aveam, mai exact de problemele lor. Stiti ce? La um moment dat devenisem ff activ pe ele, pt ca dadeam peste alte si alte probleme. Spun si unde: VW si BMW.

Oameni buni, fara sa ma intelegeti gresit, multe din problemele pe care le postam noi pe aici,  sunt cam ca un pistol cu apa pe langa un AK47. Vorbesc in calitate de fost posesor de Accent 1.4 vreo 13 ani de zile si actual de Elantra la care in 2 ani jumate am o mare problema. Caraie motorasul de la farul stang la pornire. Cam o data din 10 porniri. Asta e tot, in 36500 km.

Repet, nu e cea mai frumoasa, nici cea mai sportiva si nici cea mai dotata. E departe de 90-60-90. Dar e loc de mult mai rău, comparativ cu masini cu pretentii. Nu vreau sa devin mecanic auto, nu e visul meu de-o viata. Sincer mie imi place BMW, ca aspect si tinuta de drum. Dar n-as face prostia sa mai iau una. Exclus! Trebuie sa fii masochist. Părerea mea.

Nu vreau sa starnesc un val de polemici, de argumente pro si contra Hyundai. Am expus doar punctul meu de vedere, care poate sa fie subiectiv. Dar daca ar fi sa schimb actuala masina, cred ca tot spre Hyundai m-as orienta. La fiabilitate stau chiar bine. Deocamdata. Cand or incepe sa dea buleala si ei, o sa trec la altceva. E simplu. Eu unul nu vreau trigliceride, colesterol si tensiune din cauza unei masini, indiferent de marca.

Edited by Skynet91
  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu cred ca cel mai important lucru s.a spus in articolul acesta: faptul ca in spatele mitului masinii "cinstite" de la Hyundai, adica aia care crede lumea ca e produsa in Koreea de Sud, se afla o gramada de piese chinezesti, indiene, turcesti sau ceho&slovace. Ca stau bine la fiabilitate, bravo lor, inseamna ca au gasit vaporul unde se fabrica piese de calitate, dar, sa nu ne imbatam cu apa rece, NU avem o masina fabricata in Koreea de Sud, ci una asamblata acolo, cu piese provenite din diverse zone ale lumii, ștanțate cu grija. Intrebarea ar fi, dpdv al meu: cine e mai "cinstit": VW care iti arata pe fiecare piesa unde a fost fabricata (tabla in Italia, farurile in Franta, centurile in Romania sau anvelopele in China) sau Hyundai, care pune o stampila unica pe toate piesele, urmand ca tu sa descoperi in functie de defectele aparute ca bucsa de la directie e made in China, ca ambreiajul e made in India sau ca farul e made in Turcia? Asta as vrea sa stiu!

Share this post


Link to post
11 minutes ago, cipelantra said:

Eu cred ca cel mai important lucru s.a spus in articolul acesta: faptul ca in spatele mitului masinii "cinstite" de la Hyundai, adica aia care crede lumea ca e produsa in Koreea de Sud, se afla o gramada de piese chinezesti, indiene, turcesti sau ceho&slovace. Ca stau bine la fiabilitate, bravo lor, inseamna ca au gasit vaporul unde se fabrica piese de calitate, dar, sa nu ne imbatam cu apa rece, NU avem o masina fabricata in Koreea de Sud, ci una asamblata acolo, cu piese provenite din diverse zone ale lumii, ștanțate cu grija. Intrebarea ar fi, dpdv al meu: cine e mai "cinstit": VW care iti arata pe fiecare piesa unde a fost fabricata (tabla in Italia, farurile in Franta, centurile in Romania sau anvelopele in China) sau Hyundai, care pune o stampila unica pe toate piesele, urmand ca tu sa descoperi in functie de defectele aparute ca bucsa de la directie e made in China, ca ambreiajul e made in India sau ca farul e made in Turcia? Asta as vrea sa stiu!

Nu cred ca Vw este un model de producator cinstit, uiti ca a inselat zeci de milioane de persoane si ca a platit despagubiri si amenzi de multe zeci de miliarde de dolari?

Share this post


Link to post

Bine, poate comparatia cu VW nu e cea mai potrivita, dar nu la aspectul DieselGate m.am referit. E clar ca VW au devenit victima propriei lacomii. Au corupt guverne ca sa obtina reduceri de taxe pentru motoarele diesel si au platit pentru asta. 

Referitor la Hyundai, cand am schimbat placutele de frana la i20, dupa 60.000 de km, nu mi.a picat prea bine cand am vazut ca pe cutie scria made in India. La fel cum nu le.a picat prea bine nici celor care au i10 produse tot acolo, si care au fost, din spusele mecanicilor din service cu care am mai relationat, cu cele mai multe probleme.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

China nu face doar lucruri proaste, face si multe lucruri foarte bune. Uitati-va prin casa: televizoare, telefoane, routere, calculatoare si multe altele de care habar nu aveti. Am un laptop Dell la job, merge belea dupa 4 ani si joc world of tanks pe el! MADE IN CHINA! Masti, haine ... e undeva in Europa, nu mai stiu unde, un magazin care iti vinde haine fara eticheta sau inscriptie. Iti pune pe ele ce brand vrei, Lacoste, Armani, Vw, Qyhgnd, etc. 

Se intampla si la case mari sa fie un model cu probleme. Skoda aka Vw cu motoarele Tsi parca ca sa cautam ceva apropiat de Elantra. Megane e produs in Turcia, am preferat ma masina facuta in Coreea cu piese din China decat una made in Turcia.

China produce orice ptr oricine! 

 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Chevy, Accentul e facut in Turcia. Cu piese ... D-zeu stie de unde. Eu unul am fost f multumit de el. Eu. A fost si motivul pt care am ramas la Hyundai.

Si da, nu tot ce vine din China e prost. Depinde de sistemele de calitate impuse de producatori. In alta ordine de idei. Ce ne facem cu produsele din Occident facute pentru est-europeni? Ca s-a tot vorbit despre asta, chiar e si o rezolutie a Comisiei Europene pe tema asta. Ca nu mai are voie Germania, Olanda, Franta etc. sa trateze Europa de est asa cum o face acum. Adica sa nu mai facă produse de mâna a treia pt. noi. Prefer o piesa made in India cu standard de calitate ridicat, uneia made in Germany făcută in sictir pt Europa de est. Si normal, mai scumpă. Cred ca ar trebui sa ne mai trezim si sa nu mai punem botul la vrajeli de marketing. Cum era aceea cu ”mașinile nemțești”. Ca nimic nu se compara cu ele. Din pacate, si acum mai aud chestia asta, multi nerozi sunt convinsi ca au o calitate incomparabila față de alte marci. Dupa mine, doar indoielnică.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu veti gasi niciodata o masina, unul dintre cele mai complexe produse posibile, sa aibe toate piesele produse intr-o singura tara si aia tara mama a firmei. Nici macar la piesele importante, daramite la toate.

Conteaza care sunt specificatiile pieselor, ce rata de defect se accepta inca din proiectare si cat de corect se face quality control. Atat. Poti sa faci treaba buna si in China si in India si in Turcia, poti sa faci treaba proasta si in Japonia si in Germania si in SUA.

Share this post


Link to post

Adica preferi sa.ti iei un cauciuc Sayloun made in India sau un Michelin made in France?

Azi mi.am vopsit jantele de la i20. De la soda caustica folosita la spalatoriile cu jeton, s.a dus pe apa sambetei culoarea. Am descoperit ca pe cric scrie Made in China, iar pe amortizoarele de la hayon, made in Germany. Toate au sigla Hyu-Kia. Deci, m.am inselat, coreenii sunt corecti! 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Nu la marcajele astea sunt incorecti. Sunt incorecti cind cureaua de distributie Continental pleaca din Romania in container cu pret 20 de euro si se intoarce in cutie cu holograma Hyundai-Kia si pret 200 de euro. Dar asa face toti.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Apple produce in China, credeti ca duce piesele din Sua in China? No way. De ifoane nu va plangeti ca nu sunt 100% Sua ptr ca cine va vede cu ifonu, va crede smecheri. Insa Elantra e masina de buget, nu da acelasi statut teoretic, e facuta cu piese din China deci e jaf. Mult sub multe alte marci europene dar, cu probleme mult mai mari sau mai dese. China sau Germania, sunt niste stadarde de calitate, carui producator ii convine sa i se strice masinile intr-o veselie? Niciunuia ptr ca vorba de renume, de cota de piata, etc! https://www.sourci.com.au/why-apple-manufacture-china/

Nu doar la curele e problema aia, parca tot de la Continental nu puteai cumpara cauciucuri produse in RO decat dupa ce erau exportate si importate inapoi in tara. Desi poate traseul asta era doar pe hartie. 

Mercedes foloseste motoare Renault pe un model, ridici capacul de plastic si vezi sigla Renault. Oamenii sunt smecheri ca si cu ifonu', au Mertan nu Hyundai sau Renault.

 

Standardele de calitate exista, cati dintre noi astia de pe forum sau grupul de Facebook avem probleme cu masinile? Ca daca am avea, am scrie. Nu ne-am lauda doar cu resoftare ori unitate multimedia smechera ori culori metalizate! Avem 5 ani garantie, Renault are 2 sau 3 ani, Skoda - Vw- Seat dau 4( 2 fara limita de km ). Ce europene se apropie ca si garantie de masinile asiatice? Are vreun european 5 sau 7 ani? De aia v-ati luat masina de 15000 euro cu cat ati luat-o si nu cu 18-20000, ptr ca platiti un pret mult mai corect decat atunci cand platiti un brand ( renault, grupul wag, opel si altele). 

 

Edited by Chevy
  • Like 3

Share this post


Link to post

Mi-am luat Hyundai nu Skoda. Huawei flagship nu IPhone.....

 

 

 

Edited by alexutorres

Share this post


Link to post

O sa radeti, am fost la Citroen sa vad un C3 si spuneau ca imi dau 6 ani garantie sau 200.000 de km. Contra cost.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Chevy said:

Ce europene se apropie ca si garantie de masinile asiatice? Are vreun european 5 sau 7 ani?

Eu am europeana si 7 ani de garantie integrala. Plus 2 ani de revizii gratuite :p

Share this post


Link to post

E adevarat, 7 ani de garantie inseamna si 7 ani de revizii la.reprezentanta. iti cam platesti garantia din banii tai, avand in vedere ca piesele si manopera intr.un service decent sunt la jumatate din pretul cerut de reprezentanta. 

Share this post


Link to post

Asa e valabila la toate marcile si fiecare pune in balanta costurile si beneficiile. La masina luata de noua (si daca e si usor exotica) oricum nu m-as duce la revizie la coltul blocului si oricum dupa 4-5 ani de folosire va mai avea suficienta garantie sa ma ajute sa o vind relativ usor, cit dau in plus pe revizii fata de multibrand sau consumabilele mele, e cost marginal (sa fie 5-600 de euro in 5 ani). Eu m-am impacat bine si cu garantia de 4 ani de la VAG, a fost fix ce trebuie, nici prea lunga nici prea scurta iar masinile n-au avut probleme (Seatul a avut kktul cu stopurile crapate din fabrica, ailalta nimic).

Share this post


Link to post

Ei, hai ca ne-am mai inviorat un pic! Chiar daca mai on-topic, mai pe langa topic, important e ca nu ne-am luat la ceartă... Ca avem pareri si pareri, e un lucru bun, contradictiile intotdeauna au dus la progres.

Putem discuta mult si bine de cat de bune sunt masinile noastre si cat de proaste altele. Un lucru e clar. Nu exista masina perfecta. Iar la alegerea uneia, intotdeauna exista o marja substantiala de subiectivism. Pe care il recunoastem, sau nu.

Fiecare face ce vrea cu banii, timpul si nervii lui. Eu prefer sa aloc timpul liber unor chestii care-mi plac, nu sa stau pe sub masina sau prin service-uri. Am ales cu mintea. Deocamdata nu m-a dezamagit si daca e cel putin ca Accentul eu sunt multumit. Viitoarea masina clar va fi electrica, pentru ca sunt sigur ca ne vor obliga prin taxe sa renuntam la termice. Atunci sa vezi discutii...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu zic ca masinile sunte perfecte ... noi nu stam pe loc cu preferintele :rifle:

Share this post


Link to post

Eu sunt tare curios daca omenirea va avea atatea resurse sa se deplaseze electric. Macar 50%. Si mai e o problema: ce te faci cu tarile care traiesc din petrol? Ca aia nu prea stiu face multe, decat sa plece de nebuni unde vad cu ochii, precum sirienii! 

Share this post


Link to post
On 9/30/2020 at 4:01 PM, cipelantra said:

7 ani de garantie inseamna si 7 ani de revizii la.reprezentanta

Am mai zis-o si o repet (pe scurt): NU. NU te obliga nimeni sa mergi la reprezentanta! RAR-ul te obliga insa sa mergi la un service autorizat si cred ca e corecta abordarea. Nici macar piese originale nu te obliga nimeni sa iti pui, iar cu putin ajutor din partea comunicatii locale, poti face unele chestii chiar singur - cu riscul desigur de a te costa mai mult in final daca nu ai si habar ce faci. Am mai spus-o si din nou o repet, mai depinde si de cum este exploatata masina, si, de ce nu, de oleaca de noroc. Daca omori masina si pe urma te plangi de costurile exagerate din service-uri, apoi cu tot respectul, nu are nicio vina service-ul. Si fara a ma da eu ca exemplu - desi altul nu stiu - mie mi-a zis multa lume ca la stilul de condus voi inlocui turbina inainte de a inlocui masina. Sa zicem ca masina este aceeasi. Inca.

On 9/30/2020 at 7:02 PM, cipelantra said:

va avea atatea resurse sa se deplaseze electric. Macar 50%

Nu.  Cel putin nu cu actuala tehnologie de producere a bateriilor. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...